DISKUZE K ČLÁNKU Head o aktivním zavěšení, které Williamsu začátkem 90. let pomohlo k titulům
Williams FW14B bylo v roce 1992 zcela dominantní auto: vyhrálo deset závodů a oba šampionáty. Velkou zásluhu na tomto úspěch neslo inovativní aktivní zavěšení. Na počátky vývoje tohoto systému v Grove vzpomíná Patrick Head, který byl technickým ředitelem týmu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Head o aktivním zavěšení, které Williamsu začátkem 90. let pomohlo k titulům
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000554
(Hlasovalo 9 lidí)
19.07.2011 10:45
Jen bych chtěl upozornit, že máte menší chybku.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Vítek
13:50 20.07.2011 XXXAktivní zavěšení (na rozdíl od autonomních hmotových tlumičů) bylo IMHO předem pro každý okruh(a na něm pro každou zatáčku) předem naprogramovaný plus se počítalo s množstvím vezeného paliva.Tedy se automaticky měnila charakteristika podvozku v půběhu jízdy bez možnosti ovládání pilotem.Aspoň tak jsem to vždycky chápal.Když už se tu objevil tento článek s velmi zajímavým tématem čekal bych že právě tento princip tu bude objasněn,měl bych po letech konečně jasno
PS:Není někde video jak se aktivní zavěšení chovalo v případě havárie nebo zdržení na trati?Nebo v takovém případě pilot aktivní zavěšení vypínal? -
Axamith
06:39 20.07.2011 XXXMá aktivní zavěšení něco společného s hmotovými tlumiči, které používal Renault? Výsledek byl nejspíš stelný, auto drželo téměř konstantní světlou výšku a nedocházelo k rozhození aerodynamiky při průjezdech zatáčkami a při nerovnostech trati. Ale technologicky to bylo obdobné, nebo byl princip úplně jiný. Jako každou převratnou myšlenku, kterou nedokázala konkurence zvládnout byly i hmotové tlumiče zakázány . . . -
-
uzivatel000554
11:09 19.07.2011 XXXJinak je super, že se tady píšou takovýhle články. To málo kde najdeme. Ten neustále v TV propagovanej, údajně nejlepší web o F1, to nemá ani omylem. -
-
-
-
-
erdedy
15:02 19.07.2011 XXXZjednodusene povedane - pre aerodynamiku (i celkovo stabilitu) je ziaduce aby bola "konstantne" udrziavana svetla vyska vozu a poloha voci prudeniu/obtekaniu vzduchu (nezavisle na sily posobiace v zavislosti na podmienkach - napr. nerovnosti na trati) - tento system podstatne vylepsuje efektivitu aero. -
uzivatel000587
16:30 19.07.2011 XXXvyrovnaval auto v zakrutach a mohol ich tak prechadzat vyssimi rychlostami.
-
-
-
-
uzivatel000554
10:45 19.07.2011 XXXJen bych chtěl upozornit, že máte menší chybku. To auto vyhrálo 10 závodů, 9 s Mansellem a jednou vyhrál Patrese. -
-
Pec
01:32 20.07.2011 XXXTo aktivní zavěšení podle mě zničilo Sennu.
Williams vyhrál titul s Prostem, když jim to šlapalo. Pak tam přišel Senna a zakázalo se to. Senna jezdil s vrakem, dělal co mohl, ale nešlo z toho nic vymáčknout. Pak to tak tragicky skončilo...
Ještě že dnes je ta F1 bezpečnější a i ve špatném monopostu se dá aspon těžko zabit.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek