DISKUZE K ČLÁNKU "FIA není férová." Šéf Alfy Romeo se vyjádřil ke kauze flexibilních křídel. Jak ovlivní výkonnost týmů v Baku?

Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur hovoří o flexibilních křídlech, pro které Mezinárodní automobilová federace (FIA) připravuje přísnější testy. Podle něj v Baku nebudou představovat významnou položku ovlivňující výkonnost, jak se někteří domnívají.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "FIA není férová." Šéf Alfy Romeo se vyjádřil ke kauze flexibilních křídel. Jak ovlivní výkonnost týmů v Baku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 57, poslední 08.06.2021 13:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 01.06.2021 10:08
"Myslím si, že to je škoda přijít tak pozdě… »
» Neurotic (Hlasovalo 7 lidí) 01.06.2021 15:28
To víme už dlouho, že FIAMercedes není férová.… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 01.06.2021 13:40
Křídla se hýbou vždy a vždy budou. To nemůže být… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Sorry, omylem jsem ti dal mínus. 19

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Křídla se hýbou vždy a vždy budou. To nemůže být proti pravidlům, to je fyzika.
Co je malá odchylka stanovují testy, nikoliv dojem, že tohle už je moc. A testy byly splněny. Takže nemůže jít o porušení pravidel.

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.160.XXX
Však jasně, že měli, u Ferrari to udělali tak, že body neodebrali, ale uškrtili jim výkon na 2020, Ferrari mohlo děkovat Covidovím bohům, že se jela kratší sezona 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.160.XXX
Téma je o FIA a pravidelch a ty tu příjdeš s takovým nesmyslem 20

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
kubajs

kubajs

141.0.12.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

77.236.195.XXX
Ano, pravidla povolují malou odchylku, proto se to do teď neřešilo. Ale ten pohyb co vidíme, že se celé křídlo pohybuje cíleně o několik centimetrů při dosažení nějakého stupně zatížení, se ani při nejlepší vůli nemůže do definice "malé odchylky" vejít. A to všichni, co proti tomu protestují, vědí. A to že to prošlo testem je úplně irelevantní, protože pravidla ten test nespecifikují. Tady jde jen a pouze o definici malé odchylky, která je, na rozdíl od testu, v pravidlech uvedena. A neumím si představit, že v F1, kde se vše řeší na milimetry a desetiny milimetru, by se pod tenhle pojem mohl schovat pohyb o několik centimetrů. Protože v tu chvíli bys mohl hodit celá pravidla do koše a říkat, že všude, kde je malá odchylka v pravidlech, tak je +/- 5 cm ok.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

217.77.169.XXX
Přesně tak to je, souhlasím... Porušovali pravidla, ale nedařilo se prokázat, proto přichází přísnější test... Nikoli změna pravidel...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

217.77.169.XXX
Neprokážeš, takhle to nefunguje... Zpřísníš kontrolu a od té doby platí, že vozy musí projít přísnější kontrolou... Po zavedení systému VAR, se taky nesmazali všechny góly z ofsajdu apod... Doteď to kontroloval člověk chybovost byla nějaká, odteď to kontroluje stroj...

Takže jsem úplně v pohodě s tím, když zpřísní testy... A nemusí se to dělat od nové sezóny...

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Ono je to komplikovanější, protože pravidla povolují malou odchylku, takže potřebuješ měřit průhyb křídla.
Já chápu, že principiálně je to zakázané a FIA má proto v pravidlech pojistku, že může zpřísnit testy, nicméně do té doby je to šedá zona kdy je to sice principiálně nelegální ale reálně nemáš jak dokázat nelegalitu.
Takže to prochází a protest by neměl být úspěšný.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Psal jsi, že pokud to chtějí hned, tak by měli odebírat body zpětně, což je nesmysl.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

77.236.195.XXX
Ale to je ten problém, pravidla se nemění. Flexi wings jsou v pravidlech zakázané. To že se některým týmům povedlo obejít test, co to kontroluje neznamená, že jsou legální. Ten test se nerovná tomu co je dovoleno pravidly. Pravidla ohýbající se křídla zakazují celou dobu a v plné míře, jen někteří se snaží je ohnout aniž by to odhalil test, což je ale přece nedělá legálními.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Proto to takhle vypadá.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.160.XXX
Ale takhle FIA jedná poslední 23 let ..

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
"Myslím si, že to je škoda přijít tak pozdě s objasněním, jelikož týmy o ní žádaly mnohem dříve." (o novou technickou směrnici)
..... to je ten problém, FIA svou nečinností vzbudila dojem že na tu hranu týmy můžou jít a teď se najednou můžou jít klouzat. To jak FIA půjde po daném tématu je politickou hrou týmů na kterou sama FIA přistupuje, protože dostatečně nekoná v daných věcech sama od sebe. Stále jen onuce bez respektu 17

+ 7 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.160.XXX
Jak měnit pravidla? pravidla neměníš, jen zpřísníš testy a prokážeš ten podvod 03

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Retrospektivně přeci nemůžeš měnit pravidla, to je nesmysl.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.160.XXX
Je to politická hra RB s Mercedesem, která se dotýká pak zbytku pole. Já bych prostě jednoduše zakázal flexi wings od příští sezony a hotovo. Pokud to chcou řešit teď hned, tak logicky tím přiznám: hele jezdili jste s něčím, co není povolený, tak kde je retrospektive a tím pádem výmaz bodů z předchozích závodů, kdy prokazatelěn s tím jezdili? viz Mercedes a jeho flexi ultra wing v Portugalsku

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama