DISKUZE K ČLÁNKU FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Mercedes už nemá "abnormální" náskok v maximálních rychlostech jako dříve, těší šéfa Red Bullu Christiana Hornera, poté, co se ve Formuli 1 rozvířila kauza kolem flexibilních zadních křídel. Ta si Mezinárodní automobilová federace (FIA) nyní více hlídá.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 30.11.2021 19:46 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.211.XXX
    Já bych počkal, jak to s těma rovinkama zase bude. 12

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.101.227.XXX
      Tak záleží jak se to nastaví a jak se to rozloží. Přítlak, odpor, speed trap, .... prostě jsou to spojené nádoby. Pokud zase najednou měl Mercedes větší rychlost v zatáčkách tak to nebyla náhoda že 12

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        46.234.161.XXX
        Prý v jedné zatáčce. Se divím, že ji nechtěli nechat zrušit. 12 12 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.101.227.XXX
          Tak dle výsledného času to vypadalo na zásadní zatáčku 18 Nestudoval jsem to ale prý náskok teď v Qataru byl za sucha na Verstappena doposud nejvyšší.

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            tak jestli jsi viděl zadní křídlo mercedesu, tak je naprosto jednoznačně patrné, že se jim otevírá zadní klapka v řádu cca 5 až 7 cm pružností materiálu. Tzn. že na každé rovince mají k dispozici snížený odpor, který mohou využít přidáním přítlaku v zatáčkách. Takže není třeba hledat duchy, ale je zřejmé, že mercedes dokázal najít velkou díru v pravidlech a nekompromisně této černé zóny využít. Jen se divím, že když se pohyb té spodní klapky naprosto zřetelně vepisuje na bočnici křídla, že FIA nezakročí. Vlastně, nedivím se, je to mercedes...

            + 7 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              31.30.161.XXX
              A mohl by si ukázat video, kde je ot tak patrné? protože to nedokázal předložit ani RB 03

              + 1 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.101.227.XXX
              5-7cm? Sorry ale ...... 18 Mimochodem vždyť zakročila extrémně rychle a testy jsou na světě.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Hwrychlik H.

              Hwrychlik H.

              46.234.161.XXX
              Taky bych prosil to video.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                video ne, je na světě fotka, kde je vidět vydřený karbon přesně v poloměru ohybu konce segmentu spodní klapky. Ale jak už jsem psal, tohle je díra v pravidlech... Je to sice jednoznačné porušení pravidla o pohyblivosti aerodynamických komponent, ale předepsané testy tuto část křídla netestují, či-li křídlo je "legální"

                https://racingnews365.com/are-these-the-alleged-score-marks-that-red-bull-have-spotted

                + 6 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Koukni se na ten obrázek znovu, ale tentokrát hodně pozorně představuj si jaký tvar by musel mít ten díl a jak by se musel hýbat, aby dokázal kopírovat šmouhu z obrázku.
                  Podle Tvé fikce je nemožné aby tahle šmouha vznikla prohybem křídla které bez problému udrží zátěž více než stovky kil.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    ano, je vidět že tobě nestačí ani přímý důkaz. To že netušíš co vidíš je naprosto zřejmé

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • HellHogr

                      HellHogr

                      31.30.161.XXX
                      Co to je za přímá důkaz? vždyť je to běžná součást spodní klapky na zadním křílde 20

                      + 2 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Hwrychlik H.

                      Hwrychlik H.

                      46.234.161.XXX
                      JJ, takže Mercedes nemusel nic měnit, protože se žádné testy nezměnil, ale podle Hornera už mají rychlost v normálu. A když oni nasadí vetší křídlo tak najednou zrychlí na úroveň Mercedesu. No prostě zázrak. A jak je to s těmi rychlostmi z posledních 4 závodů před Katarem jsem zde už uvedl. Nikde nebyl Mercedes nejrychlejší, možná jen na Interlagosu v závodě.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Jaký přímý důkaz máš na mysli? Ta šmouha tam sice vidět je, ale v žádném případě nemůže být nějakým prohybem křídla. Kdyby vznikla prohybem, tak by měla nějaký radius a v žádném případě by nemohla být na tak krátké délce tak moc vystrčená v horní části bez viditelného poškození křídla.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        ano, chápu, že v tom karbonu se ti to může ztratit, neber to jako hejt a zkus se nadechnout, zastavit, zamyslet a podívej se na tu fotku ještě jednou. Snad Ti dojde co vidíš.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Ferda

                          Ferda

                          46.47.176.XXX
                          Taky nemám v úmyslu hejtovat, ale dopátrat se pravdy.
                          Když se dívám a obrázek, tak by se karbonové křídlo které musí udržet sílu více než 100 kil bez prohybu muselopodle tebe bez poškození prohnout v pásu zhruba o šířce dvou až třech milimetrů v úhlu cca 12-15° bez zjevného poškození a to prosím pokaždé když vůz překročí rychlost více než 200 km/h. To by se mohlo stát třeba 500x v jednom závodě. Ještě raději připomenu, že se jedná o křídlo z karbonu, který je velice křehký a kraj křídla je pro zpevnění olemován falcem do L.
                          Rád bych ještě připoměl, že v předchozím závodě Red Bullům zadní křídla praskaly pouhým přejetím přes obrubníky, ale u Merglu se předpokládá že křídla má nejspíše z gumy.

                          Můj závěr je ten, že ta šmouha je pouhá špína kterou při čistění vozu nějaký mechanik uklízeč vynechal. Nehorázné nedopatření a FIA by toho nepoctivého uklízeče měla alespoň na několik roků soudně vyloučit z přístupu na všechny závodní okruhy pod hlavičkou FIA.

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            evidentně nemáš moc představu o tom, jakým materiálem karbonový kompozit je. Karbon je křehký - dáš mu ránu, tříští se, ale na pružnost je lepší než ocel. Jde jen o skladbu jednotlivých vrstev. Zkus si najít nějaký záběr předního křídla mercedesu. Tam je naprosto jednoznačně vidět, jak mu ty jednotlivé elementy provádí různé rotace, klesání (v kameře) a podobně. Když víš jak na to, tak s tou pružností pod zátěží můžeš kouzlit. Osobně si myslím, že pohyblivé aerokomponenty by se měly regulérně povolit. Ten zákaz je historický a pochází z doby, kdy se díky nepovedené konstrukci ty křídla odlamovaly a byly z toho spektakulární havárie...

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Ferda

                              Ferda

                              46.47.176.XXX
                              Nevím jestli máš tak mizernou představivost spojenou s mizernými znalostmi o materiálech, ale můžu Tě ujistit, že tak pevný a křehký materiál jakým kvalitně upečený karbon skutečně je zároveň nemůže pružný a ohebný jako trsátko ke hře na kytaru.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jumpman

                                jumpman

                                178.255.168.XXX
                                je vidět že moc nevíš o čem mluvíš. Vlastnosti karbonového kompozitu určuje právě skladba jednotlivých vyrstev, navíc těch tkanin se používá více vlastností, než pouze čisté karbonové vlákno...

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Ferda

                                  Ferda

                                  46.47.176.XXX
                                  Přesně takovou nic neříkající odpověď jsem od Tebe a proto jsem preventívně do svého příspěvku napsal, že karbon musí být kvalitně upečený. Teď bych se měl nejspíše rozepsat, že by se určitě dalo upéct karbon tak aby v materiálu zůstal pružný nedopečený pruh podobný hadře, ale pak by byla silně narušená pevnost celého křídla.
                                  Takže znovu se pouze potvrzuje, že základní fyzikální zákony je velice těžké překrucovat k obrazu svému.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama