DISKUZE K ČLÁNKU "Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

Fernando Alonso očekává, že příští rok bude mít úřadující šampion Lewis Hamilton mnohem těžší práci porazit svého týmového kolegu než letos s Valtterim Bottasem. Mercedes mu ale bude muset poskytnout dobré auto. V závěru letošní sezóny se zdá, že Stříbrný šíp W12 je vůbec nejrychlejším v poli.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 20.10.2021 23:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 19.10.2021 08:31
O FIA mám taky své mínění. Myslíš, že FIA má… »
» Jindrich K. (Hlasovali 5 lidé) 18.10.2021 12:10
Však už taky Toto hlásil, že si s Russellem sedne… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 18.10.2021 19:25
Klidně do toho výčtu můžeš přidat i Maxe. Každému… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Trvám na svém, že LH není protekční pilot... Samozřejmě teď jako 7mi násobný MS má postavení, které má... A VB byl vybrán tak, aby ho neohrožoval, rozhodně ho nikdo nezpomaluje... Byť si umím představit, že v F1 rozhodují detaily a pokud necítí 100% podporu, tak to může dělat podstatný rozdíl...

2007 Alonso... Přišel jako jednička s tím, že LH nejspíš stíhat nebude, ale stíhal a tak nastolili rovnocenné podmínky... Ostatně o tom byla i kauza v Maďarsku, že existovala dohoda, kterou LH nerespektoval... Za normálních okolností by asi byl potrestán, ale byla tam špionážní aféra, ve které Alonso figuroval, což vedlo k rekordní pokutě a Alonsově odchodu... Být na místě RD tak Alonso letí... Je mi jasný, že atmosféra v týmu nebyla dobrá... Nemyslím si, že by Alonsovi záměrně škodili... F1 je sport, kde se bez podpory týmu jezdec ani nerozjede... Sabotovat pilota je více než snadné... Alonso měl lepší druhou půlku sezóny, než tu první a LH obral o více než 2b, které nakonec chyběly...

2008 - 09 Kovalainen... Heikki byl něco jako VB v Mercedesu. Top tým přišel o MS a tohle byla náhrada... Nicméně, Heikky nebyl považován za špatného pilota... V Renaultu nezačal úplně dobře, ale ke konci roku se zlepšoval což korunoval 2. místem v Japonsku. Sezóna 08 nebyla špatná, ale Heikkimu chyběla koncovka, aby ty výsledky dotahoval dokonce... Zazářil v kvalifikaci, v závodě to pak tak slavné nebylo... Hodně se to svádělo na to, že si zvyká... Celkové 7. místo pak bylo zklamáním... 09 byl pro Mclaren tragický, nestíhali vyvíjet pro obě auta současně... Heikki měl po většinu sezóny horší auto... Nezazářil a o místo přišel...

2010 - 12 Button... Neumím si představit rovnocennější dvojici... Jenson slabší v kvalifikacích, ale v závodech stabilnější. Víc k tomu nemám co říct... Pro LH velká lekce... Pro JB velké zadostiučinění...

2013 - 16 Rosberg... Podobné jako s Buttonem. S tím rozdílem, že nastala éra Mercedesu a byli si konkurencí zejména sami sobě navzájem... LH byl silnější... Nicméně Nico to nevzdal a v roce 2016 i s trochou štěstí ten titul dal. Po celou dobu docházalo k tvrdým bojům v kvalifikacích, po startu i na trati. Jediná režie, kterou jsem zaznamenal, se odehrála v Malajsii 2013 ještě pod Rossem Brawnem...

2017 - 21 Bottas... Podobně jako Heikki náhrada narychlo... Ve Williamsu zápolil se starým Massou... Ačkoli byl viditelně lepší, tak určitě v rámci jezdeckého pole to nebyl nejlepší možný 2. pilot... Ricci, Hulk by byli určitě lepší, ale nebyli k dispozici a upřímně nebyli potřeba...

Každopádně rozlišoval bych cestu LH před F1 a v rámci F1... Před F1 dostal LH šanci jako opravdu málo kdo... Je jasné, že bez podpory Bernieho, Dennise a Mercedesu by se do F1 nedostal... Otázkou je, jestli je na místě mu to vyčítat... Motorsport je nechutně drahý sport, bez peněz a kontaktů se nikdo nikam nedostane... LH netěžil ze slavného jména, ani silného rodinného zázemí... Měl "zajímavý" původ a výsledky... Které musel potvrzovat rok co rok až do příchodu do F1, rozhodně se tam nedostal zadarmo... Ale jasný, dostal výjimečnou šanci.

Druhá věc je, že dostal šanci hned v Mclarenu... V tomhle měl LH kliku, byl zkrátka ve správnou dobu na správném místě... 07 i 08 byl Mclaren silným týmem, ale nemuselo to tak zaručeně být. Ve slabém autě jsme ho viděli v roce 09... Jednotlivé výsledky super, celkově se dalo vytěžit víc... Pak přišla éra RB...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Já vím...to byla hloupá otázka... 12
No, já tě chápu a máš pravdu že je to tvůj názor. Přirozeně se těžko argumentuje, nicméně asi bude nemožný popřít že rozhodují část kariéry v začátku měl zcela nepopiratelně podporu Rona Denise...myslím že se nedá popřít že Hamilton byl zvýhodňován. A rovněž část kariéry po boku Kovalainen asi lze těžko uvádět jako příklad rovnocenných podmínek. Část kariéry s Buttonem vypadá velmi pohodové...a jako že Hamiltona McLaren neprotestoval...jenže ono to úplně stejně vypadá v letech s Bottasem...a všichni víme že Jenson a Valtteri jsou nekonfliktní a loajální osobnosti.
To roky s Nico Rosbergem hovoří jinak...a už jen přístup Mercedesu první společný rok dost naznačuje že Hamiltona neangažovali jako dvojku k Rosbergovi. No a jedinej rok s Alonsem byl tak výbušnej že je těžko uvěřit že Hamilton není přesně typ pilota který je svým způsobem zvyklej na zvýhodňování své osoby...vždyť už začátek kariéry byl poznamenaný protekci.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
nemyslím si, že bych měl krátkou paměť. Protěžovat ho začal hned v jeho první sezoně denis na úkor alonsa a tak to pokračovalo celou jeho kariéru. Žádnej jinej pilot v celé historii F1 neměl tak umetenou cestičku jako právě hamilton. On v podstatě nikdy nejezdil v týmu druhé poloviny pole, ikdyž tam svými výkony jeden čas padal. Ale ano, talent má, to mu nikdo upřít nemůže a v kokpitu to za něj nikdo jinej neodjezdí, ale u mercedesu mu brzdily rosberga a s bottasem je to ještě markantnější...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
No právě. Ty jsi původně psal o cenťáku v zadním zrcátku Vettela. Tak jsem řešil taky cenťák (možná pět cm) kterým se dotkli oba v Anglii. A nenapadlo mě, že v těchto ostatních případech ti jde o to kdo a o kolik byl před tím druhým.

Ano takto vysvětleno to chápu a beru . 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Aha a mne zase nenapadlo, že řešíš něco jiného. 03
A vychází mi z toho, že ten cenťák Vettel v malinkatém zrcátku nemusel odhadnout a myslel si, že se prostě zařadí před Charlese.
Zatímco v těch dvou letošních případech oba dobře vědí, co dělají a co se stane.

Takže dávat rovnítko mezi tyto příklady mi nepřijde OK. Chápeš? 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
No, tak teď to konečně chápu, co ty řešíš. 03
Tak to jsme si fakt nerozuměli. Já řeším onen dotyk-jak velkou částí auta byl způsoben (o kolik se překrývali). A ty řešíš o kolik byl jeden či druhý před tím prvním.
A vychází ti z toho co??? Že jeden či druhý měl právo zabočit do svého soupeře?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Sorry, ty jsi neskutečnej. Člověk je k tobě vstřícnej a ještě je to zase špatně. Když vezmu čas těsně před dotekem (čas 0:13) tak má Lewis před Maxem nejen přední křídlo, ale i celou přední gumu a kus boku, takže konec Maxovy gumy je někde v půlce Lewisova auta. Dobrý 2m. Já uvedl nejpozdější čas jen proto, aby jsi můj závěr nezpochybnil.
Dotkli se koly. Takže Lewis byl vedle Maxe nejen celým předním křídlem, ale taky celou přední gumou.
Prostě nechápu, kde vidíš jen pár cm. Když začal Lewis Maxe předjíždět v "půlce" rovinky?
Takže ano, docela jsem se odkopal. Ikdyž ti vyjdu vstříc nejvíc možným způsobem, ty nevezmeš nic. Přiznat, že tam fakt nebylo pár cm, ale desítky, je asi moc na tvé ego.

A ano, můžeme utéct k nekonzistenci. Já ti na to už napsal, že nekonzistence bude. Vždy. Ale že incidenty vyšetřují. Tebou uvedené vyšetřovány byly (napsal jsem kdy a jak), jen se ti nelíbí výsledek vyšetřování. nevím, co víc k tomu dodat. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Pohledy na svět se mění. Třeba v počátcích vzniku Austrálie se za tmavou pleť počítali i Italové. A to tak důsledně, že dokonce nesměli nosit pod pohrůžkou smrti nesměli nosit střelnou zbraň.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Máš jen krátkou paměť... Ale souhlas s tím, že marketingově je jedním z nejzajímavějších... Resp. dnes je nejsledovanějším pilotem... Na druhou stranu, je stále jedinným pilotem tmavé pleti v poli... Asi to není jen v jeho odlišnosti...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.224.XXX
Líp bych to nenapsal. Naprostý souhlas s každým písmenem. 11 01
Jen bych snad ještě doplnil, že také jde o marketing a zisky z prodeje slávy vítězů. Když každou sezónu bude jiný mistr světa, tak se prodej reklamy rozmělní a zisky pro F1 nejsou tak velké. Je lepší zvolit jednoho šampióna a kolem něho vystavit gloriolu. Pak se dobře prodávají jak on, tak případní vyzyvatelé. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.224.XXX
Miku ty jsi fakt vymyšlenej. To jako opravdu myslíš vážně posuzovat kontakt až v době, kdy už oba zúčastnění byli jenom pasažéry? No to bych mohl klidně také tvrdit, že Max chtěl Lewise zabít, když mu přejel hlavu a žádat pro něj diskvalifikaci a vězení. 18 Docela jsi se ve snaze obhájit ty své doměnky, odkopal.

Ale pořád jsem z tebe nedostal, jak souvisí tvůj odklon diskuze s nekonzistentním posuzováním incidentů od FIA? Chápeš, že jsi reagoval na můj názor, že FIA se nesnaží některé incidenty ani vyšetřovat, natož zjišťovat v jakých mapách jezdí týmoví kolegové?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
sorry, ale hamilton byl a je protěžován po celou svoji kariéru. Určitě je to kvalitní pilot, ale těch "náhod" při souboji s jeho týmovými kolegy je skutečně až příliš a kupodivu vždy v jeho prospěch. Byl a je pro F1 jedním z marketingově nejzajímavějších pilotů a proto má všechny myslitelné i nemyslitelné výhody

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Hodně relevantní dotaz tady v diskuzi... 12 Kdybych mohl, tak tu s vámi vůbec nediskutuji... Je to můj názor, který vychází z toho, že to celou dobu sleduji...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Řekl bych že Barrichello by nikdy nedosáhl tolika titulů jako Michael...ale s rovnýma podmínkám by hodně pravděpodobně nějakej titul získal.

Je vcelku pochopitelné že tým si vybere lídra a logicky ho podporuje...ovšem pak nelze mluvit o rovnocenných podmínkách...to je pokrytecké...je lepší na rovinu říct "Jedeme na Michaela". Jenže to se pak do druhýho auta nepozenou velmi dobří piloti...protože co si budeme namlouvat...drtivá většina pilotů v F1 má max. ambice...nemyslím že by jich moc řeklo že jsou spokojeni s pouhou účasti v F1.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Flavio se vrací stejně jako covidové vlny. 12
Nějaké očkování by nebylo? 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Budu dělat že jsem nic neslyšel... 18

Tak ona ta skutečnost že někdo podepíše smlouvu jako č. 2 úzce souvisí i s technikou...nikdy nemáš nic 100% shodné...jednička týmu dostává nejlepší mechaniky, když bude mít tým jen např. jedno nové přední křídlo...dostane ho lídr.
Podle mě tým ovlivňuje zásadním způsobem podmínky...a při vyrovnanosti pak často rozhodují i maličkosti.
Dřív se piloti mohli mnohem otevřeněji vyjadrovat "do éteru"...dneska jsou svázání smlouvama.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Můžeš to nějak dokázat?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
13 palců. 33cm. A když si to zastavím až v době, kdy je těsně po kontaktu (gumy na sebe už nedoléhají a Max letí víc před Hamiltona), má Lewis téměř celé přední křídlo před Maxovou zadní gumou. Taky se dotkli koly. Takže když vezmu většinu předního křídla (které je zhruba stejně široké jako guma) a celou Maxovu gumu, vychází mi to kolem 60-70cm. Co jsi tím chtěl říct, že to bylo 49cm a ne půl metru? To až bude číst svatá trojice, nebudu se zase hodit ani na h... 12

Nemusím si nic hledat. Od začátku doteď tvrdím, že mají na kolizi podíl oba. Ano, bránil jsem hození 100% viny na Vettela.
A ano, v Silverstone jsem bránil Maxe a pořád na tom trvám.
Zato jsem nikdy Maxe nehájil za Monzu. Pouze jsem konstatoval, že se z lesa ozvalo, co se do něj zavolalo. To fakt neznamená, že za tu nehodu viním Lewise.

Já celkem chápu, že je těžké udržet stejný standart. Protože každý incident je trochu jiný. Ale zajímavé na tom je to, že ty vidíš křivdu tam, kde já vidím zvýhodnění. Tím myslím to Maďarsko 2007.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama