DISKUZE K ČLÁNKU "Byl skvělý!" Šéf Aston Martinu po sezóně 2021 chválí Vettela, který předjel nejvíce soupeřů

Šéf závodního týmu Aston Martin Otmar Szafnauer si považuje spolupráce se zkušeným jezdcem Sebastianem Vettelem. Ten letos sice vpředu nebyl moc často vidět, jezdil nekonzistentně a tu a tam chyboval, přesto jej označuje za skvělého.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Byl skvělý!" Šéf Aston Martinu po sezóně 2021 chválí Vettela, který předjel nejvíce soupeřů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 77, poslední 05.01.2022 15:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 10 lidí) 30.12.2021 10:54
R.I.P. Monsieur Dakar. Čest jeho památce a jeho… »
» Fanda.LH (Hlasovalo 8 lidí) 30.12.2021 11:21
Výměna platiče Peréze za dobře placeného Vettela,… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 30.12.2021 12:26
Nevím kluci, ale trochu vám tam falíruje fakt, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Tak konto tatínka jistě pomohlo ke vstupu do F1, o tom žádná. Ale pokud se budeme bavit o nějakém měřítku výkonnosti tak je lepší srovnávat výkony a ne výši kapesného. 03

                  + 3 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • SergioPÉREZ

                    SergioPÉREZ

                    78.108.157.XXX
                    Stroll není Týmový jezdec, ale sobec, který své chyby hází na druhé a neustále vyžaduje, aby se vše točilo jen kolem něj. Tomu ale neodpovídá výkonnost. stále je na úrovni Petra Dinize.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • Jindrich K.

            Jindrich K.

            89.177.21.XXX
            Však on Stroll je v tabulce taky vysoko 11

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              To je. Ale pokud by měla platit Ferdova teorie o kvalitě kvalifikace/závod, měl by být daleko před Vettelem a ne daleko za ním. 03
              Stejně tak druhý v pořadí v kvaldách 11:11, v závodech 11:10.

              Ta teorie by se ujala až u Kimiho (7:13,10:10). 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Kimi je celkem typický příklad. Jenže;
                Kimi už věděl, že to letos zabalí, tak mu určitě chyběla ta správná inšpirace. Jinak si řekněme na rovinu, že Giovi už měl drtit Kimiho od prvního výjezdu v kvaldě až do cíle závodu.
                Stroll je trochu jiná pohádka.
                Syn majitele týmu, který jezdí v Béčkovém Mercedesu. Myslím, že nemusím připomínat, že v týmu svého otce je jasnou jedničkou. A realita? S technikou od Merglu a statusem Syn by měl teoreticky bojovat s Gaslym. Ten sice není povoláním syn, ale má vůz který by měl spadat do stejné-podobné kategorie jako Mergů č. II.
                A výsledek? Stroll má o pouhé dva bodíky více Mončičák Tsunoda, který je v F1 prvním rokem.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Tak Kimiho nemám zas za tak špatného a nezkoušej to hrát na to, že už je starej. Na to jsou tu někteří hákliví. Abys příště dostal steak. 12
                  Stroll je synáčkem a jedničkou. Ale jezdí v LOŇSKÉM béčkovém Mercedesu. Postupný úpadek Astonu od začátku sezony ke konci byl celkem jasně vidět. Inu novinky Mercedesu z druhé půlky sezony už nějak nedoputovaly a do letoška se penízky už nesypaly. Ale jo, já nikde netvrdil, že Stroll je nedoceněný supertalent. 12

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Aby jsme si rozuměli. Já osobně si Kimiho moc vážím. Dokonce tak, že mi bude chybět mnohem více než Hamík, pokud se rozhodne skončit.
                    AT taky neměl žádnou novinku. Ani nemusíme přemýšlet proč, když RB všechny možné prostředky tlačil do letošního boje o titul.
                    Aston měl hlavní problém v tom, že Mergl měl loni DAS a proto sami museli hledat řešení ve vlastním vývojovém centru, nebo použít 2 roky starou přední nápravu od Merglu.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Kimi bude chybět všem. Víc jak Hamík. 12
                      Jen bych ani omylem nenaznačoval, že končí kvůli věku. Na věku prý nezáleží. 03
                      Když se podíváš na AT (na Gaslyho, ale klidně i na Cunodu), měli celkem vyrovnanou sezonu, kde byla slabší spíš první půlka, než ta druhá. Vývoj tedy asi probíhal minimálně standartně. Spíš těžili z toho, že RB vyvíjel do konce sezony. Neměl důvod novinky AT nedát. Je pouštěli a mohli zbrzdit Hamíka.
                      O tom, že bude mít letos Mercedes ( a všechny vozy podobné, tedy i AM ) problém, se mluvilo od začátku sezony. Možná i před. Bylo vidět, že na začátku sezony byl Mercedes i Aston někde jinde, než loni. Někteří tu vytvářeli geniální teorie o tom, jak za to můžou výkony Vettela, ale nějak pozapomněli, že jeden pilot Astonu tam zůstal stejný a i on získal letos míň jak polovinu loňských bodů. Proč výkon Astonu byl slabší se vědělo už před sezonou a souviselo to se změnou pravidel.
                      V poslední třetině sezony se Mercedes brutálně zvedl. A podívej se na všechny jeho odběratele. Všech 6 pilotů co měli Mercedes jezdili v poslední třetině hůř (+-), než předtím. Někteří výrazně hůř u Latiffiho to nebylo moc poznat. Jezdil na chvostu tak jako tak. Prostě Mercedes jim asi zapomněl dodat ten supermotor, se kterým jezdil na konci Hamík. Jen on a Bottas se na konci sezony zlepšili.

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Kimi je momentálně rekordman, který překonal nestora Rubense. Kimi se ale rozhodl odejít sám, kdežto Rubens hodně trpěl že už nedokázal sehnat místo v F1. Možná právě proto mě odchod Rubense mrzel více, než dnes odchod Kimiho, který se rozhodl odejít sám.
                        AT vstoupilo do sezóny mnohem lépe, než je vidno z tabulek. Bylo to znát už v předsezónních testech. Největší slabinou AT bych označil příliš křehké přední křídlo, které se Gaslymu letos rozpadlo 3x, ale pouze jednou díky chybě Gaslyho. Nejhorší poruchou AT ale byl nováček Tsunoda. S Kvítkem by porazili Alpinu levou zadní a ještě by mohli šlapat na paty Ferrari s Mekáčem.

                        Na Merglu bylo hodně znát, že mu bez DASu jeho dlouholetá rychlost hodně chybí. Ale pro nás dobře, protože se někteří nakonec mohli radovat z jiného mistra než Hamíka.

                        Co se týče vývoje u různých týmů, tak letos žádné zázraky kromě jednoho vydařeného závodu s raketovým motorem Merglu nebyly. Než skutečný vývoj, tak bych to viděl spíše na lepší práci v nastavení vozů na jednotlivé okruhy.
                        Největší propad v průběhu sezóny bych nejspíše označil u McLarenu. Sice nic hrozivého, ale Ferrari mohli trápit o kousek déle.
                        Potěšil Williams, který se konečně odpoutal od posledního místa a zase dokázal zaslouženě bojovat o bodíky.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Nevím, jestli Kimi odešel sám, nebo na něj nezbylo místo. Kolegou byl porážen a i ten dostal padáka. Ale je to celkem jedno. Vypadá na to, že se do důchodu těší. A to je hlavní.

                          Tak je jasné, že s Cunodou nemohli konkurovat jiným. Těžko říct, jesli Gasly jezdil tak excelentně, nebo Juki tak tragicky. Nebo obojí trochu? Každopádně výkonnost měli konzistentní celou sezonu, v druhé polovině spíš lepší.

                          Pokles Mercedesu nebyl ani tak o DASu. Stejně tak hned klesl od začátku i Aston. Williams se naopak odrazil ode dna, ale ten nebyl kopií Mercedesu. A Mclaren nově přišel a jeho zlepšení se čekalo. Odchodem od Renaultu snad ani klesnout nemohl. 12
                          Řešili se problémy nových pravidel vzhledem ke sklonu podlahy. Hned se říkalo, že to postihne hlavně Mercedes a Aston. A nekecalo se. Postihlo.
                          Zatímco Mercedes zapracoval a škody se snažil eliminovat (ikdyž proti sezoně 2020 ne moc úspěšně), tak Aston zůstal do půlky sezony víceméně tam, kde byl. V poslední třetině už vývoj evidentně vypustili, protože se začali propadat polem. Naopak Mercedes po Monze začal jezdit jinak. Hlavně na rovinkách válcoval všechny rozdílem třídy. Od té doby až na specifické Mexico a vyrovnaný Austin totálně RB zválcoval. Hlavně na rovinkách. To nebylo jen o tom, že by po mnoha letech přišli na to, jak nastavit auto na závod. Přišli s něčím, co je na rovinkách brutálně zrychlilo. S něčím, co neměl Aston, Mclaren, ani Williams. Všichni 3 se naopak v poslední třetině sezony výkonnostně propadli. To fakt není náhoda, ani nastavením Mercedesu. 03

                          + 1 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      S tím bych byl opatrný, vzhledem k dalšímu pořadí. 12

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.101.227.XXX
      Crypto z toho pojmu udělalo dost neplechu 11 Myslím že kdyby byl z každého závodu vybrán nejlepší manévr/předjetí a pak z toho vybrali nejlepší kousek celkově tak by to bylo lepší. Takhle je to ukazatel kde můžeš dávat palec nahoru ale taky dolu, jsi vlastně odměněn za špatnou kvalifikaci, trest posunu na mřížce, jinou strategii, chybu v závodě, chybu jiných atd atd. Vettel si třeba připsal plusový skalp jak sejmul Ocona v Bahrajnu, to je přímo výsměch "předjetí".

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Každý jezdec má sůj zenit. Přesněji vrchol, kdy už má dost zkušeností, reflexy na maximu, dost vyzrálosti aby nepanikařil už při náznaku slabší adheze a hlavně aby během kvaldy nemyslel co bude s dětmi kdyby se náhodou zranil.
        Právě děti ubírají jezdcům na bezhlavé jízdě mírně za hranou.
        A nejsou to pouze děti, které jezdce v maximálce brzdí. Věk je sice pouhé číslo, ale stárnéme všichni. Dokonce i Alonso, který děti nemá. Alespoň tisk o nich neví. 12
        Pro Alonsa je výhodou, že je oproštěný od rodinných radostí i strastí a možná i proto si drží svou výkonnost tak dlouho i když v kvaldách je jeho věk taky znát.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Pavel A.

      Pavel A.

      88.101.171.XXX
      Podle této logiky by byl druhým nejhorším jezdcem sezony, který naprosto nezvládá své auto Fernando Alonso.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        V kvaldách už hodně zeslábl. Proto musí dotahovat v závodě. Především mu zkušenosti pomáhaly hodně na startech.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama