DISKUZE K ČLÁNKU V dramatickém závěru rakouské Grand Prix triumfoval Bottas

Devátý závod zavedl smečku F1 do horského prostředí rakouských Alp. Na okruhu s bohatou historií a nezapomenutelných závodů to zpočátku vypadalo na poklidný závod, ale závěr byl skutečně strhující.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V dramatickém závěru rakouské Grand Prix triumfoval Bottas

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 10.07.2017 10:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» shazec (Hlasovali 4 lidé) 09.07.2017 15:33
Tuším, že Bottas ještě dostane 5s penalty po… »
» shazec (Hlasovali 4 lidé) 09.07.2017 15:49
Tady je to vidět ještě lépe. Vážně nechápu jak… »
» shazec (Hlasovali 3 lidé) 09.07.2017 15:44
Podívej se prosím na to video a řekni mi jestli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kevvin

    Kevvin

    185.73.103.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Kazdopadne Ferrari potrebuje novy motory, jestli chce zustat ve hre 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Kdesi jsem četl, že nové nmotory už mají, akorát chtěli otestovat jejich výdrž, tak je na závod zatím dostal Haas.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Libor P.

        Libor P.

        89.190.61.XXX
        Haas sem nejak nepostrehl, ale v Silverstone uz by je meli mit?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Haas použil 3. specifikaci Ferrari v Rakousku, má o 10-15 koní více. Test u zákazníka proběhl OK, v Anglii ji nasadí i Ferrari. Novou specifikaci veze do Silverstone i Mercedes.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    78.102.207.XXX
    Bottasův start. Možná je to v pořádku podle měření, ale duchu pravidel to podle mě odporuje.

    Ty světla pomalu ani nezačala zhasínat, když se pohnul. A to mluvíme o (docela rychlých) LED, ne normálních pomalých žárovkách.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      82.144.151.XXX
      Předpokládám řízení LED pomocí pulsně šířkové modulace a kvůli blikání LED zase použití filtrů, kde se projeví kondenzátory... Ty mohou podržet napětí na LEDkách o kousek déle po povelu ke zhasnutí.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        78.102.207.XXX
        Netroufal bych si tvrdit, jak jsou řízena tyto konkrétní startovací světla.
        Moje pointa je, že oproti normálním světlům zhasínají pěkně rychle a servačnost bude velmi nízká a z těch srovnávacích videí je vidět pohyb, kdy se ještě (relativní, okometrická (jakou jinou mají piloti?)) jasnost světel nesnížila. Ale pravda, my to vidíme filtrovaně ještě přes kameru a monitor.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • shazec

      shazec

      89.203.142.XXX
      Pointou je, že i kdyby to trefil úplně přesně. Tak to není díky jeho nadlidským reflexům, ale tím že to prostě zkusil odhadnout, což je proti duchu pravidel. Zbytek startovního pole reagoval na samotné zhasnutí světel a netrefoval se do momentu kdy začínají zhasínat.
      Ze stejného důvodu jsou v atletice při sprintu "reakční časy" pod 0,1s hodnocené jako jump start, jelikož není možný tak rychle reagovat ale jen to trefit.
      Ačkoliv to teda může být podle telemetrie 0,2s, tak mezi opravdovým zhasnutím světel a pohnutím vozu je to tak -0,01s v Botassův neprospěch.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        78.102.207.XXX
        Nemám důvod nesouhlasit. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Je otázka, jak je "ulitý start" definován v pravidlech . Pokud tam nic o délce reakční doby není, nelze Bottasovi nic vytýkat. V opačném případě by se FIA vystavila riziku, že to Mercedes bude řešit třeba i soudně.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Iscarian

        Iscarian

        89.177.215.XXX
        Dobře shodnem se na tom, že to Bottas trefil. Asi se taky shodnem, že F1 není atletika. A teď, kolik asi získal cm výhody nad Vettelem, tím že to trefil od standartního startu Vettela? Pokuď by Bottas skutečně ulil, tak by dostal pentli. Myslím, že tu zbytečně vyrábíš pseudokauzu.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • shazec

          shazec

          89.203.142.XXX
          Jelikož tohle není atletika, tak se rozhodně nejedná o cm ale o metry. Aneb jak velkou má výhodu člověk který odstartoval o 0,16s dříve. Rozhodně tu nevyrábím pseudokauzu.
          Pokud tohle FIA nehodlá trestat jako ulitý start, tak se můžeme také dočkat toho, že jezdci budou start trefovat namísto toho aby na něj reagovali a potom bude třeba třetina jezdců dostávat penalizace.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Už jsem to tu napsal, ale klidně to zopakuji. Pokud ta délka reakční doby není v pravidlech, není šance Bottase potrestat. Prostě mu to vyšlo.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            82.144.151.XXX
            A co je špatného na tom, že se Bottas trefil do tolerančního pásma? Byl to jeho risk, kdyby to nezvládl, tak dostal pentli. Tím, že mu to vyšlo přece nikoho neohrozil, tak nevím, proč by měl pykat za to, že se mu to podařilo. Ať to zkusí i ostatní, když jim to za to bude stát.
            Můj názor je ten, že Valtterimu se to povedlo díky štěstí, to nemá se šikovností co dělat, protože reakční doba člověka na optický vjem rozhodně není nulová 03

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama