DISKUZE K ČLÁNKU Šest kol ve Formuli 1 (plus malá výjimka)

Konzervativní náhled na závodní vůz má zakódovaný úzus čtyř kol, jak tomu u správného dvoustopého vozidla bývá. Občas se však najdou výjimky, na nichž někteří demonstrují možnost vystoupit z obvyklého klišé, jiní zase berou i relativní neúspěch jako potvrzení, že je nutné se držet zavedených pořádků. Šestikolové vozy jsou proto brány stále jako rarity, i když občas dokázaly dosáhnout zajímavých výsledků.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šest kol ve Formuli 1 (plus malá výjimka)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 12.05.2014 06:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 14 lidí) 08.05.2014 08:53
šestikolky Opět krásný článek, který mne zavedl… »
» Bigben (Hlasovalo 11 lidí) 08.05.2014 16:18
Díky za to , že jsi mi ukázal tento web.Je… »
» Pavel A. (Hlasovalo 10 lidí) 08.05.2014 11:14
Asi máš na mysli KIN projekt Václava Krále,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Bigben

    Bigben

    90.181.141.XXX
    Malá poznámečka šest kol a rychlost -to napadlo už pana Porsche když po něm Hitler chtěl rychlostní rekord s německým autem a na německé půdě.A jelikož v Německu neexistovala dost dlouhá rovinka, tak Porsche plánoval a sestrojil doutník s velkým výkonem , kvůli akceleraci a aby byl schopen ten výkon dostat na silnici , tak to mělo šest kol.Nikdy to nevyjelo ale foto lze vidět v knize "Rychlost hřích století"-autor Karel Hrubec...03

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Raider

      85.70.74.XXX
      Ja, Ja, Mercedes T80, i v dnešní době celkem pozoruhodné vozidlo... součinitel odporu 0,18, letecký motor V12 45l o výkonu 3000 koní, maximální rychlost odhadována na více než 700 km/h.
      Mercedes byl několikrát přesvědčován, aby celý projekt zkusil obnovit, protože pokud by T80 dosáhl plánovaných 700 km/h stal by se i dnes nejrychlejším vehiklem s pístovým motorem... Je k vidění v muzeu MB ve Stuttgartu. Za nevyjetí T80 může do jisté míry smrtelná nehoda tehdy velmi populárního pilota Bernda Rosemayera, který zemřel při pokusu o překonání rychlostního rekordu v roce 38. Pokus T80 o rychlostní rekord byl poté odsunut na rok 1940 a to už byla válka v plném proudu...

      [odkaz na stránku]

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Bigben

        Bigben

        90.181.141.XXX
        Nádherné vozidlo , nádherná fotka-jen ta auerodinamika je až příliš hladká-na dálnici , kde plánovali jízdu, by asi neudrželo v té rychlosti směr.

        + 8 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Konštruktéri F1 jasne prišli na to,... ...že šesťkolky nie sú vhodné do F1 preto, lebo majú celkom odlišné aerodynamické prúdenie ako štvorkolky, čo v žiadnom smere nehovorí pre ich zavedenie, ale skôr naopak. Šesťkolky boli robené viacmenej pokusne, lebo ešte neexistovali počítačové metódy, ako to inak overiť, keď aerodynamika nehrala takú veľkú úlohu, ale dominantný bol práve prekoňovaný motor pri zdvojení nápravy vzadu, kde zjavne išlo o pokus preniesť na trať veľký výkon motora optimálnejšie a zlepšiť tak trakciu a u zdvojení náprav vpredu to bol úplný omyl, lebo malé kolesá sa rýchlo opotrebovali a monopost musel často navštevovať boxy. 14

    + 9 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Raider

    85.70.74.XXX
    A nemohl by někdo zkusit sesmolit článek o fičurách McLarenu MP4/13, který bychom mohli považovat za první hybridní F1. A na začátku sezony 1998 naděloval zbytku pole celé kolo, po druhém závodě jim to FIA zatrhla... Na internetu jsem bohužel našel jen docela kusé info.

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Bigben

    Bigben

    90.181.141.XXX
    Díky za to , že jsi mi ukázal tento web.Je určitě nejlepší který je o F1 v češtině.A piš-mě zajímá technika a tyhle články žeru.11 Milan

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    (40,6 mm) Tak malé kola to nebyly.

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Raider

      85.70.74.XXX
      Podle většiny zdrojů informací měl P34 vpředu kola o průměru 10', tedy 254 mm. Docela by mě zajímalo, kde Robert přišel ke zmiňovanému průměru 7' (baj voko 175 mm)...

      + 10 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        83.208.82.XXX
        Přední kola Přátelé, děkuji za pečlivou četbu - oněch 7 palců se týká pochopitelně šířky, už jsem to opravil a děkuji za vaší všímavost.
        Jen dodám - nešlo o 10 palcová kola, ale disky.

        + 12 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Ta chyba tam stále zůstává.
          (Američané vyrobili a hlavně udrželi v tajnosti speciální malá přední kola – měla jen 40,6 mm)

          4,6 cm by se dalo použít maximálně pro modely.

          + 8 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Raider

            85.70.74.XXX
            Možná myšleno jako výška bočnice...

            + 8 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              Ty kola měly 10 palců, ale Goodyear prý jejich vývoj nemusel nijak zvlášť tajit, protože se na nich v té době jezdil seriál mini.

              + 9 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • ala6

        90.213.172.XXX
        pro stouraly (pro me) :-D
        ' je stopa cca 30cm
        " je znacka palec

        + 10 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    uzávěr plynu Na to wiliamsu je dobrej ten uzávěr plynu04

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    šestikolky Opět krásný článek, který mne zavedl do mého mládí, kdy jsem hltal, z omezených zdrojů, všechny novinky v F1. Ještě jsem si vzpomněl na (nejspíše fabulaci) uveřejněnou v Motoristické současnosti, nebo Světu motorů. Jednalo se o přípravu šestikolky stáje "Panthera". Pamatuji si, že článek obsahoval i nějaké náčrtky auta. Ale už se mi nikdy nepodařilo zjistit, zda šlo o fikci, nebo seriózní projekt.12

    + 14 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pavel A.

      Pavel A.

      85.70.8.XXX
      Asi máš na mysli KIN projekt Václava Krále, nákresy šestikolového vozu Formule 1 z roku 1979.
      Trochu mě překvapilo, že zde o něm není zmínka...

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        83.208.82.XXX
        Projekt KIN Pavle, co se týče této Královy vize, tak jsem se o ní zmiňoval v článku Socialistická formule, viz zde: [odkaz na stránku]
        Protože šlo jen o velice okrajovou záležitost navíc nepropojenou přímo s F1 (na rozdíl od Chapmana v ní Král opravdu nebyl přímo zainteresován), tak jsem ji znovu nezmiňoval. Šlo opravdu jen o fikci, jakousi ukázku, že by to šlo, kdyby se chtělo. I když šlo o představu se zakrytými koly, což odporuje základní koncepci monopostu.

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pavel A.

          Pavel A.

          85.70.8.XXX
          Vím, že jsi o něm psal jinde, jen jsem si na něj vzpomněl, když jsem četl o stáji Pito, je to podobná zajímavost.
          Jen jsem reagoval na to, co napsal odin...

          + 10 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama