DISKUZE K ČLÁNKU "Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

Fernando Alonso očekává, že příští rok bude mít úřadující šampion Lewis Hamilton mnohem těžší práci porazit svého týmového kolegu než letos s Valtterim Bottasem. Mercedes mu ale bude muset poskytnout dobré auto. V závěru letošní sezóny se zdá, že Stříbrný šíp W12 je vůbec nejrychlejším v poli.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 20.10.2021 23:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 19.10.2021 08:31
O FIA mám taky své mínění. Myslíš, že FIA má… »
» Jindrich K. (Hlasovali 5 lidé) 18.10.2021 12:10
Však už taky Toto hlásil, že si s Russellem sedne… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 18.10.2021 19:25
Klidně do toho výčtu můžeš přidat i Maxe. Každému… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Tvé příklady jsou dobrou ukázkou tvé zaujatosti.
              -U motoru Ferrari dodnes tvrdí, že neměli žádný důkaz podvodu. To bude nejspíš důvod, proč je nemohli potrestat. To, že Mercedes dostal Ferrari pod tlak a to pak přinutili k dohodě, je věc druhá.
              -V Brazílii nebyl jednoznačný viník. Neviděla to tak jen FIA, ale i komisaři, šéf týmu i oba piloti. Podobný incident se nikdy netrestal, nevím, proč by zase měli začít u Vettela. A jo, protože ty to vidíš jinak.
              -Alonso dostal jen 5 míst na roštu. Schumacher za to samé dostal diskvalifikaci z kvalifikace. Máš pravdu, není tam konzistence. Ale srovnávat úmyslné zdržení soupeře v boxech s kolizí, kde jen milimetry ve zpětném zdrcátku způsobily kolizi. 20

              + 0 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                88.103.224.XXX
                A jéje. Mike a jeho výklad (ne)zaujatosti.
                Miku, kdybych byl zaujatej, tak tyto příklady beru jako normál. Ale nezaujatý člověk si představuje, že konflikty uvnitř stájí jsou FIA posuzovány stejně. Čili, buď neřeším nesrovnalosti mezi Alonsem a Hamiltonem v McLarenu a nechám to na vedení týmu a stejně se postavím i ke konfliktům mezi Leclerkem a Vettelem, nebo oboje normálně řeším dle pravidel, jako kdyby šlo o konflikty mezi piloty různých stájí. Ne jednou tak a jindy onak. Výše trestu je v tomto případě až na druhém místě. Mně nejvíc vadí, že jednou FIA trestala a jindy to vůbec neřeší s takto podivným vysvětlením.
                Tvá (ne)zaujatost taky cosi vypovídá. V případě Vettela a Leclerka kolizi omlouváš pár centimetry, V případě Hamiltona a Maxe v Anglii, nebo v Itálii to nebylo pár centimetrů? A v obou případech se trestalo. Proč v Brazílii 2019 ne? A viník tam byl jasnej.
                A co se týče Ferrari a jejich motoru, tak to co píšeš je jasný důkaz tvé zaujatosti (nechci psát rovnou hlouposti, protože vím, že hloupý nejsi, jenom to ze sebe děláš, když potřebuješ). Proč tvrdí, že neměli žádný důkaz podvodu? Protože to nikdo ani nezkoumal. Všem vyhovovalo, že se nějaký tým dotáhl na dominantní Mercedes. Nejvíc to zkoumal Mergl až na to taky přišel. A najednou se FIA probudila a začala jednat. Výsledkem byla jalová sezóna Ferrari a tajná dohoda. Vysvětli mi, proč najednou bylo Ferrari tak skokově motorově slabé (včetně jeho zákazníků), když bylo vše vpořádku? Ne Miku, Ferrari provozovalo svojí pohonou jednotku v rozporu s pravidly. A pánům z FIA to bylo u zadku. Až když je Mercedes přinutil jednat, tak vznikl paskvil s tajnou dohodou. A to jsou přesně věci, které mi vadí a pro které mám o FIA své nevalné mínění. Zaujatost v tom nehledej. Vadil mi stejně tajný test pneumatik Mercedesu, který (podle mě) přispěl k jejich pozdější dominanci. Teď je možné, že se dominance bude opakovat. Jenom k ní dopomůže tajná dohoda... 03

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  No jo, ale to musíš dát příklady, které aspoň vzdáleně sedí.
                  Jak se postaví tým? No když je jeden jednoznačně na vině, pak na stranu druhého. Ale v Brazílii jasný viník nebyl. Oba dva na tom měli podíl. Oba měli dost místa, oba měli půlku šířky tratě pro sebe, oba mohli uhnout. Nevím, proč měl jen jeden. Viděli to tak komisaři, FIA vedení týmu i oba piloti. Ty ne? Hmmm. A? V Maďarsku 2007 asi nebylo pochyb, kdo za tu situaci může. Nebo čím se provinil Hamilton? Je zvláštní, že jsi to nepřirovnal k totožné situaci o rok dřív v Monaku. Proč? Protože ten, kterému podle tebe vše procházelo, dostal trest nesrovnatelně tvrdší? A to už se moc nehodí, že?

                  Krásné přirovnání jsi zvolil taky mezi Brazílií 2019 a letošním Silverstonem (Monzou). V Brazílii škrtl Leclerc špičkou předního křídla o konec zadní gumy Vettela. Vettel mohl jen vidět v tom malinkatým zrcátku, kde končí jeho auto a nějak spoléhal, že Leclerc vidí, co má přímo před očima. Tam nešlo o centimetry, ale o milimetry. Kdyby Vettel počkal o 0,1s, nebo Leclerc kousek pohnul volantem, nic by se nestalo. Ani jeden nechtěl.
                  A v Silverstone a Monze šlo o centimetry? Jako fakt? No vlastně jo, jen o desítky nebo stovky centimetrů. V Silverstone nabral Lewis celou plochou předního křídla střed Maxových zadních kol. V Monze byli kolo na kolo. Tedy těch "pár centimetrů" byla celá délka vozu. Přes 4m. Jo, už to vidím. Vlastně totožné kolize. 12

                  A Ferrari? Já nevím, jestli bylo na hraně pravidel, nebo za hranou. Natolik technická pravidla neznám. Ale je možné, že za hranou. Ale FIA sama prohlásila, že důkaz neměla a proto volila dohodu. To, že nic nezjišťovali je čistá lež. FIA si vyžádala jejich motory. Ne proto, aby si je dali do vytríny a vodili tam na prohlídky VIP hosty. Ale proto, že je zkoumali. Na tenhle trik prostě nepřišli. Je to záležitost softwaru. CHápu, že se to dá těžko najít. Mercedesu došlo o co jde a tak se to začalo řešit. A proto došlo k poklesu výkonu. Součást dohody, o tom ví každý. Žádná záhada. 03

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    88.103.224.XXX
                    Už zase perlíš. A ještě máš tu drzost psát o zaujatosti oponentů. Ty kontakty v případě Maxe a Hama v Silverstone a Vettela s Leclerkem v Brazílii jsou téměř podobné, co do těch tvých centimetrů. A dokonce i ta tvá "kdyby" lze použít také v Anglii. Co bránilo Maxovi projet zatáčku v dostatečné vzdálenosti od Lewise? Vůbec nic, jenom nechtěl. Hamilton mohl také trošku uhnout, ale v jeho případě, je otázkou zda opravdu mohl. Protože byl na vnitřku a moc místa uvnitř neměl, navíc fyzikální zákony mluví v jeho prospěch ( zatáčka ho trochu vynášela).
                    A v Itálii se také Max nemusel (neměl) cpát tam, kde nebylo místo. Proč to udělal? Ze stejných důvodů, které uvádíš v případě Vettela a Leclerka.
                    Ty už zase máš rudo před očima, když se někdo zmíní o vině tvých oblíbenců. Ale tentokrát prioritně neřeším vinu a nevinu, ale počínání FIA. Jasně nekonzistentní a jasně tendenční ve prospěch jistých týmů.
                    Stejně tak v případě Ferrari mi tu píšeš bláboly o tom, jak jejich motor zkoumali. Ano, ale kdy??? Až když k tomu byli okolnostmi donuceni. Vím, že se ti tvoje veškerá argumentace z uplynulých let bortí, jako domeček z karet, díky občasným výrokům lidí z prostředí F1 o které ses v minulosti snažil své nesmysly opírat.
                    A co se týče parkování Schumachera v Monaku, tak tento příklad jsem nezmiňoval proto, že porovnávám prohřešky mezi TÝMOVÝMI KOLEGY, když FIA argumentovala v případě Vettela s Leclerkem, že si to má vyřešit tým nikoliv oni. Pak měla i problémy mezi Alonsem a Hamiltonem nechat řešit McLaren. Schumacher tehdá jel za Ferrari a znemožnil zajet kvalifikační pokus Alonsovi z Renaultu. Ne Miku to není o tom koho já mám v oblibě a koho ne. Spíše mi připadá, že ty podle sebe soudíš ostatní...

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Téměř podobné? Tak to pak můžeme vzít jakékoliv 2 kolize z historie F1 a brát je jako podobné. Třeba jak perlil Grosjean ve Spa 2012 a Vettel v Baku 2018? V obou případech se někdo dotkl, tak je to podobné, ne? To ti uniká i takový detail, jakože jedna byla na rovince a druhá v zatáčce?
                      V Brazílii bylo celkem jedno, jestli pojedou v tu chvíli o metr víc vlevo, nebo o metr víc vpravo. Oba měli minimálně 2m místa. Kdyby jel v Silverstone Max víc vnějškem, vyletěl by z tratě. Tam už je špína na trati v té zatáčce by mu to ustřelilo. Víc rozdílný příklad jsem uvedl už jen já. Podobného na tom nenajdeš nic. V jednom škrtl Leclerc o několik mm Vettelova auta, ve druhém o půl metru Maxova auta a ve třetím o 4m Lewisova auta. Jasně, ve všech šlo o centimetry. U prvního šlo o 1cm, u druhého o desítky a u třetího o stovky. Podobný....
                      A jde o mé oblíbence? V Brazílii za to mohli oba (ne jen Leclerc), v Silverstone Hamilton (ano tam hájím svého oblíbence) a v Monze Max (tam viním svého oblíbece). Sorry, zase jen trapný pokus, nemám rudo, vidím vinu i na svých oblíbencích. Jen ty zase vidíš špínu na Vettelovi a RB. Jako vždy. Rozdíl v tebou uvedených příkladech je jasný a velký. V Brazílii není jasný viník, v obou ostatních je.

                      Motor FIA zkoumala už během sezony. Dohoda byla uzavřena dlouho po ní. Nemá se mi co hroutit. Ferrari možná podvádělo. Nemám s tím problém a tvrdím to pořád. Ale důležité tam je to slovíčko "možná". Důkaz chybí a FIA ho nemá doteď.

                      A to že ve druhém případě jsou to týmoví kolegové, mění přesně co? To z toho dělá férovou situaci? Jako kolize týmových kolegů se trestat nemají? Takže už netvrdíš, že Suzuka 1989 byla od Senny prasárna a měl být diskvalifikován? Byli tehdy kolegové, jestli ti to uniklo. Hlavně, že pro Rosberga v Monaku jsi chtěl taky trest, když netrefil zatáčku a byly žluté vlajky. A byli to kolegové. Stejně tak jsi ho tepal za Španělsko nebo Spa a nevadilo ti, že byli kolegové.
                      U Schumiho i Alonsa šlo o titul a poškození hlavního rivala. Že Alonsův hlavní rival byl ze stejného týmu snad není omluva. Vždyť si potrpíš na férovost vždy a všude, tak nechápu, jak můžeš mít ten směšný trest za moc přísný.

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        88.103.224.XXX
                        Dám ti jednoduchou otázku. Jak myslíš, že jsou široké současné zadní pneumatiky? A teď se podívej na odkaz, stopni si to mezi 0:12 a 0:13 sec. a pak hledej šmudlo ten tvůj půl metr. https://www.youtube.com/watch?v=oIKel6jVD3Q

                        Rudo před očima máš. Účelově (jako vždy) přeháníš, aby se ti lépe argumentovalo.
                        Najdi si tvé výroky ohledně kolizí Vettela s Leclerkem, Hamiltona s Maxem. Vettela jsi bránil zuby nehty, ostatně to děláš ještě teď. A Maxe také. Kdyby to tak totiž nebylo, tak se k tomu zde ani nevyjadřuješ. Odkláníš debatu od tématu korektnost verdiktů FIA k tvému zaujatému vnímání míry zavinění.
                        Ale já neřeším míru zavinění. Řeším ochotu FIA trestat prohřešky, případně výši trestů-netrestů.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          13 palců. 33cm. A když si to zastavím až v době, kdy je těsně po kontaktu (gumy na sebe už nedoléhají a Max letí víc před Hamiltona), má Lewis téměř celé přední křídlo před Maxovou zadní gumou. Taky se dotkli koly. Takže když vezmu většinu předního křídla (které je zhruba stejně široké jako guma) a celou Maxovu gumu, vychází mi to kolem 60-70cm. Co jsi tím chtěl říct, že to bylo 49cm a ne půl metru? To až bude číst svatá trojice, nebudu se zase hodit ani na h... 12

                          Nemusím si nic hledat. Od začátku doteď tvrdím, že mají na kolizi podíl oba. Ano, bránil jsem hození 100% viny na Vettela.
                          A ano, v Silverstone jsem bránil Maxe a pořád na tom trvám.
                          Zato jsem nikdy Maxe nehájil za Monzu. Pouze jsem konstatoval, že se z lesa ozvalo, co se do něj zavolalo. To fakt neznamená, že za tu nehodu viním Lewise.

                          Já celkem chápu, že je těžké udržet stejný standart. Protože každý incident je trochu jiný. Ale zajímavé na tom je to, že ty vidíš křivdu tam, kde já vidím zvýhodnění. Tím myslím to Maďarsko 2007.

                          + 0 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            88.103.224.XXX
                            Miku ty jsi fakt vymyšlenej. To jako opravdu myslíš vážně posuzovat kontakt až v době, kdy už oba zúčastnění byli jenom pasažéry? No to bych mohl klidně také tvrdit, že Max chtěl Lewise zabít, když mu přejel hlavu a žádat pro něj diskvalifikaci a vězení. 18 Docela jsi se ve snaze obhájit ty své doměnky, odkopal.

                            Ale pořád jsem z tebe nedostal, jak souvisí tvůj odklon diskuze s nekonzistentním posuzováním incidentů od FIA? Chápeš, že jsi reagoval na můj názor, že FIA se nesnaží některé incidenty ani vyšetřovat, natož zjišťovat v jakých mapách jezdí týmoví kolegové?

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Sorry, ty jsi neskutečnej. Člověk je k tobě vstřícnej a ještě je to zase špatně. Když vezmu čas těsně před dotekem (čas 0:13) tak má Lewis před Maxem nejen přední křídlo, ale i celou přední gumu a kus boku, takže konec Maxovy gumy je někde v půlce Lewisova auta. Dobrý 2m. Já uvedl nejpozdější čas jen proto, aby jsi můj závěr nezpochybnil.
                              Dotkli se koly. Takže Lewis byl vedle Maxe nejen celým předním křídlem, ale taky celou přední gumou.
                              Prostě nechápu, kde vidíš jen pár cm. Když začal Lewis Maxe předjíždět v "půlce" rovinky?
                              Takže ano, docela jsem se odkopal. Ikdyž ti vyjdu vstříc nejvíc možným způsobem, ty nevezmeš nic. Přiznat, že tam fakt nebylo pár cm, ale desítky, je asi moc na tvé ego.

                              A ano, můžeme utéct k nekonzistenci. Já ti na to už napsal, že nekonzistence bude. Vždy. Ale že incidenty vyšetřují. Tebou uvedené vyšetřovány byly (napsal jsem kdy a jak), jen se ti nelíbí výsledek vyšetřování. nevím, co víc k tomu dodat. 03

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.96.XXX
                                No, tak teď to konečně chápu, co ty řešíš. 03
                                Tak to jsme si fakt nerozuměli. Já řeším onen dotyk-jak velkou částí auta byl způsoben (o kolik se překrývali). A ty řešíš o kolik byl jeden či druhý před tím prvním.
                                A vychází ti z toho co??? Že jeden či druhý měl právo zabočit do svého soupeře?

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  Aha a mne zase nenapadlo, že řešíš něco jiného. 03
                                  A vychází mi z toho, že ten cenťák Vettel v malinkatém zrcátku nemusel odhadnout a myslel si, že se prostě zařadí před Charlese.
                                  Zatímco v těch dvou letošních případech oba dobře vědí, co dělají a co se stane.

                                  Takže dávat rovnítko mezi tyto příklady mi nepřijde OK. Chápeš? 03

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • odin

                                    odin

                                    77.240.96.XXX
                                    No právě. Ty jsi původně psal o cenťáku v zadním zrcátku Vettela. Tak jsem řešil taky cenťák (možná pět cm) kterým se dotkli oba v Anglii. A nenapadlo mě, že v těchto ostatních případech ti jde o to kdo a o kolik byl před tím druhým.

                                    Ano takto vysvětleno to chápu a beru . 03

                                    + 1 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      jestli chceš vědět, jak vypadá podobná kolize s Brazílií 2019, podívej se na Turecko 2010 nebo Suzuku 2012.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.102.38.XXX
              Co na to říci, když už něco hodně smrdí tak FIA věci spíše urovnává zametáním pod koberec než že by důrazně a transparentně něco řešila a vyhledávala. Motor Ferrari byl průšvih jako Brno a ten test pneušek Mercedesu taky. Trest pro Mercedes byl naprosto směšný a jak potrestali Ferrari popřípadě jejich odběratele ani nevíme, je to tajné 11 FIA co by záruka žel opravdu není, ono co si budeme povídat, na pořádné tresty je F1 celkově momentálně ve velmi choulostivé situaci.

              I potrestání Vettela když najel pod SC do Hamiltona bylo směšné, tam bych čekal vzorový potrestání jak si něco takového jezdec nikdy nesmí dovolit, nehodilo se to.

              Co kvituji je že zavedli tu pravidelnou kontrolu po závodě na "různé" věci, ale co je skutečně schopna najít toť otázka 12


              PS: Kdyby se u PU Ferrari na těch palivových systémech nic nenašlo, nebylo by o čem, jenže ono bylo. Oni sami nikdy neřekli že nic nemají, jen že dle jejich názoru to bylo nelegální ale Ferrari s nima nesouhlasilo a výsledek několikaletého sporu mohl být nejistý. Ostatně to vždy že 11

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                88.103.224.XXX
                No právě. Vidím to hodně podobně, ne-li stejně. Ona mi celá F1 připadá čím dál víc sterilní a pokrytecká. FIA - to je jenom vrchol ledovce...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • PKK

    PKK

    91.139.110.XXX
    Konečně po x letech bude muset Ham dokazovat, že to co dokázal na jednoznačně nejlepším voze F1, posledních let, má zasloužené. Myslím, že to nebude mít tak jednoduché jako za Botase. A my diváci si toho o to více užijeme.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jindrich K.

    Jindrich K.

    89.177.21.XXX
    Však už taky Toto hlásil, že si s Russellem sedne a vysvětlí mu jeho pozici v týmu 11

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      194.228.96.XXX
      Toto ani Mercedes nemá důvod Russella upozaďovat... Hlavní je, aby jeho ambice nebyly na škodu a nerozvrátily skvěle fungující tým...

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama