DISKUZE K ČLÁNKU GP RUSKA: Massa možná rozhodl o Bottasově vítězství, Mercedes drží v Rusku neporazitelnost
Po třiceti Grand Prix jsme neviděli v první řadě ani jeden Mercedes, což postavilo ruský závod do zajímavého světla. Nesmíme zapomínat, že tu zatím vyhrávaly pouze Mercedesy a Ferrari mají na svém kontě pouze jedno druhé a jedno třetí místo, o to zajímavěji byly karty rozdány.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP RUSKA: Massa možná rozhodl o Bottasově vítězství, Mercedes drží v Rusku neporazitelnost
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
rock
16:56 30.04.2017 82.117.159.XXXŽe by peníze?
Jedna věc bude postavit a provozovat autodrom na zelené louce, včetně kompletní infrastruktury, příjezdových komunikací atp.
Jiná věc bude přiživit se na nějakém větším projektu, kde platíš extra jenom za asfalt a tribuny, ale infrastrukturu sdílíš s někým jiným a navíc areál využiješ celoročně (výstavní areál, sportovní haly)
ještě jiná věc je město, kde zaplatíš jenom za bariéry, montovaný tribuny z lešenářskejch trubek a paddock.
Navíc na zelenou louku můžeš mít problém dostat diváky. Co se vyrovná třeba Montrealu, kam ti lidi přijedou metrem?
-
-
-
-
-
-
Easy
19:17 30.04.2017 82.144.151.XXXLidi si stěžují na nudnost ruského okruhu a dnes jsou mnozí zaskočeni, že tam byla nuda
Jen si vzpomeňme na minulý závod v Bahrajnu, kdyby Lewis nedostal tu pentli. Jak by mohl vypadat závěr závodu... Neházejme ještě flintu do žita a počkejme na ty naše oblíbené okruhy.-
Mike17
19:28 30.04.2017 93.99.87.XXXJo, na některých okruzích to není taková tragedie. Ale proti loňsku je to krok zpět a už ten byl horší než předchozí. Něco s tím budou muset udělat, okruhů, kde někdo někoho vůbec předjede, bude jako šafránu.
Dřív tohle bylo jen v Monaku a to mělo aspoň nějakou atmosféru.-
-
rock
20:38 30.04.2017 82.117.159.XXXA bylo by to opravdu tak špatné?
Dřív bývaly mezi auty obrovské rozdíly, větší než teď, ale závody nebyly předvídatelný, protože
1. půlka aut se rozpadla, než dojela do cíle (a to včetně těch, co měly vysoké ambice)
2. z té zbylé půlky se polovina rozpadala, ale ještě byla v provozu a nikdo předem nevěděl, jak se to projeví (viz třeba legendární souboj Arnoux vs Villeneuve, ke kterýmu by bez problémů s brzdami u jednoho a turbem u druhýho pravděpodobně vůbec nedošlo)
3. ta zbylá čtvrtina, která přežila bez potíží, byla pokaždý jiná
4. konstrukce auta a hlavně jeho nastavení bylo záležitostí zkušeností a citu, což dávalo ohromný prostor chybám a tedy nepředvídatelnosti
5. vypilovat jízdní styl bylo záležitostí zkušeností a talentu, což dávalo ohromný prostor chybám a tedy nepředvídatelnosti.
6. když někdo přecenil svůj talent a zkušenosti, byla ruská ruleta, jestli bude mít možnost se z té chyby poučit
7. našel bych ještě dost dalších bodů a všechny mají s těmi předchozími společný jedno:
díky pokroku ve výpočetní technice a celkové profesionalizaci tohodle "sportu" se 99% problémů popsaných v těch bodech povedlo vymýtit. Super, ale ten prvek náhody, který tady vždycky byl a který pomohl formovat legendu - a tvrdím, že bez ní by ta legenda nevznikla, nebo nebyla taková, jakou ji známe. Tak pak se nabízí otázka, jestli místo nějakého umělého vyrovnávání (který mimochodem pomáhá pramálo) nevrátit nějakou formu prvku náhody. Bez něj to i nadále bude to, co teď: excelentní, ale sterilní přebory v získávání peněz a efektivitě jejich utrácení. Nic víc. Nuda.-
Easy
23:11 30.04.2017 82.144.151.XXXHodně skeptický přístup. Tak zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude určovat kolo štěstí.
Doba pokročila a jediné, co by se dalo dělat, je omezovat různé aspekty tohoto sportu. Mohl by se snížit počet lidí v týmech, možnosti nastavování vozů za jízdy samotnými piloty atd. Jenže možná by to vedlo k poklesu technické úrovně F1, která je určitě pro mnoho fanoušků lákavá. Je to těžké - chtěli bychom technický skvost na trati, který je zároveň tak jednoduchý, aby dal prostor pro chybu pilotů. Asi než u formule jako takové bych začal u pravidel. Také unifikace v podobě jednoho dodavatele pneumatik není samospásná ve smyslu rovných příležitostí a rovnějších soubojů na trati. Spíše to vede k větší trvanlivosti gum (výrobce si nechce dělat špatnou reklamu, do podobného stádia se dostal kdysi i Bridgestone v roli jediného dodavatele) a k jednotvárnosti strategií. Snad existuje cesta, jak z toho ven.-
odin
19:48 01.05.2017 77.240.103.XXXPodle mne rock popsal dost přesně situaci v F1 dřív a dnes. Možná bych ještě přidal přehnanou snahu o bezpečnost, která dělá z F1 sterilní podnik.
Tvrdíš, že technická úroveň je pro mnoho fanoušků lákavá. Tím si ale nejsem moc jistý. Tvrdím, že většina fanoušků ani neví zda současné vozy F1 mají, či nemají, zpátečku. Možná fanoušci na tomto webu, díky Petrovi a jeho článkům, mají trochu větší povědomí o technické stránce F1. Ale celkově? Podle mne nic moc.
Fanoušci chtějí vidět souboje na trati. A to jak funguje ERS, MGU-H či MGU-K, jim je jaksi volné. Bohužel mocní v F1 si myslí, že bez těchto "berliček" , které mají nějak pomáhat v soubojích na trati, se F1 neobejde.
Co se týče gum, tak tam cesta byla, ale nebyla dostatečně akceptována částí fans a co hůře, ani některými týmy.
Jak z toho ven? Obavám se, že to neví nikdo. -
rock
07:11 02.05.2017 82.117.159.XXX"Tak zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude určovat kolo štěstí."
Pro začátek třeba zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude obrácené průběžné pořadí v šampionátu. Drastický, vím, ale přidalo by to souboje a napětí? Já myslím, že jo...
Líbil se mi i Bernieho nápad se sprchováním tratě. Ne vždycky stejně a naplno, ale umím si představit, že by týmy dostávaly, nevím, každých 5 minut informaci s výhledem na dvě hoďky dopředu. Třeba v tom smyslu, že za 10-15 minut existuje 75% pravděpodobnost 20-30 minutové přeháňky o vydatnosti 10 mm/h. Jinak řečeno zhruba totéž, co by vyčetli z meteostanic. Vím, umělotina, ale ta trať, na které se závodí, je umělá taky.
Já fakt moc nevím. Principy současnýho závodění byly nastavený v 50.letech a de facto z nich vyplývá, že ideální stav závodu ten, od kterého jsme v Soči nebyli daleko; v kvaldě se auta rozmístí podle své reálné síly a v závodě se pak už jenom zvětšují rozestupy. Ten princip odpovídal tehdejší úrovni poznání a nějakou dobu to fungovalo. Ale byť v průběhu času ten princip prošel jemnou evolucí, v současné době se už vyčerpal, protože úroveň poznání začala v určitém okamžiku stoupat rychleji.
Současný týmy jsou schopny extrémně efektivně využít dostupnou úroveň poznání podle svých (finančních) možností a minimalizovat chyby. Pokud si to nepřiznáme a nepostavíme týmy a jezdce před něco, s čím si poradit nedokážou, budou závody ála Soči čím dál častější.-
-
Easy
18:11 02.05.2017 81.241.146.XXXZásadně nesouhlasím!
A) Je to motorSPORT a tak bych k němu jako ke sportu také přistupoval. Obracet rošt mi přijde jako kdyby Bolt musel po výstřelu ještě chvíli čekat nebo mu dát do dráhy překážky. Přestávají snad lidi sledovat atletiku jenom proto, že všechny válcoval?
B) Jakékoli ovlivňování dění závodu v jeho průběhu může zavánět účelem zásahu do výsledků konkrétního jezdce, aby se zdramatizoval šampionát.
Ne, ne, ne. F1 je také show, ale nechci z ní mít strojený cirkus. Když vítězil Mercedes nebo Red Bull jak na páse, skřípal jsem zuby, ale stále jsem doufal, že se jednou Ferrari špičce zase vyrovná.
Ano, momentálně se moc nepředjíždí - to se dalo čekat, když byla tak geniálně upravena aero pravidla. To jsou všechno věci, které se dají částečně napravit a dá se něco dělat i s pravidly ohledně pneumatik, příp. tankování.
Ale totálně uměle zasahovat do startovního pořadí, které by možná přineslo tak akorát umělé nerovné souboje podobné předjíždění pod modrými vlajkami, se mi vůbec nelíbí.
Povrchní fanoušek, kterého zajímá tak akorát barva formule a Red Bullu fandí jen proto, že mu chutná jejich energy limonáda stejně u toho dlouho nevydrží...-
Mike17
20:32 02.05.2017 93.99.87.XXXA) Já nechci obracet, rošt. Kvaldu bych nechal jak je. Je to momentálně to nejzajímavější ze závodu.
B) Nemluvím o vymýšlení v průběhu závodu, kdy začít kropit. Okruhů, kde to vůbec jde je minimum. Když se před sezonou bude vědět, že bude na tom okruhu mokrý závod, nemůžeš nikoho protlačovat. Stejně se dá dopředu třeba nastavit, že mokrá bude třeba jen půlka závodu. Nebo bude mokrá i část kvalifikace. Pro mne by to bylo super podívaná. Dnes když náhodou někde zaprší, tak zase prší moc a stojí se v boxech. Vidíme v podstatě jen suché závody a ty jsou dnes nuda.-
Easy
20:49 02.05.2017 80.200.13.XXXReagoval jsem na vás všechny
Když on ten déšť je taková hezká přírodní záležitost. Nepředstavitelná například v Bahrajnu
Než uměle vytvářet dešťové podmínky bych se raději ptal, proč dnes nejsou schopni za normálního deště jezdit a předvádí tyjátry, po kterých se přezouvá rovnou na interky? Proč nezavést aktivní zavěšení v tom smyslu, že by během mokra automaticky stoupla světlá výška vozu?-
Mike17
10:50 03.05.2017 93.99.87.XXXZačínám být na slovo "uměle", alergický.
Pokud by jsme to vzali do důsledku, bez umělotin by měli piloti běhat po okruhu po svých a bez bot.
Já třeba rozumím tomu, proč se za velké vody nejezdí. Bez blatníků nic nevidí a jezdit naslepo nemá s jezdeckým uměním nic společného. Je to zbytečný hazard. Možná to řeší až moc, ale to by měli posoudit piloti.
Umělý déšť je super v tom, že můžeš použít vody akorát a piloti budou moct ukázat své schopnosti, aniž by jezdili naslepo v mlze. V Bahrajnu se předjíždí dobře, ale proč třeba nekropit tratě jako Maďarsko, Melbourne, Valencie, Singapur, Soči....Ne všechny. Třeba jen dvě z nich. Nebyla by v Soči mnohem větší podívaná, kdyby jezdili část závodu za mokra? To samé v Austrálii. Vždyť se teď za sucha fanoušci mlátí nudou hlavou o stůl. Mně osobně je fakt u zádele, jestli padá voda z mraků, nebo trysek. Hlavně, že padá.-
Easy
18:49 03.05.2017 81.241.146.XXXPřírodní déšť považuji za prvek náhody, umělým kropením to akorát zevšední.
Stále dokola tu opakujete nudu, ale máme za sebou teprve čtyři ne úplně klasické okruhy, Rusko projektované od začátku jako nudné
O zase tak do absurdna pojatém odstraňování "umělotin" bych nemluvil. Dnes mají piloti během jediného kola moc různých nastavovacích procedur, tak proč nezačít se zjednodušováním tam... Dále to rádoby kropení tratě tak akorát - v F1 by měli jezdit dobří piloti, takže voda nevoda pokud to auta umožní, ať se předvedou. Max loni v Brazílii ukázal dobré závodění, tak proč tomu bránit. Hazard na tratích, kde je milion únikových zón a monoposty jsou na vysoké úrovni bezpečnostních standardů...
Dle mého názoru se dá určitě mnoho problémů vyřešit úpravou pravidel, ale ne tak slepou, jakou předvedli funkcionáři FIA pro letošní rok.
Mám obavu, že jakmile se začnou ve formuli dělat změny jen pro zvýšení předjíždění (bez ohledu na to, jak moc bude vybojované), čeká nás podobná inflace jako když bylo zavedeno DRS.-
Mike17
20:26 03.05.2017 93.99.87.XXXJak může zevšednět něco, co se děje zhruba 2x do roka? Nezevšedněly ti suché závody, když jich je 16-18???
Máme za sebou 4 závody a všechny hlásí úbytek předjíždění. Čekáš nějaký obrat? Já ne. Sám sis povšiml, jak super závody byly v Brazílii. Jednoznačně nej v loňské sezoně, přestože se jelo jen něco přes půlku. Proč? No bylo mokro! Jak ti to může zevšednět? Pro mne za mne, Ať je 18 mokrých a 2 suché. A rozhodně mi to nezevšední.
A jak vidíš, i přes "inflaci DRS" se už nepředjíždí ani s jeho pomocí. A nebýt jeho, nejsem si úplně jistý, jestli by jsme vůbec nějaké letos uviděli. Jo, kecám. Alonsa by si v té Austrálii asi po těch problémech dali stejně.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek