DISKUZE K ČLÁNKU Grafika: Jak se v historii měnil výkon motorů Ferrari?

Jak se vyvíjel výkon motorů, které od roku 1950 až doposud poháněly monoposty rudé stáje z Maranella?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Grafika: Jak se v historii měnil výkon motorů Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 05.12.2011 13:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» virtual (Hlasovalo 8 lidí) 28.11.2011 11:41
Jakou dává tabulka odpověď? Asi zaslepeně vnímáš… »
» uzivatel000737 (Hlasovalo 8 lidí) 28.11.2011 18:40
Skvělý článek, ale pochybuji že Ferrari někomu… »
» tom11 (Hlasovalo 7 lidí) 27.11.2011 15:34
problém není to F, to je jasné. ale ten počet… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • vcv

    XXX
    nejde mi do hlavy ty poslední roky, vždyť je výkon zmrazenej.... 02

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Výkon zmrazený není, pouze v určitém smyslu vývoj. To se ale netýká vylepšování spolehlivosti, zlevňování a podobných úprav, k nimž musí dát své svolení všechny ostatní týmy.

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kucanu

    XXX
    Děte do p***** s těma kecama o zvuku. To chrlání v zatáčkách se vám letos líbilo ?? Mně teda ne. A že to jsou pořád kecy o tom, jak je zvuk pro F1 důležitý pro image.

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000737

    uzivatel000737

    XXX
    Skvělý článek, ale pochybuji že Ferrari někomu zdělí tak choulostivé informace jako výkon motoru, který všichni výrobci motorů tají. Údaje v tabulce jsou tedy horší či lepší odhady skutečného výkonu.

    + 8 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    XXX
    Jakou dává tabulka odpověď? Asi zaslepeně vnímáš jen počet koní, ale ta tabulka jinak mluví spíš v neprospěch pseudoekologického turba...

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    Výkon stále rastie a vidieť ako sa ho zmenou pravidiel snažia udržať v rozumných medziach. Ešte by to chcelo doplniť spotrebou paliva na 100 km. Z veľkosti nádrží a počtu tankovaní by sa dalo približne vypočítať. Nikto nechce zbytočne voziť palivo navyše.

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adamos

    XXX
    nevíte někdo, čím byly dány skoky turba v 80. letech?

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Pokud vím, omezovali postupně tlak v turbodmychadlech. Ale nebyla to myslím jediná změna.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        XXX
        Turba měly "trochu" problémy se spotřebou, což byl, myslím, zrovna problém Ferrari, pokud to není chyba v excelu *). Jejich výkon rostl mnhohem víc, než se předpokládalo (traduje se, že kvalifikační motory BMW šly v některých případech snad až k 1500 koním, 1200 až 1300 to bylo určitě) a tak se začalo postupně omezovat.

        V 84. zakázali dotankování a nádrž byla omezena na 220 l.
        V 86. byl limit snížen na 195 l *).
        V 87. přišlo omezení plnícího tlaku turba na 4 bary.
        V 88., posledním roce turbomotorů, byl plnící tlak snížen na 2,5 baru a nádrž se zmenšila na 155 litrů.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    ACH JO...KÉŽ BY SE VRÁTILA ÉRA "V12" TO BYL ZVOUČEK...TOHLE PROSTĚ NIC NENAHRADÍ...ŽÁDNÝ HNUSNÝ, FÉN ANI VYSAVAČ (TURBO). ČISTOKREVNÁ ATMOSFÉRA JE NENAHRADITELNÁ.. 20

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Maccer

    XXX
    Těch 880 koní je dobrý hárdcore! 11

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kebule

    XXX
    K čemu je zákaz vývoje motorů, když se evidentně porušuje? Jsou povoleny jen úpravy pro zvýšení spolehlivosti motorů. Kdo tedy rozhoduje, komu a jakou úpravu motoru FIA povolí. Podle mne je to dost neprůhledné.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Za článek,jako předkrm před závodem dávám 01 11

    + 9 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pelida

    XXX
    Je hroznej paradox, že nejvýkonější motor, jaký kdy byl, byl 1,5 litrový turbo šestiválec a v jakém roce.
    Zajímalo by mě, že pokud chtějí udělat 1,6 turba šestiválce, tak nakolik jim to omezí, protože když to srovnám, tak s dnešníma technologiema by ty formule mohli mít klidně přes 1000 koní.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Tomur

      XXX
      Bude omezen průtok paliva a hlavně ve srovnání s tehdejší dobou musí motor vydržet mnohem více než tenkrát 04

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        XXX
        Hlavně bude hodně přiškrcený plnící tlak, jako na konci turbo éry. S dnešní technikou si dovedu představit výkony podstatně vyšší než v 88. při spolehlivosti podobné letošní. Samozřejmě ne přes noc, ale po pár letech vývoje. Jenže nízký limit plnícího tlaku s sebou automaticky nese výrazné omezení výkonu.

        Ten pokrok je hezky vidět na atmosférách, kdy mají dnešní 2,4 l osmiválce výkon podobný 3,5 l dvanáctiválcům z 90. let při mnohem lepší spolehlivosti. 01

        + 4 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Withman

    XXX
    1970 - 1980 je chyba. Počet válců je 12 po všechny roky. Vidím to na chybu Excelu. :)

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      XXX
      proč by v to roce 1978 nemohl být plochý dvacetiválec 18? ne, jasně, že je tam chybička. ale ta tabulka je, řekl bych, dobrá odpověď škarohlídům, kteří jsou proti nové éře turbomotorů, která nás zanedlouho čeká01.

      + 5 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama