DISKUZE K ČLÁNKU GP Austrálie: Ferrari pokořilo Mercedes, krize McLarenu trvá. Slibované předjíždění se nekonalo
Očekávaný první závod nového ročníku Formule 1 přinesl výsledek, který otevírá širokou škálu kombinací, každopádně ale od Grand Prix Singapuru 2015 vynesl na zlatý stupínek opět značku Ferrari.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP Austrálie: Ferrari pokořilo Mercedes, krize McLarenu trvá. Slibované předjíždění se nekonalo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel002008
10:33 27.03.2017 109.81.208.XXXJe pěkné, že vyhrál někdo jiný,ale závod by fakt nuda. -
Lahva
16:26 26.03.2017 77.119.128.XXXProč byl loňský závod zábavnější? První řada na startu zaspala a prohodily se pozice, kdy rychlejší auta naháněly o parník pomalejší. Tentokrát relativně vyrovnaná špička odstartovala dobře, takže ještě že Mercedes měl problémy s pneu, jinak by nebylo vůbec nic.
A chyběla nějaká spektakulární show, o kterou se postaral loni Alonso. Jinak závod za mě OK. Uvidíme jestli se ještě něco změní, jak se trochu dotáhne RB, který tu špičku letos podle mě dostihne taky.
Jinak sTroll tragédie, ten talián příjemný překvapení. Doufám že zůstane u Sauberu na pevno a Pascal půjde místo Strolla do Williamsu. Což je mi jasný, že je nereálný, ale přát si to můžu -
snebka
14:34 26.03.2017 193.179.111.XXXJá vážně nevím co jste si od tohoto závodu představovali? Viděli jste snad Velkou cenu Austrálie poprvé? Tohle není Montreal ani Spa tady se vždycky předjíždělo špatně. Vy si snad pamatujete nějaký australský závod, kde by se nějak hodně předjíždělo? V minulých ročnících to bylo snazší a i tak se předjíždělo dost málo. Já mám Velkou cenu Austrálie zafixovanou jako závod, kde dojíždí málo vozů a ne, kde se bůhví jak předjíždí. Očekávám, že v Číně to bude lepší, protože je tam daleko delší rovinka. Přišla změna pravidel po, které všichni tak volali, auta se zrychlila jak všichni chtěli, pneumatiky se nerozdrolí po pěti kolech, F1 se zase stává dostupnou pro širší masu lidí, během závodu mezi sebou bojovali dva týmy, kdy tomu tak naposled bylo loni v Monaku. Je neuvěřitelné jak si mohou lidé stěžovat po jednom lehce podprůměrném závodě. Byl jsem se podívat na zahraniční stránky, průměrné hodnocení závodu mezi 6-7/10. Evidentně to taková katastrofa nebyla. Asi nejlépe podtrhávají má slova na Redditu. Lidi si něco přejí a pak jsou stejně nespokojení. Jako by viděli první závod v Austrálii.-
uzivatel001890
18:42 26.03.2017 213.226.252.XXXMě se to také líbilo (hodně)
Ve starých dobách třeba za Laudy a podobně Auta také mnohdy takhle kroužila "Na výkon" ... Ideál nasypeme do toho pytel šafránu (předjíždění pomocí DRS u Haluz aut na tratích, kde velká chyba znamená maximálně 0,5s a ani si nezašpiní podlahu protože je vyasfaltováno všude kolem a po trati mě nutí jet pouze oko komisřů ... to nic neřeší... Mě to určitě nezklamalo a jak říkáš DRS určitě umožní předjíždět dost snadno i těmto autům ... jen by měli ještě povolit víc paliva
-
-
odin
12:31 26.03.2017 77.240.103.XXXViděl jsem půlku závodu a po pár minutách sledování, mi bylo jasné, že jsem udělal dobře, když jsem se raději dosyta vyspal.
Nuda, nuda a ještě nuda.
No alespoň, že mohou být spokojeni kritici uměle degradujících pneumatik. Letos to vypadá, že na ultraměkkých dokáží piloti odjet klidně celý závod a ještě na konci zajet rekordní kolo. Auta vypadají, že budou nejrychlejší vůbec, pneumatiky umožní, aby na to piloti tlačili až k po... Ale zda uvidíme zajímavější a napínavější závody? Tak to si tipnu, že ne. Podle mne "krok zpět".
Zklamala mne úroveň informační grafiky. Vlastně se to takto ani napsat nedá, protože informační grafika v závěru přenosu nebyla vůbec žádná.
Jediné pozitivum je asi vítězství pilota jiné stáje, než je Mercedes. Ale obávám se, že k tomu došlo jen díky chybě ve strategii u Medvědů. Pokud se nedopustí chyb, budou vítězit i nadále.-
Mike17
15:14 26.03.2017 93.99.87.XXXNo tradičně sis trochu zapřeháněl. Ultra nevydrží celý závod. Když si stěžovali piloti Mercedesu, že po 10-tém kole měly dost a v 18-tém musel jet Hamík pro nové. Stejně tak většina (pokud jsem si všiml) přezula měkké. Kdyby ultra vydržely celý závod, všichni by dali na 2/3 závodu, přece jen o fous trvanlivější (proti US) a rychlejší (proti S), supersofty. Ne softy.
Předjíždění neproběhlo ani při soubojích s odlišnými směsmi, tudíž to o tom primárně nebude.-
badys
20:11 26.03.2017 46.13.68.XXXNo nevim, Vettel říkal , že by s těmi gumami mohl jezdit v pohodě ještě ted. Proč to Merceds-Hamilton musel přezout hned z kraje nechápu. Natestovali tolik kilometrů.... a gumy jim odejdou po pár kolech. Tipnul bych si , že to byla spíš Ham chyba. Gumy mi připadají daleko trvanlivější než loni.-
mi88ki
15:19 27.03.2017 165.72.200.XXXParadoxní na tom je, že Vettel jezdil poměrně blízko za Lewisem a podle toho co skoro všichni jezdci říkají, si měl gumy odrovnat on a ne Lewis. Takže zase tak hrozné to s tou jízdou za jiným vozem asi nebude, tedy až se s tím naučí pracovat i ostatní.
V každém případě je potřebné snížit aero-přítlak generovaný křídly i těmi přídavnými.
Osobně bych povolil přední křídlo jen mezi koly, s tím, že nemůže nikde přečuhovat, ani před pneumatiky. Tím by křídla nemohly rozřezávat pneumatiky soupeřům a taky by se neválely všude možně po trati. Podobně i s křídlem vzadu, s maximální výškou v úrovni zbylé šasi a poloviční maximální šířkou plátů, tedy ideálně pouze jednoho plátu.
Naopak bych úplně uvolnil pravidla ohledně difuzoru, protože ten pracuje s "nízkým" vzduchem, který se dále usměrňuje pod vozem a není tak závislý na nezvířeném vzduchu při jízdě za jiným vozem.
Za těchto předpokladů by mohli jezdit vozy v zatáčkách nalepení těsně na sebe absolutně bez problémů a díky absenci výkonné aerodynamiky by byly i delší brzdné zóny, což by pomohlo i soubojům o pozice na konci rovinek.
Nechápu proč to takhle nezavedou? Částečně, tedy slabší aero, byla i v GP2 a auta tam jezdila těsně za sebou zcela běžně.-
Mike17
15:42 27.03.2017 93.99.87.XXXMyslím, že není úplně nutné být radikální. Zjednodušil bych přední křídla (možná trochu užší). Zadní bych nechal. Piloti tvrdí, že ztrácejí přilnavost na předku. Zadní sice dělají víry v zatáčkách, ale zase to srovnávají na rovinkách. S difuzory si jistý nejsem. Je to zase něco závislé na proudění vzduchu. Jak už bylo mnohokrát psálo, chtělo by to spíš mechanickou přilnavost.
Nejjednodušší je uvolnit víc drs. Když se dostanou v zatáčce piloti vedle sebe, nebudou je rušit víry.
-
-
odin
21:45 26.03.2017 77.240.103.XXXTradičně? Tradičně, já mluvím o koze a Mike17 o voze. Psal jsem LETOS, nikolv v Austrálii. Pokud si matně vzpomínám, tak první závod se jezdil v nedávné minulosti na čtyři a více zastávek. A poslední na jedinou - povinnou. A to se stejnými směsmi pneu (pokud si někteří ubulenci nevytrucovali změnu konstrukce pneumatik). Teď to vypadalo, že většina týmů zvládla závod na jeden pitstop a někteří na jeden - povinný.
Primárně to o pneumatikách bude. Protože pokud jedeš na degradovaných gumách, tak jedeš zákonitě pomaleji a máš více problémů se udržet na trati. Pak jsi snadná kořist pro předjížděcí manévr těch s nezničenými gumami. Ale to ti bohužel nedochází, ani když jsi několik let sledoval období uměle degradujících pneu a kritizoval Pirelli. Tak teď vyrobili pneu trvanlivé. Všichni se shodují, že mohou jezdit na limitu a tlačit na to celý závod. Doufám, že vy, kritici, budete nadšeni z vynikajících soubojů. Já říkám, že tohle tu už bylo a právě kvůli nudě a vláčkům od startu do cíle, se zavedly uměle degradující pneumatiky.
Ostatní pindy, co by, kdyby, si nech na jindy.-
Mike17
11:17 27.03.2017 93.99.87.XXXAha, promiň. Já myslel, že Austrálie byla včera, tedy v překladu, LETOS. Nebo jsi měl na mysli jiný závod? Nějaký jsem prošvihl? Nebo to čekáš v nějakém budoucím závodě?
Mně osobně nevadí, že většina jela na jeden pitstop. V historii F1 to není nijak neobvyklé. Troufám si říct, že je to naprosto normální. Vůbec netoužím zase vidět 4-6 pitstopů za jeden závod. Kdy bude o nejrychlejším pilotovi rozhodovat hlavně jeho "umění" nejezdit v zatáčkách moc rychle, hlavně moc nebrzdit, nejezdit dlouho v závěsu a nepouštět se do zbytečných soubojů. Vidět "férové" předjíždění jen proto, že jeden jezdí na klubku trhajících se hadrů a druhý má čerstvé gumy.
Jsem rozhodně spokojený s tím, jaké gumy dnes jsou. Pořád nevydrží celý závod, protože by pak většina nevolila dobrovolně nejtvrdší směs, kdyby prostřední vydržela do konce (ne celý, ale něco přes půlku).
A pokud jde o předjíždění, je to hlavně konstrukcí vozů. Spousta lidí to tušila předem, že tyto změny udělají z předjíždění velký problém. Snad se nad tí Ross zamyslí a vymyslí nějakou pomoc. Dělat na kola hadry z F1 špičkovou sérii neudělá.
-
-
-
-
1958MrLotus1994
11:58 26.03.2017 188.29.164.XXXNuda! A ani nic jiného jsem nečekal.V dnešní přetechnizované době to lepší nebude!
A najít nějaký,,recept,,který mávnutím proutku něco zlepší? Nesmysl!!!
-
Mike17
10:43 26.03.2017 93.99.87.XXXPřiznám se, že jsem zaspal.
Projevilo se nějak oddělení chlapů od chlapců? Podle výsledků jsem to nepostřehl.
Předjel by vůbec někdo někoho bez DRS? Když ho chce Ross (a spousta dalších) rušit.
A zdá se mi to, nebo hrají gumy pořád velkou roli? Ikdyž vydrží déle. -
-
Jindrich K.
09:58 26.03.2017 89.102.157.XXXZávod jsem neviděl a zdá se že jsem ani o moc nepřišel. McLaren bída, předjíždění bída a nahoře dvě Ferrari a dva Mercedesy. V podstatě to celkem kopíruje loňskou sezonu i ostatní pořadí. Jo Ferrari je první, to je změna, ale stejně. No uvidíme další závody.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek