DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton znovu slaví, Ferrari rychlé, safety-car v závěru
ČÍNA - ZÁVOD: Lewis Hamilton splnil úkol a přeměnil pole-position ve vítězství, Rosberg prohrál už v kvalifikaci. Podobně na tom byl Räikkönen, který mohl útok na Vettela zkusit, kdyby je nedovedl do cíle safety-car.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton znovu slaví, Ferrari rychlé, safety-car v závěru
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:26 13.04.2015 194.160.178.XXXNo nemyslím si,... ...že by bol úspešný, lebo by bol mal podobné problémy, ako Sebastian, keď chcel stíhať pred sebou Mercedes v rýchlych zákrutách, kde to je obmedzené práve stávajúcou aerodynamikou terajších vozidiel. Sebastian by sa bol ubránil, jemu by odišli gumy a bol by skončil možno aj za Williemsami. Takže ho Safety Car vlastne zachránilo. Každý závod je iný a ako vidieť všade platí aj iná stratégia, Kimi.
-
-
odin
14:01 12.04.2015 77.240.96.XXXˇuvaha, fak dobrá. Ale ne jenom vůči Kimimu. On by to byl asi pěknej zmatek mezi stratégy obou týmů. Zajímalo by mne, zda by Mergl po zkušenostech z Malajsie zajel, nebo nezajel k výměně. Stejně jako, jak by se k tomu postavili u Ferrari?
Protože to, co jsi tu nastínil, by bylo reálné. Tam by se fakt jednalo o sekundy v rozhodnutí zda přezout, či nikoliv. A nikdo nemohl předvídat jak dlouho bude číňánkům trvat odklizení auta. Když jsem je viděl, jak se s tím perou, tak jsem si říkal, že mají do konce závodu a ještě po vyhlášení vítězů, co dělat aby to odklidili.
-
-
-
Mike17
09:26 13.04.2015 93.99.87.XXX1. Jak píše FandaLH, Vettel byl včera 2.liga. Mohli mu dát "půl kola". Lewis si ho nechal na dostřel jen proto, aby Nicovi nemohli dát ve 2 stintu tvrdou směs.
2. Neříkám, že by měli někoho preferovat. Ale v jiných týmech to funguje tak, že má každý pilot svého inženýra, který určujě strategii ve prospěch svého pilota. U Mercedesu dávají (až na vyjímky) jednotnou strategii. Co je nejlepší pro jednoho, nemusí být pro druhého. A co se týká Rosberga, letošní strategie jsou všechny "výhodné" pro Mercedes, ale nevýhodné pro něj. Loňský (minimálně) konec sezony to bylo stejné.
-
-
pomfir
12:41 12.04.2015 89.103.20.XXXZ F1 se stává nuda Nadpozemsky vyvinuté motory Mercedes, na které má málokterý tým, nízká úroveň rivality na trati + špatné přenosy závodu a navíc k tomu komentátoři ze Sport 1/2 dávají tomuto sportu patřičný rozměr nezažívnosti.
Kampak se vytratila ta stará krásná F1???
Opět hlavní úloha peněz pokazila i tento sport. F1 ve výše popsaném rozměru sledovat odmítám.
Mějte skvělé zážitky a opatrujte se ... -
-
tom11
10:36 12.04.2015 193.86.205.XXXjj. odklízení TR bylo opravdu zlatým hřebem této GP jak tam naběhli mechanici a sundali raději předek auta bylo fakt moooc zábavné.
připomnělo mi to jednu naši dávnou lapálii, když jsme jezdili na "hasičské soustředění" s Pragou RN s čerpadlem vepředu krytým velkým předsunutým nárazníkem. taky jsme to jednou museli zdemontovat, abychom vytočili zatáčku a nezbourali jedny vesnické potraviny
-
-
odin
10:14 12.04.2015 77.240.96.XXXČína Docela nuda a tak nezbývalo, než si vyhledávat nějaké rozptýlení.
Pobavilo mne, jak číňánci odklízí auto Verstappena. (To bylo srovnatelné s amatéry najímanými v dávnověku F1).
Jinak Hamilton neměl soupeře opět ani ukřivděném Rosbergovi. Bylo vidět, že i když ho povolali oprpti zvyklostem k pitstopu dříve než vedoucího závodníka, stejně mu to nebylo nic platné. Výmluvy na horší strategii jsou jenom výmluvami, pokud nebude Nico podávat alespoň srovnatelné výkony.
Bottasovo přesvědčení, že si to Williamsy můžou rozdat s Ferrari nevydrželo ani celé první kolo. Kimi předvedl jeden ze svých lepších startů a udělal s Bottasem a spol. krátký proces.
Jsem zvědavý co se stalo při prvním pitstopu Kimiho. Tam ztratil cca 3 sec. na Vettela. Škoda výjezdu SC v závěru. Mohli jsme vidět jak je na tom Vettel i Kimi a jak se k souboji postaví vedení Ferrari se svým údajně otevřeným přístupem. Zatím mi Raikkonen nepřipadá horší než jeho kolega. má jen více smůly, nebo meně péče v týmu?
Alonso opět v závodě před Buttonem i když mu to není k ničemu. Jistě, že k tomu přispěl crashman, přesto si myslím, že by to dopadlo stejně. Měkčí směs pneu byla rychlejší. Ale pokroky McLarenu musí být patrné i laikům.
Ještě mě zaujal mladý Verstappen. Jak ten kluk si dával soupeře, bylo úžasné. Všechny předjíždě+cí manévry jak přes kopírák a všechny úspěšné. Škoda, že mu nevydrželo auto.-
Pepan
10:26 12.04.2015 89.24.157.XXXTaky se mi líbil ten Kimiho start. Je vidět, že je zpátky ve hře. A taky mě bavil nekonečný souboj Ricciarda s Ericssonem. Akorát jsem si říkal, jestli Sauber postavil tak dobré auto, nebo Red Bull tak špatné. Pak jsem se podíval na jejich místa v poli a měl jsem jasno. -
Mike17
13:02 12.04.2015 93.99.87.XXXPoslední 2 časy Kimiho před výměnou 1:44.964, 1:44.724.
První 2 časy Vettela po výměně 1:43:018. 1:43.787
V průměru měl o 1,5s na jedno kolo rychlejší gumy, kde asi mohl vzít za 2 kola 3s???
Že by ti konečně došlo, že nové jsou rychlejší, a proto není žádný div, když je první přezouvající výrazně rychlejší? Ve tvém věku už je na čase.
Ale chápu, že je možné, že Horner vyslal Marka do Ferrari, aby jim vysvětlil jak protěžovat Vettela.-
odin
13:51 12.04.2015 77.240.96.XXXMiku nech toho. O protěžování Vettela zatím nikde nic nepíšu i když problémy má zatím pouze Kimi. Dnes mne SC mrzí o to víc, protože se schylovalo k souboji o třetí místo a já jsem byl zvědav, jak se k tomu postaví vedení týmu. V závěru Kimi sklízel ovoce svých pozdních pitstopů (oproti Sebovi) a byl zase výrazně rychlejší on.
Škoda, že k tomu nedošlo. Na druhou stranu nejsem tak omezený, abych tu vykřikoval o protěžování Vettela díky strategiím, jen kvůli tomu, že Kimiho zavolali k výměně o pár kol později. To nechávám Rosbergovi a jeho příznivcům. Ono totiž když na to pilot má a tým jej nepodvádí, tak to, co ztratí pozdním přezutím, by měl nutně získat v závěru, jelikož jede na čerstvějších pneumatikách.-
Mike17
14:17 12.04.2015 93.99.87.XXXSouhlas a omluva, nepsal jsi protěžování, ale "méně péče". To je zcela něco jiného. Já taky nepsal nic o protěžování Hamiltona. Dobře, nechme slovíčkaření.
Tedy vůbec nechápu, proč jsi psal to o těch 3s??? Zcela logicky má první přezouvající výhodu prvních kol na lepších gumách, kdy získá náskok. Druhý má pak tu výhodu, že je na čerstvějších gumách rychlejší. Tak nějak proto začal být Kimi rychlejší, až když měl gumy čerstvější a musel dohánět 3s ztrátu. Podle mne naprosto logické a obvyklé, proto mne překvapuje, že se o tom vůbec zmiňuješ.
A je hezké, že sis všiml i toho, o kolik později zajel Kimi. Tak nějak si představuji nechat druhému pilotovi aspoň nějakou šanci na předjetí. A dvojnásobně to platí v případě, že někomu ta měkčí směs evidentně odchází. Škoda, že u mercedesu nemají takový postřeh, jako ty.-
odin
17:08 12.04.2015 77.240.96.XXXTak teď nevím, jak to všechno myslíš. Zda vážně, či opět sarkasticky.
Ale já ti odpovím zcela vážně. O cca 3 sec. ztráty Kimiho po prvním pitu jsem psal proto, že jsem závod sledoval jen po očku a dělal při tom ještě jiné věci. Tudíž jsem byl dosti nepozorný a nevšiml jsem si, že zajíždí k výměně dosti pozdě (oproti Sebovi). Navíc jsem neviděl (nevím zda to vůbec v TV bylo) jeho zastávku. A jaksi automaticky jsem předpokládal, že by měl vyjíždět se ztrátou 1,5 sec. na SV. A byl jsem dost překvapen když ztráta byla najednou 4,5 sec.
Proto jsem psal o tom, že jsem zvědav jak to probíhalo. Ty jsi mi to vysvětlil svým specifickým způsobem dost jasně a já k tomu nemám co dodat, než OK.
Kimiho garáž asi zkoušela trošinku jinou strategii, která zdá se mohla zafungovat, kdyby... (nechci aby to vypadalo jako výmluva na Safety car...)-
Mike17
18:08 12.04.2015 93.99.87.XXXDíval jsem se na pitstopy a první měl Kimi o 0,33s pomalejší než Seb, druhou o 0,009s. Jen jsem chtěl podle časů ukázat, že bych za tím nic nehledal. Během těch 2 kol byl prostě ve 4 měřených z těch 6-ti sektorů Vettel o 2,572s rychlejší, zbytek dělají zbývající 2 sektory a zmíněné 0,33s. OK, chápu, že jsi si toho nevšiml. U tebe už to beru nějak automaticky jako útok.
Poslední věta jednoznačně souhlas. Z Kimiho hlediska to byla jediná šance, jak Vettela ohrozit. S naprosto stejně sjetými gumami by neměl nárok, tak jako při prvním stintu. Tak nějak měl uvažovat i Mercedes, jen opačně. Nechali Nica zbytečně dlouho trápit se na mrtvých gumách. Stejná strategie s Lewisem mu byla naprosto na h... Chtějí být natolik féroví, že vlastně ani nehrozí nějaký souboj.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek