21:47 15.04.2021
88.103.92.XXX
Myslím že se mýlíš (ostatně jako co sleduju velmi často)...
Vezmi si že F1 je momentálně uzavřená společnost, Williams má podepsanou komerční smlouvu...a na rozdíl třeba od Haasu či Alfy Romeo prý dostal jako historický tým bonus (nejen že je v F1 dlouho, déle je tam jen Ferrari a McLaren, ale patří i mezi vítěze). Grove je sice trochu zanedbané, ale pořád je to komplexní továrna F1.
Investice potřebují všichni...co se týče ale pohledu "zastaralý tým na chvostu pole"...podívej na Strolla, měl snahu investovat do Williamsu a když narazil na nezájem koupil FI...taky to neudělal tak že by založil nový tým (a ze strany F1 by na to podporu měl...všeobecně se ví že F1 by ráda počet týmů rozšířila), ale koupil FI. I když zázemí FI taky nebylo už na takové úrovni (proto taky staví novou továrnu) pořád koupil komplexní tým F1 což mu podle mě ušetilo veliké investice...takhle může jezdit a přitom plánovaně budovat.
No a Williams je na tom ještě lépe...Grove je o kousek před zázemím které mělo FI a ještě k tomu je to vítěz šampionátů a mnohem větší tradicí.
Srovnávat to s Brawnem je mimo mísu...takovej obchod se odehraje jednou za sto let...možná i méně často.
A myslet si že Dorilton koupí Williams a za rok z něj udělá tým na úrovni Redbullu je naivní...podívej se zpátky...kolik let Redbull budoval postupně tým než začal vyhrávat.
Zatím je těžký říct co bude...ale Dorilton na mě dělá seriózní dojem, vstoupil do týmu který vlastně už jen bojoval o přežití, to co se zatím děje nelze označit jinak než že to jsou pozitivní kroky...a zjevně si nemyslí že obrátit kormidlo Williamsu půjde nějak zázračně rychle...spíš mi to v určitém pohledu připomíná třeba právě Redbull...postupně investovat, přivést správné lidi...a začít stoupat.
Ale já jsem jako fanoušek Williamsu jako vždy optimista...
Pravdou je že pokud tým stabilizují, pozdvihnou...úplně klidně pak můžou prodat podíl nebo celej tým VW. Mercedes nyní funguje na třetiny (Mercedes, Neos, Wolff)...automobilka nemusí nutně stále vlastnit celý tým (nepočítám dobu kdy Wolff a Lauda vlastnili významně minoritní podíl...protože tím vlastně nevlastníš defakto nic...z pohledu že bys mohl otočit kormidlem).
Takže si vlastně umím představit situaci že VW bude hledat strategického partnera pro svůj vstup do F1 a Williams bude třeba tím ideálním řešením...a Dorilton jen prodá podíl v týmu...byť majoritní třeba...ale nemusí nutně úplně odejít.
Spíš bych se obával o Mercedes...protože v okamžiku kdy by továrna zcela opustila F1...najednou tady bude tým který vyhrával...ale jeho potenciál rázem padne o hodně dolů...ono těch investorů co by si koupili tým F1 zas tolik není. Kromě toho Williams byl relativně levný...Mercedes si bude cenit svůj podím mnohem dráž. A to co zbyde po továrním Mercedesu bude bez továrny rázem mnohem méně konkurenceschopné.