DISKUZE K ČLÁNKU "Byl skvělý!" Šéf Aston Martinu po sezóně 2021 chválí Vettela, který předjel nejvíce soupeřů
Šéf závodního týmu Aston Martin Otmar Szafnauer si považuje spolupráce se zkušeným jezdcem Sebastianem Vettelem. Ten letos sice vpředu nebyl moc často vidět, jezdil nekonzistentně a tu a tam chyboval, přesto jej označuje za skvělého.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Byl skvělý!" Šéf Aston Martinu po sezóně 2021 chválí Vettela, který předjel nejvíce soupeřů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
SergioPÉREZ
15:57 30.12.2021 78.108.157.XXXStroll není Týmový jezdec, ale sobec, který své chyby hází na druhé a neustále vyžaduje, aby se vše točilo jen kolem něj. Tomu ale neodpovídá výkonnost. stále je na úrovni Petra Dinize.
-
-
-
-
-
-
-
Ferda
22:00 30.12.2021 46.47.176.XXXKimi je celkem typický příklad. Jenže;
Kimi už věděl, že to letos zabalí, tak mu určitě chyběla ta správná inšpirace. Jinak si řekněme na rovinu, že Giovi už měl drtit Kimiho od prvního výjezdu v kvaldě až do cíle závodu.
Stroll je trochu jiná pohádka.
Syn majitele týmu, který jezdí v Béčkovém Mercedesu. Myslím, že nemusím připomínat, že v týmu svého otce je jasnou jedničkou. A realita? S technikou od Merglu a statusem Syn by měl teoreticky bojovat s Gaslym. Ten sice není povoláním syn, ale má vůz který by měl spadat do stejné-podobné kategorie jako Mergů č. II.
A výsledek? Stroll má o pouhé dva bodíky více Mončičák Tsunoda, který je v F1 prvním rokem.-
Mike17
22:26 30.12.2021 185.149.130.XXXTak Kimiho nemám zas za tak špatného a nezkoušej to hrát na to, že už je starej. Na to jsou tu někteří hákliví. Abys příště dostal steak.
Stroll je synáčkem a jedničkou. Ale jezdí v LOŇSKÉM béčkovém Mercedesu. Postupný úpadek Astonu od začátku sezony ke konci byl celkem jasně vidět. Inu novinky Mercedesu z druhé půlky sezony už nějak nedoputovaly a do letoška se penízky už nesypaly. Ale jo, já nikde netvrdil, že Stroll je nedoceněný supertalent.-
Ferda
22:42 30.12.2021 46.47.176.XXXAby jsme si rozuměli. Já osobně si Kimiho moc vážím. Dokonce tak, že mi bude chybět mnohem více než Hamík, pokud se rozhodne skončit.
AT taky neměl žádnou novinku. Ani nemusíme přemýšlet proč, když RB všechny možné prostředky tlačil do letošního boje o titul.
Aston měl hlavní problém v tom, že Mergl měl loni DAS a proto sami museli hledat řešení ve vlastním vývojovém centru, nebo použít 2 roky starou přední nápravu od Merglu.-
Mike17
11:31 31.12.2021 185.149.130.XXXKimi bude chybět všem. Víc jak Hamík.
Jen bych ani omylem nenaznačoval, že končí kvůli věku. Na věku prý nezáleží.
Když se podíváš na AT (na Gaslyho, ale klidně i na Cunodu), měli celkem vyrovnanou sezonu, kde byla slabší spíš první půlka, než ta druhá. Vývoj tedy asi probíhal minimálně standartně. Spíš těžili z toho, že RB vyvíjel do konce sezony. Neměl důvod novinky AT nedát. Je pouštěli a mohli zbrzdit Hamíka.
O tom, že bude mít letos Mercedes ( a všechny vozy podobné, tedy i AM ) problém, se mluvilo od začátku sezony. Možná i před. Bylo vidět, že na začátku sezony byl Mercedes i Aston někde jinde, než loni. Někteří tu vytvářeli geniální teorie o tom, jak za to můžou výkony Vettela, ale nějak pozapomněli, že jeden pilot Astonu tam zůstal stejný a i on získal letos míň jak polovinu loňských bodů. Proč výkon Astonu byl slabší se vědělo už před sezonou a souviselo to se změnou pravidel.
V poslední třetině sezony se Mercedes brutálně zvedl. A podívej se na všechny jeho odběratele. Všech 6 pilotů co měli Mercedes jezdili v poslední třetině hůř (+-), než předtím. Někteří výrazně hůř u Latiffiho to nebylo moc poznat. Jezdil na chvostu tak jako tak. Prostě Mercedes jim asi zapomněl dodat ten supermotor, se kterým jezdil na konci Hamík. Jen on a Bottas se na konci sezony zlepšili.-
Ferda
13:04 31.12.2021 46.47.176.XXXKimi je momentálně rekordman, který překonal nestora Rubense. Kimi se ale rozhodl odejít sám, kdežto Rubens hodně trpěl že už nedokázal sehnat místo v F1. Možná právě proto mě odchod Rubense mrzel více, než dnes odchod Kimiho, který se rozhodl odejít sám.
AT vstoupilo do sezóny mnohem lépe, než je vidno z tabulek. Bylo to znát už v předsezónních testech. Největší slabinou AT bych označil příliš křehké přední křídlo, které se Gaslymu letos rozpadlo 3x, ale pouze jednou díky chybě Gaslyho. Nejhorší poruchou AT ale byl nováček Tsunoda. S Kvítkem by porazili Alpinu levou zadní a ještě by mohli šlapat na paty Ferrari s Mekáčem.
Na Merglu bylo hodně znát, že mu bez DASu jeho dlouholetá rychlost hodně chybí. Ale pro nás dobře, protože se někteří nakonec mohli radovat z jiného mistra než Hamíka.
Co se týče vývoje u různých týmů, tak letos žádné zázraky kromě jednoho vydařeného závodu s raketovým motorem Merglu nebyly. Než skutečný vývoj, tak bych to viděl spíše na lepší práci v nastavení vozů na jednotlivé okruhy.
Největší propad v průběhu sezóny bych nejspíše označil u McLarenu. Sice nic hrozivého, ale Ferrari mohli trápit o kousek déle.
Potěšil Williams, který se konečně odpoutal od posledního místa a zase dokázal zaslouženě bojovat o bodíky.-
Mike17
13:28 31.12.2021 185.149.130.XXXNevím, jestli Kimi odešel sám, nebo na něj nezbylo místo. Kolegou byl porážen a i ten dostal padáka. Ale je to celkem jedno. Vypadá na to, že se do důchodu těší. A to je hlavní.
Tak je jasné, že s Cunodou nemohli konkurovat jiným. Těžko říct, jesli Gasly jezdil tak excelentně, nebo Juki tak tragicky. Nebo obojí trochu? Každopádně výkonnost měli konzistentní celou sezonu, v druhé polovině spíš lepší.
Pokles Mercedesu nebyl ani tak o DASu. Stejně tak hned klesl od začátku i Aston. Williams se naopak odrazil ode dna, ale ten nebyl kopií Mercedesu. A Mclaren nově přišel a jeho zlepšení se čekalo. Odchodem od Renaultu snad ani klesnout nemohl.
Řešili se problémy nových pravidel vzhledem ke sklonu podlahy. Hned se říkalo, že to postihne hlavně Mercedes a Aston. A nekecalo se. Postihlo.
Zatímco Mercedes zapracoval a škody se snažil eliminovat (ikdyž proti sezoně 2020 ne moc úspěšně), tak Aston zůstal do půlky sezony víceméně tam, kde byl. V poslední třetině už vývoj evidentně vypustili, protože se začali propadat polem. Naopak Mercedes po Monze začal jezdit jinak. Hlavně na rovinkách válcoval všechny rozdílem třídy. Od té doby až na specifické Mexico a vyrovnaný Austin totálně RB zválcoval. Hlavně na rovinkách. To nebylo jen o tom, že by po mnoha letech přišli na to, jak nastavit auto na závod. Přišli s něčím, co je na rovinkách brutálně zrychlilo. S něčím, co neměl Aston, Mclaren, ani Williams. Všichni 3 se naopak v poslední třetině sezony výkonnostně propadli. To fakt není náhoda, ani nastavením Mercedesu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
15:39 30.12.2021 88.101.227.XXXCrypto z toho pojmu udělalo dost neplechu Myslím že kdyby byl z každého závodu vybrán nejlepší manévr/předjetí a pak z toho vybrali nejlepší kousek celkově tak by to bylo lepší. Takhle je to ukazatel kde můžeš dávat palec nahoru ale taky dolu, jsi vlastně odměněn za špatnou kvalifikaci, trest posunu na mřížce, jinou strategii, chybu v závodě, chybu jiných atd atd. Vettel si třeba připsal plusový skalp jak sejmul Ocona v Bahrajnu, to je přímo výsměch "předjetí".-
Ferda
16:51 30.12.2021 46.47.176.XXXKaždý jezdec má sůj zenit. Přesněji vrchol, kdy už má dost zkušeností, reflexy na maximu, dost vyzrálosti aby nepanikařil už při náznaku slabší adheze a hlavně aby během kvaldy nemyslel co bude s dětmi kdyby se náhodou zranil.
Právě děti ubírají jezdcům na bezhlavé jízdě mírně za hranou.
A nejsou to pouze děti, které jezdce v maximálce brzdí. Věk je sice pouhé číslo, ale stárnéme všichni. Dokonce i Alonso, který děti nemá. Alespoň tisk o nich neví.
Pro Alonsa je výhodou, že je oproštěný od rodinných radostí i strastí a možná i proto si drží svou výkonnost tak dlouho i když v kvaldách je jeho věk taky znát.
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek