DISKUZE K ČLÁNKU Paddock Line: I mocní chybují
Kolik už se toho napsalo o jedné z nejbizarnějších, nejtěžších, nejproslulejších, nejnesmyslnějších, nejhonosnějších a kdovíjakých nej- tratí? O závodu v ulicích daňového ráje a věhlasného kasina, který má plno přirovnání? Je vcelku jedno, jestli o něm říkali to či ono Gerhard Berger, Nelson Piquet, Niki Lauda či Jody Scheckter, mně se pořád nejvíc bude líbit výrok Jochena Rindta: „Monaco mi stačí jednou za rok!“.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Paddock Line: I mocní chybují
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Pavel T.
14:45 27.05.2015 109.81.245.XXXRichter Richter se moc snaží být čím dál větší tragéd těmi svými výstřelky nebo to je zkrátka stárnutím, že na to nemá? Nad přežblebty se dá přimhouřit oko, ale nad zjevnou hrubou neznalostí techniky, kterou se snaží zakamuflovat chlubením se svým vysokoškolským titulem, neznalostí základních premis závodu - jako kdo kdy z které pozice startoval, když tady byl již v sobotu kompletní startovní rošt i s penalizacemi, to je vážně ostuda. Nejen jeho, ale také hlupáků, kteří jej zaměstnávají. -
Kapor
10:15 27.05.2015 194.160.178.XXXJa neviem o čom to tu drmolia,... ...veď ak spomínajú nové Tilkeho okruhy so širokými výbehovými zónami, ktoré sú vyasfaltované a žiaden pretekár, ktorý pochybí nie je potrestaný, lebo vlastne nič nestratí, tak teraz zas nadávajú na okruh v Monacu, ktorý každého previnilca potrestá tak, že už do poradia moc nezasiahne, lebo predbiehanie je veľmi toporné. Teraz neviem, či vôbec tí čo kritizujú, kritizujú len preto aby len drístali, alebo sa chcú zviditeľniť, že zase niečo povedali. No vážení poveim Vám, je to úplne od veci. Monaco je také, aké je, má svoju tradíciu, podpísanú zmluvu, svoje poplatky si vždy za závod zaplatí včas a kto do závodu vnáša chaos, sú komisári FIA, ktorí použijú jednak, virtuálny Safeta Car a pošlú na trať aj skutočné vozidlo, čo je hlúposť a prax to jasne potvrdila a ak to nevedia koordinovať a vyrábajú zmätky, je to hanba ! Nie, páni, na vine nie je trať v Monacu, ale ľudia, ktorí to plznia a na ktorých má teraz ťažké srdce aj Lewis, lebo mu pokazili závod. Z toho plynie poučenie, že ak virtuálny Safety Car áno, tak skutočné vozidlo nie, alebo ak, tak tak, aby to nebolo bezhlavé, ale koordinované, čo v dobe výpočtovej techniky nie je nerealizovateľné.
-
Skull55
09:18 27.05.2015 213.226.236.XXXProc Monaco? Rikal jsem si proc je zrovna Monaco tou "vyvolenou" GP, ktera nesplnuje bezpecnostni predpisy, neplati za poradani zavodu, neda se na ni predjizdet, (alespon z meho pohledu) zavod na ni je nudny a stale je v kalendari? Je jasne, ze jde o obchod, ovsem rad bych vedel, jestli redakce bude v brzke budoucbosti psat o tom, kdy a jak Monaco ziskalo tyto trumfy. Dekuji. -
uzivatel001402
05:37 27.05.2015 85.70.70.XXXZatím nejlepší letošní PL Děkuji. Zábavně napsané. Zajímavá sonda do historie závodu, trefné paralely a paradoxy. Chybička v textu mi radost nezkazila, s Pastorem kolidoval samozřejmě Max Verstappen, nikoli jeho otec Jos. Jinak fakt skvělý počtení naservírované k snídani. Tentokrát si komentář Tomáše Richtra kritiku skutečně zasluhuje. Okolnosti kolem předčasného ukončení deštivé VC Monaka 1984 byly opravdu jiné a fakta by neměla být zkreslována, tím spíše, když se vyjadřuje expert na tuto oblast.-
Severin
15:10 27.05.2015 147.175.127.XXXZda nejlepší PL, to je věcí osobního vkusu, ale jinak opět skvělé čtení (jak jinak, pane Pavelko jak to děláte, že si dovedete takhle držet standard hodně vysoko?). Já akorát k tomu nemám snídani, ale odpolední kafe.
Jediné k čemu nemám co říct jsou ty bludy v televizi. ORF mi poskytuje oázu duševní pohody při sledování, tolik německy neumím, tak se víc soustředím na závod a nerozptyluji se komentářem.
-
-
Syntexis
03:54 27.05.2015 85.207.18.XXXF1 2013 Zminka o dane hre me pobavila, jelikoz ji take obcas hraji. Nelze nez souhlasit s postrehem o prisnosti posuzovani prakticky jakehokoli kontaktu (ve hre), vraceni se na trat a zavirani dveri pred souperem nevyjimaje. Nicmene i v ni je mozne mit kontakt a odklidit soupere, aniz by za to byl clovek penalizovan - musi to byt ultra-extra jemne, ani ne postuchnuti, kdyz se k tomu prida vhodny profil zatacky, pak je souper pred vami odklizen... Ale je to tak jeden pripad ze sta, mozna dvou set pripadu :) a umet to udelat schvalne?! Na to osobne nemam dost presne ovladaci nastroje prenasejici me pokyny do virtualna. A to je konexe s realnym svetem: lze to udelat schvalne ve skutecnem monopostu?-
odin
08:01 27.05.2015 77.240.96.XXXTvá otázka mne zaujala do té míry, že jsem o ni začal přemýšlet a vzpomínat. Nevím, zda lze úmyslně způsobit nehodu tak, aby soupeř zůstal "celý" a já ho bez poškození auta předjel. Nejspíše, takto řečeno, je to nereálné. Ale myslím si, že s nějakou dávkou rizika a štěstí, toho lze dosáhnout. Nejsem pilot, ale řekl bych, že oni primárně neuvažují o úmaslném kontaktu s cílem "vyšťouchat" soupeře mimo závodní stopu. Jenom to prostě risknou i tam, kde na předjetí "nemají". Nebo se "odmítnou" včas "stáhnout". A pak vznikají nehody s různými konci.
Když vzpomenu např. Rosbergův incident s Hamiltonem z loňského Spa, kdy nakonec také přiznal, svou dávku zavinění. Jak to lze kvalifikovat? Bylo to schválně, nebo nebylo? Šel do toho s úmyslem vyřadit Lewise ze závodu a dojet si pro body, nebo se "jenom" včas nestáhl?
Ale podle mne nestojí otázka takto. Nehody při závodech byly, jsou a budou. Problém vidím v jejich posuzování. A jestliže komisaři posuzují nehody podle jejich následků a nikoliv dle příčin, případně podle toho, kdo a jak v nich byl namočen, je to pro mne neklamné znamení, že "je cosi shnilého ve státě Dánském, respektive ve světě F1."
Podle mne je zrovna toto oblast,(takovýto způsob posuzování nehod komisaři), kde to hrozí docela velký ovlivňováním v boji o titul. Stačí, aby se našlo pár "ambiciózních" pilotů, kteří budou jezdit stylem "Ricciardo v letošním Monaku". A souboj o pozici mezi nimi a piloty s šancí na titul. Co kdyby na místě Kimiho byl Hamík? A co kdyby to neustál a přišel o vedení v šampionátu? Asi by tu na diskuzi byla jiná mela. Ane jen tady.-
Syntexis
14:28 27.05.2015 37.48.45.XXXSpravne posouzeni ci hodnoceni je vzdy problem a nemusime se bavit jen o v podstate evidentnich pripadech, dejiny filosofie by o tom mohly vypravet... Kontakt na zavodni draze je navic vzdy velice osemetna vec, coz potvrdim jen vlastni zkusenosti z toho mala, co jsem si (tentokrat myslim realne) odzavodil, i kdyz ne v autech. V tomto smyslu si dokazi predstavit asi jen dva extremy: 1) neumyslne, chybou, byt se zamerem neustoupit ani o milimetr, protoze jit ostre do souboje i za cenu maleho "oliznuti" stroje soupere nemusi nutne znamenat, ze jsem kamikadze a ze radeji vyradim sebe i jeho, nez aby me predjel nebo abych ho nezdolal (je treba brat v uvahu adrenalin, unavu, technicke moznosti stroje, menici se podminky atd.); 2) "uhni, nebo koncis", coz je vzdy podivana, ale pro takove pochopeni nemam, resp.clovek musi byt trochu vic blazen nebo primitiv, aby to delal vedome. Pravdou vsak je i to, ze behem zavodu pod tihou okolnosti muze clovek s mene zkusenostmi lehce ztratit hlavu a zachovat se takto nevalne. Charakter provinilce se ukaze az posleze, zda se pouci pro priste a zda si po vychladnuti uvedomi svoji chybu a omluvi se, nebo nikoli. Pokud tedy Riciardo obhajuje svuj manevr dobrou show pro divaky, docela tim u me klesnul. A je jedno, kdo byl jeho "obeti".-
anonym
15:32 27.05.2015 77.240.96.XXXNechtěl bych se pouštět do žádného filosofování. To bychom skončili v abstraktnu.
V Monaku se udály tři konkrétní kolize a každá byla posouzena komisaři jinak. Alonso po startu, kdy žádný pilot nemá místo (a v Monaku to platí, nikoliv dvojnásobně, ale desetinásobně), šťouchl do Hulkenberga a ten skončil v bariéře. Dostal trest 5 sec.
Mladý Verstappen si urazil kolo o Grosjeana, když se ho snažil předjet podobným manévrem, jako Ricciardo Kimiho. Jen to provedl v mnohem větší rychlosti, tak že následky byly přiměřeně horší. Dostal trest po skončení závodu. A Ricciardo se cpal do souboje, který nemohl vyhrát, bez pomoci komisařů. Podle mne srovnatelné s kolizí Verstappena, alespoň co se týče míry zavinění. A nesrovnatelné s Alonsem. Proto nechápu Alonsovu penalizaci, když on byl už před Hulkem a naopak Nico narazil do Fernanda.
Škoda, že nelze reálný závod přetransformovat do hry. Bylo by dosti zajímavé, jak by si virtuální hra poradila s takovýmito kolizemi. Asi bychom se divili, co opačných rozhodnutí by bylo, kdyby je vydával computer namísto zaujatých komisařů.
Jinak souhlasím se vším, co jsi napsal. Mám podobné názory, i když nikoliv na základě zkušeností reálně odzávoděných, ale pouze jako dlouholetý fanoušek.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek