DISKUZE K ČLÁNKU Stabilita nebo talent? Hamilton chce, aby Bottas u Mercedesu zůstal. Mercedes rozhodne brzy

Mercedes v nejbližších dnech čeká zásadní rozhodnutí ohledně své jezdecké sestavy. Dá konečně šanci talentovanému Georgeovi Russellovi nebo zůstane u osvědčeného Valtteriho Bottase? Co by si přál sedminásobný šampion Lewis Hamilton?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Stabilita nebo talent? Hamilton chce, aby Bottas u Mercedesu zůstal. Mercedes rozhodne brzy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 128, poslední 27.08.2021 18:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 24.08.2021 14:11
Tohle je klasika...Nebojím se nikoho, všechny… »
» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 24.08.2021 16:33
Vysvědčení od AMuS po půlce sezony pro všechny… »
» Icewoman (Hlasovali 5 lidé) 24.08.2021 12:22
S Kubicou prohrál na body? Jednomu bodu se říká… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Ještě dodám k samotnému Russellovi...
    Jsou tady lidi kteří ho kritizují za to že v několika případech selhal (nebo přesněji chyboval) a proto se mu podařilo získat první body s Williamsem až v posledním závodě na Hungaroringu. Řekl bych že ti samí lidé pak zlehčují jeho výkon loni při záskoku za Hamiltona v Mercedesu.
    Jistě souhlasím že jeden závod z něj mistra nedělá...a to že letos bodoval "až v Maďarsku" se jeví jako vcelku pádný argument...
    Nicméně pokusím se o jiný pohled. Nepochybně mnozí se mnou budou souhlasit že Perez je velmi dobrý pilot...a asi se nebudu moc plést v tom že většina lidí mu angažmá v Redbullu přeje. A právě s Perezem si dovolím porovnat Russella.
    Perez měl na přípravu na první závod za Redbull celou zimní přestávku, absolvoval testy...zkrátka dostal prakticky maximum k tomu aby byl v prvním závodě připraven. Nebudu vypisovat jeho první závod za Redbull...ostatně většina lidí bude souhlasit že přechod k novému týmu není vůbec jednoduchý a např. vezmeme-li si na mušku Ricciarda a jeho letošní účinkování v McLarenu...dá se mluvit a hodnotit i velmi kriticky. Přesto jak píšu...moc dobře si ti co budou chtít být co možná nejobjektivnější uvědomují že přechod do jiného týmu není snadná záležitost...a jak někdo píše...pilot by po přechodu k jinému týmu mě mít "dobu hájení"...měl by dostat možnost adaptovat se, sžít se s týmem, s jiným monopostem, taky třeba jiným systémem práce týmu atd.
    No máme tady onen záskok Russella loni...pouze jeden závod...v podstatě narychlo...bez žádné přípravy. Jistě musíme uznat že Russell Mercedes mohl testovat, je pravda že tým se mu nepochybně snažil vše maximálně ulehčit, zjednodušit...zkrátka v podmínkách jaké nastaly (to znamená nečekaný a náhlý záskok za nakaženého Hamiltona). Kromě toho zaskakoval v mistrovském monopostu, tedy nejlepším v poli.
    Na druhou stranu nebude nikdo popírat že to bylo opravdu velmi nečekané, Mercedes ani nestačil adekvátně upravit kokpit, tlak na Russella byl velmi vysoký (vždyť slabý výkon by mu mohl lehce úplně zhatit možnost že by se někdy do Mercedesu dostal), na adaptaci na monopost Mercedesu měl kriticky málo času, Podle mě většina z nás očekávala že úspěchem bude řekněme první šestka...případné podium by se bývalo bralo jako potvrzení kvalit které se Russellovi přisuzují zatím spíš teoreticky. O vítězství asi v hlavách snili jen jeho skutečně věrní fanoušci...
    A výsledek? Jistě, konečný výsledek nahrává lidem kteří napíšou že Russell prohrál s jednorukým Kubicou na body...ale skutečný dojem? Za mě impozantní...
    Za prvé skvěle zvládnutá kvalifikace (což o to...seděl v Mercedesu...a kvalifikace on umí), ale co závod? Na startu (které naopak Russellovi moc na chvostu pole nejdou - podle mě proto, protože má v první řadě na mysli aby neskončil v první zatáčce v kačírku a neskončil závod dřív než opravdu začne) předjede Bottase, podle mě s jistotou si udržuje první místo...a zlom přijde ve chvíli kdy mu závod zničí tým (úmyslně?...tedy nechce se mi tomu věřit...ale tým jako Mercedes šlapající s německou precizností už celé desetiletí...a zrovna za této situace vyrobí takovou minelu?)...přesto Russell ač naprosto viditelně "okraden o první vítězství" se pustí do boje a málem se opět dostane na to místo kam patřil před "záškodnictvím" týmu...bohužel následuje defekt...a další ukázka Russellovi psychické odolnosti a postup na alespoň osmé bodované místo. Vás to neohromuje? Mě tedy ano...a s odstupem doby ještě víc než v době závodu a po závodě.
    Berme v úvahu že Russell nemá desítky závodů odjetých v Mercedesu jako Bottas, berme v potaz že není zvyklý jezdit vepředu a bojovat o vítězství...a srovnejme to jak si počínal Russell v okamžiku kdy mu závod "pohnojil" tým...když aby toho nebylo málo měl ještě defekt...a kde byl Bottas? Kolik předjel soupeřů? Kolik jich předjel Russell?
    Můžete se mnou nesouhlasit...ale s odstupem času mi to přijde jakoby tehdy v tom Mercedesu neseděl Russell, ale Hamilton...jinými slovy Russell se dle mého názoru prezentoval ve formátu Hamiltona...Russell podle mě není další Bottas...ale další Hamilton. S tím rozdílem že nejspíš nebude tak agresívním pilotem...spíš bych ho viděl jako anglického "Alaina Prosta".

    A tohle jsou důvody proč stále v Mercedesu není o pilotech na příští rok jasno...respektive tedy o kolegovi Hamiltona. Podle mě si v Mercedesu uvědomují že když podepíšou Russella...může nastat problém...protože Hamilton bude mít sobě rovného soupeře (jasně že Russell se ještě musí hodně učit, ale jde o to že ukázal že když dostane nejlepší auto je z fleku schopnej vyhrávat). A myslím že Hamilton rovnocenného soupeře těžce nese...proto koneckonců i lobuje za Bottase který je pro něj ideální kolega...umí být prakticky stejně rychlej...ale hlavně je poslušná dvojka...přirovnání k Rubensovi je velmi trefné).

    Já jsem zvědavej jak se Mercedes rozhodne...ono jestli bude chtít Hamilton ještě dva roky jezdit s podržtaškou Bottasem...ono není vyloučené že Russellovi buď dojde trpělivost...a nebo ho vyloženě přetáhne konkurence.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • SergioPÉREZ

      SergioPÉREZ

      78.108.157.XXX
      Trnu hrůzou, aby mi Russell příští sezonu nevyštípal Checa z Red Bullu 18 18 18

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        37.48.54.XXX
        To až tak nereálné není, Russel v hledáčku RB je.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.61.XXX
          RB tak vytváří tlak na Mercedes, tlačí je do rozhodnutí... Když rozhodnou pro GR, tak budou chtít VB, aby zviklali jeho loajalitu v této sezóně...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • SergioPÉREZ

            SergioPÉREZ

            78.108.157.XXX
            Kdepak, takhle personálně Red Bull vůči Mercedesu nepolitikaří a nemá to zapotřebí. To Hamilton politikaří a proto Mercedes je s volbou jezdce na tahu, Red Bull jenom může zvážit vzniklé okolností a uvidí co dál.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.61.XXX
              Nevím, kde bereš tu jistotu... Já jsem tuhle spekulaci někde slyšel nebo četl a dává mi smysl... Ostatně je to ve sportu běžné, ostatně proč asi chtěl Mercedes Maxe že... Politikaří úplně všichni...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • SergioPÉREZ

                SergioPÉREZ

                78.108.157.XXX
                Každý z nás má jiný úhel pohledu na věc. Jistotu beru v tom, že Red Bull se soustředí na vlastní "výkonnost" Týmu, kdežto Mercedes se soustředí na vlastní "jedničku" Týmu, proto "politikaření" rozdmychává Mercedes a a Red Bull k tomu akorát přidává polínka aby to ještě více dmýchalo 12 12 11

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • SergioPÉREZ

          SergioPÉREZ

          78.108.157.XXX
          Právě! Pro mne hrozné šachy F1. Checo má osud v RB ještě ve svých rukou. Russell zase v Hamiltonových, Bottasových a Wolffových. Pokud Mercedes nevezme Russella, klidně může s Red Bullem po boku Maxe je příští rok těžce drtit a budou v háji, proto by v Mercedesu si měli dát velkého bacha! Že si Hamilton na RusselIa nevěří, chápu ho, je už starší, ale Maxovi je to úplně jedno, je mladší a oprávněně si věří na všechny 12

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Nebyl bych proti. Tím by se totiž otevřela Gaslymu cesta do Merglu. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      Já upřímně nevím jestli je reálné, aby šel George jinam... Spekuluje se o RB, ale to jsou politické hry... RB chce GR i VB, aby rozvrátil Mercedes... Ve skutečnosti moc možností nemá...

      Celkově na mě působí jako spolehlivý smolař, něco jako Hulkenberg... Opak Maxe nebo právě Peréze... Kteří s horší technikou klidně x krát vypadnou popř. si to podělají horkokrevný rozhodnutím... Ale pak přijde šance a tu vytěží na 120%...

      Ale těžko GR skutečně soudit, protože on reálně nedostal šanci ani v týmu středu pole... Kubica ho neporazil tečka. Latifi ho taky neporazí... Body nic neříkají, když získat je vyžaduje obrovskou dávku štěstí... Která pak rozhodne o tom, že v tom jednom závodě ji měl zrovna kolega... Kdyby jezdili pravidelně 9,10, tak by žádný kolega neporazil...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Tož uvidíme...tahle tajenka je fakt zajímavá.
    Mercedes stojí před těžkou volbou...jak to komentuje Hamilton...Bottas je ideální parťák (samozřejmě pro něj).
    Řekl bych že tím jak podepsal brzo Hamilton se dostal pod velkej tlak Bottas...rázem zůstalo u Mercedesu jen jedno volné místo....a už loni se mocné spekulovalo o příchodu Russella...takže Bottas se najednou ocitl v roli třetího.
    Přiznám se že první pilot kterýho jsem já vnímal jako takového který si diktoval co se týče svého kolegy v týmu byl Nelson Piquet...ale u Brabhamu to šlo ruku v ruce s postupem Berního kterej bral druhýho pilota vyloženě platícího.
    Takže vyloženě diktátor byl dle mého Ayrton Senna...když z Lotusu odcházel Elio de Angelis...chtěl Peter Warr angažovat Derecka Warwicka...a Ayrton to vetoval...a tak přišel "aristokrat" Johnny Dumfries.
    Hamiltonovi se nedivím...patří do stejného ranku jako Ayrton a Michael...ti chtěli aby tým sloužil jim na 100%. Ayrton se alespoň musel utkat s Alainem Prostém...rivalem stejné kategorie...Michael ale k sobě nikdy nepustil sobě rovného...kdyby to byl udělal...hodně pravděpodobně by neměl těch 7 titulů.
    Už dlouho u mě je nejlepším pilotem kterého jsem v F1 zažil Alain Prost...nejde o počet titulů a výher...ale proti komu je musel doslova vybojovat. Ono přirozené dál v historii jsou minimálně dva piloti kteří alespoň na mě působí jako extratřída ve stejném levelu s Prostém...a to Fangio a Jim Clark.

    No ale ještě co se týče příštího roku ..ono tady to teď trochu vypadá že místu u Mercedesu je to nejlepší...ale být to tak nemusí. Takže koneckonců to místo u Mercedesu nemusí být nutně kauf. Redbull, ale hlavně Ferrari mi přijde jako reálná hrozba...jako týmy které se mohou ujmout žezla.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      88.103.224.XXX
      Jo, tak tohle podepisuji. 01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      194.228.96.XXX
      Max, Lewis táhnou své týmy a přirozeně chtějí 100% podporu svého týmu a k tomu vliv na výběr kolegy prostě patří... Každá pozice na startu je extrémně důležitá, když kolega dokáže potlačit ego a obětuje se pro úspěch týmové jedničky, současně dokáže být dostatečně rychlý, aby bral body konkurenci... Tak to je prostě pomoc, která může být i rozhodující... VB tohle dokáže a dá se očekávat, že GR bude usilovat o rovnocennou pozici tzn. aby nebyl jeho závod obětován pro úspěch LH... Není se co divit, že LH tohle nechce riskovat... Nejde o to porazit týmového kolegu, jde o to porazit konkurenci a získat titul...

      V příspěvku zmiňuješ Clarka... Clark byl miláčkem Colina Chapmana a byl týmovou jedničkou Lotusu... Už tenkrát to tak bylo... Lotus mu dodal nejlepší materiál a jeho tovární kolegové za své místo platili, testovali alternativní materiál / jezdili s horší technikou... Clarkovi úspěchy pak prodávali techniku Lotusu netovárním týmům... Změnilo se to až v 67, když Lotus znovu angažoval Graham Hilla...

      Právě příklad Jima Clarka mě utvrzuje, že týmová jednička je věc s F1 spojená od jejího začátku...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Však ano, s tím souhlasím...nejen Hamilton, ale v minulosti i Michael, Ayrton, Nelson Piquet chtěli od týmu 100 %...a týmové kolegy brali jako "pomocníky".
        Já tomu rozumím...na tom není nic k nepochopení. I logicky to pomáhá týmu k maximálním úspěchům. Ostatně Vettel a Webber...další dvojice co to potvrzuje.

        Otázka zní jestli se mi to líbí a jestli je to správné z hlediska sportovního...
        Vezmi si že např. ve fotbale by mohl střílet góly jen jeden preferovaný útočník...ne že by nebyli takové hvězdy jako Messi či Ch. Ronaldo...ale ti těží z velké části ze svých mimořádných schopností.
        Ale v F1 hraje 80 % úspěchu auto...takže pokud tým ve zbývajících 20 % přihrává jedničce...pak to vypadá jak to vypadá. Je to realita, ale k uznání to moc není. Tedy vezmeš li v potaz tu sportovní stránku věci.

        Nevím co přesně víš o těch starších érách F1, pravdou je že i tehdy byly tzv. jedničky týmů...nicméně třeba právě Clark alespoń podle toho co vím převyšoval vysoce většinu startovního pole...a to že vyhrál vlastně jen dva šampionáty svědčí o tom že tehdejší zvyklosti nebyly takové jako dnes a týmy tak precizně nemaximalizovali vše...řekl bych že tehdy týmový kolega pomohl jedničce ne z příkazu týmu, ale proto že kolegu uznával jako lepšího závodníka.
        Dám dva příklady. první je jeden z titulů Fangia, kdy mu kolega přenechal monopost aby mohl titul získat...a druhý případ je titul Denise Hulma...jezdícího na Brabhamu po boku majitele a trojnásobného mistra světa Jacka Brabhama...Jack nechal Hulma získat titul...zatímco dnes by nepochybně měl 4 tituly Jack Brabham.

        Podle mě se F1 změnila během těch jednotlivých dekád opravdu obrovsky...a srovnávat týmové strategie v padesátých létech s dneškem je holý nesmysl.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.61.XXX
          Clark byl určitě super a rozhodně ho nechci nijak snižovat. Já cením více Grahama Hilla protože narozdíl od Clarka, který byl bohatý sedlák, který mohl dělat co chtěl a štěstí tomu chtělo, že se dostal k závodění a o talentu se nemusíme bavit... Tak Hill se vypracoval z 0 a měl i podstatný vliv na vývoj BRM, se kterým pak získal titul a celkově se pohyboval na špici...

          Ze sportovního hlediska je to jak říkáš... Zapomínáš na to, že v týmu nehrají jen útočníci, ale je tam brankář, obrana, záloha a často i 2. útočník se obětuje pro lepšího 1. útočníka... Když se podíváš na statistiky, tak nejčastěji je to tak, že tým má jednoho gólového hráče... Pak má 1 hráče cca na 1/3 jeho gólů a pak už to jde dolů, většina hráčů jen paběrkuje... Vem si cyklistiku tj individuální sport, kde jasně dominuje týmové pojetí, protože individuálně se dá závodit sotva v juniorech na regionální úrovni...

          F1 je mnohem náročnější než fotbal... Fotbal je jen o lidech... V F1 máš techniku, 100vky lidí ve fabrikách... Obrovský tlak na úspěch... Kdo nevyhrává, tak prakticky není vidět... Ve fotbale hraje každý s každým a může jednou za čas i každý každého porazit... Tohle v F1 není, tam je obrovský tlak dát do kupy konkurenceschopnou techniku a pak to válcovat / nezahodit za žádnou cenu...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            176.97.15.XXX
            Vcelku se vším co jsi napsal souhlasím.
            Jen bych si stál za tím že ze sportovního hlediska je F1 zvláště za současné konstelace velmi slabá...cenit Hamiltona za 7 titulů je prave s ohledem na to že to vlastně má se sportem málo společného dost těžké...čímž nechci snižovat jeho kvality...jen mi nepřijde za daného vzorce který máme brát počet titulů jako nějaké měřítko. Když bychom totiž do místa ve vzorci místo Hamiltona dosadili jiné piloty...výsledek by byl stejný. Jsem přesvědčený že stejných úspěchu by dosáhl min. Verstappen, Vettel a Alonso...ale ono požívat takové podpory Mercedesu dost možná by sbírali tituly i další piloti...a pak...vezmeme-li v potaz že by dominovala třeba desítka pilotů stejně...jak velký je Hamilton? Nesmíme zapomínat na to že Mercedes hybridní éře jasné dominuje technicky...a když neměl Hamilton dominantní auto (jeho roky u McLarenu) tituly nesbíral...vlastně s velkým štěstím získal jeden jediný. Tady je vidět jak moc dělá technika...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.61.XXX
              Tyhle debaty jsme vedli několikrát... Problém je, že vezmeš v potaz dokonalý tým a vyčleníš z něj jednotlivce, kterého označíš za ne až tak důležitého... Ale takhle se to prostě nedá brát, není náhoda, že si Mercedes vybral LH... Nejlepší chtějí pracovat s nejlepšími a nechtějí ostatní převyšovat těsně, ale chtějí mít po všech stranách obrovskou převahu... A pak nesmíš zapomínat, že LH není jediným pilotem týmu a min. NR s ním mohl bojovat zcela rovnocenně a to nebyl žádný nazdárek...

              Já si myslím, že největší problém F1 a součásná přetechnizovaná F1 to ještě umocňuje, je fakt, že fanoušci vidíme jen několik % z toho co se skutečně děje...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama