DISKUZE K ČLÁNKU Kvalifikace v režii rudých barev Ferrari a Vettela, Verstappen pohřbil své naděje havárií
Kvalifikace do druhého závodu už měla zčásti rozdané karty ještě předtím, než piloti vyrazili do boje o pozice. Zatímco Kimi Räikkönen unikl penalizaci po nedobrovolné zastávce ve druhém tréninku, Hamiltona kvůli potížím s převodovkou čeká posun startovním polem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kvalifikace v režii rudých barev Ferrari a Vettela, Verstappen pohřbil své naděje havárií
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Situs
14:32 08.04.2018 85.70.164.XXXJe jasný že větší aerodynamický přítlak ti pomáhá jezdit lépe v zatáčkách, tento přítlak nahrazovat váhou po vzoru Ferdy je naprostý nesmysl. Pokud víš že budeš těžší tak aby jsi lépe zvládal zatáčky je dobrý počítat s ještě větším přítlakem než je zapotřebí u lehkého vozu, ty odstředivé síly jsou totiž samo s menší váhou menší. No počkejme si na závod, kvalifikace to nebyla povedená, uvidíme co předvedou v závodě. Jisté je že se čekalo více a tlak roste, laťku nastavili vysoko, tady McLaren zachrání jen výsledky. Mluví se o tom že auto má být hodně jiné až dokončí přestavbu, na tohle období je třeba se obrnit, a když to nezvládnou do půlky sezony, bude na čase zklamaně kapitulovat. To se nestane, bude to ok, věříme-
-
Mike17
14:44 08.04.2018 185.149.130.XXXJá myslím, že jste se jen nepochopili. Větší hmotnost zvyšuje tření, tedy "přítlačnou sílu" na trať, ale mnohem víc zvyšuje odstředivou sílu. Tedy je nežádoucí. Aerodynamický přítlak zvyšuje to první také, ale bez efektu odstředivé síly.
Co tím chtěl ale říct je fakt, že stejný aerodynamický přítlak se víc projeví při lehkém voze, než těžkém. Tedy jezdit z větším přítlakem je větší výhoda v kvalifikaci, než závodě. Pokud do toho nezasáhnou další vlivy, jako je teplota gum, nebo vyvážení vozu.-
Situs
15:06 08.04.2018 85.70.164.XXXJá s tebou souhlasím, no jde mi čistě o konstatování Ferdy že "Těžší vůz sám dodá přítlaku a ještě ho zvyšovat aerodynamikou má nežádaný efekt". To je podle mě nesmyslný výrok. Pokud chceš projíždět zatáčky rychle i s těžším vozem, je třeba zvýšit aerodynamický přítlak aby jsi kompenzoval nežádoucí vliv těžšího auta. Samo něco jiného je to u kačera který je lehoučký jako pírko že ti ho převrátí i vítr, a navíc kde výkon generuje tah a ne sám kačer skrze motor přenášený na trať skrze pneumatiky. Nastavit optimum všech parametrů, včetně úrovně přítlaku je určitě kompromisem volbou pro závod a pro jedno kolo, je možné že to McLaren zvoral, nebo se mnohem více orientuje na závod, no rychlost na jedno kolo nebyla dobrá. To že McLaren mnohem lépe vypadal i v Australském závodě než v kvalifikaci ale podle mě nebude náhoda.-
Mike17
15:25 08.04.2018 185.149.130.XXXJo, druhá část té věty smysl nedává a příklad s kačerem nebyl zrovna dobrý. To jsem četl až potom.
Že Mclaren v závodech vypadá líp než v kvaldách, souhlasím taky. Je to dlouhodobý trend, takže to opravdu nebude náhoda. Uvidíme, kam to vytáhnou.
-
-
-
spinelesssheep
14:58 08.04.2018 85.70.184.XXXPochopitelně, s nárůstem váhy se zvětšuje odstředivá síla. Síly které drží formuli v zatáčce díky přednímu a zadními křídlu se nerozkládají do normálové složky síly, kdežto hmotnost vozidla se do ní rozloží a táhne formuli ven.
Tak hlavně že nás Ferda přišel zase poučit. -
-
spinelesssheep
15:16 08.04.2018 85.70.184.XXXResp. né že by se hmotnost rozložila do síly, ale normálová (odstředívá) síla je závislá na hmotnosti a roste úměrně s ní. Aby jsme byli přesní.
-
-
-
Situs
12:36 08.04.2018 85.70.164.XXXJinak na Kimim je vidět že nejen že mu auto sedne, ale že si taky velice věří. Je až překvapivé jak najednou dává najevo svou nespokojenost a nelibost vůči jistým okolnostem ze strany Ferrari. Trochu se nabízí že Kimi vystrčí lokte i při souboji kolo na kolo s Vettelem, a dneska na startu může být velmi tvrdým soupeřem.-
daaviid23
12:43 08.04.2018 91.245.26.XXXTaky mě to překvapuje. Povětšinou až na výjimky mě přišlo, že to měl dost na klobáse a teď najednou myslí na to být před Sebem. Každopádně ale nejsem proti když to neskončí špatně pro Ferrari!
Celkově to nevypadá na mnoha frontách tak špatně jak jsem si myslel. Forza Ferrari!-
Situs
12:46 08.04.2018 85.70.164.XXXNo je otázkou co myslíš špatně pro Ferrari. Jestli myslíš karamboly mezi sebou že neuhne ani jeden, tak jasně. Jestli myslíš špatně že by se třeba obírali o body, no, je to otázka pohledu, já chci vidět souboje no Ale přiznávám že kdyby ve Ferrari měli ztratit třeba PJ jen proto že Kimi je moc silný a Bottas neškodný, tak by to bylo pro Ferrari až praštěné -
-
-
-
spinelesssheep
10:52 08.04.2018 85.70.184.XXXZajímalo by mě kolik si tady milhaus500 založil účtů aby ovlivňoval zase palce...to je fakt neuvěřitelný.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek