DISKUZE K ČLÁNKU "Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari
Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o svém vztahu s jeho protějškem z Mercedesu, s Totem Wolffem. Nechovají vůči sobě nenávist, podle něj jde pouze o sportovní rivalitu i přesto, že Scuderia podezřívané z nelegálního motoru loni uzavřela s FIA tajnou dohodu, jejíž obsah chtěly týmy znát.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
19:42 08.11.2020 178.255.168.XXX
nemyslím si že by to bylo nějakým "máslem na hlavě" Ferrari už několikrát v tomto směru ukázalo, že veto rozhodně nezneužije ke svému prospěchu. To veto dal eklák především enzovi, protože si jej vážil a věděl, že by starej pán nikdy neudělal nic co by poškodilo F1 jako takovou. Tomu šlo vždy jen o závodění, nikoliv o politikaření, což bylo trnem v oku britským garážistům.
Nepamatuju si, že by ferrari vůbec kdy vetem někoho vidíralo, to se pleteš. Vyhrožují odchodem, to ano, ale o tom vetu např. nevědel ani brawn když dělal u ferrari konstruktéra.
A s tou dohodou, pokud je tam co si myslíš, tak to by určitě hodně nadzvedlo ostatní týmy, takže bych pochopil, že je tajná, ale tam by měla "máslo na hlavě" především FIA a těžko by todt vykřikoval, že on by to zveřejnil, kdyby nebylo ferrari proti... Tam určitě bude popis řešení, které bylo nuceno ferrari opustit a zveřejněním by nechali konkurenci nahlédnout pod pokličku jejich motoru.
I když, já osobně, bych zavedl místo nějakého rozpočtového stropu, že po skončení každé sezony by musely všechny stáje dát k dispozici FIA kompletní řešení svých vozů a ta by je potom volně poskytnula ostatním účastníkům. Tím by se dokázaly udržet v kontaktu chudší týmy, motoráři by neriskovali úplný debakl jako Honda a ti co do toho dávají největší balík by si teoreticky udržovali náskok, ale nebyl by tak ohromný, jako má současný mercedes
Nepamatuju si, že by ferrari vůbec kdy vetem někoho vidíralo, to se pleteš. Vyhrožují odchodem, to ano, ale o tom vetu např. nevědel ani brawn když dělal u ferrari konstruktéra.
A s tou dohodou, pokud je tam co si myslíš, tak to by určitě hodně nadzvedlo ostatní týmy, takže bych pochopil, že je tajná, ale tam by měla "máslo na hlavě" především FIA a těžko by todt vykřikoval, že on by to zveřejnil, kdyby nebylo ferrari proti... Tam určitě bude popis řešení, které bylo nuceno ferrari opustit a zveřejněním by nechali konkurenci nahlédnout pod pokličku jejich motoru.
I když, já osobně, bych zavedl místo nějakého rozpočtového stropu, že po skončení každé sezony by musely všechny stáje dát k dispozici FIA kompletní řešení svých vozů a ta by je potom volně poskytnula ostatním účastníkům. Tím by se dokázaly udržet v kontaktu chudší týmy, motoráři by neriskovali úplný debakl jako Honda a ti co do toho dávají největší balík by si teoreticky udržovali náskok, ale nebyl by tak ohromný, jako má současný mercedes
odin
12:53 08.11.2020 77.240.103.XXX
Letos, respektive vloni měli máslo na hlavě, tak si tolik nevyskakovali.
A v minulosti vždycky vydírali vetem, aby prosadili své zájmy.
Já jsem pro rovné podmínky všech týmů. Ferrari se svým vetem a bonusovými penězi za pobyt v F1 se rozhodně rovným podmínkám vymiká.
Osobně si myslím, že ona tajná dohoda se ani tak netýkala jejich pohonné jednotky, jako spíše příslibu spolupráce při vyšetřování za příslib spolupráce při tvorbě nových pravidel. Což by dalo Ferrari obrovský náskok po sezóně 2022, tak jako ho získal minule Mercedes.
A v minulosti vždycky vydírali vetem, aby prosadili své zájmy.
Já jsem pro rovné podmínky všech týmů. Ferrari se svým vetem a bonusovými penězi za pobyt v F1 se rozhodně rovným podmínkám vymiká.
Osobně si myslím, že ona tajná dohoda se ani tak netýkala jejich pohonné jednotky, jako spíše příslibu spolupráce při vyšetřování za příslib spolupráce při tvorbě nových pravidel. Což by dalo Ferrari obrovský náskok po sezóně 2022, tak jako ho získal minule Mercedes.
Ferda
19:22 07.11.2020 46.47.176.XXX
Že trpíš jako zvíře chápu. Já fanoušek Ferrari nikdy nebyl a taky se mijejích současná situace vůbec nezamlouvá.
Porovnání s Hondou bych nedělal, přece jen Honda byla nováčkem a Ferrari mělo loni motor ze všech nejsilnější.
Taky si nemyslím, že Ferrari má nový motor. Pár novinek budou mít určitě, ale odhaduji, že největší problém budou mít s mapováním, které musí být s menším množstvím paliva zcela jiné. Roli můžou hrát i chybějící olejíčky bez kterých se povolený benzín chová zcela jinak.
Příklad. S olejíčkem dostal motor vyšší krouťák, ten ale nepřišel tak razantně a jezdec si lépe rozuměl s přidáním plynu. Bez olejíčku ale hned bouchnou v motoru saze a pak je hnaná náprava neovladatelná. V takovém případě by bylo jasné proč má Vettel takové trampoty.
Tohle neber jako důkaz, pouze jednu z mnoha možností.
Porovnání s Hondou bych nedělal, přece jen Honda byla nováčkem a Ferrari mělo loni motor ze všech nejsilnější.
Taky si nemyslím, že Ferrari má nový motor. Pár novinek budou mít určitě, ale odhaduji, že největší problém budou mít s mapováním, které musí být s menším množstvím paliva zcela jiné. Roli můžou hrát i chybějící olejíčky bez kterých se povolený benzín chová zcela jinak.
Příklad. S olejíčkem dostal motor vyšší krouťák, ten ale nepřišel tak razantně a jezdec si lépe rozuměl s přidáním plynu. Bez olejíčku ale hned bouchnou v motoru saze a pak je hnaná náprava neovladatelná. V takovém případě by bylo jasné proč má Vettel takové trampoty.
Tohle neber jako důkaz, pouze jednu z mnoha možností.
jumpman
18:12 07.11.2020 178.255.168.XXX
tak to si myslím, že netuší nikdo, proč je tam takovej propad. Kdyby bylo veřejné, v čem ferrari mělo fígl, tak by sme asi věděli víc, ale když zveřejnila FIA že uzavřeli s ferrari tu dohodu, tak binotto přiznal, že motor raději přepracovali, než by z něj jen něco odstraňovali. Evidentně se jim to nepovedlo tak jak by chtěli. On ten motor evidentně zase tolik neztrácí, rozhodně ne tolik co honda když vstoupili do F1. Jejich ztráta byla nejmarkantnější v kvalifikacích ajejich motor je nejhorší v současném poli. Jenže oni mají problém i s pneumatikama a stabilitou zadku, proto jezdí jako lemry. Sice to binotto svádí na slabej motor, ale ta chyba bude spíš v zavěšení a oni nevědí kudy kam a protože zavěšení od nich bere jak haas tak alfa tak jsou v zadeli všichni tři...
... a budou i příští rok, protože celý zavěšení jen tak nezmění
a když vidím ty nesmysly které binotto ordinuje jako strategie, tak jako fanoušek ferrari trpím jako zvíře
... a budou i příští rok, protože celý zavěšení jen tak nezmění
a když vidím ty nesmysly které binotto ordinuje jako strategie, tak jako fanoušek ferrari trpím jako zvíře
Ferda
16:43 07.11.2020 46.47.176.XXX
To si já nemyslím. Dle mě skutečně Ferrari doplatilo na to, že se ukonejšilo vynikajícími výsledky s olejíčky, ale ve skutečném progresu ve vývoji motorů zaspali.
A teď se naskýtá otázka proč se tak stalo?
Skutečně byl Binotto tak dobrý ve vývoji tak moc dobrý a pro Ferrari ve vývojovém centru motorů téměř nepostradatelný, nebo jako šéf sportovní divize v F1 totálně zklamal a těžce klesající výkony Ferrari ho pozvolna přesunují bez velkého humbuku do ústraní?
Jako vždy pouze mlýny času vyplaví skutečnou pravdu na povrch.
Když jsem viděl jaké strategické chyby dělalo Ferrarri při rozhodování v závodech, tak se přikláním k tomu, že jako motorář může být Binnoto téměř dokonalý, ale jako závodní šéf a stratég těžce nepoužítelný.
A teď se naskýtá otázka proč se tak stalo?
Skutečně byl Binotto tak dobrý ve vývoji tak moc dobrý a pro Ferrari ve vývojovém centru motorů téměř nepostradatelný, nebo jako šéf sportovní divize v F1 totálně zklamal a těžce klesající výkony Ferrari ho pozvolna přesunují bez velkého humbuku do ústraní?
Jako vždy pouze mlýny času vyplaví skutečnou pravdu na povrch.
Když jsem viděl jaké strategické chyby dělalo Ferrarri při rozhodování v závodech, tak se přikláním k tomu, že jako motorář může být Binnoto téměř dokonalý, ale jako závodní šéf a stratég těžce nepoužítelný.
jumpman
13:13 07.11.2020 178.255.168.XXX
ale oni ho využili... Když se jednalo o novejch motorech, tak vetovali čtyřválec... Ale o jiným užití veta nevím a když se jen podíváš na dnešní sezonu, jak jim ublížily změny pravidel co se udály na jaře, jak proti jejich názoru byl snížen rozpočtový strop a uplatněn o rok dřív, nemyslíš, že kdyby jim skutečně šlo pouze o vlastní zájem, že to mohli vetovat? Ale neudělali to a neudělali to ani v minulosti, ikdyž ty možnosti měli
Mansell_fan
19:26 06.11.2020 37.188.181.XXX
Neznám žádný případ kdy to Ferrari využilo. Ale chápu že to ostatní štve.
Mansell_fan
19:05 06.11.2020 37.188.181.XXX
Zase kdo by nechtěl maximální zvýhodnění, že? Uznávám že třeba právo veta je trochu moc, ale zas je třeba vnímat ten kontext doby kdy bylo uděleno, tehdejší válku mezi FIA a FOCA která málem zničila F1 a kterou Enzo Ferrari silou své osobnosti pomohl uklidnit. Že v dnešní době už je to přežitek, o tom žádná. Otázka je jestli by Ferrari nevetovalo zrušení práva veta
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek