DISKUZE K ČLÁNKU PADDOCK LINE: Kde ta cesta skončí?

Teoretické naděje sice ještě existují, ale příznivci formule 1 už mají o letošním šampionovi jasno. Zázraky se možná dějí, ale většinou jen ve filmech nebo při financování politických stran prostřednictvím důchodců. A předpokládat, že by se opakoval rok 1976 nebo 1982, kdy největší adepti na mistrovský titul přišli o šanci díky fatálním nehodám, to v dnešní době není také nejpravděpodobnější. I proto se už svět F1 zaměřuje jiným směrem – buď do hloubi startovního pole nebo vyhlíží rok příští.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: PADDOCK LINE: Kde ta cesta skončí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 10.10.2013 12:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» enzo (Hlasovali 3 lidé) 09.10.2013 21:23
Foky ze srazu Krááááása ty modely! 01 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    188.75.173.XXX
    Hezké fotky!
    Správné tričko!(Team Lotus)
    Nádherné modely!
    Také jich pár vlastním.A vím jaká je to práce!(hlavně papírové)
    01

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • NrteP

    193.86.87.XXX
    Kulisy Mě osobně je jedno, co za kulisy jsou v pozadí závodu. Jestli průmyslová zóna, poušť, jezero, park, letiště, přístav, kostel, vodojem, kasino nebo blikající lunapark a jiné. Ale poslední dobou mi nejvíc vyhovují asijské závody v jejich přirozeném čase. Sice si po nedělním obědě u televize nezdřímnu, ale nemám zabitý celý den a spánek doženu v noci. Prostě na trati se toho děje čím dál míň, nehrozí už skoro vůbec ani překvapení z nenadálých situací jako technické poruchy atd. a umělé atrakce kolem už z Formule 1 dělají jenom umělou atrakci. Ovšem i když budu brblat čím dál víc, tak stejně se na to asi budu dívat pořád, tak jako kdysi v minulém tisíciletí.

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zeto

    85.71.36.XXX
    Hm... " jednoho a totéž pilota" - když už, tak " jednoho a téhož pilota". A zatáhnout už i sem politiku, to je od autora fakt trapas. Ještě by nám mohl nenásilnou formou říci, koho máme jít volit. Doufám, že tohle není nějaký nový trend.20

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • enzo

    enzo

    92.251.115.XXX
    Foky ze srazu Krááááása ty modely! 01

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ja

    88.102.227.XXX
    Zamyslenie. Oč je lepší Yeongham od Magny Course,San Marina???
    Celkom povedený článok k zamysleniu.Už som si myslel, že tak negativisticky na kolotoč roku 2013 sa dívam len sám.
    F1 sledujem 18 rokov.Za tú dobu som nevidel v priamom prenose,asi len dva závody, inak všetky.Tohto roku však už uvažujem, že to zabalím a dovod?
    1.Pirelli. (F1 vždy bolo o aerodynamike,motore a najlepších technológiách, nie o gumách.)
    2.Nepovolené testy Mercedesu a následný trest.
    3.Trest pre Grosjeana v Maďarsku, keď predbehol Massu.
    4.Trest pre Webera zvezeného Alonsom.
    5.Nadvláda Vetela. (sekunda v prvom kole a následne 1-až 2 sekundy v ďalších kazí chuť sedieť u toho a dívať sa, ako sú ostatný neschopný. I Hemilton nás ľutuje a Minardimu to smrdí čiernotou.)
    6.Pravidlá na budúci rok a to :
    -motor svojím obsahom. (Paradoxom je,že F-3000 má motor 2,000 cc. a královna motorsportu 1,6 cc.)
    -prevodovka, ktorej pomery sa nebudú mocť do konca sezóny meniť.
    -palivo a omezená spotřeba 100 L. na závod.


    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      37.48.44.XXX
      To by byla, ale velká škoda.V mnoha bodech máš pravdu, ale přestat koukat? Vždyt F1 není jen o mistru světa, ale samotný podium po závodě je super.Lotusy jely moc pěkně a určitě dost dalších věcí:

      Třeba Ferrari se zvedá-Fernando dojel za Vettelem už jen 26 sec místo 31 předminule.Povede se konečně MCL podium? Nebo udělá Williams konečně další bodík? A určitě mnoho dalšího.12

      Ale hlavně ten start! To je něco neuvěřitelnýho i po tolika letech co koukám.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      46.33.96.XXX
      ad1
      Ne že by se mi líbila aktuální specifikace pneu ale F1 byla v mnoha svých érách mj i o gumách (kdo neměl ty správné, mohl se na to vykašlat). Gumy jsou pro všechny stejný a pokud se jim někdo dokáže přizpůsobit (což je věc aerodynamiky a nejlepších technologií, abych tě citoval), pak vládne.
      ad5
      těžko říct, jak velká ta nadvláda Vettela v Singa vlastně byla. Hodně to zkreslil fakt, že v rozhodujících chvílích Vettel jel palbu, zatímco od druhýho místa dál byl vláček. Mercedesy měly svoje potíže a zdržovaly ostatní. V Singa se blbě předjíždí. A pokud ta převaha byla do 1s (jakože myslím, že výrazně), tak na okruhu, který se jezdí skoro 2 min je to sice hodně, ale odpovídá to půl sekundě z Monzy... Jseš si vědom toho, že v nejslavnějších érach F1 nebývalo nic neobvyklého, že v jednom kole s vítězem nebyla ani zbývající pětice bodujících? Jseš si vědom toho, že bývaly sezóny, kdy piloti jedné stáje vyhráli mimo jednoho závodu všechno? Nebo že jeden jediný pilot vyhrál 75% všech závodů sezóny (a z toho zbytku polovinu úplně vynechal)?
      ad6
      F3000 jsou veterány a navíc už z jejich názvu je zřejmé, že měly třílitry. A pokud jsi měl na mysli GP2, ty jezdí se 4l V8
      ad6 podruhé
      Omezená spotřeba? A co na tom? To už bylo několikrát. To je ten nejmenší problém a motoráři by si s ním v pohodě poradili (opět odkaz na ony technologie), kdyby jim pravidla neházela klacky pod nohy stovkou jiných způsobů.
      ad6 potřetí
      1.6 protože turbo. Atmosféra má nižší účinnost než turba a už z tohoto principu v hitec F1 nemá co pohledávat. Nejvýkonnější motory historie F1 byl 1.5l. V objemu problém není

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ja

        88.102.227.XXX
        ad1.
        Samozrejme, že sa vždy počítalo akosi s gumamy, no boli spoľahlivejšie a hlavne vydržali viac kol.
        Pekne to okomentoval tuším Maldonado, keď povedal ,že gumy obmedzujú výkon motora,aerodynamiky monopostu a kvalitu pilota. V tejto sezóne je to až brilantne okaté a to som mal na mysli.
        ad5.
        Pamatám doby nadvlád hlavne SCH. Tie boly a aj budú, hlavne po zmene štýlu bodovania.Všetky pravidlá a vylepšenia mali byť práve preto, aby sa tak nedialo a efekt je úplne o niečom inom.
        Proste, ak Hemilton povedal, že nás to nudí, mal pravdu,pretože v ankete na otázku: Nudí Vás vítězství Sebastiana Vettela?
        Ano (80.75 %)
        Ne (19.25 %)
        Hlasovalo 483 čtenářů .
        ad.6.
        Poslední ročník Formule 3000 se uskutečnil v roce 2004, od roku 2005 se jezdí seriál GP2.
        Formule 3000, nahrazující Formuli 2, byla pojmenována takto, protože motory používané v počáteční fázi byly 3 litrové (3000 cc). Pravidla povolovala 8 válcové motory do V s úhlem rozevření 90°. Srovnání monopostů F1,IRL a GP2 zde : [odkaz na stránku]
        ad6 podruhé.
        Väčšie vzrůšo bolo za éry tankovania.Technický prvok, ako limit spotreby paliva je, ešte nesvedčí o tom,že kto zrovna vyhrá není ten najlepší pilot, alebo konštruktér.Ak je teda odpoveďou limit 100 L na jeden pretek,čo je potom otázkou???
        ad6 po tretie.
        Jeden moj známy má ameriku s motorom V8 5.7cc. a na otázku načo mu je taký žrout odpovedá ,že obsah ničím nenahradíš. :)))

        + 4 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.228.XXX
          ty poslední dva body.
          jestliže je omezení spotřeby technický prvek, ta CO jiného ovlivní výkonnost, než konstruktér, který se s tím vypořádá a pilot, který tu konstrukci bude schopen použít?
          Nesouhlasím ani s atraktivitou tankování. Možnosti simulací od té doby dospěly do takového stavu, že by týmy byly schopny spočítata správnou strategii úplně stejně jako dneska odhadnou výměny pneu. Dokonce by to spočítali přesněji, protože spotřeba je přeci jen exaktnější obor, než pneumatikářská alchymie. Výsledek by byl ten, že by všechny týmy jely na stejné strategii a v průběhu tří kol by všechny tankovaly. Co se před deseti lety odhadovalo a byl tam prostor pro alternativní strategie, se dá dneska už spočítat v reálném čase.

          poslední bod:
          pro pocit z jízdy souhlas. Ale pro efektivitu? Kombinace menších rozměrů, menší hmotnosti, menší spotřeby, vyšší účinnosti turba proti atmosférickému motoru je zkrátka drtivá. F1 má být vrchol aktuální technologie a přeplňování i hybridy tam zkrátka místo mají. Akorát bych to neškrtil tolika zbytečnými omezeními, to je nehorázná škoda a z F1 by se dalo vytlouct víc.

          + 7 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.233.XXX
    Klasické okruhy Vím, že si asi ošklivě naběhnu, ale co jsou to ty legendární klasické okruhy?
    V textu jsou v tonhle kontextu zmíněny tři: Zandvoort je OK, tam nemám sebemenších výhrad. Ale Zeltweg? Pod tím pojmem se přeci myslí ta hrůznost na letišti, která se využila jen jednou, a to v r. 1964. Österreichring je sice coby šutrem dohodil, ale to nic nemění na tom, že jde o úplně jinou trať, nesdílející ani cm2 asfaltu (a navíc se za jeho "domovské" město považuje spíš Spielberg).
    Anderstorp ... jako trať namotaná v prostoru bývalého letiště má taky svoje omezení, ale dobrá, není to úplná tragédie. Nicméně jelo se tam jen 8x. Stačí to na "klasiku"?

    Pod pojmem klasika bych si -při víc než šedesátileté moderní hi storii F1)- představoval řekněme 30 odjetých GP. Hockenheim, Interlagos, Monte Carlo, Montreal, Monzu, Silverstone, Spa, klidně i ten Zandvoort - a s výjimkou toho Zandvoortu se na ostatních jezdí i teď.

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama