DISKUZE K ČLÁNKU Paddock Line: V hlavní roli čísla
Druhé z devatenácti zastavení formule 1 přineslo nikoli nervy drásající souboj, nýbrž připomenutí událostí starých a historicky statistických. Pochopitelně se v důsledku různých strategií a přítomnosti Safety caru na trati předjíždělo, ale v hlavní roli jinak vcelku klidného závodu byla značka Ferrari. I když mluvit v jejím případě o comebacku je hodně nadnesené.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Paddock Line: V hlavní roli čísla
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:08 07.04.2015 194.160.178.XXXNuž Alonso ani banovať nemôže,... ...lebo bol zo Skudérie Ferrari vlastne vyhodený po tom, čo sa pohádal s Matiacim a macelatóre uázal silu svojej pozície v tomto tíme, že nejaký sráč s veľkou hlavou a krátkymi nohami je pre Ferrari postrádateľný a nebude tam vôbec chýbať. A mal úplnú pravdu.
-
Biblbrox
22:39 05.04.2015 94.138.104.XXXTo je fakt mazané " Pochopitelně se.... v přítomnosti Safety caru na trati předjíždělo. " Já jako laik jsem si dosud myslel, že SC je tu proto, aby se nepředjíždělo. A navíc zase ten Vettel! Je to hyena, jako jediný využil chyby jiného jezdce aby vyhrál, fůůůj, je to ostuda! Původně jsem mu fandil a myslel jsem si, že když předjel na trati oba dva mercedesy, tak vyhrál zaslouženě, a ono to bylo jinak.-
RoBertino
04:49 06.04.2015 83.208.82.XXXInu, sám přiznáváte, že jste laik, tak speciálně vám vysvětlím, že se díky přítomnosti Safety caru předjíždělo, protože se kvůli tomu přehodnocovala strategie a mohly se upravovat taktické plány pro jednotlivé týmy. Není nad to se zeptat. Jinak je evidentní, že si Vettel coby hyena dovolil opravdu hodně, předjíždět jindy než při výměně pneumatik.
Příště se zase zeptejte, rádi zodpovíme všechny dotazy
-
Biblbrox
09:08 06.04.2015 94.138.104.XXXTeď už mi to je jasné a pro zvýšení upadajícího zájmu o F1 doporučuji, aby se v průběhu závodu tajně hlasovalo kdy vyjede SC. Navrhuji následující postup: Po každém projetí okruhu se zmáčne na počítači tlačítko "ENTER", které spustí program, který s předem nastavenou pravděpodobnosti (např. 1 : počet kol v závodě) rozhodne, zda vyjede nebo nevyjede SC v tomto kole a F1 bude zachráněná. Sláva!!! Teď už jen jak zabránit Vettelovi, aby toho nezneužíval na úkor závodníků ala Nárožný v Jáchymovi.
-
-
RoBertino
04:52 06.04.2015 83.208.82.XXXPokud vyrvete z věty to, co se vám hodí, tak to samozřejmě vypadá jinak. Celá věta je naštěstí v perexu a celá, takže ještě jednou pro vás, pane Biblbroxi - "Pochopitelně se v důsledku různých strategií a přítomnosti Safety caru na trati předjíždělo" opravdu neznamená to samé jako "Pochopitelně se v ... přítomnosti na Safety caru předjíželo.
Jak by se vám líbilo tohle? Cituji váš příspěvek: Já jako laik jsem.... fůůůůj, je to ostuda!-
-
RoBertino
14:51 06.04.2015 83.208.82.XXXČeštin Když už tu chcete poučovat o gramatice, tak si udělejte inventuru ve vlastních výtvorech. Ono takové ala v příspěvku výše působí taky velice elegantně. Spojka a ve zmíněné větě nijak neodporuje jejímu významu. Mně by spíš zajímalo, jestli jste pan profesor na výminku a obcházíte fóra ve snaze nacházet chyby, nebo vás zajímá F1. Nebudu zdejší přítomné ovlivňovat svým názorem.
-
-
-
uzivatel001402
12:36 04.04.2015 85.70.70.XXXJiný názor Stejně jako loni vyhlížím se zvědavostí každý článek označený jako Paddock Line. Vždy mě zajímá shrnutí a rešerže posledního závodu z pera RoBertina a to přesto, že s názory občas nesouhlasím jako je tomu i dnes. Nechci být zdrženlivý ani obezřetný, protože nová sezóna přináší nová očekávání a je úplně legitimní vášnivě diskutovat hned od prvniho závodu. Ferrari bylo loni v kopru ne snad tolik výsledkově, ale proto, že se vyčerpalo, vyčerpalo své možnosti. Tehdejší konstelace Montezemolo-Alonso nedokázala přinést titul po kterém volali fanoušci. A hlavně, Ferrari bez jediného vítězství v sezóně, to se neodpouští. Ferrari je mýtus, Ferrari je vášní a modlou fanoušků F1. Nedoceněný mistr mistrů, protože co jiného je vícenásobný šampion F1, Sebastian Vettel překvapivě přestoupil a doslova vydupal ze země vítězství bezchybnou jízdou. Závod proti Austrálii nebyl vůbec nudný, znám lidi, kteří si odešli od televize zakouřit, aby se vrátili na závěr závodu, jak byli nervózní, protože přáli Ferrari vítězství a obávali se dominantních Mercedesů hlavně zatraceně dobrého Lewise Hamiltona, obhájce titulu. Chci spekulovat, co Kimi, chci spekulovat, co Alonso, chci spekulovat, co Ricciardo, chci spekulovat o všem, co mě ve F1 momentálně zajímá. Stejně jako jsem spekuloval v minulosti když například Niki Lauda vyhrál v roce 1984 Velkou cenu Jižní Afriky v Kyalami, zahajovací závod sezóny a já mu přál ze srdce titul mistra světa po jeho comebacku do F1 v roce 1982. Je to legitimní přít se a vášnivě si malovat ve fantazii další vítězství a tituly oblíbených pilotů? Já myslím, že ano. Souhlasím s Odinem, RoBertino je fundovaný pamětník a hlavně dokáže o F1 říct něco jiného a jinak než je tu všeobecně zvykem a lacinou, povrchní, bezobsažnou a anonymní kritiku si rozhodně nezaslouží. Díky za každý Paddock, díky za to, že máme RoBertina!-
RoBertino
12:51 04.04.2015 83.208.82.XXXJá jsem jenom rád, že jsou názory rozdílné, protože jenom přikyvovat by nevedlo nikam. Rozvíjející se debata a právě názorová výměna je podstatou všech diskuzí a já jsem vždy rád, když tu najdu nejeden zajímavý podnět. Třeba jako teď u Murraye - každá krize má svůj původ a důsledek, jako třeba v letech 1973, kdy tápání a téměř nechuť závodit málem odvála Ferrari z F1, nebo rok 1980, doslova obětovaný budoucnosti ve prospěch turba. Pochopitelně se tak neděje jen u Italů, i další stáje si prošly křivkou úspěchů a neúspěchů, některé je překonaly, jiné prostě ne. I já si často kladu otázky, co bude a jak se bude šampionát vyvíjet, jen po těch desítkách let už mohu srovnávat. Zrovna tak i porovnávat mistry, nedávno jsem oživoval své povídání o Stirlingu Mossovi, který je Vettelovi hodně podobný, jen s tím rozdílem, že vítězil i s nepříliš kvalitním materiálem. To je další část historie a já zase chci polemizovat - byl Moss o tolik horší, že nemá na svém kontě ani jeden titul? Kolik bylo pilotů, kteří měli šanci se stát šampionem a nestalo se tak, protože jezdili v dobách skutečných legend? Proto je zajímavé jít do záhybů historie a hledat v ní i něco jiného, než jen poslední dvě sezóny zpátky. Třeba onu vzpomínku na Laudu...
A jenom na okraj a bez jakékoli jízlivosti - v roce 1984 zahajovala sezónu GP Brazílie, kterou vyhrál Prost, Lauda byl první až v druhém závodě, zmíněné GP JAR. A ještě tam měl kliku jak od blázince, jak praví hezké srovnání. Jeho auto totiž mělo velké potíže a paradoxně mu pomohla velice vážná nehoda Piercarla Ghinzaniho, po níž byl čas provést technické úpravy.-
uzivatel001402
13:45 04.04.2015 85.70.70.XXXPíšu v rychlosti, protože jsou svátky a nemám čas si ověřovat údaje ve své děravé paměti. Celou tu dobu o které píšeš, si pamatuji, i ten rok 1980 a spor s J.M.Balestrem. Nevyzpytatelné štěstí, muška jenom zlatá, občas skutečně usedlo na někoho a rozhodlo o vítězství, tolikrát v historii F1. Ve skutečnosti v roce 1984 Lauda nebyl nejlepší, nejlepším pilotem byl Prost a rozhodlo štěstí a bodovací systém. Nicméně bylo obdivuhodné, jak veterán Lauda, zvyklý na atmosférické motory, dokázal prohánět v éře turbo novou a sebejistou generaci mladých střelců v čele s Alainem Prostem. Titul si zasloužil nejen za to, ale taky náhradou za rok 1976 a možná i za rok 1974, kde taky zasahoval do bojů o titul ve svém prvním roce za Ferrari. Vynikající Stirling Moss byl především vlastenec, ztrácel šance, protože jezdil na anglických vozech nebo kvůli svému pojetí závodění, které bylo anglicky čestné a rytířské. Všeobecně platí však fakt, že nestačí být jenom dobrým závodníkem, mistr světa musí sedět v dobrém autě jinak neuspěje a Moss je toho ukázkovým příkladem. Vettel věří Ferrari a Ferrari věří Vettelovi a já mám spoustu důvodů se domnívat, že letos Mercedesům pěkně zatopí a možná se ještě stane i mistrem světa. Přitom nelze říct, že by Vettel byl můj nejobdivovanější pilot. Moje idoly odešli s Petersonem, Huntem, tou nejvíc charizmatickou osobností F1, s Mansellem, Laudovi jsem přál z nostalgie po jeho návratu, a se Sennou. Dotkl se mě taky Schumacherův úraz na lyžích, svět byl nějakou dobu normální, když vyhrával Michael a zástupy věrných fanoušků rozvíjely pod stupni vítězů rudé prapory s žlutým emblémem černého koníka. Pokud je F1 nemocná, tak symbolicky hledám nemocné srdce novodobé F1 v Lausanne, kde je nekorunovaný král F1 Michael Schumacher v domácím ošetřování. Tolik můj komentář k záhybům historie Přeji hezké Velikonoce.-
RoBertino
15:52 04.04.2015 83.208.82.XXXOna to nebyla až tak výtka, jen uvedení skutečností na pravou míru. I já sem tam v domnění, že jsem si nějakou věcí naprosto jistý udělám úlet, a někteří nejmenovaní "experti" mi to pak s potěšením dávají sežrat. Vzpomínka se mi opravdu líbí, je pravda, že historie F1 je velice bohatá a plná zajímavých příběhů. K Laudovi ještě jedna poznámka - Lauda si také prošel srovnáním osmi a dvanáctiválců, vždyť kromě první rozpačité sezóny na Marchu pak s BRM, Ferrari a Alfou Romeo jezdil jen s dvanácti "hrnci" za zády. I přesto se dokázal vrátit a hned v roce 1982 nestál v boji o titul stranou.
Rovněž bohatou pomlázku.-
-
Jerry
22:27 04.04.2015 83.208.82.XXXNejsem expertka, i když jsem leccos už viděla. Jen jaksi nechápu myšlení čtenáře, který k takovémuto příspěvku dá mínus. K příspěvku jedné věty, která je faktografická. Pokud bych viděla nějakou chybu, tak to především opravím vlastním příspěvkem. Jinak nevím, co se někomu na takovém příspěvku nelíbí ...-
anonym
09:09 05.04.2015 85.70.70.XXXChápu myšlení takového čtenáře. Je to osobní zášť, která je motivací řady internetových rádoby komentátorů. Jsou to malí, hloupí lidé, kteří ve skutečnosti nejsou žádnými fanoušky F1. Takovým nezbývá než odpustit, jsou tak omezení, že si ani neuvědomují, co činí.
-
-
-
-
-
-
-
henkka
08:09 04.04.2015 46.23.60.XXXTakový polemizování nad tím, jestli tamten jel naplno, nebo ne, jestli by tenhle vyhrál bez výjezdu safety caru, anebo jestli už má teď význam dělat si závěry o průběhu zbývajících závodů... Ta statistika v úvodu je zajímavá, i když tak trochu zavání škodolibostí směrem k Ferrari, ale jinak je článek prakticky o ničem-
odin
08:55 04.04.2015 77.240.96.XXXEvidentně nevíš oč v paddocích jde. RoBertino se snaží ohlédnout za uplynulým závodem v kontextu pětašedesáti let událostí formule 1. Autor je jeden z mála lidí v České republice, kteří si to může dovolit, protože má přehled, jež mu my všichni můžeme akorát závidět. Někteří svoji zášť dávají bezostyšně najevo, jiní ho obdivují a žasnou.
Osobně pochybuji, že by autor trpěl jakoukoliv škodolibostí vůči některému z týmů, natož k Ferrari. To jsi přestřelil vysoko nad tribuny.
Mně se článek o ničem nezdá, záleží na každém z nás, jakou informační hodnotu si z něho odnese. Já si např. při čtení paddocků "oživuji" události časem zapomenuté. Vím přesně, kde jsem byl a co jsem dělal, když jsem se dozvěděl o smrti G.Villeneuvea, ale že v tomto období probíhaly spory s FOCA, jsem už z paměti vytěsnil...
A polemiky? Nevidím na nich nic zvláštního. Tedy krom schopnosti a snahy podívat se na věc z jiného úhlu. Autor nedělá žádné závěry, jak by co dopadlo, kdyby... Jenom opět připomíná fakta (ne)dávno minulá v kontextu s konkrétním závodem. Přičemž závěrečné doporučení týkající se obezřetnosti a zdrženlivosti ohledně odhadů, jak šampionát dopadne, musí podepsat každý normálně myslící fanoušek F1. Tak proč máš k němu výhrady?-
Pavel A.
21:33 06.04.2015 85.70.8.XXX"Vím přesně, kde jsem byl a co jsem dělal, když jsem se dozvěděl o smrti G.Villeneuvea".
Až mě zamrazilo... Tvrdí se, že každý Američan (který to prožil) si pamatuje, co přesně dělal, když se dozvěděl o zavraždění J.F.Kennedyho. My "skalní" fandové si pamatujeme, co jsme dělali, když jsme se dozvěděli o smrti R.Petersona, G.Villeneuva, A.Senny... ...i tímhle se odlišují ti, pro které je F1 "koněm" na celý život od těch, co se občas podívají na závod...
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek