DISKUZE K ČLÁNKU Grafika: Jak se v historii měnil výkon motorů Ferrari?
Jak se vyvíjel výkon motorů, které od roku 1950 až doposud poháněly monoposty rudé stáje z Maranella?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Grafika: Jak se v historii měnil výkon motorů Ferrari?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000737
(Hlasovalo 8 lidí)
28.11.2011 18:40
Skvělý článek, ale pochybuji že Ferrari někomu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000737
18:40 28.11.2011 XXXSkvělý článek, ale pochybuji že Ferrari někomu zdělí tak choulostivé informace jako výkon motoru, který všichni výrobci motorů tají. Údaje v tabulce jsou tedy horší či lepší odhady skutečného výkonu. -
-
-
hmmm
17:08 27.11.2011 XXXTurba měly "trochu" problémy se spotřebou, což byl, myslím, zrovna problém Ferrari, pokud to není chyba v excelu *). Jejich výkon rostl mnhohem víc, než se předpokládalo (traduje se, že kvalifikační motory BMW šly v některých případech snad až k 1500 koním, 1200 až 1300 to bylo určitě) a tak se začalo postupně omezovat.
V 84. zakázali dotankování a nádrž byla omezena na 220 l.
V 86. byl limit snížen na 195 l *).
V 87. přišlo omezení plnícího tlaku turba na 4 bary.
V 88., posledním roce turbomotorů, byl plnící tlak snížen na 2,5 baru a nádrž se zmenšila na 155 litrů.
-
-
-
-
-
Pelida
14:40 27.11.2011 XXXJe hroznej paradox, že nejvýkonější motor, jaký kdy byl, byl 1,5 litrový turbo šestiválec a v jakém roce.
Zajímalo by mě, že pokud chtějí udělat 1,6 turba šestiválce, tak nakolik jim to omezí, protože když to srovnám, tak s dnešníma technologiema by ty formule mohli mít klidně přes 1000 koní.-
-
hmmm
20:40 27.11.2011 XXXHlavně bude hodně přiškrcený plnící tlak, jako na konci turbo éry. S dnešní technikou si dovedu představit výkony podstatně vyšší než v 88. při spolehlivosti podobné letošní. Samozřejmě ne přes noc, ale po pár letech vývoje. Jenže nízký limit plnícího tlaku s sebou automaticky nese výrazné omezení výkonu.
Ten pokrok je hezky vidět na atmosférách, kdy mají dnešní 2,4 l osmiválce výkon podobný 3,5 l dvanáctiválcům z 90. let při mnohem lepší spolehlivosti.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek