DISKUZE K ČLÁNKU GP MONAKA: Hamilton se vrací do hry, Force India slaví stupně vítězů
Piloti si v tomto ročníku Grand Prix Monaka užili své - od startu za safety carem až po slunečnou oblohu. Závod se nakonec stal interním soubojem mezi Red Bullem a Mercedesem, jmenovitě Ricciardem a Hamiltonem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP MONAKA: Hamilton se vrací do hry, Force India slaví stupně vítězů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001889
(Hlasovali 5 lidé)
29.05.2016 17:04
Inu závod to byl zajímavej, to se musí nechat.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel002044
23:48 30.05.2016 213.129.150.XXXPeréz měl být penalizován, protože ve 32. kole asi 2x přejel žlutou čáru na výjezdu z boxu!! Škoda, že si toho nikdo nevšimnul. -
Duncan66
09:47 30.05.2016 89.29.32.XXXNejak jsem vcera nepostrehl 3 momenty, dulezite pro zavod a proto bych se rad zeptal nekoho, kdo sledoval livetiming ci pripadne nejake vysvetleni ze Skysports apod.
1) Zmena na prvnim miste: Lewis jede do boxu, kdy ma Riciho tesne za sebou rozdil cca 1s. Nazouva ultra softy a vyjizdi na trat. Rici jede do boxu o kolo pozdeji, ztraci v boxech navic cca 10 sekund chybou tymu a vyjizdi na trat tesne za Lewisem. Ukazali nejakou Lewisovu chybu, ale to mohly byt maximalne tak 2 sekundy ztrata. Kde tedy Lewis ztratil tolik casu? Byly suche pneu v dany moment jeste pomalejsi, nez intermedialky, kdyz vsichni houfne prezouvali a reagovali na konkurenci, ikdyz casy ukazovaly mozna neco jineho? nebo Lewis udelal dalsi chyby, ci jel na suchych prvni kolo extra pomalu, ze na nej Riciardo najel pres deset sekund naskok za jedno kolo????
2) Rosbergovy druhe boxy. Byla tam chyba mechaniku, nebo holt utrpel provozem v boxech, kdy musel cekat na projizdejici vozy a proto se pred nej dostal Vettel?
3) Vettel Alonsa predjel, nebo se pred nim vyjel uz z boxu?-
HellHogr
09:58 30.05.2016 90.180.138.XXXHamilton měl problémy dostat pneu do spravé teploty a nejel zrovna rychle, Rosberg musel čekat, Vettel vyjel sPerezem těsěn před Alonsem - další míment, Alonsův pit byl 5,5s .. vyjel za Vettelem a Perezem 0,5s .. nebýt toho, mohl být před nima-
Duncan66
10:06 30.05.2016 89.29.32.XXXok, diky za info. Takze Rici proste zajel famozni kolo, zatimco Lewis se trapil a tim vznikl rozdil 10 sekund behem jednoho kola? Proto by me zajimalo, zda casy na suchych od jinych pilotu byly rychlejsi, nez Riciho casy na intermedialkach. Jestli to bylo ciste trapeni Lewise, nebo par sekund sehraly i scuhe gumy, ktere v danou chvili jeste nebyly rychlejsi, nez intermedialky.
-
-
-
-
Kevvin
16:29 30.05.2016 185.73.103.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
odin
16:57 30.05.2016 46.135.13.XXXZa úzkoprsost by se to dalo považovat, kdyby FIA takto posuzovala i ostatní piloty a přestupky. Zrovna v témže závodě se za podobný přestupek trestalo. Jen tím, kdo byl trestán, nebyl nikdo z pilotů bojujících na špici. Já to stále opakuji, že FIA neposuzuje podobné přestupky konzistentně a přihlíží k tomu, kdo přestupek udělal.
-
-
uzivatel002044
23:52 30.05.2016 213.129.150.XXXTo, že vedoucí pilot projede bezpečnostní zónou není prohřešek, ale úplně normální věc. Za tohle se nikdy netrestalo.To by byl Hamilton první! A to, že potom zablokoval Rica.. to by udělal každej, taky normální věc
-
-
uzivatel001716
08:44 30.05.2016 77.240.179.XXXZávod sem neviděl, pouze highlighty, a tak bych byl rád kdyby mi někdo vysvětlil proč Ham nepřepustil pozici Ric, když si očividně zkrátil šikanu?-
rock
09:12 30.05.2016 37.188.139.XXXProtože ředitelství závodu rozhodlo, že nemusí.
Vyrozuměl jsem, že Whiting obvykle prosazuje výklad, že získání výhody = získání pozice. Podle tohodle výkladu Lewis pozici nezískal, ergo nezískal výhodu, ergo nemusel pouštět Ricciarda.
Já vím, je to zvrácený, je to nelogický, neztotožňuji se s tím přístupem - jenom konstatuji, co jsem vypozoroval.
btw že se to vyšetřovalo a s jakým výsledkem je zmíněný i v textu, pod kterým je tahle diskuze.-
-
rock
09:55 30.05.2016 37.188.139.XXXTo by -do jisté míry, i když taky ne na 100%- dávalo smysl, když je pilot na dráze sám. V okamžiku, kdy je v interakci se soupeřem, je absolutní čas naprosto nepodstatný. Důležité by mělo být, jaký vliv má vyjetí z dráhy na ten konkrétní souboj; kupříkladu jestli by třeba pilot dokázal svoji pozici udržet, kdyby do zatáčky nenajel takovou rychlostí, která mu neumožňovala tu zatáčku projet.
A vůbec: obecně je nutné předpokládat, že v závodech (nebo v kvalifikacích) každý jede stopou, která je v dané situaci nejvýhodnější. Jestliže se pro pilota stane nejvýhodnější stopa, která vede mimo trať (což samo o sobě pravidla nedovolují), nutně tím musí nějakou formu výhody získat.-
Duncan66
10:11 30.05.2016 89.29.32.XXXV dane zatacce, tedy hned te prvni za tunelem se jednoduse predjizdet neda. Rici nebyl v dany moment na Lewisove urovni, byl porad za nim. Takze v te zatacce by Lewis svoji pozici urite udrzel, naopak mu spatne projeti poskytlo nevhodu v horsim vyjeti dalsi zatacky, proto musel taky Riciho blokovat, jinak by pozici ztratil. Neboli zde podle tve teorie vse v poradku a proto zadna penalizace.
Proto Vettel dostal v Nemecku tusim 2012 penalizaci, kdyz predjel Buttona mimo trat a proto Lewis vcera zadnou pentli nedostal.-
rock
10:38 30.05.2016 37.188.139.XXXJeden z důvodů, proč se Ricciardovi v daném okamžiku nepovedlo dostat se na Lewisovu úroveň v té zatáčce bylo, že Lewis nedobrzdil. Do té míry, že se nevešel na trať a už tím porušil pravidla. Nedošlo k souboji, ve kterém by Hamilton mohl jedině ztratit (došlo k němu až na výjezdu ze šikany, kde už to byla jiná situace, kterou si mohl Hamilton líp vykrýt), získal tedy výhodu.-
tom11
11:46 30.05.2016 77.48.94.XXXjezdec jedoucí v souboji vepředu má výhodu vždy. má výhodu volby stopy a Lewis v tomto neudělal nic špatně. navíc jel v závodní stopě a nikam z ní neuhýbal, aby Riccieho zavřel. Zde bych řekl, že vše O.K.
na průjezd první části šikany může být hned několik pohledů a nutno poznamenat, že svoji svoji pravdu zde mají oba tábory - pozici pustit i nepustit. nicméně pravidla hovoří o výhodě ve smyslu časové výhody a podle toho bylo rozhodnuto. průjezd tak, jak se "povedl" Hamovi není rozhodně nejrychlejším způsobem, jak tu šikanu projet, navíc jej to do značné míry znevýhodňuje na výjezdu. to se v tomhle případě ukázalo naprosto zřetelně.-
Kevvin
16:33 30.05.2016 185.73.103.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
odin
17:04 30.05.2016 46.135.13.XXXPánové vzpomeňte na Monako před dvěma lety a manévry Peréze v McLarenu. Tam dostal Alonso i Raikkonen pentli za to, že si zkrátili trať i když byli před Perézem. Tak, jak to tedy vlastně je?
Já tvrdím že FIA neposuzuje stejně každého pilota, ale někteří jsou holt prferovanější a tresty se na ně nevztahují.
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek