DISKUZE K ČLÁNKU Co jsme četli o F1 - část I. (časopisy)
Rád bych navázal na předchozí stať Socialistická formule 1 a vydal se tentokrát do světa tisku. V době před listopadem a především než nastoupil propracovaný informační systém se podklady o F1 sháněly všelijak. Někoho možná napadne, zvláště po přečtení úvodu, že to byla činnost úmorná a často nebylo kam sáhnout. V tom právě tkví onen kouzelný paradox. Přes varování o zkomercionalizovaném sportu nešlo přehlédnout závodní element (bohužel se stále častěji vytrácející), technické inovace a jezdecké mistrovství.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Co jsme četli o F1 - část I. (časopisy)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Ligier
11:53 07.02.2014 88.103.97.XXXJsem rád, že v tom nejsem sám ;-) Budu muset při návštěvě u mámy prohrabat staré poklady a zamáčknout slzu v oku... Vlastnoručně jsme si vedl tabulky, které založil bratránek, všech bodujících jezdců F1 za každou sezonu, byl nadšený, když sehnal fotku jezdce, který mi dosud chyběl... Akorát mne hrozně dožralo, když jsme zjistil, že prvních 10 let se do MS počítalo Indy a nevím proč, ale zdroj původních tabulek, ze kterých vyšel bratránek, tohle nezahrnul. Možná to byla knížka o formuli 1 od mého jmenovce ale už nevím...
-
-
Pavel A.
10:43 07.02.2014 85.70.8.XXXZápisník 67 Nejstarší článek o F1, který jsem našel byl v časopisu Zápisník v roce 1967.
pokud byste si ho chtěli pro zajímavost přečíst
[odkaz na stránku]-
RoBertino
11:34 07.02.2014 83.208.82.XXXNejstarší článek? Nedávno jsem likvidoval staré noviny a věřte nebo ne, i v Rudém právu s sem tam nějaká ta zmínka objevila - tuším, že v ročníku 65 o Clarkovi. Určitě bude něco ve starých Světech motorů, ale to by chtělo dohledat. Za postřeh ze Zápisníku dík.
-
-
Pavel A.
10:39 07.02.2014 85.70.8.XXXKarel Hrubec a Antonín Bahenský Díky za vzpomínku, patřím k těm, co tohle všechno zažil... Měl jsem to štěstí, že máme chalupu na jihu Čech, kde chytneme ORF a tak návštěvy chalupy byly plánované podle závodů F1. Díky tomu jsem viděl v přímém přenosu většinu závodů 80. a 90. let (než je začala dávat Prima).
Protože tento článek čtou většinou pamětníci, měl bych dotaz - nevíte, co se stalo s Karlem Hrubcem? Jeho články byly úžasné a vyrůstal jsem na nich. Jeho vzpomínka "jak jsem se s nimi setkával" v časopise Motor patří k tomu nejlepšímu, co jsem četl a jeho překlad knihy "Mé roky s Ferrari" je úžasný. Poslední zmínku si pamatuji z přenosu GP Maďarska 1986, kdy se hovořilo, že je vážně nemocný, ale nikde jsem nezaznamenal zmínku, že zemřel. Škoda, že nikdo zatím nevydal jeho články, byla by to krásná kniha...
Na závody jezdil s Antonínem Bahenským, také ten se "nějak vytratil". Musí mít spousty nádherných fotek ze závodů, úplný poklad, který by mu mohl závidět i Schlegelmilch a je obrovská škoda, že je nezveřejní.-
Pavel A.
11:13 07.02.2014 85.70.8.XXXKarel Hrubec: Jak jsem se s nimi setkával V příspěvku výše se zmiňuji o článku Karla Hrubce "Jak jsem se s nimi setkával". Považuji to za jedno z nejlepších vykreslení atmosféry automobilových závodů.
Zájemce ho najde zde
[odkaz na stránku] -
RoBertino
11:27 07.02.2014 83.208.82.XXXAntonín Bahenský S panem Bahenským jsem se setkal někdy kolem roku 1996, tehdy jsme s jedním kolegou poprvé pojali nápad udělat českou knížku o F1, takže jsem poprvé mohl sedět tomuto skvělému fotografovi tváří v tvář. Záhy se zjistilo, že to nebude taková legrace, poskládat to dohromady, nakonec to nějak usnulo a restart se povedl až o osm let později. To bylo jediné setkání s tímto výjimečným fotografem. -
snebka
21:30 07.02.2014 193.179.111.XXXTak co jsem se dočetl tak Karel Hrubec zemřel před necelým půlrokem v 90 letech.Jelikož jsem ročník 95 tak jsem takové krásné časy se sbíráním obrázků a podobně nezažil, ale co tak na to koukám tak v 70.letech toho bylo o F1 v časopisech více než dnes
-
-
eR
10:03 07.02.2014 62.245.107.XXXDíky za článek.
Těch formulí co jsem si postavil z ABC, s tím jsem skoro mohl odjet domácí závody .
Ze zmíněných časopisů jsem si tehdá krom ABC kupoval pravidelně jen Stadion a nemůžu se doteď zbavit dojmu, že toho časopisu je škoda, jak ho po revoluci rychle pohřbili. -
uzivatel000635
09:58 07.02.2014 88.101.0.XXXTěžká nostalgie těžko se ty informace sháněly, ale pokud člověk věděl, kde je má hledat, tak to šlo. Ábíčko mi naši nechtěli předplatit a tak jsem ho těžce sháněl po trafikách. Kolečka jsem např lepil tak, že jsem si nejprve z papíru vystřihl několik stejných koleček, která jsem slepil k sobě a teprve na to z vnější strany jako vnější pláště ta vlastní kolečka z vystřihovánky. Na to se pak celkem snadno nalepil "běhoun" (bez těch trojúhelníkových křidélek samozřejmě) a bylo kolo hotové. Mělo to ohromnou výhodu v tom, že to bylo celkem trvanlivé a těžší, takže se to skutečně při jízdě otáčelo a nezadrhávalo. -
-
Kapor
09:47 07.02.2014 194.160.178.XXXV Bartislave,... ...v Trnave, Piešťanoch...až po dosah Rakúskej televízie, sa dali všetky závody F1 sledovať, takže časopisy prinášali len to, čo sme mi fanúšikovia F1 už videli a niečo zo zákulisia, čo sme si v nich radi prečítali. F1 bola v tej dobe aj v Československu vnímaná ako kráľovná motoristického športu a boli pokusy aj našich konštruktérov a dizajnérov postaviť auto F1, čo nakoniec v predošlom bolo aj publikované a najmä námety V. Krála boli veľmi pekné, aj keď k realizácii nikdy nedošlo, hoci možno od toho nebolo ďaleko, lebo náklady v tej dobe na stavbu vozidla, tím F1 a poplatky, nedosahovali také astronomické sumy terajších, kde si vstup do F1 bez finančne silného subjektu, podporovaný silnými sponzormi a nakoniec aj platiacimi pilotmi, nie je možné ani predstaviť, pritom tam nie je v autách namontované to, čo nám ponúkajú najnovšie výdobytky vedy a techniky. Takže nakoniec je dnes F1 na tom horšie, ako vtedy. A preto záujem o ňu klesá. -
rock
08:14 07.02.2014 37.188.229.XXXTěžká nostalgie Bože můj. Tu obálku MOTORu s Vileneuvem a Petersonem si pamatuji
Pamatuji si, že v jedné ročence MOTORu vyšla mnohastránková historie týmu Lotus (s opravdu bohatou fotodokumentací, nákresy atp.), v další byl životopis Fangia, všechno v rozsahu v té době absolutně nevídaném a nenahraditelném. Ještě je mám doma, s vybledlými fotkami, zažloutlým papírem a očtený až hrůza.
A ty knížky na pokračování v běžných číslech byly taky super. Dvě mám doma (ručně, šikovnou rukou školáka) svázaný: Rychlý muž na pomalém křesle a Říkají mu Niki, obě tuším od Niny Rogliani... -
Ligier
07:55 07.02.2014 109.80.112.XXXJo to byly doby... Pamatuji se jak jsem shanel kazdou zminku o F1, v trafice se dovoloval aby mi dovolili prohlednout casak, jestli tam neco o F1 je a az pak pripadne utratil tezce nasetrene koruny... Ze Stadionu byly nejlepsi fotky, ktere jsem pak lepil do kronik tymu a jezdcu vo jsem castecne vytvoril a castecne podedil po starsim bratranci. Motor jsem si nestrihal, fotky byly mizerne, ale schovaval, dodnes mam u rodicu asi radu rocniku, jinak Motor byl ale zkratka Motoristicka soucasnost. A Svet Motoru po revoluci prosel taky tezkym obdobim, kdy, podobne jak jine tiskoviny, bojoval o svou tvar i prpti starym strukturam a jednu dobu vychazel 2x, jako klasicky SM a Novy SM, jeden pak zaniknul, myslim ten puvodni... Pekny vzpominani, materialu bylo pomalo o to vic to bavilo. Zajimavy ze toho opravdu vyslo dost, pamatuji take velke plakaty 1x za rok, vzdy tymy a jezdci...to byla myslim leta osmdesata.-
RoBertino
11:37 07.02.2014 83.208.82.XXXPlakáty Ty plakáty byly vydávány jako Vozy F1 a Piloti F1, formát to mělo A1, vždycky nějaký zběsilý podklad a na tom obrázky vozů nebo pilotů. Pokud mě paměť neklame, poprvé vyšly v roce 1979 a určitě pak byly k dostání v papírnictví každý další rok až do 1985. Pak už si nepamatuji, že by byly udělány další.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek