DISKUZE K ČLÁNKU Je to totální nesmysl, štve expilota F1 Petrova. Co ho tak rozčílilo?
Vitalij Petrov nesouhlasí s plošným trestáním všech ruských sportovců za dopingové skandály východní velmoci. Bývalý pilot Renaultu či Caterhamu si myslí, že následky za svoje jednání by měl nést každý jednotlivec a tresty by se neměly týkat těch, kteří se nijak neprovinili.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Je to totální nesmysl, štve expilota F1 Petrova. Co ho tak rozčílilo?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
RoBertino
20:16 09.02.2021 185.63.97.XXXVitalij se může rozčilovat. Protože napříč celým světem a politickými spektry většinou za prohřešek a jednání za hranou zákona většinou následuje postup na jinou, obvykle lepší pozici. A je jedno, jestli jde o politiku, hospodářství, sport nebo zdravotnictví. Důležitá není míra provinění, ale postavení na funkcionářském žebříčku. Známe to i z F1 a pro všechny pochybovače jeden malý příklad. GP Japonska 1990: Ayrton Senna záměrně koliduje s Prostem - podmínečné vyloučení ze šampionátu, což je vlastně legrační trest, ze kterého si tehdy už dvojnásobný mistr světa nic nedělal a mohl si připsat třetí titul. GP Brazílie 1994: Eddie Irvine nebezpečným manévrem "vyhnal" na trávník Jose Verstappena, takže ten v následné kolizi málem urazil zadním kolem svého Benettonu hlavu Martinu Brundleovi. Irvine dostal jeden závod tvrdý distanc a po odvolání nesměl startovat v dalších dvou. V té době ještě nezískal ani jedno umístění na stupních vítězů.-
-
RoBertino
09:41 10.02.2021 185.63.97.XXXKosmetický trest jako v případě Senny. Mohl startovat v dalším šampionátu? Mohl. Že nefiguroval ve výsledcích? Ale figuruje, s poznámkou, že skončil druhý, ale FIA ho administrativně vyloučila. Což má přesně ten dopad zvýšeného zájmu. Ovlivnilo to nějak jeho kariéru? To sotva.
Jak píšu - vždy existují konkrétní viníci a jestli se jich někdo bojí a netroufne si na ně, pak se nesmíme divit takovýchto alibistických "řešení". Asi jako když jde jeden tatík seřezat druhého tatíka, protože se nelichotivě vyjádřil o jeho synovi. Když ale zjistí, že jeho oponent je silnější, tak sklopí uši, vyklidí pole a aspoň mu za rohem nakopne psa. -
-
odin
18:49 10.02.2021 77.240.103.XXXPřesně tak. Schumachera vyloučili, ale jen proto, že titul stejně nezískal. Tehdá se jednalo o tom, že by nesměl závodit v úvodních dvou GP příští sezóny. Jenže to smetli ze stolu, aby náhodou Míšovi neublížili. Všechny jeho body ze sezóny 1997 mu započítali do rekordních statistik. A o Adelaide 1994 ani nemá smysl mluvit. Stejný případ, jako Senny ze Suzuky 1990.-
Jelda92
11:13 12.02.2021 37.188.162.XXXTvé srovnání Suzuky 90 a Adelaide 94 jako stejný případ mi nepřijde správný. V Suzuce byl Senna už předem rozhodnutý, že Prosta nabourá, bude-li mít možnost.
Zatímco v Adelaide se Hill snažil nacpat zbrkle do zatáčky, která dle ,,závodní terminologie,, nebyla jeho. Schumacher měl právo tam najet první a zavřít to. Dnes už je to jinak ale tehdy naprosto normální věc. Aby bylo jasno, nechci to omlouvat. Šlo to určitě vyřešit asi lépe, ale rozhodujte se v okamžiku na městském okruhu a ještě když bojujete o titul. Navíc i sám Hill to poté v nějakém rozhovoru řekl, že i on si to z části prohrál sám právě tím, že chtěl vyhrát ten titul v té inkriminované zatáčce.
-
odin
16:19 12.02.2021 77.240.103.XXXPodívej, kdyby Hill Schumiho podjížděl a ten mu zavřel dveře, jako to udělal Prost Sennovi v Suzuce 1989, tak ani nepípnu a souhlasím s tvým názorem. Ale tak to vůbec nebylo. Schumi vyjel z trati, otřel to o zeď a vracel se zpět. Ale to už tam byl také Hill, který se ho snažil předjet vnějškem. Schumi mu to z vnějšku zavřel, tak Hill zabrzdil a strhnul to na vnitřek, kde se snažil Schumachera předjet, ale ten to do něho normálně napral. Protože jediná jeho šance na titul byla sejmout Hilla a doufat, že mu to u komisařů projde. Hill byl totiž rychlejší i před jejich vzájemnou kolizí a Schumiho stahoval. Předjetí mu hrozilo tak, jako tak, i kdyby nevylétl z trati.
Ale jinak souhlasím, že v kontextu, který uvádíš, Suzuka 90 a Adelaide 94 stejné nejsou. Já měl spíše na mysli, že jak v Suzuce, tak Adelaide se tím nikdo ani nezabýval. A v tom shledávám velkou podobnost.-
Jelda92
18:22 12.02.2021 88.103.235.XXXTo jestli to udělal úmyslně nebo ne, tak to ví jedině sám Schumi. My ostatní se o tom můžeme jenom dohadovat.
Můj názor je, že Schumacher se vrátil instinktivně co nejrychleji do stopy po vyjetí z dráhy a poté se snažil co nejrychleji najet na vnitřek zatáčky. Možná doufal, že to Hill ještě dobrzdí a stáhne se. To se už ale nemohlo povést, protože naopak Hill určitě věřil, že se tam stihne vmáčknout vedle Schumachera. A málem by mu to i vyšlo. Chyběl mu asi metr a mohl být mistrem už tehdy on. Oba v té zatáčce to jeli způsobem všechno nebo nic. Z toho mohl vyjít vítězně jenom jeden.-
odin
19:53 12.02.2021 77.240.103.XXXF1 není lyžování, aby se Schumi vracel do stopy. Schumi tam vjel, aby Hilla zablokoval a zpomalil. Protože Hill do následující zatáčky najížděl v závodním tempu, zatímco Schumi se vracel na trať v rychlosti cca o 100 km/h menší. A tak tu zatáčku mohl projet prakticky kdekoliv. Dokonce bych řekl, že v tak malé rychlosti by byl pro Schumachera průjezd vnitřkem nejrychlejší variantou a tudíž návrat do závodní stopy byl zbytečný. Ne, Schumi neměl rychlost na to, aby se mohl účinně bránit a tak mu nezbylo, než Hilla zpomalit a sejmout. A z pohledu Hilla. Nedovedu si představit, že by jakýkoliv závodník, který jede v závodním tempu, nepředjížděl soupeře, který je v problémech, pomalý a vrací se na trať. Ono i v té době existovalo pravidlo o (ne)bezpečném návratu na trať. Bohužel, jak jsem napsal výše, nikdo se tím nezabýval a jak Sennovi v Suzuce, tak Schumimu za tyto prasárny byly uděleny tituly mistrů světa. Vykutálená dvojka Ecclestone, Mosley potrestala Schumiho až když v Jerezu tuto prasárnu zbabral a nechal Villeneuvea dojet pro potřebné body, které mu stačily k titulu. Jinak by byl Schumi osminásobný a sestřelujeme se dodnes. -
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek