DISKUZE K ČLÁNKU GP Austrálie: Ferrari pokořilo Mercedes, krize McLarenu trvá. Slibované předjíždění se nekonalo

Očekávaný první závod nového ročníku Formule 1 přinesl výsledek, který otevírá širokou škálu kombinací, každopádně ale od Grand Prix Singapuru 2015 vynesl na zlatý stupínek opět značku Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Austrálie: Ferrari pokořilo Mercedes, krize McLarenu trvá. Slibované předjíždění se nekonalo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 27.03.2017 15:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 26.03.2017 08:44
Gratulace rudým. Já jsem strašně zklamanej z… »
» snebka (Hlasovalo 7 lidí) 26.03.2017 14:34
Já vážně nevím co jste si od tohoto závodu… »
» Easy (Hlasovali 4 lidé) 26.03.2017 08:38
FORZA FERRARI !!! 21 21 21 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel002008

    uzivatel002008

    109.81.208.XXX
    Je pěkné, že vyhrál někdo jiný,ale závod by fakt nuda. 05

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    77.119.128.XXX
    Proč byl loňský závod zábavnější? První řada na startu zaspala a prohodily se pozice, kdy rychlejší auta naháněly o parník pomalejší. Tentokrát relativně vyrovnaná špička odstartovala dobře, takže ještě že Mercedes měl problémy s pneu, jinak by nebylo vůbec nic.
    A chyběla nějaká spektakulární show, o kterou se postaral loni Alonso. Jinak závod za mě OK. Uvidíme jestli se ještě něco změní, jak se trochu dotáhne RB, který tu špičku letos podle mě dostihne taky.

    Jinak sTroll tragédie, ten talián příjemný překvapení. Doufám že zůstane u Sauberu na pevno a Pascal půjde místo Strolla do Williamsu. Což je mi jasný, že je nereálný, ale přát si to můžu 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Závod jsem neviděl, protože jsem byl mimo domov, ale podle diskuse vidím, že jsem asi o moc nepřišel.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • snebka

    snebka

    193.179.111.XXX
    Já vážně nevím co jste si od tohoto závodu představovali? Viděli jste snad Velkou cenu Austrálie poprvé? Tohle není Montreal ani Spa tady se vždycky předjíždělo špatně. Vy si snad pamatujete nějaký australský závod, kde by se nějak hodně předjíždělo? V minulých ročnících to bylo snazší a i tak se předjíždělo dost málo. Já mám Velkou cenu Austrálie zafixovanou jako závod, kde dojíždí málo vozů a ne, kde se bůhví jak předjíždí. Očekávám, že v Číně to bude lepší, protože je tam daleko delší rovinka. Přišla změna pravidel po, které všichni tak volali, auta se zrychlila jak všichni chtěli, pneumatiky se nerozdrolí po pěti kolech, F1 se zase stává dostupnou pro širší masu lidí, během závodu mezi sebou bojovali dva týmy, kdy tomu tak naposled bylo loni v Monaku. Je neuvěřitelné jak si mohou lidé stěžovat po jednom lehce podprůměrném závodě. Byl jsem se podívat na zahraniční stránky, průměrné hodnocení závodu mezi 6-7/10. Evidentně to taková katastrofa nebyla. Asi nejlépe podtrhávají má slova na Redditu. Lidi si něco přejí a pak jsou stejně nespokojení. Jako by viděli první závod v Austrálii.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001890

      uzivatel001890

      213.226.252.XXX
      Mě se to také líbilo (hodně)
      Ve starých dobách třeba za Laudy a podobně Auta také mnohdy takhle kroužila "Na výkon" ... Ideál nasypeme do toho pytel šafránu (předjíždění pomocí DRS u Haluz aut na tratích, kde velká chyba znamená maximálně 0,5s a ani si nezašpiní podlahu protože je vyasfaltováno všude kolem a po trati mě nutí jet pouze oko komisřů ... to nic neřeší... Mě to určitě nezklamalo a jak říkáš DRS určitě umožní předjíždět dost snadno i těmto autům ... jen by měli ještě povolit víc paliva

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Viděl jsem půlku závodu a po pár minutách sledování, mi bylo jasné, že jsem udělal dobře, když jsem se raději dosyta vyspal.
    Nuda, nuda a ještě nuda.
    No alespoň, že mohou být spokojeni kritici uměle degradujících pneumatik. Letos to vypadá, že na ultraměkkých dokáží piloti odjet klidně celý závod a ještě na konci zajet rekordní kolo. Auta vypadají, že budou nejrychlejší vůbec, pneumatiky umožní, aby na to piloti tlačili až k po... Ale zda uvidíme zajímavější a napínavější závody? Tak to si tipnu, že ne. Podle mne "krok zpět".
    Zklamala mne úroveň informační grafiky. Vlastně se to takto ani napsat nedá, protože informační grafika v závěru přenosu nebyla vůbec žádná.
    Jediné pozitivum je asi vítězství pilota jiné stáje, než je Mercedes. Ale obávám se, že k tomu došlo jen díky chybě ve strategii u Medvědů. Pokud se nedopustí chyb, budou vítězit i nadále.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      No tradičně sis trochu zapřeháněl. Ultra nevydrží celý závod. Když si stěžovali piloti Mercedesu, že po 10-tém kole měly dost a v 18-tém musel jet Hamík pro nové. Stejně tak většina (pokud jsem si všiml) přezula měkké. Kdyby ultra vydržely celý závod, všichni by dali na 2/3 závodu, přece jen o fous trvanlivější (proti US) a rychlejší (proti S), supersofty. Ne softy.
      Předjíždění neproběhlo ani při soubojích s odlišnými směsmi, tudíž to o tom primárně nebude. 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • badys

        badys

        46.13.68.XXX
        No nevim, Vettel říkal , že by s těmi gumami mohl jezdit v pohodě ještě ted. Proč to Merceds-Hamilton musel přezout hned z kraje nechápu. Natestovali tolik kilometrů.... a gumy jim odejdou po pár kolech. Tipnul bych si , že to byla spíš Ham chyba. Gumy mi připadají daleko trvanlivější než loni.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ham nebyl jediný, komu odešly. Ale jo, jsou trvanlivější než loni. Jen rozhodně nevydrží ultrasofty celý závod. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Paradoxní na tom je, že Vettel jezdil poměrně blízko za Lewisem a podle toho co skoro všichni jezdci říkají, si měl gumy odrovnat on a ne Lewis. Takže zase tak hrozné to s tou jízdou za jiným vozem asi nebude, tedy až se s tím naučí pracovat i ostatní.

          V každém případě je potřebné snížit aero-přítlak generovaný křídly i těmi přídavnými.
          Osobně bych povolil přední křídlo jen mezi koly, s tím, že nemůže nikde přečuhovat, ani před pneumatiky. Tím by křídla nemohly rozřezávat pneumatiky soupeřům a taky by se neválely všude možně po trati. Podobně i s křídlem vzadu, s maximální výškou v úrovni zbylé šasi a poloviční maximální šířkou plátů, tedy ideálně pouze jednoho plátu.
          Naopak bych úplně uvolnil pravidla ohledně difuzoru, protože ten pracuje s "nízkým" vzduchem, který se dále usměrňuje pod vozem a není tak závislý na nezvířeném vzduchu při jízdě za jiným vozem.
          Za těchto předpokladů by mohli jezdit vozy v zatáčkách nalepení těsně na sebe absolutně bez problémů a díky absenci výkonné aerodynamiky by byly i delší brzdné zóny, což by pomohlo i soubojům o pozice na konci rovinek.
          Nechápu proč to takhle nezavedou? Částečně, tedy slabší aero, byla i v GP2 a auta tam jezdila těsně za sebou zcela běžně.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Myslím, že není úplně nutné být radikální. Zjednodušil bych přední křídla (možná trochu užší). Zadní bych nechal. Piloti tvrdí, že ztrácejí přilnavost na předku. Zadní sice dělají víry v zatáčkách, ale zase to srovnávají na rovinkách. S difuzory si jistý nejsem. Je to zase něco závislé na proudění vzduchu. Jak už bylo mnohokrát psálo, chtělo by to spíš mechanickou přilnavost.
            Nejjednodušší je uvolnit víc drs. Když se dostanou v zatáčce piloti vedle sebe, nebudou je rušit víry. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Tradičně? Tradičně, já mluvím o koze a Mike17 o voze. Psal jsem LETOS, nikolv v Austrálii. Pokud si matně vzpomínám, tak první závod se jezdil v nedávné minulosti na čtyři a více zastávek. A poslední na jedinou - povinnou. A to se stejnými směsmi pneu (pokud si někteří ubulenci nevytrucovali změnu konstrukce pneumatik). Teď to vypadalo, že většina týmů zvládla závod na jeden pitstop a někteří na jeden - povinný. 18
        Primárně to o pneumatikách bude. Protože pokud jedeš na degradovaných gumách, tak jedeš zákonitě pomaleji a máš více problémů se udržet na trati. Pak jsi snadná kořist pro předjížděcí manévr těch s nezničenými gumami. Ale to ti bohužel nedochází, ani když jsi několik let sledoval období uměle degradujících pneu a kritizoval Pirelli. Tak teď vyrobili pneu trvanlivé. Všichni se shodují, že mohou jezdit na limitu a tlačit na to celý závod. Doufám, že vy, kritici, budete nadšeni z vynikajících soubojů. Já říkám, že tohle tu už bylo a právě kvůli nudě a vláčkům od startu do cíle, se zavedly uměle degradující pneumatiky. 03
        Ostatní pindy, co by, kdyby, si nech na jindy.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Aha, promiň. Já myslel, že Austrálie byla včera, tedy v překladu, LETOS. Nebo jsi měl na mysli jiný závod? Nějaký jsem prošvihl? Nebo to čekáš v nějakém budoucím závodě?
          Mně osobně nevadí, že většina jela na jeden pitstop. V historii F1 to není nijak neobvyklé. Troufám si říct, že je to naprosto normální. Vůbec netoužím zase vidět 4-6 pitstopů za jeden závod. Kdy bude o nejrychlejším pilotovi rozhodovat hlavně jeho "umění" nejezdit v zatáčkách moc rychle, hlavně moc nebrzdit, nejezdit dlouho v závěsu a nepouštět se do zbytečných soubojů. Vidět "férové" předjíždění jen proto, že jeden jezdí na klubku trhajících se hadrů a druhý má čerstvé gumy.
          Jsem rozhodně spokojený s tím, jaké gumy dnes jsou. Pořád nevydrží celý závod, protože by pak většina nevolila dobrovolně nejtvrdší směs, kdyby prostřední vydržela do konce (ne celý, ale něco přes půlku).
          A pokud jde o předjíždění, je to hlavně konstrukcí vozů. Spousta lidí to tušila předem, že tyto změny udělají z předjíždění velký problém. Snad se nad tí Ross zamyslí a vymyslí nějakou pomoc. Dělat na kola hadry z F1 špičkovou sérii neudělá. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    1958MrLotus1994

    188.29.164.XXX
    Nuda! A ani nic jiného jsem nečekal.V dnešní přetechnizované době to lepší nebude!
    02 05
    A najít nějaký,,recept,,který mávnutím proutku něco zlepší? Nesmysl!!!

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Přiznám se, že jsem zaspal.
    Projevilo se nějak oddělení chlapů od chlapců? Podle výsledků jsem to nepostřehl.
    Předjel by vůbec někdo někoho bez DRS? Když ho chce Ross (a spousta dalších) rušit.
    A zdá se mi to, nebo hrají gumy pořád velkou roli? Ikdyž vydrží déle.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Miku, ono se nepředjížděli ani s pomocí DRS. Takže místo obrovské mediální masáže, jak se udělá F1 atraktivní (démonický Richtr v prvních dvou minutách tohle slovo použil snad čtyřikrát), by měli přemýšlet, aby u toho lidé neusnuli.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        No Alonsa by dali časem i bez DRS. Ale řekněme, že se možná díky němu nějakého předjetí dočkáme (snad). Rozhodně ho teď zrušit by veškerá předjíždění zabilo.
        Ale souhlasím, že to chce zapřemýšlet o nápravě. DRS samotné řešením jistě není. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jindrich K.

    Jindrich K.

    89.102.157.XXX
    Závod jsem neviděl a zdá se že jsem ani o moc nepřišel. McLaren bída, předjíždění bída a nahoře dvě Ferrari a dva Mercedesy. V podstatě to celkem kopíruje loňskou sezonu i ostatní pořadí. Jo Ferrari je první, to je změna, ale stejně. No uvidíme další závody.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    Adept na TOP5 nejnudnějších závodů posledních 10-15 let 17

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama