DISKUZE K ČLÁNKU GP Kanady 1973: Fittipaldi se cítí jako vítěz, tím skutečným je Revson
Přinášíme vám retrospektivní ohlédnutí za Grand Prix Kanady 1973, ve které se poprvé představil zpomalovací vůz a udělal více škody než užitku.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP Kanady 1973: Fittipaldi se cítí jako vítěz, tím skutečným je Revson
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
odin
13:18 07.06.2012 77.240.96.XXXNevím, zda to bylo úplně tak, jak píšeš. Proslýchalo se sice, že Stewart uvažuje o konci kariéry, ale pak se zase psalo, že skončil jen kvůli smrti Ceverta. Tak že nevím, zda by byl v roce 1974 jedničkou. Píšu to proto, že Cevert byl prvním pilotem, kterému jsem fandil. Tak pokud víš více, dej mi sem vědět.-
Ligier
13:26 07.06.2012 88.103.97.XXXOdvolávám se jen na paměť a navíc zprostředkovanou až pozdější četbou, Stewart už byl rozhodnut ukončit kariéru po sté GP, ale protože se Cevert zabil, do ní už nenastoupil a absolvoval jich 99 (s 27 vítěznými GP v MS a třemi tituly...), šlo o poslední GP roku 1973. Tyrrell se tak ocitnul bez jezdců a fakticky pomalu kráčel k úpadku :-( Nikdy už nedosáhl tak vysoko jak s touto dvojicí. Ale to určitě víš. I v tomto článku je řečeno, že Stewart byl již na odchodu...-
odin
14:30 07.06.2012 77.240.96.XXXOk. Mám to podobně. Paměť a četba, mnohdy zpětně. O F1 se zajímám zhruba od r.1970 (+-rok), tehdá příliš článků nevycházelo a informace se musely pracně shánět. V tv začali dávat záznamy až později a navíc jako dítě školou povinné jsem měl i mnoho jiných zájmů, než pátrání po informacích o formulích. Čerpal jsem hlavně ze Světu motorů, Motorové současnosti, Stadiónu a Štartu. Jednou za půl roku vycházely jako příloha MS "Piloti F1 ,nebo Grand Prix, kde se to hemžilo zajimavými články. A vlastně máš pravdu, Stewartův milník 100 GP a konec, se mi z paměti už vypařil a teď zpětně si to uvědomuji. Dík.
-
-
-
-
1958MrLotus1994
12:44 07.06.2012 89.144.206.XXXČláneček super!
Také je to první sezona,kdy nejlepší team v poli měl dva špičkové jezdce,kteří se obírali o body a v tom důsledku získali jenom P.K.Ten hlavní jim unikl.Od této sezony se již začala více méne uplatnovat teamová režie a do smluv se přidávala klauzule o postu teamové jedničky!-
anonym
22:39 07.06.2012 90.177.6.XXXno není to pravda. Pro Chapmana byl vždy více PK než PJ a tak mu bylo relativně jedno, kdo bude vítězit, hlavně, že to bude Lotus. Speciálně toho téma jsem řešil před 11 lety s Chapmanovo synem a původně jsem měl stejný názor jako ty, ale realita byla jiná.-
odin
08:32 08.06.2012 77.240.96.XXXZajímavé, že když se vrátil Peterson v 1978, už měl ve smlouvě klauzuli o týmové dvojce, zatímco Andretti by no.1 Tak že zas tak jedno to Chapmanovi nebylo. Ano tým Lotus preferoval, ale i uvnitř týmu začal s hiearchií. Možná i díky sezóně 1973. Tak bych tvrzení 1958MrLotus1994 zase tolik neodporoval. Podle mne má pravdu a jediné, co se dá rozporovat, je jeho a Chapmanův pohled na to "hlavní". Pro Chapmana byl hlavní jednoznačně pohár konstruktérů.-
AleSi
10:17 08.06.2012 90.182.123.XXXTrochu to uvedu na pravou míru. Andretti si post týmově (právem) vydupal. V polovině 70. let byla Andrettiho kariéra v útlumu a Chapmana přestala F1 zajímat. Byl to právě Andretti, který přišel za Chapmanem s úmyslem znovu nasednout na tu "vlnu" a chytit to nadšení a druhý dech. To Andretti vypiplal wing car k tehdejší dokonalosti a měl velkou zásluhu na úspěchu Lotusu. Nechtěl, aby po tvrdé práci slízl všechnu smetanu Peterson.
Chapman s Andrettim měli dobré vztahy, a to navzdory tomu, že Andretti dostal v roce 1977 nabídku od Ferrari a Chapman musel hodně přidat na platu, aby si Andrettiho udržel :)-
odin
11:17 08.06.2012 77.240.96.XXXPokud já vím, tak se Peterson s Chapmanem nerozešli zrovna v dobrém, respektive Peterson cítil křivdu. A zpět ho Chapman vzal jen s podmínkou, že bude dvojka. Nezpochybňuji ani slovo z toho cos' napsal, jen jsem reagoval na tvrzení, "že to není pravda". Podle mne je vše, co napsal 1958MrLotus1994 pravda. Zhruba od těch dob se to v týmech začalo dělit na no.1, a no.2 a tím skončila doba gentlemanského přepouštění vedoucích pozic a poskytování svých monopostů stájovým kolegům. Od těchto chvil to měli stájoví kolegové zakotveno ve smlouvách.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek