DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes zakázal Bottasovi útočit na nejrychlejší kolo, bod navíc si za něj pak připsal Hamilton

ZANDVOORT - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Lewis Hamilton předvedl v samotném závěru Velké ceny Holandska nejrychlejší kolo. Velmi blízko k tomu měl i Valtteri Bottas, Mercedes mu to ovšem ve vypjatých okamžicích po přezutí na měkkou směs zakázal, a tak Fin na cílové rovince ubral.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes zakázal Bottasovi útočit na nejrychlejší kolo, bod navíc si za něj pak připsal Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 10.09.2021 12:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 05.09.2021 19:24
Rád posloužím. Důvod byl jednoduchý. Chtěli… »
» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 05.09.2021 19:25
Neměl rychlost? tým mu nic nedovolí, furt čekám… »
» juras (Hlasovali 4 lidé) 05.09.2021 20:41
Tím že má úlohu podporovatele Hamiltona není… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • odin

              odin

              88.103.224.XXX
              To jako pánové jste přesvědčeni, že by Bottasovi bouchlo kolo? Po 36 kolech na nové žluté, když první stint zajel 31 kol na opotřebovaných červených? To jste fakt přesvědčení, že těch pět kol by nedal ani kdyby jel o 4 sec/kolo pomaleji a šetřil??? Já mám názor opačný. Já tohle považuji za podobnou prasárnu, jako když Barichellovi zakázali vyhrát na A1 Ringu a musel čekat na Schumachera... Fanoušci to tehdá také obhajovali, a když pak Schumi s přehledem získal titul, tak ti samí fans prohlásili, že to bylo zbytečné a že to vlastně ani nepotřeboval a že Barikovi vítězství stejně vrátil atp.
              Pro mne je tohle prasárna i kdyby Hamík získal titul právě o ten jeden bodík o který se tu můžeme přít, zda by ho Bottas Lewisovi vzal, kdyby nedostal onen příkaz, stejně tak když Lewis titul vůbec nezíská, nebo získá s velkým náskokem.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Kromě toho...stačí zasekle kolo...a náskok Hamiltona na Bottase byl pryč. Prostě povolat Bottase byla větší jistota...on i Verstappen s bilejma gumama to měl tak akorát do cíle.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              88.103.224.XXX
              Nesouhlasím ani s jedním vysvětlením. Hamilton měl dostatečný náskok a v tu dobu byl také držitelem nejrychlejšího kola. Peréz na to neměl, byť mu RedBull dal šanci krátce před tím, přezutím na červené. A v poli se bojovalo o body, odstupy nebyly tak velké, aby si někdo zajel pro bod navíc, aniž by ztratil více bodů za pozici.
              Ne, né. Mergl to mohl v klidu dojet na status quo a tuhle komedii si mohli odpustit. 03
              Jo a když jsi jurasi zmínil Maxovy bílé, tak mi nedá a musím se opět pozastavit nad grafikou. Když Lewis už dlouhou dobu útočil a mazal Maxův náskok, byla k vidění grafika, která uváděla Lewisovo opotřebení pneu. Respektive tři kola oranžová a jedno dokonce zelené - výborná kondice. O pár kol později opět stejná grafika, tentokrát Maxovy gumy. Údajně mu zbývalo 10%, 20%, 30% a 40%. No a téměř v zápětí Lewis začal ztrácet každým kolem. Tak opět pochybuji o věrohodnosti údajů, kterými nás režie krmí. 03

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.150.XXX
                Někdy stačí přečíst si prohlášení týmu, trochu se zamyslet, a nebýt za každou cenu v opozici.

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  88.103.224.XXX
                  Ano přečíst si bláboly Hornerů, Marků, Wolffů a podobných, slepě tomu věřit stačí možná tobě. Já se snažím o všem trochu přemýšlet a hledat smysl. Když mi to smysl nedává, pak jsem "za každou cenu v opozici". To je fakt. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Dokugan

                Dokugan

                77.236.195.XXX
                Omyl, nebyla to stejná grafika. Standardně se ukazuje úroveň opotřebení pneumatik, respektive kolik ještě vydrží. To bylo i u Hamiltona. U Verstappena to byla grafika, která udávala výkonnost (performance) pneumatik, což jsem viděl poprvé. Tedy jak jsou na tom ty pneumatiky co se týče rychlosti.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Ale tak jistě...máš naprosto právo nesouhlasit....
                Ono dokonce ani když by všichni z týmu mluvili úplně stejně...je úplně normální že o tom bude někdo pochybovat...protože v F1 se upřímnost a pravdomluvnost nenosí.
                Když to mohl Mercedes dojet v klidu...proč udělali to co udělali?
                Jen tak asi těžko...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            No nebyl bych si úplně jistý, že by ho Valteri pustil.
            Ani ten příkaz, aby nejel moc rychle neposlechl.
            Těžko mít poslušného pilota, kterému už jste dali padáka.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Poslechl. Kdo sledoval live-timing, tak to viděl - poslední úsek zcela vypustil, nechal tam více než sekundu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Možná by poslechl i pak. Možná. Každopádně takto měli jistotu bodu navíc a jistotu, že nebudou mít defekt. Osobně to rozhodnutí chápu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Jindrich K.

        Jindrich K.

        91.229.253.XXX
        Pojištění bych chápal, ale vzhledem k tomu, že Max ani Perez na konci pro nové gumy nejeli tak mi to přijde zbytečný, kvůli tomu pojištění. Lewis držel nejrychlejší kolo dokud ho Bottas nepřekonal a on si ho musel vzít zpět 07

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Ale to Lewisovo kolo se dalo překonat. Lewis měl měkčí směs, na které by to už nedal. Max měl tvrdou, se kterou si klidně kroužil a šetřil ji. To tehdejší kolo dát mohl.
          Takto měl Mercedes jistotu. Lewis to Valteriho kolo dal tuším o víc jak 2s.

          Nevím, třeba opravdu chtěli jen předít defektu, jak říká Wolff. Ale moc tomu nevěřím.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        88.103.224.XXX
        Proč by měl jezdit na pitstop Lewis, když měl TOP kolo a nikdo jiný, krom Bottase, mu nejrychlejší kolo vzít nemohl, neb v první desítce byly rozestupy kratší, než by bylo potřeba na pitstop, krom odstupů Lewise a Valtteriho. 03

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Měl top kolo, ale ne nijak nepřekonatelné. Max mu ho vzít mohl.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            88.103.224.XXX
            Jo? Tak se podívej, co zajížděl Max. Ani, když mu byl Lewis blízko na DRS a s lepšími pneumatikami nebyl schopen zajet rychleji. To jsou přesně ty tvoje vymyšlené nesmysly, za kterými si stojíš a na kterých stavíš své diskuzní strategie.
            Ano Max mu vzít nejrychlejší kolo mohl, ale jedině DELETEM, kdyby se nějak dostal k počítačům FIA. 13

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Lewisovo předešlé kolo, bylo 1:13.124
              Maxovo nejrychlejší kolo bylo 1:13.275
              Sorry, jestli máš za nereálné, že by Max dokázal stáhnout 0,152s s o 10 kol lehčím autem, tak si to mysli. Já to za sci-fi fakt nemám.
              Argument, že v tu dobu Max nezajížděl rychlejší kola je o ničem. Proč by měl? Měl potřebný náskok a pravděpodobně si šetřil gumy právě na to rychlé kolo. Neměl absolutně žádný důvod to honit.
              Ale hádat se kvůli tomu nemám potřebu. Přehlídl jsem, že zmínka o mně byla úplně zbytečnou invektivou a slušně ti odpověděl. Nelíbí se? OK.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                88.103.224.XXX
                Ne Miku. Žádné invektivy, jen se upíráš jediným směrem a absolutně odmítáš brát v úvahu vše ostatní. Jediná výhoda Maxe bylo opravdu lehčí auto, ale už nechceš chápat opotřebované pneumatiky. a fakt, že v minulosti se jen zřídka podařilo někomu ke konci závodu na opotřebovaných pneu zajet TOP kolo. Vždycky na to potřebovali pneu, které fungují. Protože i s lehkým autem (a možná právě s lehkým autem) potřebují 100% přilnavost a ne že se budou toulat v zatáčkách někde mimo optimální stopu a brzdit dříve atd. atd... Jo a možná bys mohl také dodat, jak dlouho po přezutí oba ta svá nejrychlejší kola zajeli. 18

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Já nevím, v jakém stavu měl Max gumy. Ty jo? Mercedes jo? Víme jen, že zajížděl v podstatě identická kola, jako Lewis. Přesně taková, jaká potřeboval a jaká mu stačila. Když se Lewis přiblížil na 2s, zajel hned trochu lepší čas a zase to natáhl na 3s.
                  Víme taky, že na rozdíl od Hamiltona měl gumy tvrdé a za nikým si je neničil. Nevím, jestli byl Max schopný zlepšit svůj čas s o 13-14kg lehčím autem o 0,16s (tobě snad nebude vadit zaokrouhlení). Ale rozhodně se mi to nezdá absurdní. A o tom to je.
                  Max zajel to své kolo po 20-ti kolech po pitstopu. To jako vylučuje zajetí po lepšího po 30-ti kolech? Nechápu tu otázku.
                  Můžeš mi říct jediný důvod, proč by Mercedes neměl zvolit tuto jistotu a nechat oba dojet na starých? Mohl si být absolutně jistý, že Max na těch 0,16s nemá?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  A k té tvé poslední větě/otázce:
                  Leclerc má nejrychlejší kolo ve 24. kole
                  Alonso ve 27. kole (žluté)
                  Ricci ve 29. kole
                  Stroll ve 30. kole
                  Giovanazzi ve 33. kole
                  a Gasly ve 33. kole na žlutých.

                  A teď mi povídej, že neexistuje možnost, že Max by ho zajel ve 30. kole na tvrdých. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    88.103.224.XXX
                    Vždy existuje nějaké promile naděje, že se povede zajet TOP kolo na opotřebovaných gumách. I Max vlastně dle tvé logiky měl možnost překonat na opotřebovaných nejpomalejších bílých TOP kolo Lewise, které zajel na použitých červených. A je zajímavé, že se mu to nepodařilo, přesto, že je šetřil celý závod aby v tom posledním kole konečně zabojoval o bod navíc. (Vždyť je to všechno pitomost, co tu chceš dokazovat). Stejně jako ten tvůj výčet nejrychlejších kol. Alonso ten čas zajel na nejrychlejších červených, Ricci také, Stroll na bílých 3 kola starých, Giovanazzi také jen 6 kol starých a Gasly obdobně 9 kol starých.
                    Opravdu si nemyslím, že Max mohl po 30 kolech na nejpomalejších gumách zajet rekord tratě. To jsou tvé utopistické bludy. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama