DISKUZE K ČLÁNKU GP RUSKA: Massa možná rozhodl o Bottasově vítězství, Mercedes drží v Rusku neporazitelnost

Po třiceti Grand Prix jsme neviděli v první řadě ani jeden Mercedes, což postavilo ruský závod do zajímavého světla. Nesmíme zapomínat, že tu zatím vyhrávaly pouze Mercedesy a Ferrari mají na svém kontě pouze jedno druhé a jedno třetí místo, o to zajímavěji byly karty rozdány.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP RUSKA: Massa možná rozhodl o Bottasově vítězství, Mercedes drží v Rusku neporazitelnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 94, poslední 23.05.2017 13:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasovali 3 lidé) 30.04.2017 15:55
Kdo tady mluví o souboji kolo na kolo? Ty si fakt… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 30.04.2017 16:02
"PS: Předjel vůbec někdo někoho ? Krom… »
» hixaxon (Hlasovali 3 lidé) 30.04.2017 16:03
BOT si to rozhodně zasloužil. Vynikající start!… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Easy

                Easy

                82.144.151.XXX
                Proto nechápu to obecné volání po městských okruzích. Na zelené louce jde něco vymyslet, mezi baráky je to už horší.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  rock

                  82.117.159.XXX
                  Že by peníze?
                  Jedna věc bude postavit a provozovat autodrom na zelené louce, včetně kompletní infrastruktury, příjezdových komunikací atp.
                  Jiná věc bude přiživit se na nějakém větším projektu, kde platíš extra jenom za asfalt a tribuny, ale infrastrukturu sdílíš s někým jiným a navíc areál využiješ celoročně (výstavní areál, sportovní haly)
                  ještě jiná věc je město, kde zaplatíš jenom za bariéry, montovaný tribuny z lešenářskejch trubek a paddock.

                  Navíc na zelenou louku můžeš mít problém dostat diváky. Co se vyrovná třeba Montrealu, kam ti lidi přijedou metrem?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Easy

                    Easy

                    82.144.151.XXX
                    No právě proto je lepší mít standardní okruhy, kde závodí různé série, než nějaké krátkodobé exotické destinace postavené jenom za účelem zvýšení atraktivity daného prostředí díky F1.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • hixaxon

                    hixaxon

                    86.49.126.XXX
                    Přidávám se k finančním důvodům a přihazuji sponzory.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Je to fakt bída. Bylo celkem jasný, že i kdyby Vettel Valteriho dorazil, na předjetí neměl ani omylem. Dalo mu hodně práce zůstat do 1s. Napětí bylo pryč. Prostě se rozhoduje na startu a případně v boxech. 05

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            82.144.151.XXX
            Lidi si stěžují na nudnost ruského okruhu a dnes jsou mnozí zaskočeni, že tam byla nuda 04
            Jen si vzpomeňme na minulý závod v Bahrajnu, kdyby Lewis nedostal tu pentli. Jak by mohl vypadat závěr závodu... Neházejme ještě flintu do žita a počkejme na ty naše oblíbené okruhy. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Jo, na některých okruzích to není taková tragedie. Ale proti loňsku je to krok zpět a už ten byl horší než předchozí. Něco s tím budou muset udělat, okruhů, kde někdo někoho vůbec předjede, bude jako šafránu. 05
              Dřív tohle bylo jen v Monaku a to mělo aspoň nějakou atmosféru. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Easy

                Easy

                82.144.151.XXX
                Snad nebude reakcí zavedení obráceného startovního roštu nebo nějaké vychytávky z amerických závodů 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  rock

                  82.117.159.XXX
                  A bylo by to opravdu tak špatné?
                  Dřív bývaly mezi auty obrovské rozdíly, větší než teď, ale závody nebyly předvídatelný, protože
                  1. půlka aut se rozpadla, než dojela do cíle (a to včetně těch, co měly vysoké ambice)
                  2. z té zbylé půlky se polovina rozpadala, ale ještě byla v provozu a nikdo předem nevěděl, jak se to projeví (viz třeba legendární souboj Arnoux vs Villeneuve, ke kterýmu by bez problémů s brzdami u jednoho a turbem u druhýho pravděpodobně vůbec nedošlo)
                  3. ta zbylá čtvrtina, která přežila bez potíží, byla pokaždý jiná
                  4. konstrukce auta a hlavně jeho nastavení bylo záležitostí zkušeností a citu, což dávalo ohromný prostor chybám a tedy nepředvídatelnosti
                  5. vypilovat jízdní styl bylo záležitostí zkušeností a talentu, což dávalo ohromný prostor chybám a tedy nepředvídatelnosti.
                  6. když někdo přecenil svůj talent a zkušenosti, byla ruská ruleta, jestli bude mít možnost se z té chyby poučit
                  7. našel bych ještě dost dalších bodů a všechny mají s těmi předchozími společný jedno:

                  díky pokroku ve výpočetní technice a celkové profesionalizaci tohodle "sportu" se 99% problémů popsaných v těch bodech povedlo vymýtit. Super, ale ten prvek náhody, který tady vždycky byl a který pomohl formovat legendu - a tvrdím, že bez ní by ta legenda nevznikla, nebo nebyla taková, jakou ji známe. Tak pak se nabízí otázka, jestli místo nějakého umělého vyrovnávání (který mimochodem pomáhá pramálo) nevrátit nějakou formu prvku náhody. Bez něj to i nadále bude to, co teď: excelentní, ale sterilní přebory v získávání peněz a efektivitě jejich utrácení. Nic víc. Nuda.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Easy

                    Easy

                    82.144.151.XXX
                    Hodně skeptický přístup. Tak zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude určovat kolo štěstí. 03
                    Doba pokročila a jediné, co by se dalo dělat, je omezovat různé aspekty tohoto sportu. Mohl by se snížit počet lidí v týmech, možnosti nastavování vozů za jízdy samotnými piloty atd. Jenže možná by to vedlo k poklesu technické úrovně F1, která je určitě pro mnoho fanoušků lákavá. Je to těžké - chtěli bychom technický skvost na trati, který je zároveň tak jednoduchý, aby dal prostor pro chybu pilotů. Asi než u formule jako takové bych začal u pravidel. Také unifikace v podobě jednoho dodavatele pneumatik není samospásná ve smyslu rovných příležitostí a rovnějších soubojů na trati. Spíše to vede k větší trvanlivosti gum (výrobce si nechce dělat špatnou reklamu, do podobného stádia se dostal kdysi i Bridgestone v roli jediného dodavatele) a k jednotvárnosti strategií. Snad existuje cesta, jak z toho ven.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Podle mne rock popsal dost přesně situaci v F1 dřív a dnes. Možná bych ještě přidal přehnanou snahu o bezpečnost, která dělá z F1 sterilní podnik.
                      Tvrdíš, že technická úroveň je pro mnoho fanoušků lákavá. Tím si ale nejsem moc jistý. Tvrdím, že většina fanoušků ani neví zda současné vozy F1 mají, či nemají, zpátečku. Možná fanoušci na tomto webu, díky Petrovi a jeho článkům, mají trochu větší povědomí o technické stránce F1. Ale celkově? Podle mne nic moc.
                      Fanoušci chtějí vidět souboje na trati. A to jak funguje ERS, MGU-H či MGU-K, jim je jaksi volné. Bohužel mocní v F1 si myslí, že bez těchto "berliček" , které mají nějak pomáhat v soubojích na trati, se F1 neobejde.
                      Co se týče gum, tak tam cesta byla, ale nebyla dostatečně akceptována částí fans a co hůře, ani některými týmy.
                      Jak z toho ven? Obavám se, že to neví nikdo.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      rock

                      82.117.159.XXX
                      "Tak zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude určovat kolo štěstí."

                      Pro začátek třeba zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude obrácené průběžné pořadí v šampionátu. Drastický, vím, ale přidalo by to souboje a napětí? Já myslím, že jo...

                      Líbil se mi i Bernieho nápad se sprchováním tratě. Ne vždycky stejně a naplno, ale umím si představit, že by týmy dostávaly, nevím, každých 5 minut informaci s výhledem na dvě hoďky dopředu. Třeba v tom smyslu, že za 10-15 minut existuje 75% pravděpodobnost 20-30 minutové přeháňky o vydatnosti 10 mm/h. Jinak řečeno zhruba totéž, co by vyčetli z meteostanic. Vím, umělotina, ale ta trať, na které se závodí, je umělá taky.

                      Já fakt moc nevím. Principy současnýho závodění byly nastavený v 50.letech a de facto z nich vyplývá, že ideální stav závodu ten, od kterého jsme v Soči nebyli daleko; v kvaldě se auta rozmístí podle své reálné síly a v závodě se pak už jenom zvětšují rozestupy. Ten princip odpovídal tehdejší úrovni poznání a nějakou dobu to fungovalo. Ale byť v průběhu času ten princip prošel jemnou evolucí, v současné době se už vyčerpal, protože úroveň poznání začala v určitém okamžiku stoupat rychleji.
                      Současný týmy jsou schopny extrémně efektivně využít dostupnou úroveň poznání podle svých (finančních) možností a minimalizovat chyby. Pokud si to nepřiznáme a nepostavíme týmy a jezdce před něco, s čím si poradit nedokážou, budou závody ála Soči čím dál častější.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Kvaldu bych nechal, ale ty mokré závody jsou dobrý nápad. Proč spoléhat na přírodu a doufat, že někdy konečně zaprší a nezaprší moc, aby se nestálo. Mokrý závod je vždy zajímavější, tak proč ho občas neudělat uměle. 01

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Easy

                          Easy

                          81.241.146.XXX
                          Zásadně nesouhlasím!

                          A) Je to motorSPORT a tak bych k němu jako ke sportu také přistupoval. Obracet rošt mi přijde jako kdyby Bolt musel po výstřelu ještě chvíli čekat nebo mu dát do dráhy překážky. Přestávají snad lidi sledovat atletiku jenom proto, že všechny válcoval?

                          B) Jakékoli ovlivňování dění závodu v jeho průběhu může zavánět účelem zásahu do výsledků konkrétního jezdce, aby se zdramatizoval šampionát.

                          Ne, ne, ne. F1 je také show, ale nechci z ní mít strojený cirkus. Když vítězil Mercedes nebo Red Bull jak na páse, skřípal jsem zuby, ale stále jsem doufal, že se jednou Ferrari špičce zase vyrovná.
                          Ano, momentálně se moc nepředjíždí - to se dalo čekat, když byla tak geniálně upravena aero pravidla. To jsou všechno věci, které se dají částečně napravit a dá se něco dělat i s pravidly ohledně pneumatik, příp. tankování.
                          Ale totálně uměle zasahovat do startovního pořadí, které by možná přineslo tak akorát umělé nerovné souboje podobné předjíždění pod modrými vlajkami, se mi vůbec nelíbí.
                          Povrchní fanoušek, kterého zajímá tak akorát barva formule a Red Bullu fandí jen proto, že mu chutná jejich energy limonáda stejně u toho dlouho nevydrží...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            A) Já nechci obracet, rošt. Kvaldu bych nechal jak je. Je to momentálně to nejzajímavější ze závodu.

                            B) Nemluvím o vymýšlení v průběhu závodu, kdy začít kropit. Okruhů, kde to vůbec jde je minimum. Když se před sezonou bude vědět, že bude na tom okruhu mokrý závod, nemůžeš nikoho protlačovat. Stejně se dá dopředu třeba nastavit, že mokrá bude třeba jen půlka závodu. Nebo bude mokrá i část kvalifikace. Pro mne by to bylo super podívaná. Dnes když náhodou někde zaprší, tak zase prší moc a stojí se v boxech. Vidíme v podstatě jen suché závody a ty jsou dnes nuda.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Easy

                              Easy

                              80.200.13.XXX
                              Reagoval jsem na vás všechny 03

                              Když on ten déšť je taková hezká přírodní záležitost. Nepředstavitelná například v Bahrajnu 04

                              Než uměle vytvářet dešťové podmínky bych se raději ptal, proč dnes nejsou schopni za normálního deště jezdit a předvádí tyjátry, po kterých se přezouvá rovnou na interky? Proč nezavést aktivní zavěšení v tom smyslu, že by během mokra automaticky stoupla světlá výška vozu?

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                Začínám být na slovo "uměle", alergický. 12
                                Pokud by jsme to vzali do důsledku, bez umělotin by měli piloti běhat po okruhu po svých a bez bot.
                                Já třeba rozumím tomu, proč se za velké vody nejezdí. Bez blatníků nic nevidí a jezdit naslepo nemá s jezdeckým uměním nic společného. Je to zbytečný hazard. Možná to řeší až moc, ale to by měli posoudit piloti.
                                Umělý déšť je super v tom, že můžeš použít vody akorát a piloti budou moct ukázat své schopnosti, aniž by jezdili naslepo v mlze. V Bahrajnu se předjíždí dobře, ale proč třeba nekropit tratě jako Maďarsko, Melbourne, Valencie, Singapur, Soči....Ne všechny. Třeba jen dvě z nich. Nebyla by v Soči mnohem větší podívaná, kdyby jezdili část závodu za mokra? To samé v Austrálii. Vždyť se teď za sucha fanoušci mlátí nudou hlavou o stůl. Mně osobně je fakt u zádele, jestli padá voda z mraků, nebo trysek. Hlavně, že padá. 03

                                + 1 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Easy

                                  Easy

                                  81.241.146.XXX
                                  Přírodní déšť považuji za prvek náhody, umělým kropením to akorát zevšední.
                                  Stále dokola tu opakujete nudu, ale máme za sebou teprve čtyři ne úplně klasické okruhy, Rusko projektované od začátku jako nudné 03
                                  O zase tak do absurdna pojatém odstraňování "umělotin" bych nemluvil. Dnes mají piloti během jediného kola moc různých nastavovacích procedur, tak proč nezačít se zjednodušováním tam... Dále to rádoby kropení tratě tak akorát - v F1 by měli jezdit dobří piloti, takže voda nevoda pokud to auta umožní, ať se předvedou. Max loni v Brazílii ukázal dobré závodění, tak proč tomu bránit. Hazard na tratích, kde je milion únikových zón a monoposty jsou na vysoké úrovni bezpečnostních standardů...
                                  Dle mého názoru se dá určitě mnoho problémů vyřešit úpravou pravidel, ale ne tak slepou, jakou předvedli funkcionáři FIA pro letošní rok.
                                  Mám obavu, že jakmile se začnou ve formuli dělat změny jen pro zvýšení předjíždění (bez ohledu na to, jak moc bude vybojované), čeká nás podobná inflace jako když bylo zavedeno DRS.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    93.99.87.XXX
                                    Jak může zevšednět něco, co se děje zhruba 2x do roka? Nezevšedněly ti suché závody, když jich je 16-18???
                                    Máme za sebou 4 závody a všechny hlásí úbytek předjíždění. Čekáš nějaký obrat? Já ne. Sám sis povšiml, jak super závody byly v Brazílii. Jednoznačně nej v loňské sezoně, přestože se jelo jen něco přes půlku. Proč? No bylo mokro! Jak ti to může zevšednět? Pro mne za mne, Ať je 18 mokrých a 2 suché. A rozhodně mi to nezevšední. 03
                                    A jak vidíš, i přes "inflaci DRS" se už nepředjíždí ani s jeho pomocí. A nebýt jeho, nejsem si úplně jistý, jestli by jsme vůbec nějaké letos uviděli. Jo, kecám. Alonsa by si v té Austrálii asi po těch problémech dali stejně. 03

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Easy

                                      Easy

                                      109.192.75.XXX
                                      Já ti rozumím, proč chceš zaručeně mokré závody. Na druhou stranu mi jde akorát proti srsti vyrábět strojeně podmínky... Počkejme ještě na Barcelonu a podobné okruhy, jestli to bude na prdlačku 03

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama