DISKUZE K ČLÁNKU Sedmero Sennových prohřešků ve F1
Při nedávném srovnání Lewise Hamiltona a Ayrtona Senny ze strany technického ředitele Williamsu Paddy Lowea bylo řečeno, že Sennu si nelze idealizovat. Co tedy „božský Ayrton“, velebený a uctívaný, prováděl tak špatného?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sedmero Sennových prohřešků ve F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» NakasiBMW
(Hlasovali 4 lidé)
19.06.2017 10:24
AS byl pán a F1 takové postavy potřebuje ale jeho… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
22:39 18.06.2017 178.255.168.XXXvíš, měl by jsi čerpat trochu z historie, nikoliv z panfletu nekritické ódy na božského sennu. Ve skutečnosti balestre s prostem rozhodně přátelé nebyli, takže mluvit o nějakém vybrečení je poměrně úsměvné (ikdyž toho panfletu to dobře zapadlo), tehdejší pravidla hovořila jasně - jezdec co je v zatáčce první volí stopu a jezdec za ním řídí svůj vůz tak, aby do jezdce před sebou nenarazil, z čehož jasně vyplývá, že prost byl v právu volit si stopu a že senna byl příliš optimistický, když se snažil nacpat někam, kde nebylo místo, ale myslel si, že mu prost uhne jako již několikrát, ale tentokrát se přepočítal. Stejně tak jezdec nesměl přijmout cizí pomoc mimo boxy, senna se nechal roztlačit, takže jasný důvod pro diskvalifikaci a to zkrácení tratě je také neoddiskutovatelné. Tehdejší pravidla hovořila jasně a rychlost rozhodnutí není příliš vzdálena současnosti, navíc v té době bylo to rozhodování přeci jen o dost pomalejší a tresty padaly častěji po závodě než při něm a diskvalifikace nebyla nic neobvyklého. Chce to sundat růžové senna brýle a podívat se na to reálně. Stejně tak jako na ten rok 1990 - senna sám přiznal, že do první zatáčky vůbec nebrzdil a měl v úmyslu prosta sestřelit, protože mu bylo jasné, že jej porazit férově nedokáže. Četl jsem dokonce vyjádření sennova mechanika, že nechápe, jak to že sennu nepotrestali, dokonce si FIA nevyzvedla telemetrická data, ta by jasně ukázala na jednoznačný úmysl. A to je ten důvod, že se senna dokázal dostat až k prostovi, protože prost normálně do zatáčky brzdil, ale senna nikoliv a jestli za tohle neměl přijít o licenci, tak za co jiného?
A rok 1990 jednoznačně dokládá, že prost s balestrem žádní přátelé nebyli, protože jinak by FIA alespoň projevila snahu ten karambol šetřit...-
Pikaso
23:54 18.06.2017 62.240.164.XXXTak tomuhle už se můžu jenom smát. Jediné co jsi zapomněl, je vyčíst mi, že mám jinej názor než a zdůraznit, že to říkají všichni odborníci. Já jsem třeba četl, že Jára Cimrman byl největší vynálezce všech dob a i přesto, že to není pravda a jedná se o smyšlenou postavu, lidé jako jsi ty byli schopni ho v anketě největší Čech zvolit. Půlka svou hloupost omlouvala recesí, ale co je horší, půlka lidí si o něm přečetla a ani nevěděla, že je smyšlený. Stejně jako ropáci v mostě a mnoho dalších bludů, které jsem četl a které jsem viděl. To, že to někdo třeba i odborník říká, ještě apriori neznamená pravdu.
Co jediné mě na této kauze zaráží je skutečnost, že osobně jsem viděl několik dokumentárních zpracování, četl několik názorů, ale dodnes nikdo neodpověděl na jednoduchou otázku a to včetně vše (tvou terminologií) růžovobrýlých fandů AP i tebe. A to jsem se ptal již několikrát i na těchto stránkách. Kam v roce 1989 v Japonsku pan AP zatáčel ???? Opravdu na tom videu nevidíte, že jede zcela mimo zatáčku ????
Tím končím v této diskuzi, protože zaslepenci jako jsem já a ty se nikdy konce nedoberou. Končím i přesto, že zrovna tento problém má jasný a jednoznačný konec. Podívej se na to video, jak onboard tak letecký pohled a upřímně si odpověz na shora položenou otázku. Tak zdar.
PS : Je zvláštní, že si svými osobními názory, které nikoho slepě nepapouškují, ale vyhodnocením dostupných materiálů jsou z velké části opravdu mé osobní, jsem skoro pokaždé označen jako zaslepený fanda nebo nepřítel někoho klidně i pro mě zcela neutrálního. Zvláštní.-
jumpman
01:01 19.06.2017 178.255.168.XXXnevím, proč sem taháš cimrmana, vypadá to jako invektiv, který se mi pranic nelíbí a doteď tato diskuze byla poměrně slušná, tak se ji nesnaž posunout někam kam asi ani jeden z nás nechce....
Nevím proč se snažíš věštit z koule. Prost si jel svoji stopu, a jel poměrně logickou stopu s tím, že bránil pozici. Bylo to jeho právo a sennovou povinností bylo do něj nenarazit. Nevím co chceš dál řešit, viník je jasný a i tehdy byl potrestán. To je až móda posledních let, že se někdo někam nacpe a křičí že není jeho vina, že to skončilo hromadou šrotu a někteří komisaři na to slyší. Kdyby se mi chtělo hledat, tak bych našel video kdy coulthard předjíždí schumachera, bylo to ve francii, ale rok nedám, kdy coulthard vletěl do zatáčky jako "idiot" vecpal se na vnitřek a v žádném případě nebyl schopen zatočit, ale protože do zatáčky srčil nos o pár centimetrů před schumacherem, který řídil tak aby zatočit dokázal, měl právo volby stopy a schumacher se musel smířit s tím, že zkrátka nemá kam jet a musel brzdit, ale nenarazil a tím ztratil pozici. Pointou je to, že pokud (v dobách kdy i komisaři měli rozum) byl někdo v zatáčce první (prost jak v roce 89 tak v roce 90) mohl si v zatáčce zatancovat a ten co útočil (senna) do něj dle pravidel nesměl narazit, což v obou případech udělal. Tak nevím co ti není jasné. Pravidla porušil senna, jednou potrestán byl, jednou nikoliv, ale PRAVIDLA PORUŠIL JEDNOZNAČNĚ - třeba to přečteš-
uzivatel001810
08:24 19.06.2017 185.47.220.XXXProst Sennu zavřel, zcela úmyslně + politické divadlo posléze vyústilo v Sennovu odplatu později (neměl tak činit). -
odin
21:23 19.06.2017 77.240.103.XXXPřes čtyřiadvacet hodin se přesvědčuji, že nemám čas se s vámi hádat. A přesně tak dlouho mě svrbí prsty, abych napsal k tomuto atraktivnímu tématu své. Vím, že se neshodnu ani s jedním z vás, protože náš názorový problém tkví v generačním rozílu.
Nadzvedla mne Picasova poznámka o tehdejší "sterilní F1". To si snad děláš pr...? A co je podle tebe současnost? Nedávná i dávnější minulost? Vždyť tehdá se závodilo opravdově, bez umělotin. A v čem ty Picaso, vidíš tehdejší sterilitu?
Dál mi nepřipadá příliš korektní operovat s náskokem AS v roce 1990 a zároveň pomíjet náskok AP v roce 1989. A tvá vize:"Kdyby Senna žil" mi připadá též ujetá. Nezapomeň, že po Sennovi okamžitě přišel jistý Schumacher, který byl snad ještě větší prase (minimálně si s ním v ničem nezadal) a F1 stejně dospěla k současnému stavu.
A ještě k názorům Jumpmana:
Pokud jde o shovívavost komisařů vzhledem k Sennovi, tak já nevidím rozdílů ve shovívavosti komisařů vzhledem k Schumacherovi, Alonsovi, Hamiltonovi, nebo třeba k Vettelovi. Ty ano? A kde prosím tě?
S tebou prezentovanému pojetí tehdejších pravidel souhlasím, až na jednu výjimku. Senna se nechal roztlačit, ale roztlačili ho komisaři v oranžových oblecích, což bylo tehdá povoleno.
A pokud byl faul v Suzuce 1990 na odebrání licence, pak by i Schumi musel o licenci přijít.
Já tvrdím, že lídři se nepostihují. Minimálně se nepostihují tak přísně, jako ostatní. Platí to dnes, stejně jako to platilo za dob Schumachera a Senny. Nevidím příliš rozdílů.
A ještě jeden postřeh.
Pobavilo mne, jak Picaso chtěl naivně RoBertina nachytat na švestkách v minulém článku. Ale nepočítal s tím, že Robert je opravdový znalec historie F1, který formulí jedna žije plus-mínus pětačtyřicet let. Stačí mu jen zapátrat v paměti a projít pár periodik, či svých archivních záznamů a vysype z rukávu během pár dní článek. A to si myslím, že článek mohl být ještě obsáhlejší. Aby se třebas Oldass poučil, že neoplácel Senna, ale Prost (např. natlačení na boxovou zeď)-
-
odin
06:32 20.06.2017 77.240.103.XXXFakt nemám, moc čas, tak stihnu jen reakci na tebe.
Co jsi napsal, se mi zdá korektní a vidím to úplně stejně.
Problém je, že původní otázka byla nikoliv o diskvalifikaci, ale o ztrátě licence. A pokud si dobře vzpomínám, tak tato varianta právě v roce 1997 byla aktuální. Proč k tomu nedošlo a proč FIA vydala trest netrest? Na to ať si odpoví každý sám.
Já mezi Schumachera a Sennu stavím rovnítko. Pro mne jsou to prasata oba.
-
-
Pikaso
23:09 19.06.2017 62.240.164.XXXTohle je pro Odina :
Čekal jsem že někoho nadzvednu a pokusím se krátce vysvětlit. Máš pravdu Formule 1 je díky pravidlům skoro vždy sterilní. Bylo pár výjimek na které se dalo koukat. Mezi ně podle mě patří doba Jamese Hunta a Nikiho Laudy pak doba Ayrton Senny a naposledy roky 2003 až 2010 a 12 a to vždy pro mě osobně jenom díky Fernandovi Alonsovi, který buď vyhrál titul nebo alespoň závodil a bojoval. Upřímně po celou dobu se dá koukat na souboje ve středu pole tam si jich až do letoška komisaři moc nevšímali a nekazili je. To v čem vidím sterilitu přímo konkrétně, máš vlastně v odpovědi pro Junpmana níže, taky z dnešního dne. Rok 89 jsem vynechal schválně protože tam podle mě sestřelil jasně Prost, Sennu a to že měl náskok prostě jenom dokazuje že to udělal schválně, samozřejmě pro mě a ne pro všechny. No a Schumachera vynechám úplně ten je pro mě co se F1 týká, největším podvodníkem ze všech dob. Jediný kdo ho může vyrovnat je Vettel až mu darují další tři tituly. Oba jsou to mazánci který to všechno dostali od Fia dárkem a všichni ignorovali jejich nejrůznější podvody a porušení pravidel. Bráno dohromady i s autem atd. Už jsem to tady psal několikrát a nebudu to rozebírat znovu. Jenom snad doplním, že já osobně bych nikdy nemohl dát MS na roveň AS. Ano i zde máš pravdu MS byl prostě prasák, pro mě osobně stejný zákeřňák a politik jako AP. Více psát nelze, bylo by to na román.-
odin
20:29 20.06.2017 77.240.103.XXXJá sleduji F1 od začátku sedmdesátých let. Tedy v dobách, kdy piloti běžně umírali na tratích. Kdy se báli jakéhokoliv kontaktu se soupeři, protože to znamenalo riziko kolize a třeba i požáru a smrti. Proto jezdili ohleduplněji k sobě samým. A tento přístup se mi zafixoval v paměti na trvalo. Proto se také nemohu shodnout s fanušky, kteří jsou mladší v některých názorech na závodění. Tehdá to bylo tak, že buď šel pilot později na brzdy a dostal se před soupeře v zatáčce, nebo měl lepší výjezd ze zatáčky. V každém případě se necpal někam, kde není místo, protože hrozila kolize a kdo byl v zatáčce první, tomu patřila. Též se tam nikdo nepřetlačoval.
Prost byl stará škola, a tento způsob závodění ctil. Senna byl nováček, který byl koncem osmdesátých let přesvědčen o zlepšené bezpečnosti aut F1 a o své Božské vyvolenosti. Myslel si, že pán Bůh nad ním drží ochrannou ruku. A tak přišel s "kamikadze stylem". Slavil úspěch, protože starší piloti měli zafixováno, že kontakt znamená nehodu a možný oheň, případně smrt. Tak uhýbali. Ve filmu Rush Lauda s Huntem polemizují o nasazení života pro zisk titulu mistra světa. Senna nasazoval život denně pro zisk titulu. Jenom mi to připadá nesrovnatelné. Hunt v Japonsku 1976 nasadil svůj život a jel v lijáku za neregulérních podmínek na (za) hranicí svých možností. Pro mne nasadil svůj život. Ale Senna svým stylem nasazoval krom svého, též cizí životy. A to je pro mne za čárou. On z F1 vytvořil "kontaktní sport". A překvapuje mne, když si jeho fanoušek stěžuje na Prosta, který mu jedinkrát neuhnul a zavřel cestu, čímž způsobil kontakt obou aut (1989). Stejně tak mne překvapuje, když fanoušek Senny ignoruje Sennova vlastní slova o úmyslném sejmutí Prosta, jako odvetu za loňský rok a (v jeho očích) nespravedlivé postavení na startu.
Já Sennu i Schumachera strkám do stejného pytle. Ale baví mne, jak fanatičtí příznivci obou, svádí jejich prohřešky na ty druhé. A tak se v diskuzích dovídám, že Prost sejmul Sennu a D.Hill s J.Villeneuvem sejmuli chudáka Schumachera. Sennovci nenechají nit suchou na Schumacherovi a Schumacherovci na Sennovi. A nikdo z nich nechce přiznat máslo na hlavě, které se vám tak roztéká, že jím máte ucpané uši, zakryté oči a vymaštěný mozek. (neber to jako urážku, nikoho zde nemíním urážet. Spíše se zkus povznést a srovnat (pře)činy Senny a Schumiho). Mně vychází: jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet.
Vettela do toho netahej. Ten se k likvidaci svého soupeře o titul, nesnížil. I když souhlasím s "dárky" v podobě některých titulů.-
Pikaso
10:04 21.06.2017 77.104.216.XXXV celkové reakci jsem zapomněl. Tak stručně. Turecko, týmová režie a příkaz o zachování pozic a nesmyslné sestřelení MW právě SV. To je jenom jeden. Neříkám, že to bylo schválně, ale i tady měla přijít jasná penalta a nepřišla. Klidně to mohlo být působení podtlaku, kterej vytvářejí auta F1 obrovskej, ale i tak to byla prasárna a titul by v tom roce i díky této jediné věci skončil buď v rukou mého druhého milovaného FA )kterému zaslepeně fandím od roku 2001, kdy ho většina zde diskutujících ani neznala) nebo právě MW. Další 3 jsou čerstvé viz výše. A bylo by jich mraky.
No a k problému AS vs AP už jenom tolik. Kolik těch (ne)kolizí měli ??? kolikrát mu tedy uhnul ??? Matně si vybavuji například rok 88 a tuším Portugalsko, cílová rovinka a opravdu tvrdý souboj, kdy se AS podle mě nezachoval zrovna férově a vyostřil to až na samou mez, ale pohledem vaší optiky řečeno, AS byl vpředu, měl tedy právo volby stopy, tak proč se tam ten "blázen" AP cpal ? Pro analfabety ještě jednou opakuji, bylo to sprosté a na hraně od AS, já svou optikou bych mu za to kličkování dal penaltu, ale takové pravidlo prostě neexistuje. Navíc do tohoto risku se sázkou na svůj život kvůli titulu šel opět dobrovolně i AP. Takže kdo jak riskoval nebo kdo byl větší blázen ???? Pokud tedy nebyl AP schopen udělat pro titul všechno, měl se zachovat jako NL v roce 76 a ze závodu odstoupit nebo v tomto případě ho dokroužit za AS a neriskovat. Vidíte všichni jak si hrozně protiřečíte a nevnímáte jasná fakta ???? Nevytrhávejte stále jednu věc z kontextu a řešte to celkově a pokud možno objektivně. Podle mě to ani s věkem nemá nic společného. Jediné co tu hraje opravdu roli je to co jsme kdo opravdu viděli a ne přečetli. Tyto dohady jsou jako když někde roste červené jablíčko, já budu jedinej kdo u toho stromu stál, ale vy mě budete přesvědčovat o tom, že to jablko je modré, že já jsem fanatik, protože zahrádkáři řekli, že tam rostou jenom jablíčka modrá. Děkuji za pozornost.-
Pikaso
10:34 21.06.2017 77.104.216.XXXJeště poslední dovětek. Docela mě mrzí, že strkáš do stejného pytle i mě a vůbec nečteš. Tak opravdu jednoduše. AS si zasloužil všechny 3 tituly a mohl mít 4 včetně toho za rok 89 (tedy za předpokladu, že by dokázal vyhrát i poslední závod a AP by byl nejlépe 6tý, o to více mě zaráží proč se to všechno stalo). MS byl opravdu co se F1 týče čuně a nezasloužil si ani jeden ze 7 titulů. Nebudu se opakovat už jsem to na těchto stránkách rozebíral rok po roce. Původně jsem myslel, že ten druhej s Benettonem 95 si zasloužil, ale později jsem zjistil, že i tam podváděli, takže prostě nula. Dárečky a prasárny to prostě kvůli titulu AS neudělal. Možná opravdu snad jenom to, že si přirozenou cestou získal na svou stranu RD a tím celý McL, ale předpokládám, že to nebylo o tom, že by je uplácel, ale spíše o tom, že stejně třeba jako NL dokázal jako jeden z mála pilotů za celou historii F1 pracovat s autem a společně s mechaniky ho dostat v rámci pravidel na lepší úroveň. Na základě čeho tedy ve F1 hážeš AS do stejného pytle jako MS nechápu. Já je sice taky hážu do jednoho pytle, ale to pro změnu v civilním životě. Jako jedni z mála zase dokázali ty obrovské peníze, které viděla dávat potřebný. To mají opravdu společné a za to si jich obou nesmírně vážím jako obyčejných lidí.-
api
18:32 21.06.2017 88.212.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
Pikaso
11:05 21.06.2017 77.104.216.XXXTak mám dnes volno a rozhodl jsem se, že to dočtu. Malá chybička v prezentaci mého přezdívky. Jsem Čech a tak i přezdívka je česká Pikaso s k ne s c. Nevadí, to jsem si chtěl už opravdu jenom rejpnout. No nevím proč to mělo být rýpání, pouze jsem robertína požádal, aby dal do článku jiné incidenty. Vím, že je blázen do F1, jinak by to tu nedělal. Jenom jsem právě chtěl diskutovat o jiných incidentech, protože jsem předem věděl kam se to zvrhne, když padne zmínka o letech 89 a 90. Všichni jak tu jste máte máslo na hlavě. Nikdo z vás objektivně nečte a nehodnotí co píšou ostatní. Na otázky nikdo neodpovídá a pořád se motáte kolem jediné věci složené ze dvou. Problém AS vs AP nebyl jenom o tomhle. Jejich problém byl v egu a podle mého názoru v tom, že AP prostě neunesl, že už není jasným lídrem toť vše,-
uzivatel001890
11:50 21.06.2017 85.239.64.XXXTy ale nejsi žádný Picaso, ani Pikaso.... Podle mě jsi P -
odin
22:32 21.06.2017 77.240.103.XXXTak předně se omlouvám, za chybu u tvého nicku. Ale bohužel nechápu ani Picasa a jeho umění, ani Pikasa a jeho myšlenkové pochody.
Trochu tuším, že s tebou bude diskuze ztrátou času, který nemám. Když někdo pohrdá názory odborníků a za jediný správný staví jen ten svůj, pak není o čem diskutovat.
A podsouvání nějakého videa jako důkaz Sennovy férovosti, že se "nechal" předjet a nikoho nesejmul? To myslíš vážně? Můžu ti vyhledat spoustu podobných videí, kde se zase Prost nechává předjet a nikoho nesejme. Ale připadá mi to ubohé až zoufalé.
A že jsi z jednoho pilota, který o závodění přemýšlel udělal ve svých vymyšlených konstrukcí úplného idiota? To už hraničí s fantasmagorií. Jen pro tvojí informaci, Prostovi se přezdívalo "Profesor", protože moc dobře věděl koli bodů, či jaké umístění potřebuje k zisku titulu. A podle tebe v 1990 sejmul Sennu aby získal co? Vždyť potřeboval vyhrát a ne vypadnout v první zatáčce. Ty tvý bláboly by měly alespoň trochu dávat logický smysl. Pak můžeš očekávat nějaké odpovědi. Ale na nesmysly se odpovídat nedá. Nebo dá, opět nesmyslem.
Chtěl jsi vědět zda někdo z nás diskutujících viděl oba incidenty (1989 i 1990) live. Ano viděl jsem je a zatímco v prvním případě jsem si říkal, Konečně mu Prost přestal uhýbat, ve druhém jsem byl naštvaný, že Senna Prosta sejmul. To jsem věděl hned, stejně jako v případě Schumiho a Hilla, jsem přesvědčen o vině Schumachera, stejně jako při kolizi s Villeneuvem. A protiřečení? V čem vidíš protiřečení? Já jsem přesvědčen, že sejmout můžu prvního i z druhého místa, stejně jako může první sejmout druhého.
Jak ti napsal Jumpman, neměl bys posuzovat Sennu a Prosta podle jednoho panfletu. Dokonce když se pozorně zaposloucháš i do tohoto panfletu, tak zjistíš, že Senna pořád mluví o politice a přitom politikaří stejně jako Prost. Dokonce i v tomto filmu. A až si doplníš vzdělání , tak poznáš, že Senna politikařil ještě dříve, než se sešel s Prostem v jednom týmu.
V reakci výše jsem nadhodil Portugalsko 1988 a tvrdím, že Prost zavřel Sennu v Japonsku 1989 právě jako odplatu za tento incident. Podle mne Senna v Portugalsku neměl jediný důvod natlačit Prosta na boxovou zeď. Přesto tak učinil. Proč? Protože to byl šmejd stejný jako Schumacher.
A ještě ti doplním vzdělání, abys nepsal nesmysly. Právě Prost byl rozhodující článek v tom, že se Senna dostal do McLarenu. Kdyby řekl ne, jezdil by s Piquetem, nebo s někým jiným.
Senna rozpoutal válku, nikoliv Prost.
A ještě jeden postřeh. V 88 měl Prost o 11 bodů více, přesto mistrem světa nebyl. Bodový systém byl znám před sezónou, ale byl ušitý na míru právě Sennovi, který díky svému kamikadze stylu občas vypadl, či skončil mimo stupně vítězů. (Je to jako, kdyby se hrál tenis pouze na antuce. Pak by byl nejspíše Nadal nedostižný král tenisových zápasů.) Prost byl konzistentnější pilot. Je skutečně náhoda, že tento bodový systém byl v platnosti 1985-1990?-
Pikaso
23:22 21.06.2017 62.240.164.XXXTak předně, přezdívka má jenom okrajově maličko společného s malířem, protože jsem jí dostal od kolegů v práci a já jsem si jí pouze počeštil. Za druhé již tedy nebudu psát žádné bláboly, protože o ně nestojíš, ale jenom na okraj, nečerpám s panfletu a myslím, že o zde probírané historii toho vím poměrně dost a myslím, že z poměrně lepších zdrojů než jsou panflety a než jsou ty hystericky tvořené dokumenty, které stejně jako vy všechno hážou na AS. Jediné co tedy chci napsat je tebou uvedená lež o vstupu AS do McL díky AP. Z těch panfletů podle vás jsem četl, že RD se nikdy nikoho na nic neptal, dělal si to co on chtěl a jak chtěl. Stejně jako před tím k NL najal AP jako dalšího nositele úspěchu pro McL kvůli věku NL, stejně angažoval znovu toho nejlepšího v případě AS, který měl samozřejmě přirozenou cestou nahradit AP. Ten naopak chtěl odejít k F již v roce 88, ale to nějak neklaplo kvůli platným smlouvá jak u AP tak u jezdců F. No a dobrý druhý blábol je ten s tím bodovým systémem, teď už to chápu to vlastně AS vypolitikařil, protože věděl že to bude potřebovat. No a co se mi zdá nefér je tvé předělávaní faktů. Teď to nemám zcela přesně v hlavě, ale jsem si skoro jist, že v roce 88 AS nevypadl nehodou ani jednou. Jednou diskvalifikace doma v Brazílii a jednou tuším motor. Navíc měl o jedno vítězství víc než AP, tak mě to opravdu nepřijde nějak moc nefér. No a na závěr, osobně jsem nikdy neřekl, že AP byl lempl nebo co to tu naznačuješ. Vždy jsem ho řadil mezi nejlepší piloty všech dob, ale AS jsem měl prostě radši a myslím si, že byl lepší. Zvláštní je, že mým dalším vyvoleným je FA jak je také zde známo a ten je takovým mixem obou zmiňovaných a co se chladné kalkulace týče je mnohem blíže AP. No nic tak zdar. Už opravdu končím.
-
-
-
-
Pikaso
22:33 19.06.2017 62.240.164.XXXpro lepší orientaci : pro Jumpmana
Musím se přiznat, že přesně tam jsem to chtěl hnát. Naše debat byla sice korektní, ale k ničemu. Ty máš svůj názor a nevnímáš co píšu a ani dokonce neodpovídáš na dotazy. Tak po druhé a naposledy na závěr. Na formuli jsem aktivně koukal live od roku 1986. Od té doby asi až do doby 4 roky zpět, naprosto a ujetě pravidelně. Ráno ne ráno, noc ne noc, dovolená nedovoléná. Dokonce i na dovče ještě v NDR jsem si našel hospodu, abych se mohl na F1 podívat. Od té doby všechny své názory tvořím sám a je mi zcela jedno co říkají odborníci. Buď s nima souhlasím, nebo mám trochu jiný názor, nebo mám zcela odlišný názor, ale svůj osobní.
A pokud budu slušný a nebudu to nikam hnát, musím tě jenom upozornit na fakt, že pravidlo o prvním autě v zatáčce a tedy možnosti volby nikdy neexistovala a neexistuje. Před těmi 30 lety tomu říkali gentlemanská dohoda a teď už jenom dohoda, doplněná opět jenom o dohodu, že si musí nechat na trati místo, pokud má soupeř za ním na jeho úrovni alespoň přední křídlo s nápravou. V pravidlech jako pravidlo to opět dodnes není a je to tam jenom jako jakési doporučení a dohoda.
No a to co mě štve na tvých názorech nejvíc je to, že prostě schvaluješ magora na trati, který protože je někde první může všechno a ostatní už tak mohou pouze kroužit za ním. Totální a absurdní nesmysl mimo pravidla, který celou F1 ničí. Tak a teď opravdu naposledy položím 2 otázky. Možná aspoň jednou odpovíš. Jak podle tebe má za dodržování popsaných nesmyslů lepší závodník v horším autě závodit s tím horším závodníkem v lepším autě ????
Proč tedy tady vlastně řešíme kdo byl lepší závodník ???
Prostě podle vaší logiky není potřeba závodníků. Posaďme do formulí cvičené opičky, každá dá jedno měřené kolo a závody můžeme zrušit. Bude to mistrovství světa značek a piloti jsou tedy zbyteční. Tak zdar a sílu.-
jumpman
23:01 19.06.2017 178.255.168.XXXa že teda toho magora na trati tak uctíváš...
nevím na co ti mám odpovídat, to co ty vydáváš za otázky mi přijde jako když se mě ptá moje 6letá dcera, ale zkusím ti odpovědět - měl by závodit především férově, to, že se snaží způsobit kolizi, jen aby nebyl předjet... to je fakt něco co vážně nemusím
Každý má toho svého oblíbence, neberu ti, že fandíš sennovi, ale je třeby říct, že ten člověk jezdil tak, že se divím, že se vůbec dožil roku 94 a jak psal odin, lídři se bohužel netrestají tak, jak zbytek pole...-
Pikaso
23:35 19.06.2017 62.240.164.XXXNeprotiřečíš si trochu ??? Tedy alespoň v otázce AS vs AP. Ten kdo někoho sprasil, aby nebyl předjet, byl v obou případech právě AP. Co teprve čerstvě v otázce SV vs VB, SV vs LH a nejčerstvěji SV vs SO.
No a k první větě. Opravdu nechápu v čem byl magor a opravdu nechápu, že mé vysvětlování je jako házet hrách na zeď. Tak znovu, docela mě to začíná bavit. Fandil jsem AS, protože byl závodník. Snažil se předjíždět a ze sterilní F1 udělal něco na co se dalo koukat. Vynechám úplně tvůj rudý hadr AP a podívám se na roky 91 a 92. Závody mezi AS a NM byly nádherné, byly ostré, ale byly fér. Oba navzájem se dokázali předjet v jednom závodě i několikrát a dokonce i třikrát tam a zpět ve třech po sobě jdoucích zatáčkách. To jsou závodníci a to jsou profíci. A je jedno, že jeden rok bral titul AS a pak NM. Už tomu rozumíš ??? Pusť si pár těchto závodů a pak se vrať k incidentům mezi tvým miláčkem AP a AS. Kdyby se totiž v mnoha těch soubojích zachoval jeden z nich jako AP, jsou dnes mrtví oba. Navíc třeba ve Francii 88 předjíždí AP, AS zaseklého za autem o kolo zpět v zatáčce. Při nájezdu do ní byl o dvě auta za AS a pak v zatáčce vyžil právě uvedeného a pustil to na vnitřek. Podle tvé teorie tedy měl AS začít tancovat a normálně do AP narvat jako on do něj v Japonsku 89 a 90. No co byl v zatáčce první a měl si dělat co chce, nebo se pletu ????
Schválně jsem vybral příklad, který lze jednoduše dohledat i na youtube. je to cca. v čase 6,20 - 6,40 toho videa.
https://www.youtube.com/watch?v=75_hIBU_Zmg
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek