DISKUZE K ČLÁNKU "Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari
Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o svém vztahu s jeho protějškem z Mercedesu, s Totem Wolffem. Nechovají vůči sobě nenávist, podle něj jde pouze o sportovní rivalitu i přesto, že Scuderia podezřívané z nelegálního motoru loni uzavřela s FIA tajnou dohodu, jejíž obsah chtěly týmy znát.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Ferda
15:55 06.11.2020 46.47.176.XXXNejednalo se pouze o vůni, tu ještě média přenášet naštěstí nedokážou. Jenže jejích čmoudíky byly i vidět a to prosím tak zřetelně, že téměř zahalily celý vůz jako tank v bitvě zadýmováním. Vlasně to zadýmování tanku bylo na podobném principu jako u Ferrari. Jen to spotřebovalo 10 litrů nafty za minutu a proto byla maximální povolená délka omezena na deset minut aby tank dojel do cíle. Taky stejné jako u Ferrari.
-
-
-
-
-
-
-
badys
12:29 06.11.2020 46.13.68.XXXCo je v dohodě nevíme , ale o čem je všichni tušíme. Loni byl v autech jedem měřič průtoku paliva a Ferrari bojovalo s Mercedesem a RB o vítězství v závodech.
Letos jsou v autech dva měřiče průtoku paliva a Mercedes s RB dál bojuje na špici a Ferrari spadlo do středu pole.
Dřívější vyjádření Hornera a Verstappena k tomu myslím sedí. A v oblasti kolem průtoku paliva myslím se žádná šedá zona nejde ani najít. .-
jumpman
13:39 06.11.2020 178.255.168.XXXferrari spadlo především proto, že se rozhodli na poslední chvíli změnit koncepci a udělali novej motor, jenže nepočítali s tím, že jim bude zatrženej vývoj, proto na to doplatili tak moc.
Ano vyjádření od red bullu sedí, když na podvod nepřišli oni, tak je proti pravidlům, když se jim ohýbaly křídla a celej čumák auta, tak i když to bylo vidět a všem bylo jasné, že podvádí, tak měřením dle FIA prošli a tím to auto bylo legální. Motor ferrari byl to samé. Určitě mohli využít o něco větší chvilkový průtok, ale měřák FIA to nebyl schopen zaregistrovat, takže jejich motor byl legální. Pokud by si byl někdo z těch tlachalů jistý, že nevyhovují pravidlům, tak podají protest a o tom ani nedejchej-
-
-
badys
14:08 06.11.2020 46.13.68.XXXJá to chápu jinak. V pravidllech je uveden číselně maximální průtok paliva jaký může být do motoru dodán. V tom případě pokud dodáváš kdykoliv víc - je to vždy podvod. I bez měření průtoku ,kdybys jednal fér-podle pravidel , tak nebudeš vstřikovat do motoru benzínu víc než ti povolují pravidla.
To že to v životě tak nefunguje , tak tam musí být měřič průtoku aby odradil podvodníky. No a když někdo ošidí i ten měřič , tak ty to nazveš šedou zonou. . Šedá zona podle mne je to co není přesně definováno v pravidlech a tak toho můžeš využít . Číselně vyjádřena hodnota to určitě není.
Právě proto to vyřešily tajně , aby nebylo Ferrari diskvalifikováno , pokuty, ostuda a nevím co ještě .
U RB šlo o něco jiného . Tam nebyl stanoven nulový prohyb. To ani nejde , vše se nějak ohyýbá než praskne. FIA měla test zátěže ,myslím 100kg na okraj křidla . A to RB splnoval. Že v závodě pusobily silnější tlaky , to nebyla chyba RB ale testů.-
jumpman
14:32 06.11.2020 178.255.168.XXXne, můžeš si myslet že to tak chápeš, ale pokud to není zjistitelné stanovenými prostředky, tak je to v rámci pravidel. U toho red bullu je a bylo také naprosto jasně stanoveno, že pohyblivé aerodynamické komponenty jsou zakázány, ale jelikož nic není absolutně tuhé, tak bylo stanoveno jakým způsobem se to bude měřit. To, že to dokázal red bull obejít a že bylo jednoznačně vidět, že u nich k tomu úmyslnému pohybu dochází, tak se FIA snažila měnit směrnice, aby jim v tom zamezila a red bull se smál FIA do ksichtu a vesele se hýbali dál, protože využili vlastností vrstvení kompozitu. Byl to podvod, nebo šedá zóna? Když vezmeš "ducha" pravidel, tak podvod, když literu pravidel, tak nic neporušili, protože splnili předepsané měření.
A pokud to vztáhneš na motor ferrari, tak dle mého názoru by to byl podvod v okamžiku, kdy by aktivně ovlivňovali čidlo, ale to by bylo dost naivní si myslet, že by jim na to FIA nepřišla velice rychle. Pokud využili mechanických a geometrických vlatností přívodního palivového potrubí (a podle upřesňující směrnice FIA to bylo zřejmě tohle místo, kde se ferrari realizovalo) tak šli do šedé zóny. Jistě porušili "ducha" pravidel, ale liteře pravidel vyhověli. Navíc FIA má on-line přístup i k řízení vstřikování a jsou schopni průtok paliva odečítat i přímo na vstřikovačích, takže to co ferrari vymyslelo asi nebyla jenom nějaká "akumulační" bandaska na trubkách, museli tomu věnovat spoustu úsilí a je pochopitelné, že nechtějí aby se k tomu zadarmo dostala konkurence...
-
-
-
-
jumpman
15:28 06.11.2020 178.255.168.XXXpodívej se, podle mě, pokud by to bylo tak jednoznačné, jak ty naznačuješ, tak je buď potrestali, nebo by o tom byli úplně potichu. Jenže z vyjádření FIA vyplývá, že by je rádi potrestali, jenže nemůžou, protože to nejsou schopni jednoznačně prokázat. A když to nejsou schopni prokázat přes všechno co jim ferrari na sebe řeklo, o čem to asi svědčí?-
Situs
15:41 06.11.2020 88.102.38.XXXPotichu být nemohli protože se ostatní neustále ptali jak to dopadlo. No a co by jim bez dohody prokázali už můžeme jen spekulovat, ale když se Ferrari přiznalo tak toho tak málo neměli. To že se to zametlo pod koberec svědčí taky o tom že prát špinavé prádlo týkající se Ferrari není ani v zájmu FIA.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek