DISKUZE K ČLÁNKU Nový motor? Ferrari zahalilo jeho přínos rouškou tajemství
Ferrari přivezlo do Ruska nový motor, který zatím dostal jen Charles Leclerc. Vrcholní představitelé Scuderie však nechtějí prozradit, kolik výkonu navíc nový agregát přináší.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nový motor? Ferrari zahalilo jeho přínos rouškou tajemství
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
spinelesssheep
19:26 30.09.2021 88.103.4.XXX...O tom jak se Alonso v Sochi ani nesnažil projet druhou zatáčku:
[odkaz na stránku]
Zase splnil co slíbil, zaznamenal nejrychlejší minisektor a získal trvalou výhodu...pomocí výjezdové zóny. :D Super tah a linie, kterou si Alonso údajně zkoušel už v řadícím kole. :D - plánoval to tedy už před závodem a je to asi taky jeden z důvodů, proč volil strategii začít na bílé směsi. Very clever!-
-
spinelesssheep
19:35 30.09.2021 88.103.4.XXX[odkaz na stránku]
Né vždy prochází, musí se to umět trefit.
-
-
Situs
19:39 30.09.2021 88.102.38.XXXPoslal to tam pořádně, taky myslím že s tím počítal a byl to i důvod proč sáhl po bílé směsi. Hlavní předpoklad na úspěch s tvrdší gumou bylo že se v prvních zatáčkách na ní moc nepropadne a to díky tomuto minimalizoval
Za mě to ale nesnáším, Alonso taky proto po tom řval že, teď to alespoň parádně využil taky pro sebe ale doufám že se někdo kompetentní nad tím zamyslí, Masi žel nechtěl a ani teď nechce, prý to bylo plně v souladu. Pokud tam je jen asfalt musí tam být nařízení projetí nějakou šikanou jinak trest 10s nebo něco.-
spinelesssheep
20:26 30.09.2021 88.103.4.XXXJj, souhlas, pokud tam není štěrk, tak to vyřešit průjezdem nějakou složitější šikanou ve výjezdové zóně.
-
-
-
GRAHAM
17:10 30.09.2021 109.81.213.XXXJak to bylo v roce 2020 : ( zdroj AMUS)
Sedmá hybridní sezóna Formule 1 připomíná první, protože série se opět stala motorovou formulí. Každý, kdo má pohonné jednotky Mercedes vpředu a rozdíly v pohonných jednotkách jsou opět do očí bijící.
Od hybridní technologie se obraz změnil. Najednou už nebyla klíčová aerodynamika, ale výkon motoru. Skoro jako v šedesátých nebo o 20 let později v éře turba. V roce 2014 síla určila pořadí a Mercedes byl výrazně lepší.
Zpětně šéf týmu Ferrari Mattia Binotto přiznává: „V roce 2014 jsme měli o 80 koní méně než Mercedes.“ ( a to ještě Mercedes neukazal vše) Renault měl údajně 50 koní. Mercedes v prvním hybridním roce trefil všechno na zeď, když vyhrál 16 z 19 závodů. Z toho měli prospěch i zákazníci. Williams skončil v pořadí třetí, McLaren pátý a Force India šestý.
V následujících letech se Ferrari a Renault postupně šplhaly zpět nahoru. Pouze Honda dlouho nedostávala stejné výsledky. Nejpozději od roku 2017 určovala pořadí opět aerodynamika. Poté museli soupeři uznat, že Mercedes nyní stavěl také nejlepší podvozek. Nebo to bylo správné s konceptem nízké zaměstnanosti vozidel. Aerodynamické předpisy hrají roli filozofii Mercedesu, protože je stále obtížnější vyjet vzadu bez zastavení.
Od roku 2018 se hierarchie na trhu motorů změnila. Najednou Ferrari převzalo velení motoru. Jak dnes musíme předpokládat, s metodami, které nejsou zcela v souladu s pravidly. Podle Toto Wolffa byly motory Ferrari někdy naměřeny až o 70 koní více. Renault a Honda dohnaly Mercedes. Provozní manažer Renaultu Remi Taffin se odvážil prohlásit, že čtyři motory byly v minulé sezóně do 20 HP.
To se v této sezóně obrátilo úplně naruby. Po třech závodech se již dá říci, že Mercedes s nejnovější specifikací motoru výrazně převyšuje a Ferrari nikam nesklouzlo. Renault a Honda jsou uprostřed toho. Francouzi konsolidovali svůj motor na úrovni roku 2019. Trvanlivost byla prioritou. Honda našla výkon a nyní je na stejné úrovni jako Renault. Trochu horší na kolo, o něco lepší na závodní vzdálenosti. Mercedes zdůvodňuje obrovský skok přes zimu tím, že síla Ferrari vedla v posledních dvou letech k inovacím ve strojírenské kanceláři v Brixworthu. Nejprve musel Mercedes předpokládat, že Maranello skutečně našel kouzelnou hůlku.
Jak velké jsou rozdíly ve výkonu ve skutečnosti, je po třech závodech stále obtížné určit. Týmy potřebují pro analýzu GPS hodnoty aerodynamického odporu vozu. Na začátku sezóny vždy vycházejí z hrubých předpokladů. Čím více údajů je přidáno, tím přesněji lze tuto velikost určit, a tím i podíl výkonu motoru při nejvyšší rychlosti a při akceleraci. Red Bull věří, že Mercedes vyhrává čtyři desetiny na kolo na silových pasážích. Mercedes tento podíl hodnotí spíše na jednu a půl desetiny. Pravda je pravděpodobně někde uprostřed. Podle prvních odhadů má Mercedes o 25 koní více než Renault, o 30 koní více než Honda a o 50 koní více než Ferrari.
V tuto chvíli se můžeme při dokazování této práce spolehnout pouze na časy kol, nejlepší hodnoty sektorů a nejvyšší rychlosti ze Spielbergu a Budapešti. V obou případech jsme zkoumali první sektor v kvalifikačním trimu, protože tam je podíl energie největší. Zajímavé je, že Hungaroring přináší poctivější výsledek. V Maďarsku jela všechna auta s maximálním přítlakem. Takže stejné podmínky. V kvalifikaci na první závod ve Spielbergu byly značné rozdíly v přístupu týmů. Red Bull a Ferrari upravily své vozy na velký přítlak, Renault a McLaren na méně.
Začněme časy kol a omezme se na čtyři výrobce motorů. Tři týmy Mercedes vyhrály ve Spielbergu v porovnání s předchozím rokem v průměru 0,62 sekundy. V Budapešti je to 1,75 sekundy. U Renaultu a Hondy je postup skromnější. Oba týmy Renault jsou v průměru o 0,48 s rychlejší v Rakousku a o 0,85 s v Maďarsku. Honda získala na Red Bull Ring 0,18 sekundy a na Hungaroringu 0,45 sekundy. Pro Ferrari to bude trapné. Časy kol Ferrari, Haas a Alfa Romeo jsou v průměru pomalejší než v roce 2019. Ve Spielbergu o 0,87 s, v Budapešti o 0,1 s. Nejde o náhodu, ale o jasné prohlášení o přínosu motoru na čas kola.
Bída týmů Ferrari
Pokud máte příliš malý přítlak nebo příliš velký odpor vzduchu, můžete své problémy nějak vyřešit. Ferrari, Haas a Alfa Romeo naopak budou dlouho trpět bídou v motoru. Rychlé přepracování spalovacího motoru je považováno za důvod zjevného poklesu výkonu. Až v listopadu 2019 vyšlo najevo, že FIA bude přísněji kontrolovat průtok benzínu a blokovat další mezery řadou technických směrnic. Na reakci nezbývalo mnoho času.
Pořadí výkonnostně relevantních sekcí ukazuje, jak dramatický je deficit Ferrari. Ferrari je obecně poslední při nejvyšší rychlosti. Čím později je měřicí bod na přímce, tím hůře. Ve srovnání se zákaznickými týmy to znamená větší přítlak, ale také větší odpor vzduchu. Tato realizace také podtrhuje sektorový čas. Čím více rohů je v odpovídajícím energetickém sektoru, tím lépe to pro Ferrari vypadá. V Budapešti dosáhlo Ferrari pátým nejrychlejším časem v sektoru 1 se třemi rohy. Ve Spielbergu jen osmý. Pro dvě přímky existuje pouze jedna křivka.
-
-
-
-
Situs
11:40 30.09.2021 88.102.38.XXXNevím, většinou když se dostal v tabulce před Leclerca tak pak dostal následně přes prsty Ale uvidíme, Sainz dokáže být stabilní a při troše štěstí může skončit skutečně před Leclercem. Leclerc má ale ten potenciál stále výše, myslím. Je to větší dravec -
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek