DISKUZE K ČLÁNKU "Jako v půjčovně motokár - závod v Džiddě neměl s F1 nic společné, Frank se obrací v hrobě," láteří Villeneuve
Zatímco někteří si pochvalovali napínavou podívanou se spoustou zvratů a zajímavých okamžiků ve Velké ceně Saúdské Arábie, bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve jí vůbec nadšený nebyl. Za chován na dráze kritizuje Maxe Verstappena i Lewise Hamiltona. Chceme hollywoodskou show nebo sport a dobrou Formuli 1? A co čekat od posledního podniku tento víkend v Abú Zabí?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Jako v půjčovně motokár - závod v Džiddě neměl s F1 nic společné, Frank se obrací v hrobě," láteří Villeneuve
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
17:49 08.12.2021 77.240.96.XXX
Logická dedukce je jen tvoje spekulace. Max nezajel pro nové proto, že by se pro něho nic nezměnilo. Oni potřebovali jinou strategii. S Perézem pro nové zajeli a chtěli strategie rozdělit.
Nebo jak píšeš vytvářeli tlak na vedení závodu, aby červenou vlajku vyvěsilo. Což mi příjde ve světle událostí i pravděpodobné. Druhou polovinu sezóny se mi zdá, že řídí spíše Horner, než Masi.
Nebo jak píšeš vytvářeli tlak na vedení závodu, aby červenou vlajku vyvěsilo. Což mi příjde ve světle událostí i pravděpodobné. Druhou polovinu sezóny se mi zdá, že řídí spíše Horner, než Masi.
daaviid23
17:36 08.12.2021 91.245.26.XXX
Tak to je trochu jiná debata podle mě, legální vs. morální. To mě přivádí k Piquetovi juniorovi. Kdyby zhrzený junior neprasknul, že boural schválně, tak by všechno zůstalo všechno perfektně legální i když to byla strašná prasečina.
I tak ale když si uvědomíme následky, tak přímo pro tým to nemělo žádné následky, ale to je jiná diskuze![12](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/12.png)
Nedohodli se jen tak na nějakém nahodilém pořadí, ta dohoda přeci odpovídá přepuštění pozice. Možná to není úplně doslovně napsáno v pravidlech ale jde to ve směru ducha pravidel. Přepouštění pozic se praktikuje běžně .
Jinak tam máš podle mě jednu podmínku, která by podle mě změnila úplně běh věcí. Vzhledem k tomu, jak sjeté gumy Max měl a přesto nezajeli pod SC pro nové, tak si myslím, že spekulovali na červenou vlajku. Takže kdyby platilo pravidlo o zákazu přezouvání pod červenými vlajkami, tak by Max zajel pro gumy pod SC a běh událostí by se úplně změnil.
Je to spekulace ale my jako diváci nemáme nikdy úplné informace a tohle mi připadá jako logická dedukce.
I tak ale když si uvědomíme následky, tak přímo pro tým to nemělo žádné následky, ale to je jiná diskuze
![12](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/12.png)
Nedohodli se jen tak na nějakém nahodilém pořadí, ta dohoda přeci odpovídá přepuštění pozice. Možná to není úplně doslovně napsáno v pravidlech ale jde to ve směru ducha pravidel. Přepouštění pozic se praktikuje běžně .
Jinak tam máš podle mě jednu podmínku, která by podle mě změnila úplně běh věcí. Vzhledem k tomu, jak sjeté gumy Max měl a přesto nezajeli pod SC pro nové, tak si myslím, že spekulovali na červenou vlajku. Takže kdyby platilo pravidlo o zákazu přezouvání pod červenými vlajkami, tak by Max zajel pro gumy pod SC a běh událostí by se úplně změnil.
Je to spekulace ale my jako diváci nemáme nikdy úplné informace a tohle mi připadá jako logická dedukce.
airwar1939
17:22 08.12.2021 176.74.150.XXX
Při tom prvním přestupků tam nebylo jenom zkrácení tratě, ale především nebezpečný návrat za trať, a za to už je výrazně vyšší sazba než vrácení pozice, plus za to nebezpečné brzdění mělo následovat minimálně projetí boxi, i když dle pravidel je to na černou vlajku. Faktem je, že kdyby FIA trestala Maxe v Brazílii a Džiddě dle svých pravidel, tak byl poslední závod už jen formalita.
odin
17:13 08.12.2021 77.240.96.XXX
Když tohle srovnám s USA 2012 a přeskupováním startovního roštu kvůli porušení pečetě Massy, tak mi příjde, že tehdá kolem toho byl mnohem větší humbuk a přitom to bylo podle pravidel. Teď se dohodl Horner s Masim na jakémsi jimi určeném pořadí, kam by Max klesl, kdyby dostal penalizaci. Což není nikde ošetřeno pravidly a navíc by velmi záleželo i na tom kdy, v jaké pozici a s jakým náskokem (ztrátou) by k pitstopu zajel.
Mně se třebas jeví jako spravedlivé řešení, nepovolit výměnu kol při červených vlajkách, nechat Maxe startovat z prvního místa, ale udělit mu penalizaci (+5, nebo +10 sec.) a musel by si to odpykat v dalším průběhu závodu. Podle mě by se od pravidel odchýlili minimálně (zákaz práce na autech v červené fázi) a spravedlnosti by bylo učiněno zadost.
Mně se třebas jeví jako spravedlivé řešení, nepovolit výměnu kol při červených vlajkách, nechat Maxe startovat z prvního místa, ale udělit mu penalizaci (+5, nebo +10 sec.) a musel by si to odpykat v dalším průběhu závodu. Podle mě by se od pravidel odchýlili minimálně (zákaz práce na autech v červené fázi) a spravedlnosti by bylo učiněno zadost.
Aktuálně
Nadcházející závod 30.6.2024
GP Rakouska71 kol (306.452 km)
Spielberg
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- Kvalifikace (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (12:30 - 13:30)
- 1. Závod (16:30)
-
Neděle
- 2. Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek