DISKUZE K ČLÁNKU Head o aktivním zavěšení, které Williamsu začátkem 90. let pomohlo k titulům

Williams FW14B bylo v roce 1992 zcela dominantní auto: vyhrálo deset závodů a oba šampionáty. Velkou zásluhu na tomto úspěch neslo inovativní aktivní zavěšení. Na počátky vývoje tohoto systému v Grove vzpomíná Patrick Head, který byl technickým ředitelem týmu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Head o aktivním zavěšení, které Williamsu začátkem 90. let pomohlo k titulům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 20.07.2011 13:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000554 (Hlasovalo 9 lidí) 19.07.2011 10:45
Jen bych chtěl upozornit, že máte menší chybku.… »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 19.07.2011 14:20
moze byt? 03 http://scarbsf1.com/williams… »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 19.07.2011 15:14
Jo a zabudol som v priklade uviest jeden z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Vítek

    XXX
    Aktivní zavěšení (na rozdíl od autonomních hmotových tlumičů) bylo IMHO předem pro každý okruh(a na něm pro každou zatáčku) předem naprogramovaný plus se počítalo s množstvím vezeného paliva.Tedy se automaticky měnila charakteristika podvozku v půběhu jízdy bez možnosti ovládání pilotem.Aspoň tak jsem to vždycky chápal.Když už se tu objevil tento článek s velmi zajímavým tématem čekal bych že právě tento princip tu bude objasněn,měl bych po letech konečně jasno 03

    PS:Není někde video jak se aktivní zavěšení chovalo v případě havárie nebo zdržení na trati?Nebo v takovém případě pilot aktivní zavěšení vypínal?

    + 10 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Axamith

    XXX
    Má aktivní zavěšení něco společného s hmotovými tlumiči, které používal Renault? Výsledek byl nejspíš stelný, auto drželo téměř konstantní světlou výšku a nedocházelo k rozhození aerodynamiky při průjezdech zatáčkami a při nerovnostech trati. Ale technologicky to bylo obdobné, nebo byl princip úplně jiný. Jako každou převratnou myšlenku, kterou nedokázala konkurence zvládnout byly i hmotové tlumiče zakázány . . .

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      XXX
      Oni hmotové tlumiče fungovali jen s pneumatikami Michelin.S Bridegostone to nefungovalo....

      + 7 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    XXX
    je vidět že se FIA nezměnila 03A kdo si letos vyskakoval na Williams,že se ptal nebo že bojkotoval foukáné difuzory,tak měl Williams letos plné právo 01 01

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Martin

    XXX
    Tie autá v tej dobe - to bola proste nádhera. Nie ako tie dnešné škaredé formule. Tomu autu nič nechýba. Všetko je tam v perfektnej harmónii. Nič navyše ani menej. Ach jo, to byly časy.

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Inkognito

      XXX
      No, někteří jezdci by mohli vyprávět, nebo spíše už nemůžou vyprávět, že bezpečnost byla jedna z věcí která těm kráskám chyběla.

      + 7 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000554

    uzivatel000554

    XXX
    Jinak je super, že se tady píšou takovýhle články. To málo kde najdeme. Ten neustále v TV propagovanej, údajně nejlepší web o F1, to nemá ani omylem. 03

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petřík

    XXX
    Škoda, že zde není nějaký schématický obrázek toho zavěšení.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      moze byt? 03
      [odkaz na stránku]

      + 9 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      este nieco v "inom" jazyku 06
      [odkaz na stránku]

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petřík

        XXX
        Díky, video má určitě vypovídající hodnutu (víc než 3 stránky textu :P) ale pořád si nejsem jistý zda tomu rozumím. Má být aktivní zavěšení jakýmsi adaptivním podvozkem? Jinak totiž nedokážu pochopit k čemu to bylo dobré :).

        + 6 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          XXX
          Zjednodusene povedane - pre aerodynamiku (i celkovo stabilitu) je ziaduce aby bola "konstantne" udrziavana svetla vyska vozu a poloha voci prudeniu/obtekaniu vzduchu (nezavisle na sily posobiace v zavislosti na podmienkach - napr. nerovnosti na trati) - tento system podstatne vylepsuje efektivitu aero.

          + 8 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            XXX
            Jo a zabudol som v priklade uviest jeden z najpodstatnesich - napr. mnozstvo paliva

            + 9 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000587

          uzivatel000587

          XXX
          vyrovnaval auto v zakrutach a mohol ich tak prechadzat vyssimi rychlostami.

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000554

    uzivatel000554

    XXX
    Jen bych chtěl upozornit, že máte menší chybku. To auto vyhrálo 10 závodů, 9 s Mansellem a jednou vyhrál Patrese.

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pec

    XXX
    To aktivní zavěšení podle mě zničilo Sennu.
    Williams vyhrál titul s Prostem, když jim to šlapalo. Pak tam přišel Senna a zakázalo se to. Senna jezdil s vrakem, dělal co mohl, ale nešlo z toho nic vymáčknout. Pak to tak tragicky skončilo...

    Ještě že dnes je ta F1 bezpečnější a i ve špatném monopostu se dá aspon těžko zabit.

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petřík

    XXX
    Jo, to sem chtěl slyšet. Já vím, že pro udržení ideální aerodynamiky je zapotřebí mít auto v "náklonově" stabilní poloze, ale nevěděl jsem, jestli to přímo slouží právě k tomuto.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Bird44

    XXX
    díky za článek! 11

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama