DISKUZE K ČLÁNKU Stálí komisaři v F1? Ředitel závodů Masi to nepovažuje za dobrý nápad

Nekonzistentní posuzování incidentů je pravidelně propíraným tématem po každé velké ceně. Někteří proto navrhují, aby se komisaři podnik od podniku neměnili, ale byli stálí po celou sezónu. Současnému řediteli závodů FIA Michaelovi Massimu se však tento nápad moc nezamlouvá.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Stálí komisaři v F1? Ředitel závodů Masi to nepovažuje za dobrý nápad

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 03.12.2021 18:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 01.12.2021 10:58
Ve skutečnosti nebyl problém v rozhodnutí v… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 01.12.2021 12:08
To ale nemáš pravdu, v případech kdy se… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 01.12.2021 16:03
ne že bych souhlasil s tím, že emil nebyl trestán… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    K tomuhle bych dodal, že ve fotbale taky nemáte stálé rozhodčí... A u podniku, který co cca 14 dní se odehrává v jiné části světa, to asi těžko docílíte... Další věc je, že jedna věc je metr a druhá zaujatost... Kdyby se mohlo stát, že si komisaři zasednou na některé piloty a budou je stabilně trestat přísněji... Tím, že se to obměňuje, tak se i tohle riziko minimalizuje...

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hwrychlik H.

      Hwrychlik H.

      109.81.208.XXX
      Ale jak by si mohli zasednout na některé piloty pokud by byla jasně daná pravidla. To by bylo maximálně v nějakých sporných neošetřených nebo špatně ošetřených situacích. A proti tomu by tam měl být ten Masi který by toto zastřešil. A pak by se klidně mohlo vyřešit i případné nějaké stížnosti na fungování komisařů. A pokud vyhodnotí, že to někdo dělá špatně nebo nedej bože zaujatě, tak není problém ho vyměnit. A ať je jejich rozhodování veřejné, to je ten základní požadavek na objektivitu.
      A klidně ať jich je více a v dnešní době vůbec nemusí být v dějišti závodu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Panebože... Jasná pravidla existují jen ve velmi malé míře... To je to, co se dá jednoznačně změřit... Co se nedá změřit, se posuzuje a posuzují to komisaři / soudci... Kdyby nebylo třeba posouzení, pak není potřeba komisařů a nemusí tam tedy být nikdo... Každý souboj je však individuální věc. A na místě být musíš, abys mohl s účastníky osobně mluvit, měl k dispozici veškeré důkazy atp.

        Vtipná je to tvoje: "A pak by se klidně mohlo vyřešit i případné nějaké stížnosti na fungování komisařů. A pokud vyhodnotí, že to někdo dělá špatně nebo nedej bože zaujatě, tak není problém ho vyměnit."

        Protože jednak je tam ten Masi, který by tak dostal obrovskou moc... A potom bys ovlivňoval rozhodnutí samotných komisařů... Proč myslíš, že soudci jsou zpravidla prakticky neodvolatelní ? No protože když je může někdo odvolat, tak může ovlivňovat jejich rozhodnutí...

        Zkrátka tyhle věci nejsou tak jednoduchý... A kontroverze budou vždycky, lidi se na to nekoukají nestraně... Mají své favority, názory, zájmy... Za mě byl manévr MV v Brazílii jednoznačně na penalizaci a rozhodně ne na malou... Fanoušky MV by to naštvalo, Fanoušci LH by to uvítali...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          109.81.208.XXX
          A pravidla pro fotbal lze všechno jednoznačně změřit? A přitom to je dané v pravidlech.
          A pán se evidentně zasekl v době dávno minulé. Jaké veškeré důkazy nemůžu mít v dnešní digitální době tisíce km daleko?
          Co je vtipného na případné stížnosti? Vždyť i ve fotbale se odehrají tisíce zápasů bez jakýchkoliv nespokojeností s rozhodčím a naopak, některé kluby mají s některými opakovaný problém. Dokonce můžou v některých soutěžích i některé rozhodčí vetovat.
          Aha, takže by nad nimi neměl být nikdo. Tak to pak jo. On by je přece zákonitě ovlivňoval. Tak to pak jo. A dávat za příklad soudce to chce mít opravdu žaludek. To nám ukázali už nespočetkrát.
          Samozřejmě tyhle věci nejsou jednoduché a kontroverze budou. Ale bude jich tím méně čím lepší pravidla jsou. A tak je to ve všem. A pokud by někdo začal řešit, že ten jeho manévr byl vlastně jinak než to vypadalo, tak pak není problém se na konkrétní případ podívat a diskutovat o něm.
          Ne nadarmo se vyjádřilo už několik pilotů, že vlastně neví co si můžou a co nemůžou dovolit. Jednou se trestá, podruhé dokonce naopak. Viz například velmi pěkné dobrzdění japončíka v Brazílii, kde neudělal naprosto nic špatně a přesto dostal pantli. A to ho nemusím.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            No právě že nelze ve fotbale všechno změřit, proto tam je ten rozhodčí, který posuzuje situace... Tuhle poznámku vůbec nechápu... Nicméně hřiště je vymezeno jasně bílými čarami, což dnes není problém hlídat technologií, stejně jako není problém technologií hlídat dynamickou "lajnu" u ofsajdu... I to budí kontroverze, když to technika vyhodnotí na centimetry, tak pochopitelně fanoušci cítí, že to úplně není ok.

            F1 je rozhodně mnohem čistší sport než fotbal... Takže je úsměvné dávat fotbal za vzor. Naopak fotbal svírá celá řada korupčních afér, která vedla k vytvoření celé řady pravidel, aby se tomuhle předešlo... Velký rozdíl vidím v tom, že ve Fotbale rozhodčí zasahuje do hry neustále a okamžitě... A tedy má mnohem větší vliv na výsledek, než komisaři v F1, kteří řeší zejména kolize a i to probíhá během závodu tzn. nepřerušuje se, vyhodnocují se důkazy a až pak přijde nějaké rozhodnutí...

            Na stížnostech je vtipné to, že přijdou vždy po těžké rozhodnutí... Tomu se předejít nedá a komisař by neměl být pod tlakem toho, že když se jeho rozhodnutí nebude líbit, tak bude odvolán... Protože to by vedlo k tomu, že se bude snažit o líbivější rozhodnutí a to by nevedlo ke spravedlnosti...

            Živím se jako programátor, všechno dělám online... Nepoužívám Tik Tok, sleduji YT apod. Takže v tomhle jsem se možná zasekl... Každopádně komisaři být na místě musí dle mého názoru... Osobní konktakt ničím nenahradíš (Porovnej osobní rozhovor s telefonátem přes skype a to ještě s více lidmi), vlastní zkušenost také ne (Jak trať skutečně v těch dnech vypadá, jak vypadá poškozený vůz po kontaktu)... Kamera hrozně lže...

            Ještě k těm soudcům, já je nedávám za příklad. To, že je nelze odvolat je bezpochyby problém, ale je to z toho důvodu, který jsem uvedl... Soudce má rozhodovat za sebe, ne za svého nadřízeného...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              zrovna fanoušek hamiltona a mercedesu by o korupci a ovlivňování dozorných orgánů měl raději mlčet...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Co já si pamatuji, tak křivák rozhodčí měl buď hromadu štěstí, že byli v dosažitelném okruhu příslušníci VB, nebo skončil v lepším případě v potoku. Tenhle Damoklův meč nad Masiho hlavou chybí.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Jestli budou komisaři hájení a nedotknutelní jako dnes, tak se nic nezmění ani kdyby všechno rozhodoval pouze jeden jediný komisař pro všechny závody.
    Z mého pohledu by měl být první na pranýři Masi, protože je to právě on kdo za celý tenhle ansámbl zodpovídá. Jeho výmluvy a kličkování jsou na pořádného facana.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hwrychlik H.

      Hwrychlik H.

      109.81.208.XXX
      Je to přesně tak jak píšeš. Nést na sobě zodpovědnost za něco, to je dnes skoro sprosté slovo. Ať se člověk podívá kamkoliv.
      A přece není až tak složité napsat pravidla, něco v duchu pokud najíždějí 2 vozy v souboji do zatáčky vedle sebe (jak moc vedle sebe by se jasně definovalo) tak oba musí ctít soupeře, nechat mu jasně daný prostor a jet svou stopu. Naopak, pokud to někdo pošle do zatáčky na brzdy na poslední chvíli a nedostane se 1:1 na stejnou úroveň nebo dostane ale není schopen jet svou stopu, tak jeho vina. A podobně by se daly vyjmenovat nejzásadnější situace.
      Samozřejmě by vznikly i nějaké anomálie nebo ne úplně ošetřené situace, ale s tím se dá pak pracovat.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Ono i teď nemusíme žádné nové pravidla vymýšlet. Úplně by stačilo se současných pravidel držet. Vytlačuješ pentle, kličkuješ pentle. Nedodržuješ pravidla jinde pentle.
        Jenže tady se komisařům nejen benevolence, ale hlavně vlastní beztrestnost moc hodí do krámu. Jak jinak by FIA mohla tolerovat Emilové vytlačování s vlastním dalekosáhlým výjezdem mimo trať kde jindy trestá penalizacemi i za pouhé centimetrové přejetí bílé čáry.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          109.81.208.XXX
          Jenže bohužel je trendem že kdokoliv je uvnitř zatáčky tak si údajně může volit stopu. A to je naprosto nevhodně obecné "pravidlo".
          Stačí mrknout na vytlačení LEC v Rakousku ne nepodobné Brazílii, kde předjíždějící ani netrefí apex a aby jel nějakou svou stopu s respektováním soupeře, ani náznak. A ještě do soupeře najede a koliduje.
          Proto si myslím, že jasně sepsané situace by to dost vyřešily. Viz třeba komentář Sainze k Brazílii, že se to bude ještě řešit.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Jenže s Emilovým dalekosáhlým výjezdem mimo trať to byl pokus o další taran a ten by se trestat měl.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    78.80.98.XXX
    Čtu dobře, že dle Massiho jsou komisaři od toho, aby dělali odchylky?!?! To snad nemyslí vážně! Já měl za to, že jsou tam právě od toho, aby "drželi lajnu" a rozhodování bylo konzistentní.

    Osobně jsem pro stálou sestavu. Klidně i vícečlennou, ať je minimalizováno nebezpečí nějakého nadržování. I když to by mělo být eliminováno už výběrem komisařů.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Ono by nejspíš stačilo místo Masiho dosadit někoho kompetentního. Pokud ten dotyčný nastaví jasný rozsah "úletů" komisařů, tak ať se klidně střídají. A pokud něco podělají, tak to holt se sklopenou hlavou musí doladit dodatečně. 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    88.146.233.XXX
    Stálí komisaři by mohli přinést konzistentnější rozhodování, což by FIA zkomplikovalo práci. Mnohem hůř by se skrývalo zvýhodňování preferovaných.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Ve skutečnosti nebyl problém v rozhodnutí v Brazílii ale naopak rozhodnutí v Rakousku. Vytlačování na vnějšku se netrestá, takže rozhodnutí v Brazílii drželo metr na rozdíl od Rakouska. 13

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • achmed-cz

      achmed-cz

      88.146.233.XXX
      je fuk, které z rozhodnuté je podle tebe špatně. Problém je v tom, že když rozhodnou pokaždé jinak, je to zcela nepředvídatelné.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.160.XXX
      Davide to je trochu divný ne? takže vytlačování se nemá trestat vůbec? myslím mimo okruh?

      + 0 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama