DISKUZE K ČLÁNKU Defekty poznamenaný závod vyhrál Rosberg, Vettel nedojel

VELKÁ BRITÁNIE - ZÁVOD; Nico Rosberg letos podruhé vítězí, když Hamiltona o vítězství připravila pneumatika a Vettela převodovka.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Defekty poznamenaný závod vyhrál Rosberg, Vettel nedojel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 82, poslední 03.07.2013 11:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 32 lidí) 30.06.2013 15:56
Výsledek závodu naprosto jednoznačně potvrdil, … »
» odin (Hlasovalo 30 lidí) 30.06.2013 15:55
Tak snad i ti největší skeptici uznají, že… »
» Pepan (Hlasovalo 27 lidí) 30.06.2013 17:18
Mě by moc zajímalo, kdo stojí za Richtrem, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Nejsem sice odborník na pneu, ale podle mne se nadají donekonečna dělat "nekvalitní" pneumatiky, tak aby byly současně bezpečné a přitom vždy jiných vlastností. Tohle prostě jednou přijít muselo. Chápu argumenty odpůrců Pirelli, ale nevím, jak by chtěli zajistit každou sezónu alespoň vyrovnaný začátek. Minulost jasně ukázala, že nejbohatší tým vítězí od začátku do konce a zbytek se řadí dle proinvestovaných peněz a to jak do vývoje techniky, tak do zákulisních intrik.
                      S omezenou životností pneumatik to byl podle mne dobrý nápad a vzkříšení F1. Bohužel to někteří schopní manipulátoři dokázali zneužít proti Pirelli. Každoroční kampaň na začátku sezóny s vystupňovanou intenzitou před okruhy náročnější na pneu (např.Barcelona), je toho důkazem a ukázkou kdo za intrikařením stojí.

                      S tvým názorem tradičně také souhlasím. Jsem též člověk, který si dokáže "vychutnat" i strategický boj. Nemusím vidět pouze 24 bláznů, kteří se snaží, závod co závod, jeden druhého odrovnat. I kalkulace, strategie, taktika patří, krom rychlosti, ke krásám F1.
                      Černozlatou bandu zdravím také, i když já jsem větším příznivcem Kimiho, než Lotusu. A pokud odejde, odcházím s ním.

                      + 6 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    89.103.167.XXX
                    Souhlasil bych s tebou v momente, pokud se prokaze, ze ty bouchle pneumatiky byly silne opotrebene az na hadr a tudiz to byla vina pilotu a jejich tymu, ze je nevymennili drive. Pokud bylo ale vnejsi poskozeni zcela v norme a k bouchnuti doslo vinou vnitrniho poskozeni, ktere nejde nijak videt ani zjistit detektory, cidly apod. ktere maji tymy k dispozici, jak muzes hazet vinu na piloty a tymy? Na zaklade jakych dat mohly tyto defekty predpokladat? Pripada mi, ze si hrajes na klasickeho generala po bitve.

                    + 7 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Na generála po bitvě si nehraju, to je blbost.
                      A pokud se ptáš na zakladě jakých dat mohly týmy předpokládat defekty. Tak v tuto chvíli nevím. Ovšem pouze pokud jde o ty čtyři, respektive pět defektů. Chování pneumatik Pirelli ovšem předpokládat mohly. A to všichni. Od začátku předsezónních testů mají tyto gumy k dispozici, tak snad po cca1/3 sezóny by už mohly vědět, co jsou pneu zač. A pokud se nepletu před sezónou dostávají všichni od Pirelli potřebná data pro konstrukce aut. Tak na základě těchto dat by měli už vědět jak s pneumatikami zacházet. !!! Jenže to má jeden velikánský háček. Nesmělo by se intrikařit a nutit výrobce k úpravám !!!
                      Z mého pohledu mohly Mercedesu bouchnout pneu na obou autech a RedBullům jakbysmet. Bohužel to místo RBR odnesl McLaren, který s pneumatikami neintrikařil. 05

                      + 5 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Duncan66

                        89.29.32.XXX
                        tak nakonec to vypada, ze za to muzou samotne tymy aspon podle vyjadreni Pirelli. Vcetne Mcl, tak uvidime co na to reknou jednotlive tymy po tech prohlasenich nekterych jezdcu jako Massa apod. ze budou pripadne bojkotovat, neboli tim neprimo rikali, ze to jejich chyba a chyba tymu neni.

                        + 6 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          jj taky jsem to četl. Dokonce to vypadá, jako by to týmy udělaly "schválně". Aby snad donutily Pirelli a FIA jednat?
                          Překvapuje mne to u Ferrari. Domníval jsem se, že oni letos s pneumatikami až takové problémy nemají. Nebo experimentují na Massově autě?
                          No uvidíme, co z toho ještě vyleze.

                          + 1 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Nasir

                            188.175.176.XXX
                            To říkal jenom Massa pod dojmem z pokaženého závodu (který ještě skvěle zachránil, nicméně kde mohl být...). Nedivím se mu. Týmy holt honí každou desetinku a zkoušejí kdeco. A doplácejí na to.

                            Mě by ale zajímala reakce FIA. No když Pirelli oficiálně tvrdí, že si za to vlastně můžou týmy samy, tak by měli okamžitě vzít zpět to nasazení nových pneu a změnu pravidel. Copak dodavatel pneu má ustupovat proto, že týmy nedodržují jeho pokyny? No když nedodržují, tak ať končí v kačírku. A pokud má FIA obavy o bezpečnost, tak ať ty týmy trestá.

                            + 3 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.96.XXX
                              Naprostý souhlas.
                              Mně se celá aféra kolem gum jeví, jako uměle vyvolaná některými týmy, už od začátku. Loni to bylo podobné a předloni taktéž. Jenom se každým rokem na počátku sezóny ten tlak na Pirelli zostřuje. Loni se Mergl snažil používat Schumachera a jeho prestiže v F1 k prohášením o jízdách na čerstvých vejcích, letos vše ještě vyostřili. A hodilo se jim k tomu spojenectví s Red Bulláky. Když se dva nejbohatší týmy v F1 spojí a vedou intrikářský boj s ostatními, může se to zvrtnout v ohrožení bezpečnosti závodů.
                              Jinými slovy, také si myslím, že kdyby VŠECHNY týmy věnovaly namísto intrikaření, své síly pochopení a práci s pneumatikami, dopadalo by to podobně jako v minulých sezónách. A to, že od poloviny sezóny by se už jezdilo na jednu až dvě zastávky a povinnou výměnu by si plánovali podle svých představ. Vždycky, když se něco mění v průběhu rozběhnuté akce, vede to ke zhoršení, nebo zkreslení výsledků. Ale obávám se, že nikdo nenajde odvahu vynést jakékoliv tresty a kdo ví, zda najdou odvahu vše důsledně vyšetřit. Spíše to tradičně pometou pod koberec, aby uklidnili všechny zainteresované, veřejnost a sami si neušili z ostudy kabát.02

                              + 1 / − 2

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            jj uvidime co a jak.

                            + 1 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        No konečně s něčím nesouhlasím. Obrubníky jsou součástí tratě, kterou využívají všichni. Tak by měly gumy vydržet i jejich přejíždění. Kdyby někdo tušil, že budou takhle explodovat po 10-ti kolech, jistě by někoho napadlo přezout dřív. Tohle nemá se sportem nic společného. F1 se už točí výhradně kolem pneumatik a to si myslím není dobře.
        A konzervativní výběr? Někomu svědčí agresivnější přístup, někomu konzervativní. Je poškozeno Ferrari a Lotus konzervativním, nebo Mercedes a RB agresivním? V obou případech byly gumy známy před sezonou.
        Osobně jsem rád, že byl dnes tak konzervativní, protože mít na závod nejměkčí směsi, tak by dojel jen ten, kdo by nepřesáhl průměr 50 km/h. A ano tradičně přeháním. 03

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Ještě jednu věc. Nenadávám tak ani na Pirelli, ale na FIA a týmy. Že nedávají víc možností Pirelli je pořádně otestovat a když už se ukáže, že jsou gumy prostě na h...o, tak je zakážou vylepšit. Myslím tím všechny týmy, včetně RB. 03

        + 7 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Lišíme se v názorech na cosi, čemu se říká "princip". Pokud FIA a dokonce i týmy nechtějí změny i když jsou pneu dost nevyzpytatelné, asi hájí jisté principy. Asi nechtějí porušovat dohody. A to alespoň navenek, aby nebyli za nespolehlivé podvodníky, či slibotechny. Aby nezavdávali důvody k precedensům.
          Proč nadávat na někoho, kdo tvoří jak pravidla, tak je součástí jejich dodržování a celého cirkusu F1? Za to, že nechtějí změny? Když jejich publikum po změnách prahne? Vždyť je to přeci jejich věc, s jakými auty chtějí závodit. Proč odmítáš respektovat původní dohody? V tom se oba radikálně lišíme. Já nechci pokud možno žádné změny v pravidlech během sezóny, aby nebyl nikdo zvýhodněn a jiný poškozen. Ty jsi člověk, který si libuje v různém "obcházení" dohod, intriky a politikaření asi obdivuješ.
          Nemysli si, také vím, že jsou letos Pirellky hodně nepovedené. A že se jim nepodařilo vyhovět záměru. Asi nikdo nechtěl, aby odcházely takovýmto způsobem. Ale je to důvod ke změně pravidel? Před pár dny jsem se tu přel s mlaďochy, kteří bagatelizovali dobu před 40-ti lety s tím, že dnes by tehdejší piloti neměli šanci. Tak věř, že tehdá by se nad pár roztrženými pneumatikami, nikdo ani nepozastavil natož, aby volal po změnách pravidel.
          A k výběrům pneu pro jednotlivé závody: Pokud jsou oproti minulým rokům nasazovány směsi tvrdší, jednoznačně to poškozuje Ferrari a Lotus.

          + 5 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ale já neříkám, že má FIA navzdory pravidlům a dohodám prosadit změnu. Na FIA mi vadí, že nezajistilo Pirelli dostatek testů na vývoj kvalitní gumy a na některých týmech mi vadí, že blokují nutnou změnu právě souhlasem. Dohody respektuji a pokud nebudou ve FI souhlasit, musím se s tím smířit. Ale jako divák chci vidět závody a ne loterii komu guma bouchne a komu ne a kdo trefí nějaké trosky a poškodí si auto, nebo svoje gumy. Vyhrát by měl ten rychlejší a ne ten šťastnější nebo úspornější.
            Možná se něco časem změní, když už i pilot Ferrari hrozí bojkotem. A vůbec se Massovi nedivím. Ví moc dobře, jaké to je něčím ve vysoké rychlosti dostat do "šišky". Včera to málem odnesl Kimi. To už nejsou nějaké defekty, spíš to připomínalo slavnosti ohňostrojů. Kusy gumy lítaly metry vysoko.
            Najednu stranu se nedivím FI, že nechce přijít o výhodu, ale asi jim nedochází, že to může postihnout i je. Možná jsou šetrní natolik, že se jim nestane defekt, ale může i jejich pilota trefit velký kus gumy a třeba ho i zabít. Na co se pak budou vymlouvat? Zrovna tak nezabrání, aby jejich pilot vjel na nějaké trosky gum nebo vozu. Když jde o bezpečnost, měly by ostatní zálmy ustoupit.
            A výběry k závodům? Letos jsou měkčí směsi, proto se na závody nasazují tvrdší. Všechny byly stejně známy před sezonou. NIkde nebylo psáno, že se budou nasazovat víc ty nejměkčí a nikde nebylo psáno, že budou používány na okruzích stejné specifikace. Tudíž to není žádné porušení dohody a žádné poškozování někoho. Nakonec kdyby včera použili měkčí, byla by z toho totální fraška. Asi u Pirelli věděli, proč nasadit ty nejtvrdší.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              OK. Tvůj pohled beru, i bezpečnostní argumenty. Také nechci vidět někoho umírat na okruhu. Na druhou stranu si pořád říkám, že je každý svého "štěstí" strůjcem. A proč nebouchaly pneumatiky Lotusům, Force Indiím a Sauberům (týmům jejichž auta jsou šetrná k pneumatikám)? Duncanovi jsem to psal výše. Týmy dostaly před sezónou od Pirelli informace o pneumatikách s jakými se bude jezdit celá letošní sezóna. A kolem těchto pneumatik postavily svá auta. Výsledkem je, že některá auta s pneumatikami problémy nemají, jiná občas a některá stále. Ale za to nemůže ani Pirelli, ani FIA ani týmy, které s nimi mají minimální potíže. Za to si mohou týmy a konstruktéři sami. A mně právě připadá, že svoje chyby se snaží házet na jiné a ještě k tomu používat "zástupné" argumenty bezpečnosti. Teď nemluvím o Silverstonu, ale o předešlém dění od počátku letošní sezóny.

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                147.229.7.XXX
                Pokud si za to můžou týmy samy, pak se asi nemusí nic moc měnit. Jen by mohli upravit konstrukci tak, aby nedocházelo k takové explozi. Pak to totiž neodnese jen ten viník, ale i jezdec jedoucí za ním, nebo někdo kdo pak přejede trosky. Pokud to jde udělat tak, aby se nezměnily vlastnosti na vozech, nic by tomu nemuselo bránit.
                Taky moc nechápu, proč se dělají gumy zvlášť na levou a pravou stranu. 17

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Tuším, že tu byl článek o letošní nové konstrukci pneu, kde bylo vysvětlováno, že se letos jezdí s pneumatikami, které mají svá určení stran. Trochu mě to překvapilo, protože jsem se domníval, že tomu tak bylo i dříve. Vycházel jsem z popisů pneu na jednotlivých kolech jezdců. Kde v minulých sezónách byl autogram pilota a označení "R" (right), nebo "L" (left). Letos jsem si tohoto označení ale nevšiml. Jen na zahřívacích vacích mají označena kola a pilota.
                  Jinak souhlas, proč velké úpravy, když stačí správné zacházení.01

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Ne, pneu jsou podle tebe asi šíleně nebezpečné a proto se objevilo tolik defektů teprve ve chvíli, kdy Pirelli provedlo úpravu oficiálně zaštítěnou zvýšením bezpečnosti - to podle tebe dává smysl. 12 Jsi vedle. Jak poznamenal už skejpa, Pirelli provedlo menší úpravy, jaké udělat mohou i bez souhlasu týmů. Vzhledem k tomu, kolik bylo defektů doteď a v jednom závodě, je celkem jasné, že se to nepovedlo.

      Takže tvůj sarkasmus měl znít takhle:
      "Pirelli byly životu nebezpečné, a proto jsme zvýšili počet jejich defektů v zájmu zvýšení bezpečnosti. Vzniká tedy otázka, jestli jsme zvýšili bezpečnost pilotů nebo spíš bezpečnost zájmů jistých týmů." 03

      + 8 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Pokud vím, tak změny v konstrukci týmy zakázaly. Jediné co se změnilo, byly tvrdší směsi. Máš pocit, že měkčí směsi, které se rychleji opotřebují by dnes nějak zázračně vydržely víc? Že to takhle katastrofálně nedopadlo už dřív je jen tím, že Kanada i Monaco jsou na gumy nenáročné. A pokud vím, podobné defekty se vyskytly už dřív a Pirelli je chtělo řešit. Bohužel nemohlo.

        + 7 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Pirelli původně tvrdilo, že může (chce) udělat nějaké úpravy v rámci bezpečnosti, na které nepotřebuje souhlas týmů, ale na zásah do směsi souhlas potřebuje. Možná máš pravdu, že k žádné úpravě nedošlo, byl v tom trochu zmatek. Přesto nebylo zatím vysvětleno, proč došlo náhle skokově k tolika defektům. A neříkeju mi, prosím tě, že pneu už měly pár defektů, takže nic nového, protože jsou špatné - tuhle jednoduchou "logiku" ti nežeru. Závody náročné na pneu už tady byly a nic takového se nestalo. Velmi mě zajímá, s jakým vysvětlením Pirelli přijde.

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            147.229.7.XXX
            No vysvětlení asi už máme. Pak by změny nemusely být velké, jen upravit ty exploze a to by se nemuselo moc projevit na vlastnostech při jízdě. Tak snad budeme oba spokojení.

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • anonym

      88.102.44.XXX
      Jak mohou být bezpečné když komu bouchne guma má ruce plné práce tu svou káru ukočírovat v té rychlosti. 02 20 17

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama