DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes zakázal Bottasovi útočit na nejrychlejší kolo, bod navíc si za něj pak připsal Hamilton

ZANDVOORT - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Lewis Hamilton předvedl v samotném závěru Velké ceny Holandska nejrychlejší kolo. Velmi blízko k tomu měl i Valtteri Bottas, Mercedes mu to ovšem ve vypjatých okamžicích po přezutí na měkkou směs zakázal, a tak Fin na cílové rovince ubral.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes zakázal Bottasovi útočit na nejrychlejší kolo, bod navíc si za něj pak připsal Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 10.09.2021 12:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 05.09.2021 19:24
Rád posloužím. Důvod byl jednoduchý. Chtěli… »
» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 05.09.2021 19:25
Neměl rychlost? tým mu nic nedovolí, furt čekám… »
» juras (Hlasovali 4 lidé) 05.09.2021 20:41
Tím že má úlohu podporovatele Hamiltona není… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.96.XXX
Lewis držel rekord dráhy i v předešlou dobu, než začal Mergl tu svojí parodii na závodění. Tam srovnávej všechny ty tvoje nejlepší časy. Protože férové srovnávání je dle mne nej s nej, poslední s posledním, atd. Navíc ty argumentuješ tak, že si představuješ, že když jeden zajede TOP čas, tak pro druhého není problém ho překonat, zvláště má-li k TOP času poměrně blízko. Ne Miku, tak to skutečně není a ve sportu to tak nechodí.
Chápu, že se Mercedesu "vyplatil" obrovský risk (který by se Ferrari nevyplatil kdyby v sezóně 2019 povolali Leclerka k pitstopu a dali mu možnost zajet si pro bod navíc. Jak jste mi tu vehementně tvrdili). 13 Tak se alespoň snaž vždycky argumentovat stejně, ať už jde o Lewise, Charlese, Valteriho, Seba, nebo Maxe.
Jinak klávesnici mám poměrně novou a nerad bych o ni přišel. 03 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A proč to mám srovnávat jen s Lewisem? Jeho rekord dráhy zajel jen díky tomu, že přezul. Což sám píšeš, že bylo zbytečné. Takže to mám srovnávat jen s něčím, co bylo zbytečné? Tobě to dává smysl?
Jako já chápu, proč to píšeš. Vyjmenoval jsem ti 5 jezdců, kteří zajeli nejrychlejší kolo při stáří gum 27-33 kol. Jasně z toho vyplývá, že jezdec může zajet nejrychlejší kolo, ikdyž má 30 kol staré gumy. A teď mám porovnávat kvalitu těch časů mezi sebou a hrát si na to, že RB není rychlostně někde jinde, než Alpina, Alfa nebo AT? Proč? Protože jinak bys musel přiznat, že to reálné bylo a rozhodně nešlo o šanci "promile", když to dokázala čtvrtina pole, aniž by měla potřebu do nejrychlejší kolo zajet?
Nevím, proč řešíš směsi. Sice je žlutá rychlejší, než bílá, ale o to dřív odejde. Tím větší je "umění" zajet nejrychlejší kolo tak pozdě. O to větší je to důkaz toho, že to jde. To ti nedošlo? Hlavní je, že jsem ti uvedl i piloty, kteří to dokázali na stejné směsi a ještě později, než to měl zajet Max. Utopie podle tebe znamená, že se může stát něco, co se už stalo?
Za mne bych si vsadil na to, že Max ty 2 desetiny klidně dá. Ale podstatné je to, že i kdyby existovala 1% šance, že to Max zvládne, Mercedesu se vyplatilo to neriskovat. Neztratili tím vůbec nic, takže neexistoval důvod to neudělat. Nicméně to popírat budeš dál, protože přiznat, že bych mohl mít v něčem pravdu, rozpadla by se ti klávesnice. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Utopistické bludy to jsou. Respektive opět srovnáváš účelově nesmysly. Když chceš srovnávat, tak srovnávej nejrychlejší kolo Maxe s nejrychlejšímkolem (do té doby) Lewise a ne s předešlým kolem Lewise. Srovnávej nejrychlejší kola ostatních pilotů s nejrychlejším kolem Lewise. A nevypisuj mi tady nějaké tvé účelové konstrukce.
Já vím jediné. čím měkčí směs tím rychlejší kolo. Rozdíly jsou dokonce i poměrně přesně určeny. A od nasazení na auto jízdou všechny pneumatiky degradují, čili ztrácejí výkonnost, tedy i schopnost na nich zajet rychleji. Koncem závodu se auta stávají lehčími, což zase naopak umožňuje zrychlit. Ale zrychlit mohou jenom, když jim pneumatiky dobře fungují. A nikdo nepřekročí svůj stín. Čili, v daných podmínkách se TOP čas zajetý byť ne s zcela lehkým autem hódně těžko překonává na gumách které mají svůj zenit za sebou. A argumenty osobních nej časů jsou dost mimo, když se bavíme o rekordu dráhy. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Asi jsem to napsal špatně. Ty kola, co jsem vypsal nejsou v pořadí kol během závodu. Ty čísla jsou sdtáří jejich gum.
Takže znovu a lépe.
Leclerc měl v době nejrychlejšího kola obuté 24 kol staré BÍLÉ gumy
Alonso 27 kol staré ŽLUTÉ gumy
Ricci 29 kol staré BÍLÉ gumy
Stroll 30. kol staré BÍLÉ gumy
Gio 33 kol staré BÍLÉ gumy
a Gasly 33 kol staré ŽLUTÉ gumy

Takže tvá promile šance nebudou jen promilemi, ale spíš desítkami procent, když se to jiným povedlo s ještě staršími.
Lewis zajel své kolo na červených, ale až po té výměně. Do té doby měl nej kolo se žlutými a o víc jak 2s pomalejší, než zajel na těch červených. Ten rozdíl je velký a Max opravdu nemusel zkoušet na starých gumách překonat Lewisovo kolo, když bylo o víc jak 2s lepší. To by byla hloupost a zbytečný risk. Ale překonat 0,16s není nereálné. Evidentně. A to byl důvod, proč to celé dělat. Nevidím žádný, proč to neudělat.

Asi tolik mám k "utopistickým bludům". 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.224.XXX
Vždy existuje nějaké promile naděje, že se povede zajet TOP kolo na opotřebovaných gumách. I Max vlastně dle tvé logiky měl možnost překonat na opotřebovaných nejpomalejších bílých TOP kolo Lewise, které zajel na použitých červených. A je zajímavé, že se mu to nepodařilo, přesto, že je šetřil celý závod aby v tom posledním kole konečně zabojoval o bod navíc. (Vždyť je to všechno pitomost, co tu chceš dokazovat). Stejně jako ten tvůj výčet nejrychlejších kol. Alonso ten čas zajel na nejrychlejších červených, Ricci také, Stroll na bílých 3 kola starých, Giovanazzi také jen 6 kol starých a Gasly obdobně 9 kol starých.
Opravdu si nemyslím, že Max mohl po 30 kolech na nejpomalejších gumách zajet rekord tratě. To jsou tvé utopistické bludy. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A k té tvé poslední větě/otázce:
Leclerc má nejrychlejší kolo ve 24. kole
Alonso ve 27. kole (žluté)
Ricci ve 29. kole
Stroll ve 30. kole
Giovanazzi ve 33. kole
a Gasly ve 33. kole na žlutých.

A teď mi povídej, že neexistuje možnost, že Max by ho zajel ve 30. kole na tvrdých. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Já nevím, v jakém stavu měl Max gumy. Ty jo? Mercedes jo? Víme jen, že zajížděl v podstatě identická kola, jako Lewis. Přesně taková, jaká potřeboval a jaká mu stačila. Když se Lewis přiblížil na 2s, zajel hned trochu lepší čas a zase to natáhl na 3s.
Víme taky, že na rozdíl od Hamiltona měl gumy tvrdé a za nikým si je neničil. Nevím, jestli byl Max schopný zlepšit svůj čas s o 13-14kg lehčím autem o 0,16s (tobě snad nebude vadit zaokrouhlení). Ale rozhodně se mi to nezdá absurdní. A o tom to je.
Max zajel to své kolo po 20-ti kolech po pitstopu. To jako vylučuje zajetí po lepšího po 30-ti kolech? Nechápu tu otázku.
Můžeš mi říct jediný důvod, proč by Mercedes neměl zvolit tuto jistotu a nechat oba dojet na starých? Mohl si být absolutně jistý, že Max na těch 0,16s nemá?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.224.XXX
Ne Miku. Žádné invektivy, jen se upíráš jediným směrem a absolutně odmítáš brát v úvahu vše ostatní. Jediná výhoda Maxe bylo opravdu lehčí auto, ale už nechceš chápat opotřebované pneumatiky. a fakt, že v minulosti se jen zřídka podařilo někomu ke konci závodu na opotřebovaných pneu zajet TOP kolo. Vždycky na to potřebovali pneu, které fungují. Protože i s lehkým autem (a možná právě s lehkým autem) potřebují 100% přilnavost a ne že se budou toulat v zatáčkách někde mimo optimální stopu a brzdit dříve atd. atd... Jo a možná bys mohl také dodat, jak dlouho po přezutí oba ta svá nejrychlejší kola zajeli. 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Já to bral komplexně. Bottas nikdy nepředváděl nějakou zázračnou výkonnost. Když Mercedes neměl dominantní vůz, stal se neviditelným.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Lewisovo předešlé kolo, bylo 1:13.124
Maxovo nejrychlejší kolo bylo 1:13.275
Sorry, jestli máš za nereálné, že by Max dokázal stáhnout 0,152s s o 10 kol lehčím autem, tak si to mysli. Já to za sci-fi fakt nemám.
Argument, že v tu dobu Max nezajížděl rychlejší kola je o ničem. Proč by měl? Měl potřebný náskok a pravděpodobně si šetřil gumy právě na to rychlé kolo. Neměl absolutně žádný důvod to honit.
Ale hádat se kvůli tomu nemám potřebu. Přehlídl jsem, že zmínka o mně byla úplně zbytečnou invektivou a slušně ti odpověděl. Nelíbí se? OK.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.224.XXX
To jako pánové jste přesvědčeni, že by Bottasovi bouchlo kolo? Po 36 kolech na nové žluté, když první stint zajel 31 kol na opotřebovaných červených? To jste fakt přesvědčení, že těch pět kol by nedal ani kdyby jel o 4 sec/kolo pomaleji a šetřil??? Já mám názor opačný. Já tohle považuji za podobnou prasárnu, jako když Barichellovi zakázali vyhrát na A1 Ringu a musel čekat na Schumachera... Fanoušci to tehdá také obhajovali, a když pak Schumi s přehledem získal titul, tak ti samí fans prohlásili, že to bylo zbytečné a že to vlastně ani nepotřeboval a že Barikovi vítězství stejně vrátil atp.
Pro mne je tohle prasárna i kdyby Hamík získal titul právě o ten jeden bodík o který se tu můžeme přít, zda by ho Bottas Lewisovi vzal, kdyby nedostal onen příkaz, stejně tak když Lewis titul vůbec nezíská, nebo získá s velkým náskokem.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.224.XXX
Ano přečíst si bláboly Hornerů, Marků, Wolffů a podobných, slepě tomu věřit stačí možná tobě. Já se snažím o všem trochu přemýšlet a hledat smysl. Když mi to smysl nedává, pak jsem "za každou cenu v opozici". To je fakt. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

88.103.224.XXX
Jo? Tak se podívej, co zajížděl Max. Ani, když mu byl Lewis blízko na DRS a s lepšími pneumatikami nebyl schopen zajet rychleji. To jsou přesně ty tvoje vymyšlené nesmysly, za kterými si stojíš a na kterých stavíš své diskuzní strategie.
Ano Max mu vzít nejrychlejší kolo mohl, ale jedině DELETEM, kdyby se nějak dostal k počítačům FIA. 13

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Ale tak jistě...máš naprosto právo nesouhlasit....
Ono dokonce ani když by všichni z týmu mluvili úplně stejně...je úplně normální že o tom bude někdo pochybovat...protože v F1 se upřímnost a pravdomluvnost nenosí.
Když to mohl Mercedes dojet v klidu...proč udělali to co udělali?
Jen tak asi těžko...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Pěkný...ale moc jednostranně napsaný.
A zajímalo by mě podle jakých kritérií jsi objektivně schopen srovnat piloty podle jejich schopností.
Vezmi si třeba druhou část kariéry Kimino u Ferrari...myslíš že je Kimi takovej nymand jak by se dalo na první pohled zdát při pohledu na jeho výsledky po boku Vettela?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Nebo zrušit, jo. Tuto variantu jsem vyloučil protože jsem to bral tak že to prostě chtěj mít.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.188.170.XXX
Já si myslím, že při současném formátu a rozložení sil nedává bod za nej kolo smysl a proto bych ho zrušil úplně... Nej kolo má hodnotu, když je zajeto během závodu při +- stejné strategii jako soupeři... A když není zajeto cíleně, ale během závodění...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Mě se tyhle strategické boje za bod protivěj, zejména když si tam pinkaj s dvojkama jak je libo. Osobně bych dal podmínku že nej kolo se počítá jen na pneumatice která v závodě byla nebo bude alespoň 10 kol. Bude to více o nej kole v závodě než o strategii jednoho kola.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Možná by poslechl i pak. Možná. Každopádně takto měli jistotu bodu navíc a jistotu, že nebudou mít defekt. Osobně to rozhodnutí chápu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Poslechl. Kdo sledoval live-timing, tak to viděl - poslední úsek zcela vypustil, nechal tam více než sekundu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama