DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes zakázal Bottasovi útočit na nejrychlejší kolo, bod navíc si za něj pak připsal Hamilton

ZANDVOORT - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Lewis Hamilton předvedl v samotném závěru Velké ceny Holandska nejrychlejší kolo. Velmi blízko k tomu měl i Valtteri Bottas, Mercedes mu to ovšem ve vypjatých okamžicích po přezutí na měkkou směs zakázal, a tak Fin na cílové rovince ubral.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes zakázal Bottasovi útočit na nejrychlejší kolo, bod navíc si za něj pak připsal Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 10.09.2021 12:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 05.09.2021 19:24
Rád posloužím. Důvod byl jednoduchý. Chtěli… »
» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 05.09.2021 19:25
Neměl rychlost? tým mu nic nedovolí, furt čekám… »
» juras (Hlasovali 4 lidé) 05.09.2021 20:41
Tím že má úlohu podporovatele Hamiltona není… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Asi jsem to napsal špatně. Ty kola, co jsem vypsal nejsou v pořadí kol během závodu. Ty čísla jsou sdtáří jejich gum.
                      Takže znovu a lépe.
                      Leclerc měl v době nejrychlejšího kola obuté 24 kol staré BÍLÉ gumy
                      Alonso 27 kol staré ŽLUTÉ gumy
                      Ricci 29 kol staré BÍLÉ gumy
                      Stroll 30. kol staré BÍLÉ gumy
                      Gio 33 kol staré BÍLÉ gumy
                      a Gasly 33 kol staré ŽLUTÉ gumy

                      Takže tvá promile šance nebudou jen promilemi, ale spíš desítkami procent, když se to jiným povedlo s ještě staršími.
                      Lewis zajel své kolo na červených, ale až po té výměně. Do té doby měl nej kolo se žlutými a o víc jak 2s pomalejší, než zajel na těch červených. Ten rozdíl je velký a Max opravdu nemusel zkoušet na starých gumách překonat Lewisovo kolo, když bylo o víc jak 2s lepší. To by byla hloupost a zbytečný risk. Ale překonat 0,16s není nereálné. Evidentně. A to byl důvod, proč to celé dělat. Nevidím žádný, proč to neudělat.

                      Asi tolik mám k "utopistickým bludům". 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Utopistické bludy to jsou. Respektive opět srovnáváš účelově nesmysly. Když chceš srovnávat, tak srovnávej nejrychlejší kolo Maxe s nejrychlejšímkolem (do té doby) Lewise a ne s předešlým kolem Lewise. Srovnávej nejrychlejší kola ostatních pilotů s nejrychlejším kolem Lewise. A nevypisuj mi tady nějaké tvé účelové konstrukce.
                        Já vím jediné. čím měkčí směs tím rychlejší kolo. Rozdíly jsou dokonce i poměrně přesně určeny. A od nasazení na auto jízdou všechny pneumatiky degradují, čili ztrácejí výkonnost, tedy i schopnost na nich zajet rychleji. Koncem závodu se auta stávají lehčími, což zase naopak umožňuje zrychlit. Ale zrychlit mohou jenom, když jim pneumatiky dobře fungují. A nikdo nepřekročí svůj stín. Čili, v daných podmínkách se TOP čas zajetý byť ne s zcela lehkým autem hódně těžko překonává na gumách které mají svůj zenit za sebou. A argumenty osobních nej časů jsou dost mimo, když se bavíme o rekordu dráhy. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          A proč to mám srovnávat jen s Lewisem? Jeho rekord dráhy zajel jen díky tomu, že přezul. Což sám píšeš, že bylo zbytečné. Takže to mám srovnávat jen s něčím, co bylo zbytečné? Tobě to dává smysl?
                          Jako já chápu, proč to píšeš. Vyjmenoval jsem ti 5 jezdců, kteří zajeli nejrychlejší kolo při stáří gum 27-33 kol. Jasně z toho vyplývá, že jezdec může zajet nejrychlejší kolo, ikdyž má 30 kol staré gumy. A teď mám porovnávat kvalitu těch časů mezi sebou a hrát si na to, že RB není rychlostně někde jinde, než Alpina, Alfa nebo AT? Proč? Protože jinak bys musel přiznat, že to reálné bylo a rozhodně nešlo o šanci "promile", když to dokázala čtvrtina pole, aniž by měla potřebu do nejrychlejší kolo zajet?
                          Nevím, proč řešíš směsi. Sice je žlutá rychlejší, než bílá, ale o to dřív odejde. Tím větší je "umění" zajet nejrychlejší kolo tak pozdě. O to větší je to důkaz toho, že to jde. To ti nedošlo? Hlavní je, že jsem ti uvedl i piloty, kteří to dokázali na stejné směsi a ještě později, než to měl zajet Max. Utopie podle tebe znamená, že se může stát něco, co se už stalo?
                          Za mne bych si vsadil na to, že Max ty 2 desetiny klidně dá. Ale podstatné je to, že i kdyby existovala 1% šance, že to Max zvládne, Mercedesu se vyplatilo to neriskovat. Neztratili tím vůbec nic, takže neexistoval důvod to neudělat. Nicméně to popírat budeš dál, protože přiznat, že bych mohl mít v něčem pravdu, rozpadla by se ti klávesnice. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            Lewis držel rekord dráhy i v předešlou dobu, než začal Mergl tu svojí parodii na závodění. Tam srovnávej všechny ty tvoje nejlepší časy. Protože férové srovnávání je dle mne nej s nej, poslední s posledním, atd. Navíc ty argumentuješ tak, že si představuješ, že když jeden zajede TOP čas, tak pro druhého není problém ho překonat, zvláště má-li k TOP času poměrně blízko. Ne Miku, tak to skutečně není a ve sportu to tak nechodí.
                            Chápu, že se Mercedesu "vyplatil" obrovský risk (který by se Ferrari nevyplatil kdyby v sezóně 2019 povolali Leclerka k pitstopu a dali mu možnost zajet si pro bod navíc. Jak jste mi tu vehementně tvrdili). 13 Tak se alespoň snaž vždycky argumentovat stejně, ať už jde o Lewise, Charlese, Valteriho, Seba, nebo Maxe.
                            Jinak klávesnici mám poměrně novou a nerad bych o ni přišel. 03 18

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
  • Pepan13

    Pepan13

    194.228.79.XXX
    VB .. je jenom průměrný jezdec, není to závodník, strašné když něco takového udělá Hamiltonovi těsně před koncem závodu ... je to jezdec s velice nízkým IQ ... moc Hamiltonovi ..nikdy nepomohl... konečně, že se ho Mercedes zbaví!!!!

    + 1 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Jako fanda Lewise s tímto nemohu souhlasit. Neříkám, že Bottas je špičkový pilot, ale rozhodně je nejlepší dvojka na startovním poli. Jeho výsledky jsou často zkreslující kvůli tomu, že ho obětují.
      Jestli je někdo břídil, tak je to Péro, Ricci nebo Tsunoda. Tohle trio dělá ze svých stájí jednomožné v PK.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        86.49.253.XXX
        Pérez je naprosto tragickej, jak se říkalo, že bude lepší než Albon nebo Gasly tak to vůbec

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          U toho Albona bych dejme tomu ještě diskutoval. Gasly byl stejně jalovej při svém prvním angažmá v RB, ale teď už očividně dozrál a dokáže být leader AT. Přijde mi i dost loajální, takže si myslím, že by neměl problém dělat Maxovi po nějakou dobu dvojku.
          Péro je prostě úplně mimo. Je pořád stejně špatnej, jako byl v roce 2013 u McLarenu. Snad v jediné věci se zlepšil, že každý druhý závod nebourá do stájového kolegy nebo nezkouší zbořit Monte Carlo. 18

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Jindrich K.

          Jindrich K.

          91.229.253.XXX
          N o ve 13 závodech s TOP autem získat dvě bedny je docela tragický, to je fakt. Navíc i ta výhra mu vlastně spadla do klína. Péro je je solidní jezdec ve slabších týmech, tam dokázal občas zajet skoro "magický závod", ale v TOP týmu nechytačka. Jistě je RB orientován na Maxe, ale tohle začíná být opravdová bída 02

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.61.XXX
    VB mohl dneska sehrát klíčovou úlohu a místo toho děla jen hlouposti v závěru, když o nic nejde... 02

    + 0 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      86.49.253.XXX
      Hlouposti dělal Mercedes a Ham, jako vždy to odnesl VB

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        37.188.168.XXX
        Např? VB nechali na trati déle nejspíš kvůli možnému SC...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          86.49.253.XXX
          Jistě, Hamovi dale mediumky, protože proč ne a pak VB musel mít pit navíc, aby Ham měl pit navíc 18 18 18

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            37.188.168.XXX
            Neměl rychlost a by do boje zasáhl...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              86.49.253.XXX
              Neměl rychlost? tým mu nic nedovolí, furt čekám na vrácení Ruska 2018 jak se Haman honosí jako týmovej hráč, nikdy nebyl, jede na sebe a plače když ne

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                18
                To se nedočkáš....

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Každej pilot jede na sebe. Bohužel Bottas má možnost jezdit v mistrovském autě, ale není placen za to, aby Lewisovi komplikoval zisk titulů. A po pravdě na to nikdy stejně neměl výkonnost, takže pro něj asi lepší, že má jasně dané své místo. 04

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • juras

                  juras

                  88.103.92.XXX
                  Tím že má úlohu podporovatele Hamiltona není úplně přesné tvrdit že na to nemá...to jen tak na okraj.

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    90.176.154.XXX
                    Já to bral komplexně. Bottas nikdy nepředváděl nějakou zázračnou výkonnost. Když Mercedes neměl dominantní vůz, stal se neviditelným.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Upřímně...jestli opravdu Mercedes dá příští rok šanci Russellovi...a Bottas po tom všem co pro Mercedes udělal půjde do AR...čekáš že bude mít motivaci k necemu jinými než tomu aby ukázal že je solidní závodník?
      A jakákoliv takováto situace vylepší jeho obraz...
      Stejně si myslím že tak jako Wolff celá léta dokázal dobře tým Mercedesu kočířovat...teď se mu to sype pod rukama.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama