DISKUZE K ČLÁNKU PADDOCK LINE: Čas oponou trhnul...

Dlouhých jedenáct let čekali naši jižní sousedé na okamžik, kdy se v jejich hornaté zemi opět rozezní motory ušlechtilé královny motoristického sportu. O hřmění letos můžeme mluvit jen těžko, ale to nabitému Red Bull Ringu v tento památný den asi příliš nevadilo. Radost masám mohly kalit jen dvě okolnosti – závod nepříliš atraktivní a absence domácího pilota.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: PADDOCK LINE: Čas oponou trhnul...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 01.07.2014 22:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 17 lidí) 26.06.2014 09:10
Čtu paddocky pravidelně. Na případné chyby… »
» odin (Hlasovalo 17 lidí) 26.06.2014 09:45
A ještě dodám. Richtr ve vysílání dělá "… »
» uzivatel001402 (Hlasovalo 14 lidí) 01.07.2014 15:02
Zdravím RoBertino, nejsem ani konstruktér, ani… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • RoBertino

    83.208.82.XXX
    Hella Úpravy v zatáčce Hella-Licht probíhaly nadvakrát - pro rok 1976 byla rozšířena a pro Grand Prix Rakouska 1977 byla změněna na šikanu, i proto se v jejím názvu objevilo doprovodné "S". Je to další vzpomínka - do původního úseku trati dali pořadatelé bloky, takže když někdo nezvládl nájezd do šikany, musel mezi nimi kličkovat. Takový Reutemann by o tom mohl vyprávět.

    + 12 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Tomyš

    90.176.21.XXX
    Neprofesionální Richtr Roberte, upřímně, jsi naprosto boží ;) Prezentoval jsem to, co říkal Lauda, no neopravit jej bylo projevem neprofesionality, uznávám :)

    P.S. Těžko říci, kdo se postaral o další omyl, ale pokud se v přenosu objevilo tvrzení, že Niki Lauda na Österreichringu nikdy neseděl v typu Ferrari 312 T2, jde ve svém důsledku o chybu. Italská stáj totiž v roce 1977 absolvovala šampionát právě s tímto typem, od toho z roku 1976 sice mírně upraveného, ale pořád šlo o „Té dvojku“. Takže Lauda s ní v Rakousku jel a dokonce stanul na stupních vítězů. Pokud se mýlí sám Rakušan, bylo by přinejmenším milé na to upozornit. Chceme opravdu tak moc?

    + 17 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      94.112.218.XXX
      Mě mrzí, že se pan Richtr a další pracovníci kolem jejich webu nechají jmenovat odborníkami na F1. Mají velké nedostatky a to ve všem, nyní nám např. servírují obrázek FW19 ke zvuku FW18 ...
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 12 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Karel

        78.157.160.XXX
        Přitom technice evidentně nerozumí.. dodnes vzpomínám, jak prezentovali obrázek rok starého auta jako nového.. a ještě se v diskusi se čtenáři upozorňujícími na renonc prali za svou pravdu.

        + 14 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      Tomáši,
      když můj oblíbenec Antonín Panenka řekne, že Rivelino nedal na MS ani jeden gól z trestňáku, taky mu připomenu, že se tak stalo. Je sice hezké, že Lauda něco řekne, ale omylní jsme všichni, nakonec to platí i pro mě. Kdyby šlo o nějaký podřadný typ, který upadl do zapomnění, ještě bych to bral, ale tady jde o auto, se kterým se Lauda stal mistrem světa. Takže asi tak.

      + 20 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001402

        uzivatel001402

        88.103.87.XXX
        RoBertino, já opravdu žasnu, co to tady vedete za přestřelku. Jako dva malí kluci a přitom jde o žabomyší spor. Zadej si prosím heslo: Niki Lauda Ferrari 312 T2 Red Bull Ring 2014 a vygoogluj si obrázky. Zjistíš, že Niki Lauda se na Red Bull Ringu svezl se startovním číslem 1, které měl v roce 1976 jako obhájce titulu, takže když hovořil, že je škoda, že se nestačil svést na Ferrari 312 T2, tak mluvil o tom, že mu osud nedopřál odjet Velkou cenu Rakouska 1976, protože to byl závod, který následoval hned po VC Německa 1976, kde utrpěl zranění. Lauda v té době ležel v nemocnici a absentoval na VC Rakouska a VC Holandska 1976, přijel až do Monzy. V žádném případě tak Lauda nemohl mluvit o sezóně 1977, kdy jezdil se startovním číslem 11 a mírně modifikovaným Ferrari 312 T2. Přiznám se, že mě Tvoje nepřesnosti v Paddocku už předtím šokovaly, ale nechtěl jsem to rozmazávat. Uvědomuji si, jaké je to dílo dát dohromady úctyhodnou sumu informací, provést historický exkurz, doplnit ho aktualitou ze současnosti, dát článku leitmotiv a stihnout redakční termín. Tady to se Ti však vrátilo jako bumerang při Vší úctě k Tobě. Nezlob se, já si rád Tvoje články přečtu a už vůbec nechci být kousavý. Tentokrát jsem musel zareagovat.

        + 11 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          83.208.82.XXX
          V pořádku Drahý konstruktére či komentátore,
          pokud někdo řekne, že se Lauda nikdy nesvezl na Österreichringu na typu T2, pak to není pravda. Že Lauda po své fatální havárii ležel nějakou domu v nemocnici a vrátil se na trať za 42 dní, tudíž nemohl stihnout GP Rakouska (která díky tomu zaznamenala ztrátu kolem 7 milionů šilinků a masivní divácký propad) ani GP Holandska. A tady jsme u toho, co je problémem nemalé skupiny lidí - že jejich vyjadřování není exaktní. Opět se tu do mě může plno lidí pustit, co to pořád chci, ale ono se to prolíná vším. Mimochodem si můžeme popovídat o tom, co nepřesné znění řádů udělalo třeba v F1 za paseku. Například kvůli tomu mohl skončit Jos Verstappen s nemalými popáleninami v nemocnici (viz GP Německa 1994).
          Je mi líto každé chyby, kterou udělám a rozhodně se k nim hodlám hlásit. Děláme je všichni, ale nechci kvůli nim strkat hlavu do písku a tvrdit - no jo, že je dělám, tak se koukněte kolem, co ostatní. Jakákoli chyba mi vadí už jen proto, že podává zkreslený obraz o skutečnosti. Proto nebudu dělat mrtvého brouka a když se nějaká chyba stane, přijmu za ni odpovědnost, nebo na ni upozorním. Moc dobře si totiž pamatuju éru, kdy se chyby blahosklonně přehlížely a kam to vedlo. A není podstatné, v jakých intencích se odehrávají.

          + 10 / − 12

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001402

            uzivatel001402

            88.103.87.XXX
            Zdravím RoBertino,
            nejsem ani konstruktér, ani komentátor, ani neznám Richtra osobně, a už vůbec pochybuji, že bych byl drahý Vašemu srdci. Přiznám se, že jsem psal svůj příspěvek v hněvu, protože jsem hledal intelektuální diskusi na úrovni o F1, jak jsem byl zvyklý a našel jsem přízemní osobní výpady. Myslím si, že každý včetně mě má máslo na hlavě, ale poukazovat na chyby jiného za každou cenu, to není hodné respektovaného historika. Můj názor. Asi bych se k tomu nepropůjčil, bylo by to pod mou úroveň. Vadí mě, že v té české kotlině jsou lidé zašpklí, nesnášenliví a i když něco umí, přesto neváhají očernit a shodit toho druhého. To je znát na řadě komentářů na našem Internetu. Když se k tomu uchyluje renomovaný motoristický novinář, je to smutné. Lauda měl na mysli určitě svůj vůz z roku 1976, Richtr se neúmyslně dopustil nepřesnosti při interpretaci jeho výroku a Vy byste ho za to popravil, i když chyby dělá každý včetně Vás. Co se týče pana Richtra, je mezi námi generační rozdíl, obdivuje jinou formuli než jsem obdivoval já. Vyjadřuje se slovy, které jsou blízká jeho generaci. Považuje je za originální a výstižná. Vadí mi, když nadšeně haleká při závodě při kterém se nic neděje. Vadí mi jeho póza apologeta nových zítřků ve F1 a odsuzování minulosti, ale neberu mu to, protože mám primárně úctu k názoru druhého člověka a snažím se ho vyslechnout. Nicméně nepochybuji o Richtrově vášnívém srdečním vztahu k F1 a to je to, co ctím. Sám nejsem v tomto jiný a Vy určitě také ne. Přesto bych asi viděl v televizi raději uhlazeného komentátora, který střízlivě a věcně reportuje dění Velké ceny. Oni na Sky sportu taky kříčí, ale v angličtině to zní nějak jinak. Tam je to přirozené, není to tak zvláštní jako v češtině.
            RoBertino, Vy a pan Roman Klemm jste dva lidé, jejichž články uznávám a rád si je přečtu, protože mají něco navíc. To, co mi vadí u Vás, je osobní zaujatost. Poukaz na chybu je jen záminka, omlouvám se. Média kolem zkreslují skutečnost úplně běžně, buď z neznalosti nebo úmyslně, žijeme v marketingové době plné reklamního přesvědčování a je jen na každém z nás, aby si udělal svůj vlastní názor. Pokud mi to za to stojí, neváhám svůj názor říct, protože Vy mi za to stojíte. Přeji hezký den.

            + 14 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              83.208.82.XXX
              Zdravím i já,
              pokud čtete mé stati delší dobu, snad pochopíte v některých případech určitou nadsázku. To byl i důvod oslovení, neboť nick evokuje jednu ze dvou možností.
              K těm osobním výpadům. S panem Richtrem se znám osobně a jeho mnohdy nelehkou situaci chápu. Zrovna tak je mi jasné, že jeho zaměstnavatel něco očekává a on má možnost buď sklonit hlavu a chovat se dle příkazů, nebo odejít středem. Bez jakýchkoli invektiv je však otázkou, co je lepší. Nemám sebemenší potřebu si z něj jakkoli utahovat, jen znovu opakuji, že jsou věci, které mi vadí, vadily a vadit budou. Je to dáno tím, že v dnešní době se nebere jako klad že něco znáte či umíte. Kdyby na jeho místě byl kdokoli jiný a řekl nesmysl, omyl či nepřesnost, nedá mi to, abych na to neupozornil - a totéž samozřejmě, jak bylo napsáno výše, čekám i v případě, že něco podobného nastane u mě.
              Co se týče náhledu na dobu - formule 1 je rozhodně fascinující bez ohledu na čas, vždy dokáže hodně lidí zaujmout a oni si pochopitelně brání to své období jako nejhezčí. Pokud bychom ale nepřijímali to nové a nechtěli v něm hledat něco, co drápkem chytne i nás, tak je to nejlepší cesta plakat na skládací židličce na okraji tratě při Grand Prix Nostalgia. Pokud pánové Richtr a Fabry při závodech používají takového či oného výraziva a zvyšují hlas úměrně či neúměrně, to si každý divák rozklíčuje podle svého. Jestli to dělají jinde, je to také jejich věc. Ale pokud někdo z jakéhokoli důvodu překroutí historii, vždy se budu snažit to uvést na pravou míru. Bez jakýchkoli pocitů odplaty, msty nebo dokonce zášti. Protože ať se to vezme z jedné či druhé strany, pořád jsou tyto přenosy maximem pro diváka, který je chce poslouchat v češtině. Podle toho by měly vypadat i odpovědné informace.
              Za váš názor děkuji, cením si ho - i proto může být "drahý", prostě proto, že z něj cítím osobní přístup.
              Hezkého dne i Vám.

              + 9 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Tomyš

        90.176.21.XXX
        Nejsem chodící encyklopedie. Nemám tedy vlastnost, kterou u Tebe nesmírně ctím. A proto nebylo v mých silách, hodinu před přenosem, ověřit jeho slova.

        + 14 / − 17

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          83.208.82.XXX
          Na tohle člověk být chodící encyklopedií být nemusí, ale budiž. Ovšem nezdá se mi, že s dnešními možnostmi digitálního věku by tohle nešlo ověřit. Spíš bude ten pes zakopaný někde jinde.03

          + 17 / − 17

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • alfred

            85.237.224.XXX
            To ale ovšem platí snad i pro tebe. Snad v každém Paddocku se najde chybka v letopočtu a to máš na přípravu a hlavně kontrolu nesrovnatelně víc času a nikdo na to nepoukazuje se železnou pravidelností tak, jako ty Richtrovy nepřesnosti.

            + 17 / − 19

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Čtu paddocky pravidelně. Na případné chyby zdejší čtenáři pravidelně upozorňují. A stejně tak pravidelně na ně Robert reaguje a opravuje. Tak o co jde?
              Tomyš i RoBertino svojí mediální činností jdou s kůží na trh. A oběma občas "něco ujede". A pak je na místě tato "ujetí" opravit. Nejspíše ani jeden z toho žádné trauma nemá. A čtenáři, respektive posluchači dostanou ucelený a hlavně pravdivý obrázek minulosti.03

              + 17 / − 9

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                A ještě dodám. Richtr ve vysílání dělá "pubertální" vtípky, kterým se směje snad jen on sám. V tomto případě měl jedinečnou příležitost, si elegantně "vystřelit" z jedné z legend F1 a propásl ji. Škoda, diváci by to nejspíše ocenili tím spíše, že se Lauda netěší zrovna největší poularitě.

                + 17 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  37.188.225.XXX
                  "...se Lauda netěší zrovna největší poularitě..."

                  Lauda je pro mne polobůh. Hned za Prostem, ale přesto na špičce 13

                  (to jenom abych trošku zatížil prázdnější misku vah a naštval Sennovce a Huntovce :-) )

                  + 13 / − 10

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    18 Tak tos mne dostal.03 Patřím k Prostovcům a Huntovcům. Tak nevím, zda se naštvat, nebo souhlasit.03 12
                    Každopádně mé tvrzení jsem opíral o mnohá protilaudovská prohlášení i na zdejších stránkách. Já sám jsem se Laudy zde nejednou zastával.

                    + 9 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • alfred

                85.237.224.XXX
                Pokud jde o chyby, tak máš pravdu, děláme je všichni a je jen dobře když se na ně upozorní. Ovšem jde taky o to, jak to kdo udělá...., nikdo neadresuje RoBertinovi po upozornění na chybu poznámky typu "Chceme opravdu tak moc?".

                Já bych třeba taky mohl napsat že chci číst Paddocky bez chyb, opravdu "chci tak moc", hlavně když má toho času a prostoru na kontrolu nesrovnatelně víc?

                O tom, že RoBertino svoje Paddocky může opravit a chyba je pak zmazána z povrchu zemského a vědomí čtenářů ani nemluvě, Richtr tady tu možnost prostě nemá. Jen pro pořádek, nejsem žádný Richtrův fanda, přenosy na Nově nesleduji vlastně kvůli jeho stylu komentování, ale naprosto postrádám smysl proč se mu autor věnuje téměř v každém Paddocku, který si jinak pokaždé rád přečtu i když s jeho hodnocením ne/atraktivnosti současných závodů bytostně nesouhlasím.

                + 15 / − 16

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  83.208.82.XXX
                  Chyby I. Rád bych k tomu něco napsal. Chyby mají většinou trojí původ - ten první je, že jsem bytostně přesvědčen, že píšu evidentně správný údaj a dopustím se chyby na druhou - spolehnu se na svou paměť a pak se právem mohu stydět. Pak jsou chyby nejčastěji letopočtové, kdy se prostě uklepnu nebo ještě na poslední chvíli něco doplním a tím pádem je stavba věty chybná. To byl případ i posledního Paddocku, kdy jsem do textu vložil navíc ročník 1975 a neuvědomil si, že následná informace se vztahuje až k druhému v pořadí. Třetí skupina, a tu doufám páchám minimálně, jsou údaje naprosto špatné či neověřené.
                  Věřte, že mi není dobře, když se nějaká chyba najde, ale jsou tu vnímaví lidé, kteří na ni upozorní a pak ji lze uvést na pravou míru. Na rozdíl od Tomáše Richtra si skutečně nemyslím, že jsem chodící encyklopedie a prostě mi nějaký ten letopočet ujede. Je pravda, že je možné chybu opravdu smazat, nebo lépe opravit, v tom směru mám výhodu. Není ovšem pravda, že pan Richtr nemá možnost se omluvit, to pochopitelně může. Když ne hned, tak příště.

                  + 20 / − 14

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  83.208.82.XXX
                  Chyby II. O způsobu upozorňování na omyly se můžeme dlouze bavit, ale myslím, že způsob jak to kdo udělá je právě na něm. Je pochopitelné, že můj přístup se nebude líbit všem, což je vlastně jenom dobře, protože jinak by to byla stejná nuda, jakou velice často vidíme na tratích. A že jsem snad až příliš kritický k tomu, co nám zástupci pro jistotu nejmenované televizní stanice přinášejí? Je třeba si uvědomit, že Paddock si průměrně přečtou dva až tři tisíce lidí, ale přenos s komentářem sledují statisíce, takže ona případná chyba, nepřesnost či špatně interpretovaná informace napáchá daleko větší škody. Jak lze zjistit v průzkumech různých agentur, většina lidí takovou informaci prostě vezme jako jedinou správnou a dále už ji nezkoumá.
                  A zcela na závěr - pokud je mojí chybou, že mám historii F1 rád a nepovažuju za správné, že se přehlíží nebo se jí nepřikládá dostatečná pozornost (ať je důvod jakýkoliv, třeba prostě ten, že to znamená práci si potřebná data vyhledat, neboť zdaleka všechno na netu není), pak se těm, kteří se spokojí s tím, že odkoukají závod a uloží ho na smetiště dějin, omlouvám. Pořád věřím, že jich je podstatná menšina a moje činnost na F1News má smysl.

                  + 16 / − 14

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama