DISKUZE K ČLÁNKU Stále bez smlouvy, co může Hamiltonovi podle Webbera zlomit vaz?
Počínaje prvním lednem 2021 je Lewis Hamilton oficiálně bez smlouvy. Není proto divu, že nervozita kolem jeho budoucnosti narůstá, ke všemu se nyní vyjadřuje někdejší Lewisův soupeř Mark Webber.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Stále bez smlouvy, co může Hamiltonovi podle Webbera zlomit vaz?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
SergioPÉREZ
20:28 02.01.2021 78.108.157.XXXHmm, už je druhého, ale těžko říct, jestli Alonso už od včerejška analyzuje data z aero - oddělení. Fernando důrazně Alpine urgoval, že se nesmí ztratit ani den přípravy a jakmile bude moct ve větrném tunelu se testovat model bude u toho. Aero testy pro F1 se mohou provádět až teď od 1.1.2021 -
-
GRAHAM
17:03 02.01.2021 109.81.213.XXXRB + HONDA
Dle Jacka Plooije a je zřejmé, že v roce 2020 poklesla Honda PU o 30 HP na Mercedes.
Zdroje se tedy kapku liší , ale je možné, že to bylo když byli ještě kvalifikační módy dovolené.
Jinak Honda chce zvedat výkon díky lepším materiálům, které více lidově řečeno snesou, vydrží.
Lhůta pro předložení dodavatele motoru stanovená FIA je 1. ledna 2021, takže RB by měl oznámit s kým bude v roce 2022 jezdit. -
GRAHAM
16:39 02.01.2021 109.81.213.XXXPodle španělského AS bude mít Alonso v roce 2021 zcela nový motor Renault. Renault měl vše zaměřené na rok 2021 a v posledních letech na tomto motoru pracoval hlavně. Takže pokud bude vůz z velké části stejný, bude motor velkým krokem vpřed.
Renault je opravdu hodně potichu...mlčí, maká. Holt už asi nepotřebuje obhajovat účast v F1 ( marketing zaměstanců aby nebyli zrušeni)
Co myslíte, byl včera Alonso ve větrném tunelu Renaultu jak sliboval?-
Situs
16:55 02.01.2021 88.102.38.XXXHeleď oni píšou že v Renaultu by MOHLI mít novej motor, to si ale domýšlet můžeme i my. Jak říkáš, Renault je potichu a nic nevíme.
Jestli byl Alonso již ve větrném tunelu nevím ale Alpine už asi šoféruje [odkaz na stránku]-
GRAHAM
17:07 02.01.2021 109.81.213.XXXJasný, že vše jsou odhady. Ale jak Ferrari, tak Renault by mohli (imho i dělají) udělat stejnej motor ( rozložení komponent jak Mercedes ) , takže se to nabízí. Jak chceš nasadit nevyzkoušenej motor v roce 2022 ? Když hned 2023 se tak či onak mrazí... ( pokud to neprosadí dříve RB s Hondou)-
-
GRAHAM
17:35 02.01.2021 109.81.213.XXXRenault tvrdil, že měl jasnej časovej plán....jenže mu do toho hodil vidle RB.
Takže se spekuluje že Renault a Ferrari za to budou něco chtít. A tvrdí se , že třeba budou moco zdarma předělat chlazení ...a nebo i další věci. Ale nevím , piše se toho moc....
-
-
-
-
-
GRAHAM
16:19 02.01.2021 109.81.213.XXXNo a něco od Ferrari :Piergiuseppe Donadoni
Ferrari snižovalo výkon o 60 HP , t.j dva roky vývoje. Na Mercedes jim chybělo na konci sezóny cca 40 HP. ( Takže Mercedes 2019 ztracel na Ferrari cca 20HP ) U nového motoru našli hodně HP, opravdu hodně, ale je tam problém pokud využijí vše, je prozatím problém se spolehlivostí. Tvrdí že chtějí být hned za Mercedesem, ale jsou opatrní v tom, že nevědí s čím přijde Renault a Honda. Takže 15 HP prý už mají pod kontrolou a potřebují ještě do homologace dalších 15-20 HP. které mají ale není spolehlivost.
Zde zdroj uvádí Renault -15 HP, Honda na -20 HP na Mercedes.
Práce v oblasti převodovky / zadního zavěšení bude prý strašně důležitá a je jedno z mnoha tajemství dominantního Mercedesu W11. (dobré vědět)
Ferrari bude předělavat hodně celej zadek a výfuky. Také je v plánu po vzoru Mercedesu vylepšit MGU-K.
Takže za mne si myslím že se Ferrari zlepší a to o dost a teď to bude jen o tom, o kolik se zlepší soupeři, pokud stejně, mají smůlu. Bylo by pak hoši hloupé, kdyby jste se tomuto někteří smáli jako v minulosti např. Cyrilovi, kteerý vždy slíbil výkon a dlé Vás některých nedodržel. Dodržel, jenže když se soupeř zlepší o to samé, holt mezera je stejná a to se může stát i teď.
PS : Hondě se kdysik povedlo ztrácet i 100 HP... aspoň vidíte že i těch 40 je dost. jasně i ten monopost Ferrari nebyl dobrej, ale aspoň ten motor byl spolehlivej a to pak funguje a nastavuje monopost jinak, než když furt montuješ motory.-
-
GRAHAM
20:10 02.01.2021 109.81.213.XXXProblém tam právě byl, to je vidět že o tom nic nevíš.... a to ten že teprvé třetím rokem měli motorový koncept jako Mercedes. ( zase ale nefunkční, až na konci roku to už bylo lepší) S tím.. s čím na začátku 2015 přišli , bylo nefunkční, nekonkurenceschopné, oni vůbec nevěděli do čeho jdou, jak to funguje, nic, udělali malé turbo,, všechno bylo špatně...Sama Honda přiznala, že do F1 šli proto, aby se něco naučily a vyrostli jim noví technici ..........a to kdyby jim s tím AVL a Illien nepomohli , nefunguje jim to asi dodnes.
4tou sezónu pořad Honda ztrácela hodně....až na konci minulého ( 2019) roku srovnali krok. Takže 5 let to trvalo......a teď jdou pryč. Mission impossible ....
Jasně i Mclaren měl zcela jistě nějaké máslo na hlavě.....ale i kdyby měl to nejlepší šásko, tak by to nefungovalo. Honda byla první tři roky technicky zcela mimo mísu. To ví každej kdo se o to zajímal a ví jak to bylo. Přišla do F1 zcela nepřipravená a naivní že to zvládne. A to byla chyba....ty motory jsou fakt složitý, to je nutné uznat. Honda taky nechtěla Mclaren k motoru pustit blíže, spoustu věci tajila. Prostě Japonci....velké sousto, ono ani jinak dopadnout nemohlo. Krom Mercxedesu s tím zápasil každej...a kdyby jim nebylo poraděno.....viz AVL.....mohli asi všivhni brát motory od Mercedesu.-
jumpman
11:11 03.01.2021 178.255.168.XXXaž na to, že ten jejich koncept byl postavenej přímo na požadavek mcl. Tohle byl jejich problém, že jim mcl kecal do toho, jak ten motor má vypadat a potom řvali, že nemají výkon a zblblí japonci nevěděli kam dřív skočit. U red bullu dostali rok na normalizaci a teď jim to funguje. Pokud by mcl ten rok hájení hondě dal také a nechali je dělat to co umí bez toho aby se jim do toho sr*li tak to honda do 3 let měla vyladěný...-
GRAHAM
00:24 04.01.2021 109.81.213.XXXJenže máš tam chybu, koncept nevymýšlel Mclaren ale Honda, kdyby Honda řekla, musí to být větší, změnilo by se to...jenže ona ani nevěděla že to nemůže fungovat, neuměli to , to už dneska každý ví........ To za prvé....když si o tom něco počteš , tak zjistíš co v tom bylo. Honda ani neměla ty správné odborníky a neměla ani zázemí.......to se stavělo.
Za druhé, To že Honda po 4 létech začala být lehce konkurenceschopná , bylo o tom , že tam byla ty 4 roky....a přijala pomoc zvenčí.
Napsal jsi spekulaci, za 3 roky by to nedali..... Ferrari mělo taky malej motor a museli to předělat a ti také bez AVL by byli v kopru....AVL jim hodně pomohlo.
Zbytečná diskuze, když něco píšeš a nejsi schopen to podložit.....a přitom to už vy šlo knižně jak to bylo .... zbytečná diskuze, kafemlejnek polopravd.
Nechtěj po mně argumentaci že chyba je na straně McLarenu, který nedokázal přizpůsobit šasi poruchovému a nekonkurenceschopnému motoru Honda, fakt ne....tím bych to ukončil. Nevzděláváte se zpětně, nejdou Vám souvislosti a tak je diskuze zbytečná.-
juras
22:27 04.01.2021 88.103.92.XXXMáš pravdu, ten kdo nedokázal postavit konkurenceschopnej motor a kdo se v tom pak plácal několik let byla Honda.
Nemyslím že někdo by chtěl tvrdit že Honda snad není odpovědná za svoji neschopnost.
McLaren měl podle mě ale dvě možnosti (zjednodušeně). Buď být velmi ambiciozní a lidově řečeno tlačit na pilu (Hondu), a nebo zvolit dlouhodobý program postupného vývoje... s tím že defakto první rok bude ryze vývojový.
Honda měla oproti ostatním výrobcům nových hybridních motorů velký deficit...kromě toho se do F1 vracela...jak správně píšeš neměla pohromadě ten správný tým odborníků a teprve budovala zázemí potřebné pro vývoj a výrobu špičkového motoru pro F1.
Proč tedy ten ambiciozní plán a hned první rok?
Předpokládám že si pamatuješ návrat Hondy do F1 v roce 1983...tehdy Hondě trvalo 2,5 roku než tehdejší šestiválcovej motor vyvinula a dala Williamsu agregát schopnej konkurovat nejlepším. A to byla doba kdy vývoj motorů byl mnohem jednodušší, nepamatuju se že by byl nějak omezován, testy nebyly omezovány (takže logicky nebyla hned potřeba zásobovat víc týmů kvůli sběru dat), zkrátka Honda to měla jednodušší.
Takže...naivita sama byla myslet si že Honda na první dobrou dodá McLarenu pro rok 2015 špičkovej motor.
S tím se veze další hloupý krok...a to že McLaren byl jediným odběratelem Hondy...když Honda potřebovala mít co nejvíc dat a zpětné vazby. Podle mě tohle vidí každej kdo používá selskej rozum...a tohle jsem psal už v roce 2015.
Ne, máš pravdu, McLaren určitě nemůže za neschopnost Hondy...a ztratil několik let, stálo ho to pozici týmu který patří mezi alespoń širší špičku. On s nemohoucností Hondy nemohl přímo nic dělat.
Ale podle mě kdyby nebyl tak ambiciozní a byl víc pragmatický všechno mohlo být jinak. Možná že ne, možná že i tak by to byl propadák...ale podle mě McLaren se nechal unášet ve snech jak bude hned s Hondou konkurenceschopný...v jeho moci bylo dohodnout s Hondou pomalejší a postupný vývoj. To Mclaren je ten historicky velmi úspěšný tým který F1 neopustil, vyhrával s mnoha motory a měl vědět že příliš vysoké ambice od začátku mají příliš malou šanci na úspěch.
Jasně, po bitvě je každej generál. Jedno je jistý...situaci a reputaci si nezkazila jen Honda...ale i McLaren.
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
14:47 02.01.2021 109.81.213.XXXNevím zda to tady proběhlo, ale Mercedes testoval v posledním závodě věci pro rok 2021. Je skoro jisté, že ten závod obětovali, čímž tady vbec nechci snižovat výkon RB.
Giorgio Piola vyfotil úpravu předního zavěšení W11, které bylo na automobil namontováno po celý víkend. Mercedes díky testovacímu zařízení měl prý nadváhu.
Mercedes také nainstaloval experimentální rozvržení chladiče, které bylo krátce testováno na voze Valtteriho Bottase na Sakhir GP, protože byla vybrána stejná zadní karoserie a výstup chlazení, jaké byly použity v tomto testu. Je zřejmé, že toto nové uspořádání bylo navrženo tak, aby fungovalo ve spojení s pohonnou jednotkou příštího roku.
Bylo opravdu divné jak se o nic nepokoušeli a jen stabilně kroužily a Mercedes byl nejpomaljší v max rychlosti.
Jinak Merc je jediný tým, který netestoval podlahu 21 -spec........
Se toho až děsím až s tím vylezou....-
-
GRAHAM
15:16 02.01.2021 109.81.213.XXXJo je to tak.....Ron Dennis to tenkrát udělal celé špatně. Všechno tohle mohlo být pod hlavičkou Mclarenu. A pak ještě vsadil opětovně na Hondu a kruh se uzavřel. Jedna facka stihala druhou...no co už. Zase se zvedneme....ale bude to ještě trvat 3-4 roky, aby bylo na úplnou špičku.
Jinak tu podlahu určitě tají, aby to nikdo jen tak lehce neskopčil....
-
-
-
airwar1939
14:00 02.01.2021 85.158.196.XXXBylo by fajn znát skutečný důvod těch průtahů co trvají už minimálně půl roku. Spekuluje se o délce kontraktu, ale vzhledem k Lewisově věku mě to nesedí. Pak jsou tu finance, ale díky díky Covidu a nástupu elektromobility j jasné že se musí šetřit. Tudíž ani jednu z výše zmíněných nelze brát jako důvod takto dlouhého dohadování. Podle mě je problém hlavně v tom, že sám Lewis neví jestli vůbec závodit chce, a jak dlouho.-
GRAHAM
14:08 02.01.2021 109.81.213.XXXJak jsem psal, Hamilton nechce objiždět sponzory, chodut na tento typ večírků a dělat reklamu. Na tom to prý zamrzlo.... tak se to prezentovalo.
Osobně si tipnu, že teď jak nastaly změny ve vlastnictví, tak si každý chce říci co požaduje a jak to chce a až se představy protnou, sepišou to.
Já bejt Mercedesem tak to podepíšu až těsně před testy, to bude článků a reklamy zdarma v novinách. Nakonec může být podepsáno a oznámí to až se jim bude chtít, či se to bude hodit
-
Aktuálně
Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla
Poslední závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 24.11.2024
GP Las Vegas 50 kol (309.958 km)
Las Vegasdní | hod | min | sek