DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes zkoumá "zajímavé" řešení bočnic Red Bullu

Jestli nás něco zaujal na nových vozech během testů v Barceloně, byly to agresivně tvarované bočnice Red Bullu s 'rtem' v jejich přední části. Mercedes přiznal, že se tímto řešením jeho inženýři v továrně již zabývají.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes zkoumá "zajímavé" řešení bočnic Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 04.03.2022 10:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 02.03.2022 16:44
To my víme. Akorát je pak vtipné když zrovna… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 03.03.2022 10:16
Nevím o tom, že by někomu auto poskakovalo v… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 02.03.2022 11:40

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Mergl zase očumuje RB? Proč se aspoň na chvíli nezastavil u van Ferrari?

    + 0 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.238.XXX
    Ecclestone se (a ne poprvé) odkopal .Jde mu o to být vidět a slyšet. Co říká není důležité, hlavně že je na prvních stránkách na internetu a v novinách. O nic jiného mu nikdy nešlo, jasně krom peněz.

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      To my víme.
      Akorát je pak vtipné když zrovna kvákne něco co se někomu hodí do argumentace, tak jak najednou Ecclestouna věrně citují 11

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.233.XXX
        Přesně 11

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.238.XXX
        Vím kam míříte. 12
        Ja jen vždycky dodám, že šlo hlavně o zpomalování druhých. Ne zrychlovani Ferrari. Taková skrytá Masishow. Ale nedělal bych z toho atomovou vědu. Oni nechtěli dominanci...a pak přišel čas RB.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.238.XXX
    ***
    Dobře vysvětleno
    01
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Senor

      Senor

      178.255.168.XXX
      Je pro max rychlost na rovince lepsi mit auto pricucle maximalne k povrchu nebo kdyz je podvozek vyse a proteka tam vice vzduchu?
      By me zajimalo, jestli nekdo porovnaval maximalky kdyz auto jede pricucle nebo poskakuje. Jestli to poskakovani nakonec pro maximalku neni lepsi

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Poskakování vozu je rychlejší pro vypadnutí.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Senor

          Senor

          37.188.134.XXX
          Maximalne plati v zatacce, ale to zatim nikdo nepozoroval, pac na max rychlost jedes jen na rovince a v zatacce nedojde az k takovemu přisátí k zemi. Pocitam, te to nebude otazka odstraneni, ale hledani co je vyhodnejsi

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Ferrari poskakovalo i v začáčkách.
            Když si trochu představíš zákon o zachování energie, tak si určitě všimneš, že každý pohyb mimo požadovaný směr je ztráta. Poskakováním nevzniknou pouze aerodynamické ztráty, ale i zvýšení tření promáčnutou gumou a i pouhé promáčknutí gumy, nebo pohyb tlumičů si kus energie vezme.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              85.158.196.XXX
              Přesně. 01 Zákon o zachování energie.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Senor

              Senor

              37.188.131.XXX
              Tak jestli Ferrko poskakovalo i v zatacce tak ok, nesledoval jsem to zatim do podrobna, protoze jsou to testy a auto budou fungovat jinak. V zatacce naprosty souhlas ze je to spatne, to neřeším.
              Resim rovinku. Jako zalezi cim ztracis vice. Promackla pneu, vetsi valivy odpor o tom zadna, tlumice jasne, ale tim ze bude auto vyse, nadskoci, si rikam, jestli aero odpor nebude nizsi, vzduch bude snaze proudit pod autem. To me zajima, jestli ve vysledku nebude to nadskoceni mit spise plus na maximalku.
              Ber v uvahu i to, ze auto ktere je vice pricucle k zemi ma vetsi pritlak, tudis vetsi zatizeni pneu a tudiz vetsi valivy odpor a to mu snizuje maximalku

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                37.188.182.XXX
                Vím co myslíš, ale právě ten ground efekt funguje i na rovinách. Poskakováním ho vyrušíš a je to jakobys plaval proti vlnám.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Nevím o tom, že by někomu auto poskakovalo v zatáčce - problém byly pouze na konci hlavní rovinky v Barceloně, navíc po deaktivaci DRS. Piloti si naopak pochvalovali stabilitu aerodynamiky v zatáčkách. Přísavný efekt nevzbuzuje žádné obavy o bezpečnost.

              Ani porpoising. Je nepříjemný pro jezdce a hlavně pro tu výkonnost vozů. Je jednoduché ho odstranit zvýšením světlé výšky, ale nikdo se dobrovolně v F1 nebude vzdávat výkonnosti. Nyní je to titěrná práce pro aerodynamiky, vyladit ty víry, generovat další, zlepšit podlahy (výřezy, otvory, křidélka). Na jiných okruzích můžou být ještě větší potíže. Jinak mě zaujalo to, jak je to všechny zaskočilo navzdory tomu, že mají sofistikované simulátory, CFD a aero-tunely.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Senor

                Senor

                37.188.131.XXX
                Ono zaskocilo bude asi otazka pouze velikosti poskakovani. Binotto snad rikal, ze podcenili poskakovani, ze poskakuji vice nez cekali. Takze s tim asi pocitali. Otazka je na kolik se tento stav da nasimulovat vs realna zkusenost na trati v testech

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Někde tady bylo video, myslím že od Grahama jak Ferrari projíždí esíčkem. Poskakovalo až nepřiměřeně moc. Přitom by se na nízkoprofilových gumách chovat trochu kompaktněji. Alespoň podle porovnání s jinými sériemi, kde se na nízkých profilech jezdí.
                Samozřejmě se aero změní a to hodně rychle. To co jsme zatím viděli jsou kvůli jiným zvědavým očím pouhé polotovary.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.238.XXX
        Právě že je potřeba zvolit kompromis. Odstranit to lze , ale na úkor výkonu a naopak.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Senor

          Senor

          37.188.134.XXX
          Si nerozumime. To poskakovani je od urcite rychlosti a vadi ti v zazackach a to jen v hodne rychlych, ale tam na max rychlosti stejne nejezdis.
          Ale co to poskakovani na rovinkach? Neni to vyhodnejsi z pohledu max. rychlosti nez mit auto pricucle k zemi?
          V zatackach to poskakovani odstranis na ukor vykonu, tak ze auto zvednes nebo tvrdsi podvozek, v zatacce to znamena horsi vykon.
          Ale jde mi o to, jestli neni lepsi mit auto, kdy se auto pricucne v zatackavh a na na rovince odskoci a ma vyssi max rychlost nez mit suto tuzsi vyssi ktere neskace.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama