DISKUZE K ČLÁNKU "Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari

Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o svém vztahu s jeho protějškem z Mercedesu, s Totem Wolffem. Nechovají vůči sobě nenávist, podle něj jde pouze o sportovní rivalitu i přesto, že Scuderia podezřívané z nelegálního motoru loni uzavřela s FIA tajnou dohodu, jejíž obsah chtěly týmy znát.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 95, poslední 10.11.2020 11:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 12 lidí) 06.11.2020 12:28
nevím, proč to pořád nedokážeš pochopit. Ano… »
» jumpman (Hlasovalo 12 lidí) 06.11.2020 14:32
ne, můžeš si myslet že to tak chápeš, ale pokud… »
» jumpman (Hlasovalo 11 lidí) 06.11.2020 14:34
podvod by to byl v případě, že by to tak označila… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
To s tím udevzdáním dat po sezoně je to totálně nereálné. 02
... prostě nemyslitelné. Top týmy by s tím nesouhlasili.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
nemyslím si že by to bylo nějakým "máslem na hlavě" Ferrari už několikrát v tomto směru ukázalo, že veto rozhodně nezneužije ke svému prospěchu. To veto dal eklák především enzovi, protože si jej vážil a věděl, že by starej pán nikdy neudělal nic co by poškodilo F1 jako takovou. Tomu šlo vždy jen o závodění, nikoliv o politikaření, což bylo trnem v oku britským garážistům.
Nepamatuju si, že by ferrari vůbec kdy vetem někoho vidíralo, to se pleteš. Vyhrožují odchodem, to ano, ale o tom vetu např. nevědel ani brawn když dělal u ferrari konstruktéra.
A s tou dohodou, pokud je tam co si myslíš, tak to by určitě hodně nadzvedlo ostatní týmy, takže bych pochopil, že je tajná, ale tam by měla "máslo na hlavě" především FIA a těžko by todt vykřikoval, že on by to zveřejnil, kdyby nebylo ferrari proti... Tam určitě bude popis řešení, které bylo nuceno ferrari opustit a zveřejněním by nechali konkurenci nahlédnout pod pokličku jejich motoru.
I když, já osobně, bych zavedl místo nějakého rozpočtového stropu, že po skončení každé sezony by musely všechny stáje dát k dispozici FIA kompletní řešení svých vozů a ta by je potom volně poskytnula ostatním účastníkům. Tím by se dokázaly udržet v kontaktu chudší týmy, motoráři by neriskovali úplný debakl jako Honda a ti co do toho dávají největší balík by si teoreticky udržovali náskok, ale nebyl by tak ohromný, jako má současný mercedes

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
V každém případě rozhoduje už před závodem a v tomto případě už před sezónou, kdo bude hýčkán a kdo bude stát v koutě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Letos, respektive vloni měli máslo na hlavě, tak si tolik nevyskakovali.
A v minulosti vždycky vydírali vetem, aby prosadili své zájmy.
Já jsem pro rovné podmínky všech týmů. Ferrari se svým vetem a bonusovými penězi za pobyt v F1 se rozhodně rovným podmínkám vymiká.

Osobně si myslím, že ona tajná dohoda se ani tak netýkala jejich pohonné jednotky, jako spíše příslibu spolupráce při vyšetřování za příslib spolupráce při tvorbě nových pravidel. Což by dalo Ferrari obrovský náskok po sezóně 2022, tak jako ho získal minule Mercedes. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
je to šéf a ty strategie obhajuje před novináři... Je jasné, že nemá prsty ve všem co se šustne, ale ryba vždycky smrdí od hlavy...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

194.228.79.XXX
Binotto dělá strategie? Nebudou to stratégové ve Ferrari?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Že trpíš jako zvíře chápu. Já fanoušek Ferrari nikdy nebyl a taky se mijejích současná situace vůbec nezamlouvá.
Porovnání s Hondou bych nedělal, přece jen Honda byla nováčkem a Ferrari mělo loni motor ze všech nejsilnější.
Taky si nemyslím, že Ferrari má nový motor. Pár novinek budou mít určitě, ale odhaduji, že největší problém budou mít s mapováním, které musí být s menším množstvím paliva zcela jiné. Roli můžou hrát i chybějící olejíčky bez kterých se povolený benzín chová zcela jinak.
Příklad. S olejíčkem dostal motor vyšší krouťák, ten ale nepřišel tak razantně a jezdec si lépe rozuměl s přidáním plynu. Bez olejíčku ale hned bouchnou v motoru saze a pak je hnaná náprava neovladatelná. V takovém případě by bylo jasné proč má Vettel takové trampoty.
Tohle neber jako důkaz, pouze jednu z mnoha možností.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tak to si myslím, že netuší nikdo, proč je tam takovej propad. Kdyby bylo veřejné, v čem ferrari mělo fígl, tak by sme asi věděli víc, ale když zveřejnila FIA že uzavřeli s ferrari tu dohodu, tak binotto přiznal, že motor raději přepracovali, než by z něj jen něco odstraňovali. Evidentně se jim to nepovedlo tak jak by chtěli. On ten motor evidentně zase tolik neztrácí, rozhodně ne tolik co honda když vstoupili do F1. Jejich ztráta byla nejmarkantnější v kvalifikacích ajejich motor je nejhorší v současném poli. Jenže oni mají problém i s pneumatikama a stabilitou zadku, proto jezdí jako lemry. Sice to binotto svádí na slabej motor, ale ta chyba bude spíš v zavěšení a oni nevědí kudy kam a protože zavěšení od nich bere jak haas tak alfa tak jsou v zadeli všichni tři...
... a budou i příští rok, protože celý zavěšení jen tak nezmění

a když vidím ty nesmysly které binotto ordinuje jako strategie, tak jako fanoušek ferrari trpím jako zvíře 10

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
To si já nemyslím. Dle mě skutečně Ferrari doplatilo na to, že se ukonejšilo vynikajícími výsledky s olejíčky, ale ve skutečném progresu ve vývoji motorů zaspali.
A teď se naskýtá otázka proč se tak stalo?
Skutečně byl Binotto tak dobrý ve vývoji tak moc dobrý a pro Ferrari ve vývojovém centru motorů téměř nepostradatelný, nebo jako šéf sportovní divize v F1 totálně zklamal a těžce klesající výkony Ferrari ho pozvolna přesunují bez velkého humbuku do ústraní?
Jako vždy pouze mlýny času vyplaví skutečnou pravdu na povrch.

Když jsem viděl jaké strategické chyby dělalo Ferrarri při rozhodování v závodech, tak se přikláním k tomu, že jako motorář může být Binnoto téměř dokonalý, ale jako závodní šéf a stratég těžce nepoužítelný.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
spíš jestli se nemuseli vrátit na o rok (dva) starší specifikaci a mysleli, že to doladí během sezony...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Zdá se, že Binotto ten motor ze vzteku předělával kladivem. Těžkým a velkým. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ale oni ho využili... Když se jednalo o novejch motorech, tak vetovali čtyřválec... Ale o jiným užití veta nevím a když se jen podíváš na dnešní sezonu, jak jim ublížily změny pravidel co se udály na jaře, jak proti jejich názoru byl snížen rozpočtový strop a uplatněn o rok dřív, nemyslíš, že kdyby jim skutečně šlo pouze o vlastní zájem, že to mohli vetovat? Ale neudělali to a neudělali to ani v minulosti, ikdyž ty možnosti měli

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
museli ten motor předělat na poslední chvíli, co pořád nedovedeš pochopit. Ty si myslíš, že současný motor, který musí vydržet 8 závodních víkendů jsou schopni jenom otestovat na brzdě za dobu kratší než měsíc???

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
To není pro Ferrari ale místní lidové vypravěče a lháře a ty co se diví že to Ferrari dostavá sežrat. 12

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Binotto musel počítat s hodně turbo olejíčkem. 12

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Ferrari na konci sezóny 2019 potvrdilo že v roce 2020 na prvním závodě představí silnèjsi motor o 20HP. Že už je připraven. Nepotřebovali nic ladit.
Proč to neudělali. Proč přišel o 100 HP slabší...těžká otázka.
18

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
11 Přesně. Což opět svědčí o tom, že je právo veta zbytečné.. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.181.XXX
Neznám žádný případ kdy to Ferrari využilo. Ale chápu že to ostatní štve.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
schválně řekni kolikrát a k jaké příležitosti to ferrari využilo?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.181.XXX
Zase kdo by nechtěl maximální zvýhodnění, že? Uznávám že třeba právo veta je trochu moc, ale zas je třeba vnímat ten kontext doby kdy bylo uděleno, tehdejší válku mezi FIA a FOCA která málem zničila F1 a kterou Enzo Ferrari silou své osobnosti pomohl uklidnit. Že v dnešní době už je to přežitek, o tom žádná. Otázka je jestli by Ferrari nevetovalo zrušení práva veta 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama