DISKUZE K ČLÁNKU Stálí komisaři v F1? Ředitel závodů Masi to nepovažuje za dobrý nápad
Nekonzistentní posuzování incidentů je pravidelně propíraným tématem po každé velké ceně. Někteří proto navrhují, aby se komisaři podnik od podniku neměnili, ale byli stálí po celou sezónu. Současnému řediteli závodů FIA Michaelovi Massimu se však tento nápad moc nezamlouvá.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Stálí komisaři v F1? Ředitel závodů Masi to nepovažuje za dobrý nápad
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Fanda.LH
09:47 02.12.2021 83.240.60.XXXK tomuhle bych dodal, že ve fotbale taky nemáte stálé rozhodčí... A u podniku, který co cca 14 dní se odehrává v jiné části světa, to asi těžko docílíte... Další věc je, že jedna věc je metr a druhá zaujatost... Kdyby se mohlo stát, že si komisaři zasednou na některé piloty a budou je stabilně trestat přísněji... Tím, že se to obměňuje, tak se i tohle riziko minimalizuje...-
Hwrychlik H.
09:56 02.12.2021 109.81.208.XXXAle jak by si mohli zasednout na některé piloty pokud by byla jasně daná pravidla. To by bylo maximálně v nějakých sporných neošetřených nebo špatně ošetřených situacích. A proti tomu by tam měl být ten Masi který by toto zastřešil. A pak by se klidně mohlo vyřešit i případné nějaké stížnosti na fungování komisařů. A pokud vyhodnotí, že to někdo dělá špatně nebo nedej bože zaujatě, tak není problém ho vyměnit. A ať je jejich rozhodování veřejné, to je ten základní požadavek na objektivitu.
A klidně ať jich je více a v dnešní době vůbec nemusí být v dějišti závodu.-
Fanda.LH
10:09 02.12.2021 83.240.60.XXXPanebože... Jasná pravidla existují jen ve velmi malé míře... To je to, co se dá jednoznačně změřit... Co se nedá změřit, se posuzuje a posuzují to komisaři / soudci... Kdyby nebylo třeba posouzení, pak není potřeba komisařů a nemusí tam tedy být nikdo... Každý souboj je však individuální věc. A na místě být musíš, abys mohl s účastníky osobně mluvit, měl k dispozici veškeré důkazy atp.
Vtipná je to tvoje: "A pak by se klidně mohlo vyřešit i případné nějaké stížnosti na fungování komisařů. A pokud vyhodnotí, že to někdo dělá špatně nebo nedej bože zaujatě, tak není problém ho vyměnit."
Protože jednak je tam ten Masi, který by tak dostal obrovskou moc... A potom bys ovlivňoval rozhodnutí samotných komisařů... Proč myslíš, že soudci jsou zpravidla prakticky neodvolatelní ? No protože když je může někdo odvolat, tak může ovlivňovat jejich rozhodnutí...
Zkrátka tyhle věci nejsou tak jednoduchý... A kontroverze budou vždycky, lidi se na to nekoukají nestraně... Mají své favority, názory, zájmy... Za mě byl manévr MV v Brazílii jednoznačně na penalizaci a rozhodně ne na malou... Fanoušky MV by to naštvalo, Fanoušci LH by to uvítali...-
Hwrychlik H.
10:29 02.12.2021 109.81.208.XXXA pravidla pro fotbal lze všechno jednoznačně změřit? A přitom to je dané v pravidlech.
A pán se evidentně zasekl v době dávno minulé. Jaké veškeré důkazy nemůžu mít v dnešní digitální době tisíce km daleko?
Co je vtipného na případné stížnosti? Vždyť i ve fotbale se odehrají tisíce zápasů bez jakýchkoliv nespokojeností s rozhodčím a naopak, některé kluby mají s některými opakovaný problém. Dokonce můžou v některých soutěžích i některé rozhodčí vetovat.
Aha, takže by nad nimi neměl být nikdo. Tak to pak jo. On by je přece zákonitě ovlivňoval. Tak to pak jo. A dávat za příklad soudce to chce mít opravdu žaludek. To nám ukázali už nespočetkrát.
Samozřejmě tyhle věci nejsou jednoduché a kontroverze budou. Ale bude jich tím méně čím lepší pravidla jsou. A tak je to ve všem. A pokud by někdo začal řešit, že ten jeho manévr byl vlastně jinak než to vypadalo, tak pak není problém se na konkrétní případ podívat a diskutovat o něm.
Ne nadarmo se vyjádřilo už několik pilotů, že vlastně neví co si můžou a co nemůžou dovolit. Jednou se trestá, podruhé dokonce naopak. Viz například velmi pěkné dobrzdění japončíka v Brazílii, kde neudělal naprosto nic špatně a přesto dostal pantli. A to ho nemusím.-
Fanda.LH
11:12 02.12.2021 83.240.60.XXXNo právě že nelze ve fotbale všechno změřit, proto tam je ten rozhodčí, který posuzuje situace... Tuhle poznámku vůbec nechápu... Nicméně hřiště je vymezeno jasně bílými čarami, což dnes není problém hlídat technologií, stejně jako není problém technologií hlídat dynamickou "lajnu" u ofsajdu... I to budí kontroverze, když to technika vyhodnotí na centimetry, tak pochopitelně fanoušci cítí, že to úplně není ok.
F1 je rozhodně mnohem čistší sport než fotbal... Takže je úsměvné dávat fotbal za vzor. Naopak fotbal svírá celá řada korupčních afér, která vedla k vytvoření celé řady pravidel, aby se tomuhle předešlo... Velký rozdíl vidím v tom, že ve Fotbale rozhodčí zasahuje do hry neustále a okamžitě... A tedy má mnohem větší vliv na výsledek, než komisaři v F1, kteří řeší zejména kolize a i to probíhá během závodu tzn. nepřerušuje se, vyhodnocují se důkazy a až pak přijde nějaké rozhodnutí...
Na stížnostech je vtipné to, že přijdou vždy po těžké rozhodnutí... Tomu se předejít nedá a komisař by neměl být pod tlakem toho, že když se jeho rozhodnutí nebude líbit, tak bude odvolán... Protože to by vedlo k tomu, že se bude snažit o líbivější rozhodnutí a to by nevedlo ke spravedlnosti...
Živím se jako programátor, všechno dělám online... Nepoužívám Tik Tok, sleduji YT apod. Takže v tomhle jsem se možná zasekl... Každopádně komisaři být na místě musí dle mého názoru... Osobní konktakt ničím nenahradíš (Porovnej osobní rozhovor s telefonátem přes skype a to ještě s více lidmi), vlastní zkušenost také ne (Jak trať skutečně v těch dnech vypadá, jak vypadá poškozený vůz po kontaktu)... Kamera hrozně lže...
Ještě k těm soudcům, já je nedávám za příklad. To, že je nelze odvolat je bezpochyby problém, ale je to z toho důvodu, který jsem uvedl... Soudce má rozhodovat za sebe, ne za svého nadřízeného... -
-
-
-
-
-
Ferda
17:56 01.12.2021 46.47.176.XXXJestli budou komisaři hájení a nedotknutelní jako dnes, tak se nic nezmění ani kdyby všechno rozhodoval pouze jeden jediný komisař pro všechny závody.
Z mého pohledu by měl být první na pranýři Masi, protože je to právě on kdo za celý tenhle ansámbl zodpovídá. Jeho výmluvy a kličkování jsou na pořádného facana.-
Hwrychlik H.
20:25 01.12.2021 109.81.208.XXXJe to přesně tak jak píšeš. Nést na sobě zodpovědnost za něco, to je dnes skoro sprosté slovo. Ať se člověk podívá kamkoliv.
A přece není až tak složité napsat pravidla, něco v duchu pokud najíždějí 2 vozy v souboji do zatáčky vedle sebe (jak moc vedle sebe by se jasně definovalo) tak oba musí ctít soupeře, nechat mu jasně daný prostor a jet svou stopu. Naopak, pokud to někdo pošle do zatáčky na brzdy na poslední chvíli a nedostane se 1:1 na stejnou úroveň nebo dostane ale není schopen jet svou stopu, tak jeho vina. A podobně by se daly vyjmenovat nejzásadnější situace.
Samozřejmě by vznikly i nějaké anomálie nebo ne úplně ošetřené situace, ale s tím se dá pak pracovat.-
Ferda
20:40 01.12.2021 46.47.176.XXXOno i teď nemusíme žádné nové pravidla vymýšlet. Úplně by stačilo se současných pravidel držet. Vytlačuješ pentle, kličkuješ pentle. Nedodržuješ pravidla jinde pentle.
Jenže tady se komisařům nejen benevolence, ale hlavně vlastní beztrestnost moc hodí do krámu. Jak jinak by FIA mohla tolerovat Emilové vytlačování s vlastním dalekosáhlým výjezdem mimo trať kde jindy trestá penalizacemi i za pouhé centimetrové přejetí bílé čáry.-
Hwrychlik H.
08:55 02.12.2021 109.81.208.XXXJenže bohužel je trendem že kdokoliv je uvnitř zatáčky tak si údajně může volit stopu. A to je naprosto nevhodně obecné "pravidlo".
Stačí mrknout na vytlačení LEC v Rakousku ne nepodobné Brazílii, kde předjíždějící ani netrefí apex a aby jel nějakou svou stopu s respektováním soupeře, ani náznak. A ještě do soupeře najede a koliduje.
Proto si myslím, že jasně sepsané situace by to dost vyřešily. Viz třeba komentář Sainze k Brazílii, že se to bude ještě řešit.
-
-
-
-
tom11
12:09 01.12.2021 78.80.98.XXXČtu dobře, že dle Massiho jsou komisaři od toho, aby dělali odchylky?!?! To snad nemyslí vážně! Já měl za to, že jsou tam právě od toho, aby "drželi lajnu" a rozhodování bylo konzistentní.
Osobně jsem pro stálou sestavu. Klidně i vícečlennou, ať je minimalizováno nebezpečí nějakého nadržování. I když to by mělo být eliminováno už výběrem komisařů. -
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek