DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone by situaci v Belgii řešil jednoduše
Bývalý šéf Formule 1 jen kroutí hlavou nad nerozhodností a řešením situace v Belgii, kde se kvůli dešti odjelo za safety-carem pouze pár kol, a poté byly rozděleny body, aniž by se ve skutečnosti závodilo. Podle něj mělo vedení projevit větší odvahu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone by situaci v Belgii řešil jednoduše
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
12:24 31.08.2021 185.149.130.XXX
Sorry, ale tentokrát nesouhlasím.
Ono vůbec nejde o tom, že by se rozbilo téměř jistě 10-15 aut. Sice nedává smysl zavádět stropy a pak nechat rozbíjet auta za miliony, ale to je detail.
V těch autech sedí živí lidé. I v té "hyperbezpečné" F1 jezdci umírají. A připadá mi podivné nechat umírat lidi jen kvůli zábavě lidí, kteří mají trosky aut za skvělou šou. To, že dřív umíralo pilotů mnohem víc není moc dobrý argument. To je jako říct: "Když Stalin zabil 20mil lidí, tak když jich zabijeme 20tis, je to malý zlomek a je to v pořádku."
Smti se v tomto sportu asi úplně zabránit nedá, ale pustit závod v podmínkách, kde je fakt velká pravděpodobnost, že se tak stane je na mne trochu moc.
Říkej si tomu kldině hyperkorektnost, za mne je to otázka rozumu. Miluju mokré závody, ale má to jisté hranice. Za mne je ta hranice ve viditelnosti z vozu. Jízda poslepu není umění, je to čistá loterie. A já rád umění a nemusím hazard.
Ono vůbec nejde o tom, že by se rozbilo téměř jistě 10-15 aut. Sice nedává smysl zavádět stropy a pak nechat rozbíjet auta za miliony, ale to je detail.
V těch autech sedí živí lidé. I v té "hyperbezpečné" F1 jezdci umírají. A připadá mi podivné nechat umírat lidi jen kvůli zábavě lidí, kteří mají trosky aut za skvělou šou. To, že dřív umíralo pilotů mnohem víc není moc dobrý argument. To je jako říct: "Když Stalin zabil 20mil lidí, tak když jich zabijeme 20tis, je to malý zlomek a je to v pořádku."
Smti se v tomto sportu asi úplně zabránit nedá, ale pustit závod v podmínkách, kde je fakt velká pravděpodobnost, že se tak stane je na mne trochu moc.
Říkej si tomu kldině hyperkorektnost, za mne je to otázka rozumu. Miluju mokré závody, ale má to jisté hranice. Za mne je ta hranice ve viditelnosti z vozu. Jízda poslepu není umění, je to čistá loterie. A já rád umění a nemusím hazard.
Mansell_fan
12:14 31.08.2021 37.188.170.XXX
Souhlasím s Berniem. Ale i on postupně vyměkl, v Adelaide 1989 lítal po roštu a vyhrožoval těm co tehdy nechtěli závodit. To už si o 20 let později nedovolil
Mimochodem, v Adelaide jediný odtok vody zajišťovaly obyčejné městské kanály které samozřejmě vůbec nestíhaly a jelo se vpodstatě v mělkém korytě řeky. Z toho by dneska asi páni jezdci dostali osypky
Mimochodem, v Adelaide jediný odtok vody zajišťovaly obyčejné městské kanály které samozřejmě vůbec nestíhaly a jelo se vpodstatě v mělkém korytě řeky. Z toho by dneska asi páni jezdci dostali osypky
Dokugan
11:41 31.08.2021 77.236.195.XXX
Já ano, protože v těhle podmínkách vznikají legendární závody a objevují se skryté talenty. A to že vyhraje pilot, který dokázal jako jediný udržet auto na trati? Výborně, byl nejlepší, jediný má svoje auto pod kontrolou a asi i kupu štěstí. Ale to se nehodí, aby vyhrál někdo, kdo nesedí v nejrychlejším autě. To se dnes lidem líbí. Ať se hodně předjíždí, aby se v cíli všichni srovnali od nejrychlejšího po nejpomalejšího bez ohledu na výkon jezdce. Když nevidí před sebe? Tak ať jedou o 100 km/h pomaleji na rovince. Neudrží se na trati? Tak ať jezdí pomaleji i v zatáčkách. Dřív nebylo výjimkou, že za deštivého závodu byly na trati auta, co jezdili o 20 sekund na kolo pomaleji než ten nejrychlejší. Dneska se radši každý vybourá, než aby byl o desetinku pomalejší v zatáčce. To, že se za tohle rozdaly nějaký body, je odporný. Kdyby to zrušili úplně, neřeknu ani ň. Ok, někdy nejsou vhodný podmínky, ale tohle? Klidně ať do cíle dojedou jen 3 auta. A jestli se každý bojí finančního stropu a oprav rozbitých aut, tak ať zůstanou v boxech nebo ať jezdí klidně o minutu na kolo pomaleji než ostatní přeci. Závodění není o tom jet na hraně možností celý závod a ve špatných podmínkách říct, že to nedokážu, ale o tom dojet do cíle a dojet tam co nejrychleji jsem schopen.
RoBertino
11:39 31.08.2021 185.63.97.XXX
Dovolil bych to pozměnit - byla to rozumná šaškárna pro toho, komu se to vyplatilo. A zeptám se: půjdete na koncert open air, kde bude hrozit bouřka. Protože může prásknout do aparatury, tak se bude tři hodiny čekat, jestli se náhodou neposune jinam. Po třech hodinách skupina zahraje jednu písničku a půjdete domů. Také je to moudré rozhodnutí?
Argument - skupina měla generálku a pokud byl divák za plotem, mohl určitě ocenit jejich solidní výkon.
Shrnuto: chyba byla, že se nepřijalo řešení hned v 15:33, kdy se odjela první dvě kola. Nevěřím, že by týmy měly tak málo sofistikovaný meteosystém, jenž by nedovedl odhalit postup fronty či setrvání mraku nad okruhem.
Dodatek: pokud budeme rozdávat body za kvalifikaci, zase uděláme z celé F1 frašku. Vůbec se nedivím, že na ni stále více lidí nadává a neustále registrujeme divácký odliv.
Argument - skupina měla generálku a pokud byl divák za plotem, mohl určitě ocenit jejich solidní výkon.
Shrnuto: chyba byla, že se nepřijalo řešení hned v 15:33, kdy se odjela první dvě kola. Nevěřím, že by týmy měly tak málo sofistikovaný meteosystém, jenž by nedovedl odhalit postup fronty či setrvání mraku nad okruhem.
Dodatek: pokud budeme rozdávat body za kvalifikaci, zase uděláme z celé F1 frašku. Vůbec se nedivím, že na ni stále více lidí nadává a neustále registrujeme divácký odliv.
margee
11:34 31.08.2021 109.183.182.XXX
To bylo jako vylévat vodu z bazénu kyblíčkem, vždyť pořád lilo. Já bych nežehral, kolikrát se to v posledních letech stalo, že vinou počasí se závod nejel? SNad ani jednou, je to prostě mimořádná událost, kterou nemá cenu řešit, protože se pravděpodobně zase několik let nebude opakovat.
margee
11:30 31.08.2021 109.183.182.XXX
Mě osobně toto řešení přijde rozumné. Závodit v takovém počasí je hazard a je dobře, že se do toho nešlo. Když si představím těch rozbitých aut a kolik by to týmy stálo, tak je to dobré rozhodnutí. Body jsou oceněním za kvaldu, to je taky celkem velký závod, a jinak je podle současných pravidel rozdělit nešlo, jen tím, že vozy budou na trati minimálně dvě kola. Takže ano, možná to vypadá blbě, ale učinilo se zadost pravidlům a není to zpochybnitelné.
Situs
11:07 31.08.2021 88.102.38.XXX
Sankce jsem myslel finanční. "Kdyby" se závod v neděli kvůli počasí zrušil, F1 by musela vracet peníze promotérovi a televizím a možná i jejich sponzorům a tak. Jestli tato povinnost zmizela 2 koly za SC tak je to vlastně sankce o ničem a nikdo se jí kvůli špatnému počasí prakticky nedočká a proto se vlastně závod kvůli počasí nikdy nezruší. Potom ale takové sankce nemají smysl a u mě je lepší to bez falše zrušit než "jako" nezrušit.
Lucas
11:04 31.08.2021 213.220.252.XXX
Přesně tohle jsem si říkal, když se Vettel tak mohutně dožadoval červené vlajky v kvalifikaci. Kdo na to měl (nebo se cítil), tak do toho šel. Nikdo Vettela nenutil jít do ostrého kola, on se dožadoval stopnutí a přesto do něho najel. To si protiřečil...a pak po Landovo nehodě byl generálem. Kdyby to myslel vážně, tak ukončil out lap a zajel by do boxů.
Myslím, že Landova nehoda v sobotu plus nehoda v ženské sérii vystrašila FIA natolik, že se o nic raději pokoušet nechtěli. Mohli v sekci Eau Rouge udělat zpomalovací retardér a pustit to.
Myslím, že Landova nehoda v sobotu plus nehoda v ženské sérii vystrašila FIA natolik, že se o nic raději pokoušet nechtěli. Mohli v sekci Eau Rouge udělat zpomalovací retardér a pustit to.
Fanda.LH
10:58 31.08.2021 85.162.8.XXX
Já to chápu, mě taky štve, že jsem zabil neděli čuměním na prázdnou trať... Mně jen nesedí to bez sankcí... Za tohle prostě musel někdo zaplatit... Bez sankcí to prostě nejde... Kdyby se nebodovalo, tak by LH uhájil náskok, když se boduje, tak o část náskoku přišel, aniž by ho mohl bránit... Nic není bez sankcí...
Fanda.LH
10:54 31.08.2021 85.162.8.XXX
Kdo tady žehrá na ty 2 kola... V 60tých letech se platilo týmům startovný a aby ho dostaly, tak jezdci museli jen přejet startovní čáru... Nejednou se stalo, že si jezdci vypomohli a nepojízdný vůz za tu čáru dotlačil vůz startující za ním...
Aktuálně
Nadcházející závod 30.6.2024
GP Rakouska71 kol (306.452 km)
Spielberg
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- Kvalifikace (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (12:30 - 13:30)
- 1. Závod (16:30)
-
Neděle
- 2. Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek