DISKUZE K ČLÁNKU Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství + VIDEO
Dramatická bitva, déšť a nehoda domácí hvězdy 15 kol před cílem, to byla kulisa na Hockenheimringu, kde se opět měnilo pořadí v průběžné klasifikaci. Mercedes mohl slavit double a Hamilton po včerejší frustraci zažíval zcela odlišné emoce.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství + VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
odin
19:00 23.07.2018 77.240.103.XXXDáváš jim moc těžké otázky. To oni sami neví.
Pro mne letošní Německo popřelo všechny argumenty těchto dvou, z loňského Monaka. Najednou u Ferrari ukázali, že lze pokrývat dění za vedoucím pilotem i pomocí (v dané chvíli) hůře postaveného pilota. Najednou si klidně povolají k pitstopu nejprve toho druhého a nikoliv, jak se předem dohodli před závodem. A hlavně, rychlejší Seb musel několikrát brečet do rádia, aby si vynutil předjetí pomocí TR, která byla stejně jasná, jako loni v Monaku, nebo teď v případě příkazu Valterimu. Tohle vše vnímám jako TR. Na rozdíl od jednostranně fandících diskutérů.
A tak se tu hledají jakési "KDYBY" a přesně se ví, co by následovalo.-
Mike17
10:30 24.07.2018 217.31.62.XXXOdine, tohle je těžká otázka jen pro tebe. Já jsem odpověděl bez problémů a logicky. Kdyby Kimiho nechali na trati dýl a on pak zůstal viset za pomalým Hamíkem, zrovna vy dva byste na Ferrari nenechali nitku souchou. To není odsouvání, to je holý fakt.
Opět jen prokazujete, že Ferrari nemůže udělat strategii tak, aby vy dva jste byli spokojení a neviděli za tím podraz na Kimiho.
Jeho pitstop byl naprosto logický, pro Kimiho prospěšný a pro každého jiného naprosto samozřejmý.
Prosím a kde jsi četl, že se předem na nějakých pitstopech domlouvali??? To by mne fakt zajímalo. Opět tvá intuice?-
odin
21:43 24.07.2018 77.240.103.XXXNa Hockenhaimu se celkem dobře předjíždí. A s DRS je to ještě snadnější. Můžeš mi vaysvětlit, proč by měl Kimi zůstat viset za POMALÝM Hamiltonem??? Máš k tomuto tvrzení nějaké důkazy, nebo argumenty??? Že to považuješ za holý fakt?
Nikdo z nás nic neprokazuje. To spíše ty prokazuješ, že nejsi v obraze.
Jo a pokud jde o tvrzení o domluvách před závodem na pořadí pitstopů, tak to se budeš muset obrátit se svým dotazem na svého souputníka. Ten čímsi takovým argumentoval, když jsem tvrdil, že loni v Monaku mohli použít k pokrytí Maxe a Bottase hůře postaveného Vettela.
Já intuice nemívám, to ty mi je spolu s dalšími věcmi, podsouváš.-
Mike17
13:37 25.07.2018 217.31.62.XXXJo, předjíždí. Pokud jsou monoposty různě rychlé. Našlo se tam hodně dvojic, které za sebou zůstaly po dlouhou dobu, ikdyž byl ten druhý do té doby rychlejší: Čím to? Když se tam tak dobře předjíždí....
Proč třeba nepředjel Bottas Hamíka. Proč nepředjel Kimi Bottase. Vždyť podle tebe to bylo snadné. Proč nepředjel Alonso Haas. Slabší piloti?
Že v Monaku porušili nějakou dohodu o nechání pozic jsi používal ty, ne Easy. A intuici jsi předvel teřba při imaginárním pitstopu pro Kimiho v Austrálii. A není to jediná imaginární záležitost, o které jsi věděl pouze ty. Tak co ti podsouvám???-
odin
13:53 28.07.2018 77.240.103.XXXBottas Hamíka nepředjel, protože to dostal zakázáno od týmu. (Pro někoho logický postup, minimálně stejně logický, jako když Ferrari vymění své piloty a odůvodňují to jinou strategií). Mně TR vadí u každého, ale holt se s tímto faktem, že se děje stále, musím nějak smiřovat.
A zase se na tvé otázky mohu vrátit do loňského Monaka. A odpovědět ti, že nikomu z těchto tebou uváděných dvojic, (kdy jeden byl rychlejší a přesto nepředjel toho pomalejšího), nebylo umožněno férově spolu bojovat tím, že toho pomalejšího tým stáhne a umožní tomu rychlejšímu předjet přes boxy. Ale proč by to také dělali, když byli z jiných týmů? A to je právě ten rozdíl, že když jsou oba piloti z jednoho týmu, tak ten zasáhne a týmovou režií a umožní předjetí. Ale v normálním režimu se to nestává.
Dohoda v Monaku? To byla reakce na Easyho argumenty, že ten kdo zvládne lépe kvaldu má výhodu a vítězí.
-
-
-
-
-
-
Icewoman
21:02 24.07.2018 178.255.168.XXX2-3 kola? Proč? Vettel jel přezouvat o deset kol později, Verstappen dokonce až v kole 28...a v pohodě... Tak se ptám, k čemu ta strategie byla dobrá - zatím mi vychází, že k ničemu. Kdybys třeba argumentoval tím, že Ferrari mělo vpředu 2 auta, ostatní jen jedno a chtěli to nějak posichrovat...
A prosím, nepodsouvej mi, že mi žádná strategie není dost dobrá a že za vším vidím podraz na Kimiho, to jsem nikdy netvrdila. Jsi to ty, kdo tady do toho rýpe po každém závodě, i když strategie nikdo nezpochybňuje...-
Mike17
13:41 25.07.2018 217.31.62.XXXPromiň, ale nepíšeš tu náhodou o tom, jak zase poškodili Kimiho? Tak je ti dobrá, nebo ne?
Ano, Vettel přezouval o 10 kol později. Víš proč? Aby vyjel ještě před Hamíkem. Bohužel Kimi byl zase o spoustu sekund pozadu, tak by i po 10-ti kolech vyjel kde???? Za Hamíkem. Došlo? A pak by se vozil dalších 18 kol za výrazně pomalkším vozem. A kdo by tu pak řval o stupidním poškození Kimiho.....
Neměli co sychrovat. Vettela v tu dobu Hamík nijak neohrožoval, měl za sebou 3 bližší soupeře. Z brzské výměny neměl Vettel vůbec nic. Naopak pro Kimiho bylo lepší vyjet před a ne za Hamíkem. To by pochopilo i malý děcko.-
Icewoman
21:02 25.07.2018 178.255.168.XXXJá píšu, že poškodilli Kimiho? Ne - jen že mi není jasný, k čemu ta strategie byla dobrá. Protože pokud se měl Kimi udržet s pitem navíc před Hamiltonem, musel by být rychlejší než on o více než sekundu na kolo. Spousta sekund je prosím kolik? Kimi po zastávce vyjel těsně před Hamiltonem a měli pře sebou oba ještě zastávku - takže šul -nul... Ty fakt nevíš, co píšeš - proč by se měl vozit za VŸRAZNĚ pomalejším - výrazně pomalejší nejde předjet?-
Easy
21:39 25.07.2018 178.209.132.XXXKimi jezdil od začátku závodu do svého prvního pitstopu s průměrným náskokem cca 0.9s na kolo před Lewisem (ten se tehdy probíjel polem, poslední kola před Kimiho zastávkou hodně zrychlil). Následně až do doby, kdy zajížděli jedni z posledních pilotů k prvním zastávkám (kolem 25.-30. kola) jezdil Kimi asi o 0.8s na kolo rychleji, poté se až do Lewisovy zastávky jejich průměrné tempo srovnalo. Uvádím přibližné hodnoty, do excelu jsem si nahrál časy všech kol obou pilotů a zkoumal časové úseky, kde Kimi získával náskok. Netvrdím, že se jedná o dokonalou analýzu, ale aspoň se snažím vnést trochu světla do toho, proč se jednalo u Kimiho o strategii na jistotu. Nové gumy mu měly zajistit v každé fázi závodu dostatečný náskok před Lewisem, který vyrážel do grand prix s alternativní strategií. -
-
Mike17
14:50 26.07.2018 217.31.62.XXXProč by musel být o víc jak sekundu rychlejší? Měl o 14 kol novější gumy a jezdil by na nich celých 28 kol (do Hamíkovy výměny v 42-tém kole). Minimálně na začátku ujížděl Hamíkovi zdatně. Na najetí na výměnu, která v Německu trvala nějakých 17-18s nepotřeboval přece víc jak 1s na kolo. Podle mne stačilo 0,5s na kolo.
Kdyby ho pověsili za Hamíka, jistě by ztratil pozici minimálně na Maxe. A předjetí? Výrazně pomalejší bylo 0,5-1s jak jsem psal. Je to dost velký rozdíl na předjíždění? Viděl jsem spoustu dovjic, kde se vozili za někým desítky kol. Kde bereš jistotu, že by to Kimi dal? Jo, teoreticky možné bylo. Ale snadné jistě ne a rozhodně by ho to také nějaký čas a zničené gumy stálo.
-
-
-
-
-
-
-
odin
19:18 23.07.2018 77.240.103.XXXAha. A jaký je to průšvih a jaký rozdíl? Skončil snad Kimi včera před Hamem??? Nějak jsem si nevšiml. Body se snad rozdávají za projetí cílem, nikoliv za to, na kolikátém místě vyjede ten který pilot po svém pitstopu. Pokud by Kimi vyjel po pitu za Hamem a celkově vyhrál, tak s tím nikdo nebude mít nejmenší problém. A i ti, kteří mu nefandí uznají Kimiho strategii za výbornou. Bohužel to je v posledních letech tak, že díky strategii, končí hůře, než odstartoval.
A zrovna včera mohl klidně jezdit ještě déle a s Hamem si to rozdat na přibližně stejně starých pneu rozdílných tvrdostí. (V závěru by měl ty své tvrdší v lepší kondici.)-
Mike17
10:34 24.07.2018 217.31.62.XXXTakže protože to nakonec Hamík vyhrál, tak to měli Kimimu zabalit už po prvním pitstopu a poslušně ho zařadit za Hamíka????? Co je to za blábol?
Pro Kimiho bylo lepší jezdit před Hamíkem, to snad vidí každý kromě tebe. A co z toho měl Vettel??? Opět nic!!!
Takže podle tebe opět TR proti Kimimu, ikdyž to byl naprosto samozřejmý a logický pit a Vettelovi to nemohlo nijak pomoct. Jak jinak.-
odin
23:47 24.07.2018 77.240.103.XXXZa normálních podmínek (bez deště a SC) ta strategie pro Kimiho znamenala pit stop navíc. Na rozdíl od všech, kteří jezdili do té doby na opotřebovaných pneumatikách vesele dál v čele závodu. A čelo počítám, první pětku.
Kimi rozhodně neměl šanci na slušný výsledek. Že nakonec skončil na bedně, bylo způsobeno deštěm SC a Vettelovým kiksem.
Strategie Kimiho nedávala smysl pro Kimiho žádný.
Pro Ferrari a Seba šlo o utnutí postupu Hamíka.( Do té doby předjížděl všechny bez větších problémů a získával jednu pozici za druhou. Ferrari potřebovalo vybavit lepším materiálem svého hůře postaveného pilota, který bude Hamíka v případě potřeby blokovat a tím chránit Sebovu první pozici. Opět se ptám, zda stejná strategie nebyla možná loni v Monaku? Též mohli použít Vettela k ochraně Kimiho prvenství.
A upozorňuji, že pitstop Kimiho letos v Německu zas tolik Ferrari nevyčítám. To, co jim vyčítám je příkaz k přepuštění pozice Sebovi. Pro mne stejná situace, jako u Merglů, kdy zakázali Bottasovi útočit na Hamiltona.
Přepuštění pozice Vettelovi pomohlo, nebo si snad myslíš opak? TR to byla. Nebo si opět myslíš opak?
Já v tomto vidím TR u Ferrari a následně i u Mercedsu. Tak že konzistentní názor.
Pokrývání Hamiltona Kimiho pitstopem zmiňuji jen jako možnost, kterou jsem uváděl už loni po Monaku, kdy jste argumentovali pokrýváním soupeřů vedoucím pilotem (lépe postaveným). I loni v Monaku bylo možné pokrývat Maxe a Bottase Vettelem. Nijak by mu to neublížilo a Ferrari by mělo též double. Jen by Seb nevyhrál. Letos to na double nevypadalo, ale jeli opět na Sebovo vítězství.
A v tomto spatřuji TR ve prospěch Vettela loni v Monaku. Když se chce lze pokrýt soupeře i hůře postaveným pilotem.-
Easy
11:21 25.07.2018 46.135.19.XXXOdine, jednou provždy by ses měl smířit s tím, že loni v Monaku překvapilo chování gum více stájí. U Red Bullu také u jednoho z pilotů nevládlo nadšení. Takže vlastně tvrdá TR by byla, kdyby Seba přesto, že mu to jelo jako z praku, povolali násilně do boxů, aby náhodou Kimiho nepředjel. Asi ti to připomenu vždy, když budeš argumentovat tím, že ten, kdo vyhraje kvaldu má automaticky rezervováno lepší místo v cíli.-
odin
14:05 28.07.2018 77.240.103.XXXJaképak překvapení. Ferrari nic pokrývat nemuselo. Pokud ano, mohlo k tomu s klidem použít druhého v pořadí Vettela a s vedoucím Kimim jet na "jistotu". Tak jak to předvedli letos v Německu.
Jo, připomeň mi to až budu argumentovat, že lépe postavený v kvaldě má právo na lepší umístění v cíli. Zatím tyto argumenty používáš ty, když neustále omíláš lepší Vettelovy kvalifikace, jako důvod pro lepší volbu strategie.
-
-
Mike17
13:49 25.07.2018 217.31.62.XXXKimi byl třetí a tuto pozici by bez deště bral i se dvěma pitstopy. Kdyby ho naopak nechali dýl a ztratil by 10-15s za Hamíkem, tak by se jistě posunul až za Verstappena. Výsledek toho je jasný. Strategie byla správná.
Nevím, co sem taháš zase Monako? Komu Kimi chránil pozici????? Jak??????????? Vždyť vyjel 2s před Hamíkem a rychle mu odjížděl. Tak co proboha chránil???????????????? Nějaký Odinovský imaginární pocit, že by se Sebík líp cítil???? Kdyby chtěli Vettela chránit před Hamíkem, tak by Kimiho naopak nechali na trati o hodně dýl, aby Hamíka skutečně brzdil!!!!!
A ano, přepuštění byla TR. Jasná a logická, když měl každý jinou strategii. Dělá se to běžně u všech týmů. Jediné nelogické na tom je to, že to tak dlouho trvalo.
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek