DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton bojoval, Rosberg vyhrál!

ŠPANĚLSKO - ZÁVOD: Nico Rosberg využil pole position a ujel. Lewis Hamilton porazil Sebastiana Vettela na Ferrari, ale Rosberg byl v závěru příliš daleko.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton bojoval, Rosberg vyhrál!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 115, poslední 18.05.2015 19:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 23 lidí) 10.05.2015 18:26
Závod hezký. Na to, jak se vykládalo, že se tam… »
» Mike17 (Hlasovalo 22 lidí) 10.05.2015 16:05
otázka pro odborníky Po Číně jsem mockrát četl,… »
» odin (Hlasovalo 19 lidí) 10.05.2015 16:14
Španělsko Rosberg zaslouženě vyhrál. Hamilton… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • skejpa

      skejpa

      88.146.158.XXX
      Miku, nejde tolik o to, proč se nepředjeli jako o to, proč si Nico stěžoval. Když ho na trati nepředjede, tak má prostě smůlu. Kimi, Ham ani Vet se nevztekali, proč jim to někdo zkomplikoval, kdežto Nico si stěžoval, že mu to Ham znepříjemňoval. V tom bych viděl asi hlavní rozdíl.
      Btw nějak sem nezaregistroval tu kritiku Vettela, že nepředjel Bottase. Každej soudnej viděl, že stejně jako Kimi tenhle závod, na to prostě neměli. Wilíci maj neskutečnou trakci a dobrou maximálku a pokud nemaj auto rychlejší o 1,5s, tak si neškrtnou :)

      + 5 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        1. Nico si stěžoval na úmyslně pomalou jízdu Lewise. Tu sám Ham (a časy) potvrdil. Byla tu pak jeho kritika, proč tedy Hamiltona nepředjel. Na to narážím. 03
        2. Kritiku Vettela po Bahrajnu najdeš například v reakci Odina v článku o závodě. Jestli byla nebo nebyla soudná nechám raději bez komentáře. 12 Proč ho nepřejel, je mně naprosto jasné. 03

        + 11 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Miku opět plácáš páté přes deváté, vytrháváš věty z kontextu a sestavuješ si názory druhých, jak se ti hodí. Co takhle porovnat tratě, co takhle porovnat snadné-nesnadné předjíždění na nich? V Bahrajnu se předjíždí i bez DRS v Barceloně mnohdy ani s DRS. Pokud jede někdo v Bahrajnu pomalu, pak pilotovi za ním, dává možnost k předjetí. Pokud někdo jede pomalu v Barceloně, nebo v Monaku, většinou se mu všichni přizpůsobí, protože ho předjet není kde.
          A další věc je brečet a stěžovat si. Něco, co bytostně nemám rád. Zrovna Nico se Sebem jsou v tomto přeborníci.
          Jo a tvůj žonglérský výkon v manipulování smyslu věty a tvého názoru na závěr mne opravdu pobavil.11 18 "...Pro mne je to stejně nefér jednání, jako kdyby loni v Monaku v kvalifikaci zastavil Nico úmyslně."18 18 18
          Vždyť ty jsi nikdy nepřipouštěl, že by Nico v Monaku zastavil úmyslně. Jak tě vůbec může napadlout takováto věta (byť s přidáním slůvka "kdyby")?
          Máš vůbec někdy nějaký svůj názor? Nebo jen zpochybňuješ ostatní? Napiš tu přímo tvé přesvědčení. Udělal to Rosberg schválně? Nebo ne? A brzdil Lewis Nica schválně? Nebo ne?
          Zatím mi z tvých názorů vyplývá, že jsi jako správný fanboy, vždy Nica obhajoval a vymýšlel omluvy a výmluvy. Zatímco Lewise se snažíš očerňovat. A na svoji omluvu si bereš do úst názory druhých.02

          + 9 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            147.229.7.XXX
            Můžeš mi prosím ocitovat, kde sestavuji názor někoho jiného? Na to jsou tu přeborníci jiní. 12
            Věcně:
            1. Můžeš mi porovnat počet předjetí v Bahrajnu s Barcelonou? Jestli je nesmysl to porovnávat, měl bys k tomu mít důvod. 12 Základní problém na obou tratích je ten, že se na rovince druhý pilot ani nedostal k tomu "předjížděnému". Jak ho má tedy předjet? Ano na obou tratích byly předjetí, ale na různých gumách. Kromě toho od tebe to sedí. Na jedné straně jsi mi nedávno tvrdil, že by Vettel v roce 2013 nebyl schopný předjet Webbera jedoucího na horších gumách v Malajsii (trať s nejvyšším počtem předjíždění) a najednou kritizuješ Vettela, že nedokázal předjet jedno z nejrychlejších aut na top speed na trati, kde nikdo srovnatelný letos nikoho nepředjel. Objektivita sama. 12
            2. Až toho Nico za celou svoji kariéru nabrečí tolik, co Hamilton jan za loňský rok, ozvi se. 11
            3. Ano nepřipouštím to stále. Nico to úmyslně neudělal. Nebo někde tvrdím že ano??????? To znamená, že nemůžu spekulovat co bylo kdyby něco bylo??? Mám na to pořád stejný názor, už od loňského Monaka. Nebo doložíš někde citaci, kde tvrdím něco jiného? Asi ne co? Mám pocit, že máš opravdu silný problém s chápáním psaného textu. Pořád mne tady obviňuješ ze změn názorů, ale za ty roky jsi neuvedl ani jediný příklad změny. Tohle je naprosto typická ukázka. 20
            4. Můžeš mi uvést příklad očerňování Lewise??? Že nejel v Číně naplno sám přiznal. Takže když potvrdím jeho slova, tak ho očerňuju? Zvláštní způsob chápání. 20
            5. Nějaký příklad tvé poslední věty? Nebo opět jen "výstřel do tmy"?
            13

            + 8 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              add 1) čekal jsem na oficiální výsledky předjíždění. Tak věz, že v Bahrajnu bylo 43 předjetí a v Baceloně jen 28 předjetí. O třetinu méně.
              Ty se pořád upínáš na předjetí s DRS, ale lze předjíždět i bez DRS. Bohužel na některých tratích, jako je zrovna Španělsko, to je obtížné i s DRS. Jo a Vettel jezdil 20 kol za Bottasem, což by měl být dostatečný prostor k tomu, aby ho předjel (na trati, kde to jde.)

              + 9 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Jak jsi sám spočítal, žádný brutální rozdíl to není co? Na to že "půlku" (ty uvozovky znamenají nadsázku, abys to nebral doslova) z toho udělali Rosberg s Kimim věčným posouváním Nica za Ferrari a problémy s brzdama a Kimiho dobrou odlišnou strategií (nic z toho v Barceloně nebylo). 03
                Neupínám se na předjetí jen s DRS. Ale ostatní předjetí mají stejnou podmínku. Na to abys někoho předjel, potřebuješ se dostat aspoň trochu vedle něj. Pokud jsou tam rychlé zatáčky, v kterých si k jeho zadnímu křídlu ani nečichneš, pak máš smůlu a nemáš nejmenší šanci (platí stejně pro NR, SV i LH).
                Ano, Vettel jezdil za Bottasem 20 kol, Hamilton 33 kol za Vettelem. Taky dostatečný prostor k předjetí ne (na trati kde to jde)?

                + 4 / − 11

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Brutální rozdíl to není, ale také to není rozdíl zanedbatelný. Stejně jako Bahrajn není podprůměrným okruhem, co se předjíždění týče. Rozhodně je na něm předjíždění snažší a také se na něm předjíždí více, než v Barceloně.
                  Tak že z mého pohledu rozumím spíše tomu, když Ham tvrdí, že nelze Seba předjet v Barceloně, než neschopnosti Vettela předjet Bottase v Bahrajnu. Ale pokud ses odkazoval na mé komenty po Bahrajnu, a snažil se dokazovat, jak nesnáším Seba, měl bys číst vše a zkusit i pochopit. Zrovna tam jsem psal, že mu mohli pomoci k předjetí strategií, respektive měkčí směsí gum.
                  S prostředním odstavcem se dá v jistém smyslu souhlasit. Jen bych to asi doplnil o to, že si zmínění více-méně čichli, ale problém byl asi jinde. Buď to nestačilo, nebo se nechtěli pouštět do manévrů, na které si nevěřili a které hrozily zničením pneu, či jiným defektem. Viz hláška Hamovi, aby dělal opak co Seb.(Nejspíše kvůli přehřívání brzd).

                  + 6 / − 8

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Možná je Bahrajn o fous lepší trať na předjíždění, na druhou stranu jel Lewis ve 2 stintu na gumách o zhruba 10 kol méně než Vettel a tudíž je nemusel tolik šetřit. A stejně nebyl ani jediný náznak nějakého pokusu o předjetí. To není kritika Lewise. Dost dobře si uvědomuju, že neměl šanci bez ohledu na jeho kvality. Jen si myslím, že Vettel měl podmínky více než podobné. Prostě neměl šanci a k zadnímu křídlu Bottase ho aerodynamika ani nepustila. A pokud se nedostaneš ani na soupeřovo zadní křídlo, můžeš to zkusit udělat jedině po "Maldonadovsku" a doufat, že ti všichni uhnou z cesty.
                    A ano, možná to ani nezkoušeli, aby si nezrušili po pár kolech gumy úplně a nezačali na toho před sebou ještě ztrácet. Ale na rovince je neničí a přesto nebyli ani v těsném závěsu, natož vedle. To už by ovšem byla zase diskuse o "hadrózních" gumách, proti kterým dlouhodobě píšu. 03

                    + 9 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              1) Kde jsem tvrdil, že Vettel by nebyl schopen předjet Webbera na horších gumách v Malajsii? Dej odkaz.
              2) Ozývám se
              3) Tak proč to srovnáváš? Cituji tě: "Pro mne je to stejně nefér jednání, jako kdyby loni v Monaku v kvalifikaci zastavil Nico úmyslně"
              4) Lewis naplno jet nemusel a stejně mu to stačilo na vítězství. Tak to občas bývá. Ostatně ani Nico ve Španělsku nemusel jet naplno a vyhrál. Nic nového pod sluncem.
              5) Vrať se ke svým názorům okolo Belgie 2014 a zjistíš, že střílíš do tmy sám. 03

              + 13 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                1. Při poslední diskusi jsem ti řekl, že i kdyby Webbera povolali do boxů prvního, stejně by ho Vettel na měkčích gumách dojel a předjel, jen o pár kol později. Ty jsi to popíral. Opravdu ti mám hledat pod kterým článkem to bylo??? Je to ztráta času, sám víš, že to najdu. 03
                2. Jen loni obvinil Rosberga ze čtení dat (nakonec přiznal že si je čtou navzájem roky), z úmyslného zastavení (bez důkazů a indícií) v Monaku, z úmyslné kolize (rovněž bez důkazů) ve Spa. Úmyslně vynechávám stížnosti na vůz. Na rok, kdy vyhrál titul si pobrečel dost. Můžeš teď jmenovat stížnosti Nica?
                3. A proč bych to nemohl srovnávat??? Byly tu teorie, jak to bylo nefér, když to Nico udělal úmyslně. Tak srovnávám tehdejší teorie s tímto. To ještě neznamená, že věřím úmyslu. Proto je tam to slovo KDYBY. Přece není to samé když o někom řeknu že je blbec, nebo "kdyby byl blbec". Vnímáš rozdíl? 20
                4. Schumacherovi v roce 2006 stačilo k vítězství v kvalifikaci ji nedokončit. Tenkrát ti to vadilo do té míry, že to doteď považuješ za jednu z největších prasáren v historii. Ano, nic nového pod sluncem. Jedno máš za největší prasárnu, druhé je v pořádku. 13
                5. Vrátil jsem se, A??? Tvrdil jsem, že měl Ham podíl viny na nehodě, ale větší podíl na ní měl Nico. Co se na tom změnilo??? Takže byl to opět výstřel do tmy, jako vždy!!! 12

                + 5 / − 11

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  1) To je právě ono. Dojet neznamená předjet. Ani v roce 2013 tomu tak nebylo. Kdyby Seb musel dojíždět náskok a ničit si měkké gumy, pak se mu těžko předjíždí. To je právě to, co ty nikdy nepřipouštíš. Vlastně jedou jsi na to poukazoval. Když pár kol před cílem obul nové měkké a honil tuším Hamiltona. Brutálně stahoval po tři kola a pak byl konec. Odešly mu pneumatiky a ztráta se zakonzervovala. Od těch dob nemůžeš Pirelli přijít na jméno. Jak víš, že tentokrát by tomu bylo opačně a Webbera by dojel a předjel? Nevíš, je to jenom tvé zbožné přání, které stavíš jako fakt.13
                  2) Data si četli vzájemně, což jsi potvrdil, Ve Spa Rosberg přiznal úmysl, tudíž to neberu jako brečení, ale fakt. Tak že jenom Monako.
                  3) Já to vnímám podobně jako skejpa. V závodě měl Nico možnost s pomalou jízdou Lewise něco dělat. Třeba se alespoň pokusit jej předjet. To, zda se mu to zdaří, nebo ne je vedlejší. Nic takového neudělal. Místo toho nářek.
                  Při kvalifikaci a zaparkování Rosberga v zatáčce, jsou vyvěšeny žluté vlajky a každý, kdo zajede rychleji tento úsek, dostává penalizaci. Tak že všichni museli zpomalit a tudíž jim bylo znemožněno získat lepší čas. Navíc Q nelze srovnávat se závodem. Platí tam jiné zákony a principy. Ty si v těchto srovnáních ale libuješ.
                  4) viz bod 3.
                  5) Nemám sice čas, ale najdu tvá vyjádření před a po Spa

                  + 9 / − 7

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    1. Aha tak najednou dohnat ztrátu 5s během 15 kol na sadě, která je o téměř sekundu na kolo rychlejší a pak předjet Marka na trati, nejvíc vhodné k předjíždění by bylo zbožné přání. A když ztahoval podobnou ztrátu na Bottase na STEJNÝCH gumách a nepředjel ho na okruhu, který je v předjíždění podprůměrný, je čistě Vettelova neschopnost. 12 12 12 No není nad zřejmou objektivitu. 11 11 11 No aspoň, že jsi přiznal, že jsem si tento tvůj názor nevymyslel. 01
                    2. Ano, data si četli vzájemně. Hamilton si stěžoval na to, že je čte jemu Rosberg. Proč veřejně brečí, že mu někdo čte data, když dělá to samé??? 12 Nico přiznal, že na Hamiltona ÚTOČIL úmyslně. Ne, že do něj narazil úmyslně, za což ho Hamilton obvinil a odvolával se na tým, který to vzápětí POPŘEL. Prostě 3x si stěžoval NEOPRÁVNĚNĚ na kolegu. Kolikrát, že to udělal Rosberg??? Kdo že to furt brečí??? 12
                    3. Ano kvalifikace a závod jsou rozdíl. Pravidla moc jiná nejsou, zato body se v kvaldě nerozdělují. Podle tvé logiky, měl Hamilton Rosberga v Monaku v závodě předjet. Proč to neudělal? Ano, předjíždění v Monaku je ještě o něco těžší, ale jestliže je nemožné PŘI STEJNÝCH VOZECH na obou tratích, pak je to pro mne naprosto stejné. 03 Brečel Hamilton míň jak Rosberg? Ne, svoje obvinění několikrát zopakoval. Byl tam úmysl? V Monaku je to možné, v Číně jisté.
                    5. Najdi a prosím ocituj to celé, nevybírej si jednotlivá slova, která ti dají jiný smysl, než je tam napsáno. 03

                    + 6 / − 10

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • skejpa

          skejpa

          88.146.158.XXX
          ad1. To je právě to na co narážím. Nico si stěžoval, že jede někdo pomalu a znepříjemňuje mu souboje na trati. Kdežto Ham jen řekl, že je nemožné Vettela na trati předjet ale nikomu to za vinu nedával.

          + 6 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Víš mně to divné nepřijde. Kdyby mě týmový kolega úmyslně brzdil, asi by mě to naštvalo taky. Pro mne je to stejně nefér jednání, jako kdyby loni v Monaku v kvalifikaci zastavil Nico úmyslně.
            Ale těžko si můžu stěžovat na brždění pilota, co má jen prostě pomalý vůz, ale jede s ním "co to dá".

            + 7 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • skejpa

              skejpa

              88.146.158.XXX
              Já tě chápu, kdyby to dělali jezdci Ferrari nebo Williamsu, tak to pochopím. Jenže když je týmový kolega prakticky jediný konkurent v boji o titul, tak se Hamiltonovi vůbec nedivím, že mu to chtěl znepříjemnit. Nico tak jako tak horší než druhej nebude, takže prakticky o nic jiného, než o ztrátu na Hamiltona, nešlo.

              + 8 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                147.229.7.XXX
                Jo, já Lewise chápu, proč to udělal. Ale zrovna tak chápu Nica, že to okomentoval.
                Pro mne je to podobné, jako když Alonso v roce 2007 zůstal stát v boxech tak dlouho, než Hamilton nestihl zajet rychlé kolo. Legální, ale ne moc fér.

                + 6 / − 13

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • skejpa

                  skejpa

                  88.146.158.XXX
                  Vzdávám to :D Máme na to jiný názor. Podle mě to mohl (teoreticky) Nico ovlivnit předjetím Lewise na trati, zatímco jak ty píšeš, tak Hamilton tehdy v kvalifikaci neměl možnost to kolo zajet, takže to ovlivnit nemohl. Stejně tak si Hamilton v tomto závodě nestěžoval na Nica ani na Vettela ale jen řekl, že Vettel nejde předjet. Ale říkám, máme na to prostě asi jiný pohled a už to neřešme :D

                  + 7 / − 8

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Rozdíl v názorech je nejspíš v tom, že podle mne Nico šanci na předjetí neměl (pokud by Lewis neudělal hrubou chybu). Kdyby ano, s tvým názorem bych souhlasil. V první DRS zoně nepředjel tuším nikdo nikoho, ve druhé na dlouhé rovince ano. Ale jen ti, co měli výrazně novější gumy a udrželi se v předcházející rychlé rovince v závěsu (s rovnocennými gumami to rovněž nikdo nedokázal), případně při hodně rozdílné maximální rychlosti. Stejné monoposty podle mne šanci na předjetí neměli.
                    Víceméně Nicova slova potvrdil i Vettel, že se v závěsu za někým nedalo udržet.
                    Jo, asi se neshodneme, ale oceňuji pohodovou výměnu názorů bez emocí a urážek. 03

                    + 8 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  "...Pro mne je to podobné, jako když Alonso v roce 2007 zůstal stát v boxech tak dlouho, než Hamilton nestihl zajet rychlé kolo. Legální, ale ne moc fér."

                  Legální??? Tak proč dostal Alonso pentli?
                  Miku ve svých kličkách jsi schopen napsat neuvěřitelné nesmysly.

                  + 9 / − 9

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Jestli je to nesmysl (moje paměť není bezchybná), tak bych prosil odkaz jestli dostal pentli! A jakou? Pokud vím, tak komisaři řekli, že je to interní záležitost Mclarenu a ať si to Mclaren vyřeší sám.
                    Jo Schumacher dostal téměř za to samé odsun na konec roštu. To si pamatuju. Alonso nikoliv. 03

                    + 9 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama