DISKUZE K ČLÁNKU Zamyšlení autora a fanouška F1 u příležitosti malého výročí
Čas letí a kolikrát se při náhodném pozastavení překvapeně ohlédneme, jak rychlý dokáže být. A právě takové zamyšlení může vést i k určitému bilancování. O tom, co nám F1 dala, třeba i vzala a proč se sune tam, kde se v současnosti nalézá.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zamyšlení autora a fanouška F1 u příležitosti malého výročí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Beast1186
13:50 25.04.2017 37.48.44.XXXRobertino to je opět počtení a oprášení vzpomínek. Je pěkné a zajímavé, jak každý z nás to nadšení v útlém věku vnímal a je pravda, kdo urputně hledal a lovil tenkrát nedostupné informace, tak u toho nadšení většinou zůstal až do dnešních dnů.
Je zajímavé, jak vzpomínáš na to, že jsme psali do týmů F1. Byl by to také dobrý námět a diskuse, co komu přišlo a jak byl úspěšný....? Mě osobně přišla jen odpověď z fotkami a texty a tužkou a samolepkou z týmu RAM Racing. To jsem tenkrát skákal radostí dva metry vysoko. Jó, to byly časy!!! -
uzivatel002423
13:30 24.04.2017 109.105.53.XXXRoberte, i já Vám gratuluji a přeji hodně dalších krásných článků. Nerad se zapojuji do diskuzí, jsem tady premiérově, ale nejste mi neznámý. Máme spolu několik společných lásek – modely, které lepím dodnes, a obdiv k panu Vyškovskému (byl jsem i na Vámi zorganizované výstavě), film a časopis Cinemu a také formuli 1. Jsou to především Vaše články, které vyhledávám, protože zpravodajství ze závodů není až tak zapotřebí, pokud se člověk na závod dívá. A rychlé shánění nových informací – ono to souvisí s naší společnou minulostí, kdy jsme informace z uplynulého závodu v časopise četli i s měsíčním zpožděním (MOTORistická současnost…)
Čítával jsem Vaše Paddocky už v dobách, kdy jste je nazýval Hot Spot a kdy Vám někteří diskutéři spílali do „červenína“ – jistě si pamatujete sám. Bohužel, tyto články ve virtuálním světě zanikly. A tak se Vás chci zeptat, zda byste nebyl ochoten pro nás, kteří máme rádi minulost F1 (a vidíte, že čtenáře stále máte) tyto články znovu zpětně publikovat – ať už tiskem, nebo na síti jako „okénko pro pamětníky“.
Nabízím Vám - zatím sám, ale věřím, že se někdo z fanoušků připojí – i variantu placených stahovaných článků. Vážím si Vaší práce, která se Vám snad stala koníčkem (nebo koníčka, který se stal prací) a respektuji duchovní vlastnictví.
-
uzivatel000635
12:17 24.04.2017 84.42.202.XXXRoBertino DÍKY!!! Nádherné vyznání, nádherná nostalgie
Donutilo mne to zavzpomínat na své mládí, lepení modelů z ábíčka, hledání článků v časopisech, knížky a paperbacky pod stromečkem... Vzpomínám si, bylo mi asi 14 let, dostal jsem dárek v podobě skleniček (whiskovky a velký frťany) s obrázky starých formulí - to jsem měl vystavené a chránil si to jako poklad .
Také se mi vybalil koncert Banjobandu I. Mládka, byl jsem na ních ve Fučíkárně a oni tam zinscenovali "rozhlasový přenos" ze závodu F1 v Monaku... váleli jsme se smíchy.
Asi před rokem a půl se mi dostaly do ruky staré Světy Motorů, právě listuji ročníkem 1978 - to je pecka!!! A do toho tenhle článek - ještě jednou MOC DÍKY-
RoBertino
12:30 24.04.2017 83.208.82.XXXMido, děkuji i já a všem ostatním. Taky si vzpomínám, že jsme jednou chtěli udělat fiktivní Hotentoten Grand Prix. Pokud si vzpomínám, tak poslední část zněla: Pro neuvěřitelný chaos chce vedení závod ukončit, ale kšeftmani zcizili šachovnicovou vlajku, proto musela zasáhnout přítelkyně Davida Coultharda a Grand Prix odmávla jeho náhradními trenýrkami. Způsobila tím poslední hromadnou havárii na cílové rovince, protože si to většina pilotů vysvětlila docela jinak..." -
-
-
Milan B.
07:25 24.04.2017 88.80.244.XXXKvalita prenosov sa pre mňa zhoršila, pretože v minulosti som ich pozeral zadarmo so zasväteným komentárom napríklad pána Pecháčka, alebo na ORF. Teraz to pozerám na nete s nekonečnými táraninami v angličtine, alebo občas predražene v TV so stupídnym komentárom. -
uzivatel001890
22:39 23.04.2017 213.226.252.XXXMimochodem před nějakým časem mě pohladila po duši tahle pohádka (viděl jsem jen kousek a nevěřil jsem tomu co vidím a je v ní cosi skoro nepochopitelného z dnešního pohledu práv i nepráv..
O chytrém Honzovi (1985) TV pohádka (je na yotube - nevím zda se sem smějí dávat odkazy nebývají tu)-
RoBertino
22:54 23.04.2017 83.208.82.XXXMyslím, že tehdy jsme si s tím nějaké štráchy vůbec nedělali. Když jsem byl na návštěvě u jednoho z nejlepších fotografů F1 Rainera W. Schlegelmilcha, ukazoval mi obrázek Johanssona, jak mu v Monaku šlehají z výfuků plameny. Označil ho za svůj nejmilejší a když jsem se ho zeptal, jestli ví, že vyšel také v našem časopise Stadion, byl z toho mírně perplex. Psal se rok 1987.
-
-
uzivatel001890
21:46 23.04.2017 213.226.252.XXXNejlepší článek asi byl :), protože je to jedinej, kterej si pamatuju dodnes - se jmenoval: Peklo v Monze a byl v časopise Motor, v těch jsem četl já, protože jich doma táta měl celou hromadu. (ještě Automobil, ale tam byli většinou technické analízy aut. Svět motorů jsem sotva kdy měl v ruce ... ten táta neměl v oblibě
Papíroví modely samozřejmě a plakáty Vozy F1, a muži F1 ... to byla klasika...
Ale to jsem byl dítě a dětské hry jsem Bohužel, nebo bohu dík opustil, ačkoli vlastně jsem přešel jen na dospělejší pojetí her...
Nu ale co bylo bylo Corida (asi) už také neni jako za Hemingwaye ... škoda :))
((Takže vlastně ono nejde o nás, ale o to jak vidí dnešní eF 1 a co zajímá dnešní děti? ... a to já nevím :))
PS: Dobrá je povídka Smrt pana Baltisbergera od Hrabala-
RoBertino
22:00 23.04.2017 83.208.82.XXXOno toho bylo víc - články v MOTORu, romány na pokračování, papírové formule z ABC... pak jsme koukali na první simulátory na ZX Spectrum, potom i na PC, legendární Grand Prix 2, to byla totální pecka a kolik nočních v roce 1994 padlo na oltář zlepšování časů... Vzpomínat je na co - sešity s nalepenými články, obrázky, posbírané ze všech možných zdrojů. Když jsem získal 30 ročníků Autosportu, tak to bylo vzpomínání. A co se článků týče - Nastartujte nejrychlejší rakve světa, to bylo taky zajímavé čtení.-
uzivatel001890
22:26 23.04.2017 213.226.252.XXXTeď ještě v tomhle ohledu jsem si vzpomněl na jednu "historku" z dětství:
Byli jsme u tety na návštěvě jednou (ona bydlela dál, takže jsem u ní nebyl často) A co se nestalo - Na záchodě měli ty plakáty Muži, Vozy F1 asi jen dva (už si to nepamatuju) zato se pamatuju, jak jsem je strejdovi záviděl a hrozně se divil, že si tak krásné plakáty nepověsil na nějaké čestnější místo... No dneska už to chápu :))
PS: Já jestli se nepletu po formulích polepil celý pokoj pro změnu ...plakátama s hudební tématikou kde chlouba největší byli zvětšené a obkreslené obaly Iron Maiden...
No ale F1 mám rád dodnes.
Nicméně ty naše těžkosti jak v F1, tak ale i třeba v hudbě byli daní železnou oponou, na západě se asi smály, když jsme tu jásali nad každým plakátem a v USA by to asi nepochopili, ač vlastně i jejich teenageři vlastně plakáty v pokojích mívají... tak uvidíme co bude
(((Já si myslím, že Ross to teď o kapičku zlepší - ještě zvýší výkon motorů, nechá veliké pneumatiky které strašně pomohli kráse letošních aut)))... ale ztracený čas musíš najít jedině ty RoBertino, nebo někdo jiný, neb ten už bude jen.... po vzoru Prousta - reálně už není :)
-
-
-
Radovan Č.
21:17 23.04.2017 88.102.75.XXXDiky za nostalgické vzpomínky. Já měl to štěstí, že jsem díky tátovi mohl sledovat přímé přenosy na rakouské ORF dávno před zmiňovaným prvním přenosem. A v jednom bodě musím oponovat. Totiž český komentář v podání pana Pecháčka byl více než katastrofální. Proto jsme raději pokračovali ve sledování ORF. A s lítostí musím říct, že dnešní komentátor pan Richter je taky hooodně slabý.-
RoBertino
21:46 23.04.2017 83.208.82.XXXRadovane, pro nás byl Pecháček ikonou, z jednoho prostého důvodu - nebylo srovnání. Vlastně bylo, pamatuju, že přenos z Maďarska 1986 komentoval Pavol Ryba a to bylo teprv něco. Souvislosti nám došly až mnohem později, když jsme nasáli mnohem více informací.
-
-
Radon
19:00 23.04.2017 84.242.97.XXXAno. RoBertino, mnohá pravda v článku napsána byla, ale myslím, že právě fanoušek F1 nejlépe ukazuje, jak se doba mění. Zatímco "dříve" se lidi zajímali o techniku (ne jen F1) a časopisy mu vycházely vstříc podrobnými daty o nich, tak dnes je to skoro jako na diskotéce - v popředí zájmu je jaké má vlasy Hamcek, jaký dům Vettel atd. a k tomu, jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými monoposty, jak řešený podvozek, jaké přesně má potíže Honda atd. aby měl člověk kouzelnickou hůlku...
Mám doma svázané časopisy automobil revue a to je pane počteníčko!
Ale už přestanu brečet a přeju Vám i redakci spokojenost a setrvalý stav fandovství do dalších roků nejen s F1, ale s auty obecně! -
odin
17:59 23.04.2017 77.240.103.XXXHezké zamyšlení a krásný článek. Čte se to jedním dechem a člověku se vybavují vzpomínky na formuli 1, která už nikdy nebude taková, jaká bývala.
F1 vznikla z nadšení byla nedokonalá a krásná. Dneska je dokonalá, ale ten svůj půvab, alespoň pro mne, dávno ztratila.
Přesto ji sleduji, ani nevím proč? Snad z nostalgie, snad proto, že jsem se do ní zamiloval před více než čtyřiceti lety.
A tak ti RoBertino přeji k tomu výročí, ještě mnoho článků, kterými nás pamětníky hladíš u srdcí. -
uzivatel002255
17:36 23.04.2017 185.14.233.XXXPěkný příspěvek poctivého člověka který se zajímá do hloubky.
Já ted koukal na rallycross a měl jsem opět radost ze sledování motorsportu a skutečného řidičského umění a skutečných závodů. A když pak člověk viděl vzájemnou radost všech jezdců ze vzájemného uspěchu, byl jsem nadšený. Toto mi u f1 chybí. Jednak se stala nedůvěryhodnou a jednak když pak člověk vidí ty kyselý xichty na podiu a vzájemnou faleš, tak je mi z toho zle. Když k tomu člověk vezme platící jezdce, penalizace, DRS, tiché motory, a to vše za přemrštěnou cenu, není divu že jedu za dva týdny do Německa na hlučný, závodnický, kvalitnější rallycross, kde i ty auta mají větší zrychlení než f1. A celý víkend - 3 dny - stojí 2tis a člověk vidí celou trat živě před sebou a závodů vidí mnoho a ještě je to větší zábava.-
-
uzivatel002255
18:39 23.04.2017 185.14.233.XXXTo máš recht. To spíš bylo takové moje malé poskuhrání si..
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek