DISKUZE K ČLÁNKU Zahoďme tyhle hloupé motory, velí Ecclestone. Jaký návrh prosazuje?
Bernie Ecclestone by současné hybridní šestiválce zahodil do koše. Místo nich by se dočasně vrátil k atmosférickým osmiválcům.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zahoďme tyhle hloupé motory, velí Ecclestone. Jaký návrh prosazuje?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
pard
08:47 07.01.2021 141.170.129.XXXMá pravdu hybrid je kozopes a moc elektroniky znamená mnoho problémů,to samé u elektromobilů dělají kampaň jako proti e-cigaretám,ch těl bych vidět kdo by s elektromobilem vyjel sém do australského buše.až několik elektrořidičů zmrzne někde nasamotě bez elektřiny snad se někdo chytne za nos a motory budou opět motory a ne elektra o jejichž čistém provozu by se dalo s úspěchem pochybovat proč to nezkusí u armád kde tisíce tun paliva denně není problém u leadel miliony. -
odin
18:20 06.01.2021 77.240.103.XXXEcclestone ať užívá důchodu a ke stavu v F1, na kterém, měl též lví podíl, raději mlčí. Za jeho vlády předal zásadní vliv automobilkám jen proto, aby dostal co nejvíc peněz do své kapsy. A pak chtěl rozhodovat o něčem na co svůj vliv prodal.
Stejné mi to teď připadá i v tomto případě. Jenom jitří emoce a blbě kecá. Lacinější F1 mohl připravovat v dobách svého vládnutí. Ale to by mu zase tolik nevynášelo.-
Fanda.LH
18:26 06.01.2021 83.240.60.XXXNeměl moc na výběr... Většina automobilek odešla po sezóně 2009 a ty co zůstali, chtěli změnu, změna taky měla přilákat nové zájemce... Což bohužel vedlou pouze k návratu Hondy... Bernie tohle nikdy nechtěl a obával se o zvuk a celkově o show...-
odin
19:00 06.01.2021 77.240.103.XXXJenže já píši o době před 2009. Kdy automobilky likvidovaly tradiční týmy z řad garážistů. A když přišla krize, tak většina utekla.
A Bernie na to jenom koukal.
Ono je to podobné i s těmi jeho okruhy. Minulá sezóna by se ani nejela, nebýt tradičních okruhů (většinou v Evropě). Bernie v honbě za penězi rozšiřoval F1 do destinací, kde F1 nemá žádnou tradici. Na úkor tradičních tratí. A když pak příjde problém, tak v těchto destinacích se všichni na F1 vykašlou. A jsme rádi za ty tradiční, kde to najednou lze pořádat. Zajimavé bylo, že za vládnutí Bernieho některé tratě byly podle něj nezpůsobilé.
F1 prodal, ale chce do toho pořád kecat. Mně tohle vadí. Když do toho potřebuje mluvit, tak to neměl prodávat. Podle mne F1 dostal do slepé uličky a tak se jí zbavil. A teď chce radit. Já toto neakceptuji.-
Fanda.LH
19:48 06.01.2021 83.240.60.XXXJá si nemyslím, že do toho chce pořád kecat... Je to prostě významná osobnost, z minulosti F1, pořád se ho budou dotazovat na jeho názor, aniž by on sám od sebe musel někomu něco vykládat...
Souhlas s dobou před 2009, ale co na to říct... Tehdy byla F1 na vrcholu, bylo v ní nejvíc peněz... Drtivá většina týmů měla ambice vyhrávat a to nejen závody, ale i tituly... Čistě platících pilotů bylo minimum, angažovali se šampioni juniorských sérií a drželi se zkušení piloti... Zkrátka vrchol... Také to ale nemohlo žít z vody, ale muselo se to zaplatit => Závodilo se tam, kde byli ochotni zaplatit co nejvíc... Tím chci říct, že obrovský podíl na tom mají týmy a automobilky... Jednak chtějí největší kus z koláče, ale logicky chtějí mít ten koláč co největší...
Zkrátka ekonomicky to fungovalo a to se pak nedá nic dělat... Buď se přizpůsobíš nebo chcípneš... Kdyby Bernie nedělal to co dělal, tak tu taky F1 už nemusela být... A že je F1 dneska neatraktivní ? Doba se zkrátka mění, nic není samozřejmostí... Obecně jdou sporty do ústraní a do popředí se dere esport...-
odin
21:31 06.01.2021 77.240.103.XXXPrvní odstavec. Co na to říci. Jak to bylo, nevíme ani ty, ani já. Možná článek vznikl na základě nějakého dotazu redakce. Ale také možná Bernie sám zaslal redakci své názory k otištění. On už je totiž mimo dění F1 a vzpomínám si, jak chtěl novým majitelům radit, co mají dělat a pak byl zklamaný, když jej odstavili na vedlejší kolej. Tak jsem spíše zastáncem té druhé varianty...
Na počátku milénia se do F1 nacpaly automobilky, které svoji účast braly jako formu reklamy. (tak to alespoň vnímám já). Říkají ti něco týmy jako Jaguár, Toyota, Honda, BMW? A když přišla krize zmizly jako pára nad hrncem. Podle mne hrubě nezvládnuté majitelem. Píšeš to celkem dobře a logicky. Ale chybí ti tam i druhá stránka věci, jakási "zpětná vazba". Jistě že, obrovský podíl na tom mají automobilky, které chtějí co největší podíl z koláče. Ale pokud jim jej dáš, předáváš vlastně kontrolu nad vládou F1. A to Bernie udělal. Když za pár let zjistil, že to byla chyba, tak celou F1 prodal. Tak že mě nějakými kecy o Bernieho nevinně a o tom, že byl proti současným motorům, nepřesvědčíš. Pokud člověk chce ovlivňovat dění v čemkoliv, tak svůj vliv (a i nástroje vlivu) neprodává...-
Fanda.LH
23:04 06.01.2021 83.240.60.XXXJá si nemyslím, že by Bernie byl nevinný... Jen to vnímám tak, že je to hra více hráčů, kteří v něčem hrají spolu a v něčem proti sobě... Každý chce pro sebe to nejlepší... Bernie měl na starost značku F1, týmy a automobilky zase technologie... Kdyby se jim Bernie postavil, tak by hledali jinou platformu, kde se realizovat... Bernie si tohle uvědomoval a vždy se snažil týmy rozdělovat => Uplatil Ferrari a RB, zbytek si mohl vybrat zůstat nebo odejit... Jenže potom co odešly i tebou zmíněné automobilky, tak narostly na významu Mercedes s Renaultem a už nebylo možné odolávat tlaku na změnu PJ... Kdyby skončili tihle 2, tak je konec F1...
A kdybys snad chtěl říct, že měl zabránit vstupu automobilek po roce 2000... To nevím jak by jako udělal ?? F1 dominovalo Ferari s Mclarenem Mercedesem... A soukromé týmy byly skupovány automobilkami, aby se těmto týmům mohly postavit => Žádný garážista by to neustál, bylo to nevyhnutelné... Zakázal bys Sauberu nechat se koupit od BMW ? Nebo jak to myslíš...-
odin
00:44 07.01.2021 77.240.103.XXXJistě, že je to hra více hráčů. To vnímám taky. A celkem souhlasím se vším jak to popisuješ. Jen tu odpovědnost vidím jinde a jinak.
Dám příklad. Sezóna 2007 u McLarenu. Já jednoduše neviním Alonsa a ani do značné míry Hamiltona, ale Rona Dennise. A stokrát mi může kdokoliv vysvětlovat, že to Ron takhle nechtěl. Já dokonce uznám, že to takhle nechtěl (protože si nedovedu představit šéfa týmu, který záměrně pohřbí prakticky oba tituly). Ale zodpovědnost za vše nese podle mne on. Ron alespoň nechodí po paddocích a neradí týmovým bossům, jak mají zacházet se svými piloty. Což mi v přeneseném slova smyslu připadá, že Ecclestone dělá.
Samozřejmě, že nemohl zabránit obchodování týmů. Ale mohl zajistit, aby automobilky neutekly. A když ano, tak aby je to finančně bolelo. A ty peníze použít pro rozvoj F1 a nikoliv pro své obohacení. Kapišto???-
Fanda.LH
02:25 07.01.2021 194.228.96.XXXMyslím si, že máš příliš velká očekávání od šéfů a že to ve skutečnosti není takto jednoduché... Neumím si představit jakým legálním způsobem by Automobilky donutil k setrvání popř. jak by musela vypadat dohoda, která by je k něčemu takovému zavazovala a byly by ochotny na ní přistoupit... A i v případě, že by na ní přistoupily, tak aby byla právně vymahatelná... Myslím si, že světová finanční krize by byl pádný argument, proč nebylo možné dohodu dodržet, ale to je vedlejší...
Bernie je starej narcis, ale nikdo nemůže upřít, že je úspěšnej člověk, co F1 zasvětil svůj život a hodně věcí posunul správným směrem... Nechť si užívá poslední záblesky pozornosti a my máme o čem diskutovat...-
odin
10:41 07.01.2021 77.240.103.XXXVelká očekávání? Bernie byl svého času neomezeným vládcem nad F1. A ve spojení s šéfem FIA Maxem, si prakticky dělal, co se mu zachtělo. Je neoddiskutovatelný fakt, že pro F1 udělali oba hodně přínosného, ale také mají oba zodpovědnost za stav F1, do kterého ji dovedli.
Když to lehce přeženu, tak člověk prakticky nemohl ani vyslovit slovo "formule 1" aniž by Berniemu za to zaplatil. A tobě se zdá nemožné, legálnost a práví vymyhatelnost peněz vložených automobilkami do F1? Vždyť ty peníze mohly vložit při vstupu do F1, ať už formou jakési jistiny, nebo vratné zálohy na nějaký delší časový úsek. Takto bez náhrady likvidovali jen účastníky (týmy). Automobilka koupila z reklamních důvodů tým F1 a za pár let tuto "atrakci" opustila. Připomíná mi to skupování podniků v ČSFR po revoluci zahraničními firmami za účelem likvidace konkurence. A nezapomeň, že Bernie měl též prsty v roztočení bezohledného utrácení v F1. Ono totiž, když tě pravidly donutím každou sezónu vyvinout a postavit nový vůz, tak to laciné není. Já nikdy nebudu souhlasit, že Bernie za nic nemohl, protože to chtěl jinak. To je Babišův populismus. Ti, kteří jsou ve vedení mají páky na to dělat věci po svém, jak chtějí. Pokud ty páky nevyužijí, zodpovědnosti je to nezbavuje.
Po několika diskuzních příspěvcích jsi v poslední větě prakticky napsal totéž, čím jsem já začal svůj původní koment.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
SergioPÉREZ
14:40 06.01.2021 78.108.157.XXXNo nic, napíši to už po sto prvé, F1 jedině s "atmosférou" a klasickým emotivním burácejícím zvukem. viz. názor Bernieo.-
Ferda
18:44 06.01.2021 46.47.176.XXXBudu oponovat. Nejnapínavější závody do F1 přineslo právě turbo.
Jenže tehdy byly pravidla poněkud svobodnější. Mohlo se jezdit s turbem i atmosférou současně a to byl velice správný přístup.
Jenže dnes né, dnes nejde kyseliny zostudit nějakými ubohými klasickými motory.
Osobně jsem přesvědčený a Alonsův stařičký Renault jasně prokázal, dnešní kyseliny jsou tak skvělé, rychlé a nevím co ještě jen proto, že hlavy pomazané nic jiného nepřipustí a každou konkurenci zakážou ještě dříve, než si někdo dovolí vyřknout nějaký návrh. Hlavně nepřipustit naším jedinečným kyselinkám žádnou konkurenci. Stejné je to s pneu. Už deset roků ze všech stran jen posloucháme jací jsou současní gumaři gumy, ale běda aby jim někdo nahlas vysvětlil, že po nich každým závodem zůstává na trati více odpadu, než po závodě 24 h Le Mans.
A tak to jde dál a dál ve stejných kolejích bez sluníčka za obzorem, ale hlavně, že jediný kdo na tomto nešvaru vydělává je FIA.-
SergioPÉREZ
19:13 06.01.2021 78.108.157.XXX10. válec, silný zvuk a pořádné gumy by bylo super, ale to je jen přání. Chtělo by to referendum všech Fandů F1 světa, jakou vlastně chtějí "královnu" motor sportu, jinak to automobilky budou vždy zatahovat do slepé uličky. -
airwar1939
22:54 06.01.2021 176.74.150.XXXJen trochu fyziky, současně kyseliny maji účinnost přes 50%, klasická atmosféra kolem 30%, jinak řečeno, pokud by stály na stejné startovní se stejným množstvím paliva, bylo by to doslova vraždění neviňátek.-
-
Ferda
23:37 06.01.2021 46.47.176.XXX50%? A z čeho, když kyseliny nejsou soběstačné jako spalovací motory a z něčeho musí energii načerpat.
Takže, nejdříve musíme kyseliny nabít a nejčastěji je to ze zásuvky. Jenže ouha, ani zásuvka si neumí elektřinu vyrobit sama. No jó, vždyť máme elektrárny, ale tam už nastává klasický výrobní proces a světe div se. Do zásuvky se se tak dostává elektřina z elektráren, které mají celosvětovou průměrnou účinnost zhruba pouhých 33%!
Takže základním etalonem pro měření účinnosti kyselin je 33%. A to pouze u nových kyselin, které jak známo poměrně rychle stárnou. A čím jsou baterky slabší, tak spotřebují na plné nabití nejen mnohem více času, ale taky spotřebují mnohem více proudu a ten už ve starých akumulátorech stejně dlouho nevydrží. Přitom obyčejná rychlonabíječka si sama pro sebe spolkne zhruba 12% dodané energie a rychlonabíječka kolem 17%. Pak je třeba v naších podmínkách nějak zatopit, zapnout světla, stěrače, nebo klimu a najednou jde spoustu energie zcela mimo náklady, které jsou u spalovacích motorů zcela nepodstané.
Nakonec to dopadne tak, že právě díky kyselinám je z elektrovozů totální šrot z obrovskou ekologickou zátěží.
A to jsem se moc nerozepsal.-
-
Ferda
17:00 07.01.2021 46.47.176.XXXMoc děkuji, ale o pochvalu mi vůbec nejde.
Pro mne je největší odměnou když se nad touhle krutou pravdou alespoň malinkatý kousek zamyslí a uvědomí si, že s elektroauty to vůbec není tak růžové jak se světu snaží elektroenergetici ruku v ruce s EU nalhat. A nejedná se pouze o elektromobily, ale začíná to už v domácnostech třeba s vysavači. Ono se to nezdá, ale když už víme, že nabíječka spolkne 12-13% energie, tak je jasné, že distributor vydělá na každém kyselinovém spotřebiči cca 12% peněz navíc při každém použití. A to není vše. Baterky ve vysavači jsou mnohem horší než v autech a vydrží pouhé tři roky a jde do šrotu. Navíc jsou to krámy už ve výrobě a ke šňůrovému vysavači byť starému 30 roků se nemůže postavit ani v reklamě. Atd atd atd.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek