DISKUZE K ČLÁNKU GP Kanady 1973: Fittipaldi se cítí jako vítěz, tím skutečným je Revson

Přinášíme vám retrospektivní ohlédnutí za Grand Prix Kanady 1973, ve které se poprvé představil zpomalovací vůz a udělal více škody než užitku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Kanady 1973: Fittipaldi se cítí jako vítěz, tím skutečným je Revson

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 08.06.2012 13:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 8 lidí) 07.06.2012 14:30
Ok. Mám to podobně. Paměť a četba, mnohdy… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 07.06.2012 13:18
Nevím, zda to bylo úplně tak, jak píšeš.… »
» Ligier (Hlasovalo 7 lidí) 07.06.2012 13:26
Odvolávám se jen na paměť a navíc… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ligier

    Ligier

    88.103.97.XXX
    No jo u Tyrrellu to bylo jinak, tam Cevert musel poslouchat a když měl být odměněn místem jedničky, zemřel...

    + 6 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Nevím, zda to bylo úplně tak, jak píšeš. Proslýchalo se sice, že Stewart uvažuje o konci kariéry, ale pak se zase psalo, že skončil jen kvůli smrti Ceverta. Tak že nevím, zda by byl v roce 1974 jedničkou. Píšu to proto, že Cevert byl prvním pilotem, kterému jsem fandil. Tak pokud víš více, dej mi sem vědět.

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        88.103.97.XXX
        Odvolávám se jen na paměť a navíc zprostředkovanou až pozdější četbou, Stewart už byl rozhodnut ukončit kariéru po sté GP, ale protože se Cevert zabil, do ní už nenastoupil a absolvoval jich 99 (s 27 vítěznými GP v MS a třemi tituly...), šlo o poslední GP roku 1973. Tyrrell se tak ocitnul bez jezdců a fakticky pomalu kráčel k úpadku :-( Nikdy už nedosáhl tak vysoko jak s touto dvojicí. Ale to určitě víš. I v tomto článku je řečeno, že Stewart byl již na odchodu...

        + 7 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Ok. Mám to podobně. Paměť a četba, mnohdy zpětně. O F1 se zajímám zhruba od r.1970 (+-rok), tehdá příliš článků nevycházelo a informace se musely pracně shánět. V tv začali dávat záznamy až později a navíc jako dítě školou povinné jsem měl i mnoho jiných zájmů, než pátrání po informacích o formulích.04 Čerpal jsem hlavně ze Světu motorů, Motorové současnosti, Stadiónu a Štartu. Jednou za půl roku vycházely jako příloha MS "Piloti F1 ,nebo Grand Prix, kde se to hemžilo zajimavými články. A vlastně máš pravdu, Stewartův milník 100 GP a konec, se mi z paměti už vypařil a teď zpětně si to uvědomuji. Dík.11

          + 8 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    89.144.206.XXX
    Článeček super!01
    Také je to první sezona,kdy nejlepší team v poli měl dva špičkové jezdce,kteří se obírali o body a v tom důsledku získali jenom P.K.Ten hlavní jim unikl.Od této sezony se již začala více méne uplatnovat teamová režie a do smluv se přidávala klauzule o postu teamové jedničky!04

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.177.6.XXX
      no není to pravda. Pro Chapmana byl vždy více PK než PJ a tak mu bylo relativně jedno, kdo bude vítězit, hlavně, že to bude Lotus. Speciálně toho téma jsem řešil před 11 lety s Chapmanovo synem a původně jsem měl stejný názor jako ty, ale realita byla jiná.

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Zajímavé, že když se vrátil Peterson v 1978, už měl ve smlouvě klauzuli o týmové dvojce, zatímco Andretti by no.112 Tak že zas tak jedno to Chapmanovi nebylo. Ano tým Lotus preferoval, ale i uvnitř týmu začal s hiearchií. Možná i díky sezóně 1973. Tak bych tvrzení 1958MrLotus1994 zase tolik neodporoval. Podle mne má pravdu a jediné, co se dá rozporovat, je jeho a Chapmanův pohled na to "hlavní". Pro Chapmana byl hlavní jednoznačně pohár konstruktérů.03

        + 6 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • AleSi

          90.182.123.XXX
          Trochu to uvedu na pravou míru. Andretti si post týmově (právem) vydupal. V polovině 70. let byla Andrettiho kariéra v útlumu a Chapmana přestala F1 zajímat. Byl to právě Andretti, který přišel za Chapmanem s úmyslem znovu nasednout na tu "vlnu" a chytit to nadšení a druhý dech. To Andretti vypiplal wing car k tehdejší dokonalosti a měl velkou zásluhu na úspěchu Lotusu. Nechtěl, aby po tvrdé práci slízl všechnu smetanu Peterson.

          Chapman s Andrettim měli dobré vztahy, a to navzdory tomu, že Andretti dostal v roce 1977 nabídku od Ferrari a Chapman musel hodně přidat na platu, aby si Andrettiho udržel :)

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Pokud já vím, tak se Peterson s Chapmanem nerozešli zrovna v dobrém, respektive Peterson cítil křivdu. A zpět ho Chapman vzal jen s podmínkou, že bude dvojka. Nezpochybňuji ani slovo z toho cos' napsal, jen jsem reagoval na tvrzení, "že to není pravda". Podle mne je vše, co napsal 1958MrLotus1994 pravda. Zhruba od těch dob se to v týmech začalo dělit na no.1, a no.2 a tím skončila doba gentlemanského přepouštění vedoucích pozic a poskytování svých monopostů stájovým kolegům.12 Od těchto chvil to měli stájoví kolegové zakotveno ve smlouvách.

            + 5 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              90.182.123.XXX
              Ano, to vlastně hrálo roli taky. Jejich předchozí rozchod neproběhl zrovna ideálně. Ale dnes už se těžko dozvíme detaily :)

              + 5 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • AleSi

            90.182.123.XXX
            Jinak samozřejmě všem děkuji za pozitivní ohlasy 03

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama