DISKUZE K ČLÁNKU Finále v Abú Zabí: Verstappen poráží Mercedesy, McLaren to po odstoupení Péreze dokázal

Poslední závod sezóny 2020 hostí Abú Zabí. Při sledování jeho průběhu na svých obrazovkách o něm můžete diskutovat zde pod článkem, který po skončení doplníme o klasicky report.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Finále v Abú Zabí: Verstappen poráží Mercedesy, McLaren to po odstoupení Péreze dokázal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 298, poslední 17.12.2020 22:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 8 lidí) 13.12.2020 16:25
Otřesný závěr otřesné sezony na otřesném okruhu.… »
» odin (Hlasovalo 6 lidí) 13.12.2020 16:05
Tak, když se nám ty spekulace minule tak líbily,… »
» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 13.12.2020 16:28
Jinak ABu Dhabi opravdu nemá v F1 co dělat,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Závod jsem neviděl...dle příspěvků a hodnocení jsem o nic nepřišel...Abu Zabi je jeden z nesmyslnejch okruhů a v F1 je jen díky tomu že si může dovolit svou "nepotřebnou" účast zaplatit.

    Právě skončená sezóna byla hodně netradiční...zas je nutné podotknout že jen kvůli byznysu se odjela ve zkrácené a speciální podobě. Za dobu co F1 sleduju byl kontroverznější a vzláštnější jen rok 1994.

    Co se mi letos líbilo a podle mě F1 hodně oživilo byl návrat na okruhy kde F1 běžně nejezdí...podle mě se ukázalo jak hodně chybí F1 originální tratě...které vytlačili Tilkedromy a právě okruhy typu Abu Zabi.

    Je škoda že sezóna proběhla co se boje o titul týče opět bezkrevně...Mercedes ji zcela ovládl...i za finančně ztížených podmínek holt mohl investovat co bylo třeba. Ale nutno uznat že prostě opět odvedl nejlepší práci.
    Hamilton je po právu posedmé šampionem, myslím že smutně působí Bottas který se podle mě psychicky v závěru sezóny sesypal. Podle mě není spokojený s pozicí "nosiče vody" a uvnitř má ambice na to bojovat o titul...jenže jednak je prostě dvojkou, Hamilton je o kousíček lepší a pak nejspíš bez ostrých loktů se těžko může ucházet o pozici pilota s ambicí na titul.

    Blahopřání Mclarenu k třetímu fleku v PK, oba jeho piloti patří mezi možné budoucí hvězdy. Určitě bude zajímavé sledovat jak se povede týmu s motorem Mercedes a s Ricciardem.

    Racing Point letos předvedl jak by mohla F1 vypadat kdyby si top týmy pořídili opravdové B-týmy, růžovej Mercedes ale podle mě skončil trochu za očekáváním, mě osobně tento způsob jak vyřešit současnou nerovnováhu v F1 neoslovil, dá se skousnout unifikace ve směru jednoho dodavatele pneu, jedné řídící jednotky, klidně by mohli unifikovat disky a nebo části brzd...a další díly které zásadně neovlivňují výkon monopostu...a dá se na tom že budou unifikované ušetřit slušné peníze (nejen za samotné ty díly, ale taky za vývoj který často přinese jen malou výhodu za velké peníze)...ale šasí a aerodynamika by měla být původní...týmy přece soutěží o Pohár konstruktérů...body RP by tedy měl dostat Mercedes, ne?
    Perez jinak konečně vyhrál (už si to zasloučil dlouho)...a paradoxně asi zůstane bez práce (v F1). Stroll není zas takový střevo...ale zdá se mi že hodnotu top pilota nemá. Jsem zvědavej co Vettel...mě přijde že příští rok bude jeho poslední v F1...zas totiž nebude sedět v špičkovém monopostu...a dost pochybuju že najde motivaci v boji kolem 8. místa.

    Renault letos konečně zabral a začal splňovat to co už pár let slibuje. Trochu mě zklamal Ocon...naopak Ricciardo letos ožil...a paradoxně odešel k McLarenu. Ovšem Renault má víc než důstojnou náhradu...jsem na Alonsa zvědavej...a právě proběhlé testy naznačily že se asi právem můžeme těšit. Tak teď jen aby Renault udělal další krok a dal Alonsovi ještě lepší monopost než byl ten letošní.

    Alpha Tauri...béčko Redbullu si vedlo podle mě velmi dobře a Gasly to korunoval senzačním vítězstvím. Škoda že tým nemůže mít větší ambice, snad to Gaslyho neotráví. Kvjat nijak extra nezaujal, takže zkusit Tsunodu je asi logický.

    Alfa Romeo kopírovala letošní mizérii Ferrari. Myslím že docela obdivuju Kimiho...jak za té mizérie dokázal bojovat a sebrat alespoň nějaké body. Giovanazzi není zas tak marnej, dokázal s Kimim držet krok.

    Haas byl podle mě nejhorším týmem roku...ale získal body a uměl vytěžit z mála maximum. Příští rok pojede s dvěma mladíčkama...tak uvidíme jaký přínos pro tým to bude...protože pro mě by dávalo větší smysl nechat si jednoho zkušenýho pilota.

    Williams letos přestal být Williamsem...ať už jeho příběh bude pokračovat jakkoliv... už nikdy to nebude opravdový Williams. Přitom myslím odvedl solidní práci...zatímco loni jednoznačně okupoval poslední dvě místa na roštu, letos podle mě předčil Haas a občas i Alfu Romeo...dokonce jsme letos byli svědky lítého boje Williamsu s Ferrari...bohužel kolem cca 14 místa. Pravdou je že nyní se mi honí v mysli jestli je lepší že Williams už není v rukou rodiny Williamsů (a může nastat těšení se na lepší zítřky) a nebo jestli bych raději viděl trnitou cestu pod jejich vedení (pravděpodobně pouze v lepším případě do středu pole). Nu což...všechno jednou končí...
    Jinak letos jsem hodně uvažoval o Russellovi...a už jsem si začínal myslet že třeba není zas tak výjimečným pilotem a budoucí hvězdou...ale Bahrajn mi naznačil že nejspíš odhady Russelova talentu nejsou mylné. Za mě tam ukázal že sedět ve správném kokpity...může se směle měřit s Verstappenem a LeClerkem.

    No a nakonec Ferrari...s ohledem na jeho prililegia, s ohledem na jeho podmínky, s ohledem na jeho historii...je letošní rok velkým zklamáním.
    Dalším zklamáním je Vettel...osobně jsem čekal že když nebude pod tlakem začne zas jezdit jako za starých časů...ale nejspíš není typem který umí jezdit když nemá nejlepší (nebo jeden z nejlepších) monopostů startovního pole. Jako by se mi vybavila sezóna 2014...
    LeClerk nezklamal...a s tím co měl asi o moc víc dokázat nemohl, jen můžeme doufat že Ferrari mu dá pořádný auto...aby jeho talent nepřišel vniveč.
    Bohužel nemám dobrý pocit...podle mě Ferrari čekají těžké roky...aby mohlo pomýšlet zase na nejvyšší mety, musí udělat velké změny ve vedení...tam je zakopaný pes.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Hezky napsáno. 95% souhlasím. 11
      Jenom pár mých poznámek. Tato sezóna mi nepřišla nějak kontroverzní oproti sezóně 1994. Zvláštní byla, to ano.

      Teprve příští sezóna bude odrazem finančně ztížených podmínek pro týmy. Letos to byly finančně ztížené podmínky pro přadatele závodů a majitele F1.

      Williams jednou musel přestat být Williamsem, jak ho chápeme. Ale nemusíme to chápat zas tak "dramaticky", jak píšeš. McLaren také už hodně dlouho nevede Bruce, a přesto jej většina chápe jako tradiční tým patřící k tzv. garážistům.
      U Vettela jsem nečekal žádné zázraky, (když nevyužívá výhod preferovaného pilota, je průměr), ale takovou tragédii, jsem nečekal též.
      Leclerc ukázal potenciál, ale v mnohých situacích přeháněl svoji snahu, riskoval a končilo to kolizemi. Schází mu ještě přhled a klid v řešení jednotlivých situací. Musí se vyjezdit a bude moci se solidním autem bojovat o titul. Podle mne stejně jako Max, ještě není připraven. I když Max je, díky delšímu působení v F1, trochu dál.
      U Ferrari už asi začínají měnit struktury. Tak snad to zasáhne i vedení a bude líp.03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Tak určitě máš pravdu...tak kontroverzní to letos nebylo.
        Spíš divný...podivné zpožděný.

        Kdysi bych asi byl nadšený že je tolik závodu...dokonce tři víkendy po sobě. Ale teď mi to nepřišlo úžasný...spíš mě to donutilo přemýšlet a vzpomínat. A musím říct že myslím že 23 závodu plánovaných na příští rok je fakt už moc... dokonce i těch 20 závodu je podle mě moc. Řekl bych že ideální by bylo mít těch 15-16 závodu. Mnohem víc by to byla vzácnost...když to porovnám třeba s NHL...tam soutěž několikrát rozšířili, ale počet zápasů stále drží na 82. Ona tradice není úplně špatná věc...F1 (kvůli penězům) hodně tradic opustila...i to je jeden z důvodu proč už není jako dřív.

        Sice chápu že člověk by měl být optimista...co se týče Williamsu. Ale vezmi si že rodina Williamsu ten tým vlastnila od roku 1978?
        McLaren přišel o svého zakladatele po pár letech...a už velmi brzy měnil různé majitele...přičemž nejslavnější období zažil pod Ronem Dennisem. Ale v době kdy jsem začal F1 opravdu podrobně sledovat už byl McLaren v F1 pevné etablovany...a byl to Ron Dennis který z něj udělal tým který přežil i enormní zvyšování nákladů a nástup automobilek. Těžko říct jestli měl prodat majoritní podíl Mercedesu...jestli by Mercedesu stačilo tohle...nebo chtěl jezdit přímo jako Mercedes. V každým případě McLaren opravdu těžce vyhořel s Hondou...a rozhodně na tom měl zásadní podíl sám (ačkoliv to jeho fanoušci neradi slyší).
        Williams pro mě byla srdcovka...vždycky jsem obdivoval Franka...s i když každej fanoušek přirozeně chce vidět svoje oblíbence vyhrávat...mě to bavilo i když už Williams jezdil jen střed pole.
        Uvidíme, třeba ti noví majitelé nastartují novou éru Williamsu.

        S LeClerkem s Tebou souhlasím...je mladej...dělá stejný chyby jako před časem Versteppen...jen myslím je těch chyb méně.
        Russell potřebuje podle mě vyjezdit...hlavně je velikej rozdíl jezdit ve středu pole a na samotné špičce.
        Uvidíme...hlavně aby jsme se zbavili toho covidu...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Tak tady už souhlasím na 100% se vším. Dokonce jsem svého času v diskuzích vystupoval proti navyšování počtu závodů. 03 To jsem ale narazil. 12
          Hlavně mi to připadá dost umělé. Byly vybudovány nové moderní okruhy v exotickýxh destinacích, kde F1 nemá žádnou tradici. Na většině těchto okruhů je závodění značně neatraktivní, čili pro mě zbytečné. A letošní sezóna mi ukázala, že oprášení existujících "starých" okruhů by nebylo od věci a zvýšilo by to atraktivitu závodů. Já prostě preferuji kvalitu na úkor kvantity.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Tak byznys je byznys...a nabídnout F1 v jiných než klasických destinacích (které mají motorsport historicky zažitý)...chápu to.
            Ale všeho s mírou...já bych F1 do těch exotických míst vyvážel...ale na střídačku. Tam kde má motorsport tradici a zázemí...tam by se mělo jezdit každý rok...v Abu Zabí třeba jen jednou za tři roky...aby se taky trochu těšili.

            Počet závodů je fakt jen odrazem byznysu...mluví se o finančním stropu a přitom tenhle počet závodů znamená že týmy potřebují víc lidí.

            Ale hlavně 23 závodů? To je skoro každý druhý víkend velká cena...???
            Podle mě se tím ztrácí atraktivita F1...jakoby nestačilo že je na pořadu dne "růžovej" Mercedes a kopírování. Už jsem to psal...klidně ať unifikují disky, brzdy, tlumiče...a další díly kde se jen vyhazují peníze...ale šasí a aerodynamiku ať si každý musí postavit sám.
            A otázka jsou motory...tyhle hybridy stojí moc peněz...a vyhrává ten kdo do toho nasype nejvíc...Renault na to šel "s rozumem"...a je vidět že bez velkých investic to nejde.

            Jenže...F1 byl vždycky byznys...a dnes je to ještě větší byznys než kdy byl...takže těžko můžeme čekat nějaký racionální přístup z pohledu čistě motorsportu a fanoušků...celej ansábl se orientuje na konzum...včetně konzumních fanoušků.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Situs:
    Ale já nic neškrtám. Vůbec nic jsem nešktrtnul. Vytknul jsi mi, že v roce 2014 bylo víc týmů, které obíraly RB o body a tedy je to proto neobjektivní. Já ti na to řekl, že 2014 i 2020 obíralo o body RB 8 týmů. Tedy tvá výtka je mylná. Nehledě na to, že Haas je o žádný bod ani neobral, přestože má 3b, stejně jako Alfa s 8-mi. Každá sezona je jiná a můžeme se dohadovat na stovkách věcí, které byly každou sezonu trochu jinak.
    Nicméně to co jsem napsal pořád platí. Letos i loni získal Max jako lepší z pilotů víc bodů na závod, než jakýkoliv lepší z pilotů v dobách s Renaultem. Přestože je podle tebe Ricci lepším pilotem. Vůbec mi to není blbý, je to prostě statistický fakt a nic s tím nenaděláš.
    Co by mi bylo blbý je trvat na tom, že správně je počítat jen prvních 17 závodů Ricciho, protože jel Max jen 17 a hned druhý den nepočítat jen prvních 96 závodů Vettela, protože Alonso jel jen 96. Najednou se mají počítat všechny a dělat průměry, které ještě včera byly demagogií. Jo, to bych se asi styděl. 13

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Je to statistický fakt který ale má něco vypovídat ne?! Pokud to chceš s něčím porovnávat a stavět na tom že auto či tým byl lepší tak prostě porovnáváš hrušky s jablkama, to je matematický fakt a je mi uplně jedno že se ti to nelíbí. Ricci bojoval i proti Vettelovi a i Vettel co by reprezentant RedBullu přivezl body RedBullu, a ty je nepočítáš ani když je vzal Riccimu? Ty v tom necítíš tu faleš? Matematicky musíš zohlednit jak počet závodů tak počet týmů, to je také matematický fakt. Pokud to nechceš jen vůči konkrétním týmům ale celkově a komplexněji jak tvrdíš tak jen porovnat 2 čísla nestačí.

      A Vettela sem cpeš teda pořád proč? To ty by jsi mu najednou škrtal poslední závody ať se nepočítají přitom tady kážeš jak se musí počítat vše. To je tvůj rozpor co jsi předvedl tak si ho sám vyřeš. Když jsem já tehdy porovnával jak to šlo Riccimu tak Max měl za sebou letos 15 závodů a nebyl konec, proto mi nepřišlo blbé to porovnat s prvními 15 závody Ricciho. Ale celek je třeba vnímat v celém kontextu, to ty neděláš ani v případě Vettela ve Ferrari a ani teď, kdy ignoruješ relativnost že čísla je vždy nutné vztáhnout k něčemu a to porovnat. Ne hodit nesourodá čísla a porovnávat. Matematiku je nutné umět pokud se o ni chceš opřít, ne se snažit jen manipulovat. Máš to blbě.

      PS. Já tady vůbec neřešil jestli je samotný Max lepší nebo Ricci nebo Albon, co si RedBull k sobě vzal a co postavil to má. To že Vettel v roce 2014 častěji dokázal ukázat na co auto nebo tým má než letos Albon je přeci plusem ne?

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Proč nepočítám výsledky dvojek jsem napsal a nemám na tom co měnit. Kdyby do toho auta posadili mně, je měl by pak RB rázem nejhorší auto všech dob. A nebylo. Tedy je to evidentní blbost, to počítat takto. Dokazovat pomalost vozu na tom, že nějaký looser je s tím schopný zajet totální tužku je dost úlet.

        Netuším, proč bych měl brát v úvahu počet týmů. Dokud je jich dost na to, aby se obsadili všechny body, není to relevantní. Jo, můžeš pak tvrdit že byl RB druhý z 11-ti a ne druhý z 10-ti. Ale to je každému soudnému buřt. To je jediný závěr, který můžeš dělat z rozdílného počtu týmů.

        No aproč tu cpu Vettela? Píšeš, že v tom mám rozpor. Já ti napsal, kolik Vettel získal bodů na závod za celou dobu u Ferrari a nemám s tím problém. Ty jsi tu tvrdil ještě včera, že se má Riccimu počítat pouze prvních 17 závodů a jedině tak je to správně a dnes si tu utahuješ z Vettela na základě 119 závodů, přičemž dle tvého pravidla jsi měl počítat jen 96. Proč jsi to udělal? No to je jednoduché. Protože by ti vyšlo, že byl Vettel lepší dokonce o větší rozdíl, než ti to vyšlo teď v opačném pořadí. Tak se najednou nehodí počítat stejný počet závodů od začátku. A zjištění, že byl Vettel zase lepší nezkousneš. Proto najednou ta otočka. Věřím tomu, že raději odepíšeš rok 2014 a začínáš hledat podivné argumenty typu rozdílný počet nýmandů, kteří nikoho neobrali ani o bod.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Pokud to ty budeš kazit týmu tak budeš, co mám jako dělat? Ale proč porovnáváš tým s tím že jednou to jeden druhému kazí a jednou ne? Ptám se znova, ty necítíš tu faleš při takové metodě? Vymýšlíš si nesmysly, ty ani nevíš co to číslo vyjadřuje , samotné to větší číslo je nic, chápeš? NIC. Nezohledňuješ ani konkurenta v týmu ani počet týmů ani jak si vedou oni konkurenti.

          Vettel vedle Ricciho nebyl žádný nýmand, byl to jejich mistr a nastupoval do sezony jako jejich lídr. Nevymýšlej si.

          Hele matematika a logika není pro každého a očividně nechápeš. Jsou tu tuny argumentů včetně příkladů proč musíš některé věci zohlednit, když to neuděláš je váha tvého porovnání zcela nulová. Poslední příklad jakou blbost tu ukazuješ a stavíš na tom hrad. Ham měl v roce 2007 průměr 6,47 bodu na závod, v roce 2008 kdy bral titul měl průměr 5,44b na závod. CO JAKO?! Prostě mu stačilo míň než rok předtím protože jinej konkurent na víc nedosáhl. Je to číslo které vyjadřuje hodnotu jen vedle čísla konkurenta a určuje jejich vzájemnou pozici. A jsme tam co nechceš slyšet, že Ricci byl k Hamovi bodově na závod blíže.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Naprosto necítím žádnou faleš. Já nikde nepsal o srovnání týmů, ale srování vozů, toho týmu. A kvalitu vozu neukazuje ten, kdo s tím jezdí o 1s pomaleji, než se dá, ale ten, který s tím jezdí nejrychleji jak se dá. Faleš je to posuzovat naopak. Počet týmů na tom nemění nic. VŮBEC NIC!

            Já někde popírám, že Vettel nastupoval do sezony 2014 jako jednička. tedy tak jistý si zorvna nejsem, že to tak bylo. Ale nevím o tom, že bych to někde vyvracel. To jsi vzal kde? Vyčítám ti protiřečení ohledně hodnocení Vettela ve Ferrari. Tam tuším nebyl kolegou Ricciho. Ale to ty víš, protože na to odpovídáš pod jiným článkem. Takže jen tak hraješ, abys nemusel přiznat kotrmelec v posuzování.

            Ano, v roce 2008 měl Hamík míň bodů na závod. To mění co? Já nikde nepsal vztah k titulu. Což jsem opět psal, takže opět jen omáčka k nepřiznání chyby. Jo, píšeš to hezky. Matematika a logika není pro každého. Já v tom nemám ani matematickou, ani logickou chybu. 13

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.102.38.XXX
              1) Dobře, můžeš mi říci s jakou kvalitou vozu počítáš u RedBullu v závodě z roku 2014 třeba z Německa?

              2) No Vettela stavíš do pozice že když ukáže na některém závodě lepší potenciál vozu tak ho nepočítáš ale místo něho počítáš body zrovna toho horšího (navíc ztratil i proti svému vozu, to už je upně postavené na hlavu)

              3) Tak byl na tom v roce 2008 Ham líp než v roce 2007? Byl, protože jen vzájemné balancování s konkurenty ukazuje postavení v tabulce a o tom kdo je lepší. To že ty to ignoruješ fakt neznamená že ostatní to mají také ignorovat. Tvá pointa sdělení je teda jaká? Co má představovat že Max sbírá nepatrně více bodů na závod než tehdy Ricci když je dál od titulu? Co má tento holý fakt při různých časů a při různé konkurenci vyjadřovat?

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                1) Dělám průměr (úspěšnost vozu) za sezonu. Co nechápeš na pojmu sezona?
                2) Nechápu. V roce 2014 jsem počítal body Ricciho (ty taky). Tak co do diskuse o úspěšnějších pilotech sezon u RB taháš Vettela? Ten v té době jezdil jen sezonu 2014 a Ricci byl úspěšnější? Nebo ho chceš teď nahradit Vettelem? Myslíš, že ti to vyjde líp?
                3) Podle tvého výpočtu (a já ho neověřoval), měl Hamilton v roce 2007 úspěšnější auto ve srovnáví s ostatními, než v roce 2008. A co jako? Že Ferrari postavilo v tom roce auto horší na tom něco mění?

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  1) No a do výpočtu průměru jsi pro vůz RedBullu dal kolik bodů třeba z toho Německa?

                  2)No když to má být o voze RedBullu jak říkáš tak nejde ignorovat druhého jezdce, ti to vysvětluji ne?

                  3)Proč tvrdíš že měl auto úspěšnější když úspěšnější se nakonec ukázalo to z roku 2008? Já právě nevím co ty tím porovnání 2 čísel z různých roků chceš říci tak se tě ptám. Úspěšnost určitě nevyjadřuje když jednou jsi nejlepší a po druhé s lepším číslem ne. To jsi právě vedle a píši ti tu celou dobu proč.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    1. Dělám průměr (úspěšnost vozu) za sezonu. Co nechápeš na pojmu sezona?
                    2. ctrl: A kvalitu vozu neukazuje ten, kdo s tím jezdí o 1s pomaleji, než se dá, ale ten, který s tím jezdí nejrychleji jak se dá. Faleš je to posuzovat naopak.
                    3. Nebylo, Hamilton získal víc bodů.

                    + 0 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      1) Odpověz na otázku, do výpočtu průměru jsi pro vůz RedBullu dal kolik bodů třeba z toho Německa? Ptám se po třetí.
                      2)Až si odpovíš na to třeba Německo v otázce 1 tak pochopíš že kvalitu vozu z Německa tím jezdcem co zrovna jezdil pomaleji prezentuješ.
                      3) Bylo, Hamilton byl nejlepší. Takže jsme u toho, snažíš se prezentovat něco na nesmyslných číslech který bez vzájemného porovnání s konkurencí nevypovídají o úspěšnosti v sezoně 03

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Vzdej to. Mike je ochoten tu svoji pitomost obhajovat třeba několik let. A většinou, čím větší blbost vymyslí, tím úporněji to obhajuje. Tohle srovnání, které vymyslel, je možné použít pouze v rámci jedné sezóny (podle mne, aby bylo vypovídající). Tedy, musel by srovnávat týmové dvojice, v tomto případě Maxe s Albonem, protože oni dva měli nejpodobnější podmínky ke srovnání. Já jsem vám do toho "dole" nevhodně vstoupil, protože mi přišlo, že to co předvádí Mike, je úlet. A až později jsem pochopil, že to bylo Mikem cílené na tebe.
                        Když se dělá statistika, tak první je nějaké zadání, co chci statisticky určit. A podle toho pak člověk zohledňuje veškeré argumenty, mající vliv na výsledek tak, aby byly co nejblíže skutečnosti. Mike to vzal pozpátku. Potřeboval dokázat nějaký jeho vysněný výsledek, tak na to napasoval výpočet, bez argumentů zohledňujících okolnosti a upřesňujících skutečnost. On zhohledňovat nic nechce, to by mu nevyšel výsledek, kvůli kterému to celé rozjel... 03
                        Mně např. argumentoval sezónou 1952 a Ascariho výsledky (podle něho šešt vítězství z šesti závodů) jako vůbec nejúspěšnějším výsledkem pilota. Ale v tomto případě srovnává pořadí, nikoliv body, a ještě špatně. Tak že se od tohoto argumentu rychle stáhl. Ale, aby statistický výsledek mohl být brán vážně, musí přece platit v každém případě. Tak že v sezóně 1952 se jelo osm závodů, Ascari vyhrál šest, bodovalo se pět míst a vítěz bral devět bodů. (6 x 9)/8=6,75 bodů/závod. Max letos 214/17=12,58 bodů/závod. Přesto mi Mike tvrdil, že Ascari byl nejúspěšnější vůbec. Tak buď Mike nerozpozná větší číslo od menšího, nebo ta jeho statistiská metoda, která se, podle něho, používá všude na světě, je pitomost. Jak já to vidím, jsem napsal už nahoře a vlastně i v první reakci na Mika. 03Ale on to nikdy nepřizná, potřebuje se hádat, provokovat, hejtit...
                        P.S. Ani můj výpočet není zcela pravdivý, protože jsem nijak nezohlednil počet bodovaných míst a rozdělení bodů za pořadí, plus bod navíc za nej kolo. A další argumenty o kterých píšeš ty.

                        + 3 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Ten koment nebyl cílený na nikoho. Byla to suchá statistická data. Že jste se chytili jen vy dva je pouze tím, že výsledek vypovídá o tom, že jste 7 let mleli hloupé hejty na RB. A teď ti nezbývá než vymýšlet takové hlouposti, jako že ten horší z dvojice ukazuje kvalitu vozu. Sedět já s tebou v Mercedesu, tak ho s klidem ukážete jako suveréně nejhorší auto v poli jen proto, že by jsme se s ním sotva rozjeli. Až tak stupidní názor máte a ještě se rozčilujete, že to nikdo nebere vážně.
                          A k tomu Ascarimu dodám pouze to, že počítat body, kdy bylo za vítězství 9b s body, s dobou kdy jich je 25 je tak neuvěřitelně stupidní, že by se toho nedopustil ani školáček, co vidí F1 poprvé. Pravda jeden takový se tu ještě objevil, ale měl jsem za to, že ty jsi jiný lvl. Ale pro mne za mne, klidně udělej z Ascariho loosera, co vyjel za sezonu jen 54b a srovnávej jeho výkony s letošním výkonem Ocona (62b) nebo Vettela (33b). Je to jen ukázka tvé pověstné nezaujatosti a objektivity. 03

                          + 0 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Hledej si v mých kometech co chceš. Já jen tvrdím a na příkladech jsem doložil, že máš chybnou metodiku statistického výpočtu. Tudíž tvé závěry jsou chybné. A tak ti nezbývá, než zpochybňovat mne jako zaujatého fanouška.

                            Jinými slovy. Pokud je metodika, podle které chceš srovnávat vozy, týmy, jednotlivce napříč sezónami správná, pak musí podle ní vycházet pravdivě jakékoliv dvě sezóny od roku 1950 do dnes. A jistě i ty cítíš, že pokud Ascari vyhrál třičtvrtiny všech závodů v sezóně, nemůže mu vycházet tak tragický výsledek. Vymyslel jsi paskvil Miku, kde nezohledňuješ nic a chceš srovnávat výkonnost čehosi v sezónách. A když ti to někdo vytkne, tak se čertíš a napádáš ho. Měl bys začít u sebe. 03

                            P.S. Z Ascariho jsi udělal loosera tak akorát ty. Nebyl jsem to já, kdo ho vytáhl jako argument. A nebyl jsem to já, kdo srovnává jeho body z roku 1952 s letošními bodovými zisky Ocona a Vettela, bez jakýchkoliv korelací. To jsou tvoje způsoby srovnávání a diskuzí. 02

                            + 3 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • Situs

                          Situs

                          88.102.38.XXX
                          Jo, vzdávám to 11 Mike si uplácal z houna kuličku a nenechá si ji vzít. Je to hodně infantilní ale tak to někdy chodí, zejména na internetu 12

                          + 3 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Přesně tak. On ani neví, co vlastně srovnává. Původně své srovnání vydával za tým (chtěl dokázat, že RBR s Hondou je lepší než s Renaultem), pak zjistil, že musí počítat také body Albona, tak přešel na srovnání Maxe a Ricciho, ale tam mu zase chyběla ta Honda, kterou potřeboval vyzdvihnout na úkor Rencku. Tak z toho udělal srovnání vozů. Ale i to jsi mu rozbil, protože se stejným vozem jednou vítězí ten a podruhé druhý pilot. Tak že mu nezbývá, než zpochybnit oponenta, jako neobjektivního. Mně už se toho dostalo, tebe to ještě čeká. 03 18 Případně ti podsune nějaký názor, který jsi nenapsal, aby demonstroval svoji pravdu. 03

                            + 3 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama