DISKUZE K ČLÁNKU Tvrdé souboje a politika, chladným vítězem Vettel
MALAJSIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel dnes prohrál strategicky a v závěru dostal pokyn nepředjíždět, ale vítězství si přesto vybojoval na trati. Frustrovaný Rosberg mohl porazit Hamiltona, ale na rozdíl od Vettela byl loajální. Alonso zbytečně havaroval.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tvrdé souboje a politika, chladným vítězem Vettel
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
15:50 29.03.2013 77.240.96.XXXU tebe je zajímavé, že s Mercedesy za zadkem spekuluješ v době, kdy jeli údržbu kvůli nedostatku Lewisova paliva, ale už s nimi nepočítáš v prvních pitech, kdy ještě závodili. A klidně mi argumentuješ, jak měli Webbera zdržovat při výměně kol v úvodu závodu, aby si toho nikdo nevšiml. Další tvoje mlžení je, že jsi nikde nečetl, že by dostal instrukce před posl. zastávkou. Já to také nikde nečetl (ony se strategie jednotlivých týmů nezveřejňují), ale Webber o tom mluvil po závodě.
Na místo šéfa stáje se dostane idiot, který je předevší loajální k majiteli a jeho dvornímu našeptávači. Jestli má nějaké řídící schopnosti a autoritu, je už vedlejší. Jak ostatně tři roky dokazuje.
Prasárny Schumachera byly skutečně v jeho druhé kariéře trestány. Proto také jeho výsledky byly průměrné. Zato v prvé jeho kariéře byly právě netrestané prasárny důvodem tolika jeho titulů. Kdyby se k jeho prasárnám přistupovalo podobně, jako nyní, byly by jeho výsledky obdobné (i když nějaký titul by jistě získal).
Mark nikdy nezačal se Sebem bojovat o pozici, natož aby si ho dovolil předjet. Vždy se uchýlil jen k náznaku útoku. Navíc jsem přesvědčen, že Vettel by s ním v takovém případě kolidoval a vedení by bylo bez bodů, což by asi nesli mnohem hůř. Ale uvidíme, třeba se něčeho podobného ještě dočkáme a jsem zvědav na tvůj pohled.
Trest? Já být Hornerem, tak Vettela zbavím pozice jedničky a jedu na Webbera. Aby se ten spratek naučil poslouchat.
Kdybys občas sledoval rozhovory s piloty, tak bys možná byl trošku více v obrazu. Coulthard kdysi řekl, že pilotům trvá minimálně jedno kolo, než zahřejí pneu na potřebnou teplotu. A to bylo ještě za dob Bridgestone, tedy v dobách méně významné pneumatikářské alchymie.-
Mike17
15:02 30.03.2013 93.99.87.XXXChceš říct, že pozdní výměna Marka po prvním stintu byla taky TR ve prospěch Seba? A nevadí ti, že na té pozdní výměně vydělal, protože do té doby bylo na suché gumy moc mokro? Promiň, ta diskuse je už o ničem. Na to se hodí pořekadlo: Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.
Schopnosti asi má, když získali 3x tituly. A nikdy zatím nepředvedl nic tak stupidního, abych si o něm myslel že je totální idiot. Kdyby to v neděli byla jeho práce, pak bych si to o něm myslet musel, protože by to byla asi nejhloupější strategie v historii F1.
Schumi nebyl trestán? Uvedl jsi 4 příklady jeho prasáren a 3 z nich byly potrestány hodně tvrdě (to 4-té bylo podle pravidel OK). Diskvalifikace z celého MS, odsun na konec roštu a zákaz startu v několika závodech (3?) za ignorování černé vlajky. Jaký byl například trest pro Alonsa za stejné neumožnění zajetí posledního kola v kvalifikaci? Můžeš mi to připomenout? Jen pro srovnání.
Podle mě na to v Silverstone Mark prostě neměl, ale dokázat to nemůžu. Podstatné je, že NEPOSLECHL DOSLOVNÝ PŘÍKAZ! A to nejméně 2x! Máš pravdu, Horner by měl mít větší autoritu. U OBOU!
Jak ho má zbavit pozice jedničky, když žádnou oficiálně nemá? Jak se k němu budou teď chovat jsem sám zvědavý a budu rád, když mu to dají sežrat.
Nebavím se o tom jak dlouho to trvá, ale jaký byl mezi nimi rozdíl! Minimální, podle časů!-
odin
17:40 30.03.2013 77.240.96.XXXDobře už se o Malajsii nebudu bavit, mám na to svůj názor, který nezměním. A čím více Horner celý svět přesvědčuje, že nešlo o žádné spiknutí, tím méně mu to věřím (na rozdíl od tebe).
Schumi dostal tresty -netresty. Za Villeneuvea jej dodatečně diskvalifikovali ze šampionátu, (když už stejně nezískal titul) ale body vítězství a vše mu ponechali. Za Hilla mu dali titul mistra světa. Zajímavé, ne? za ignorování černých vlajek, mu udělili trest dvou závodů, ale po polovině sezóny. Do té doby stále řešili, jak jej potrestat. Až když si mysleli, že už má dostatečný náskok a trest mu už neublíží, tak dostal 2 GP.
Alonso tuším dostal 10 míst na startu.
V Silverstone měl Mark ztrátu v detekční zóně 0,05 sec. (byl prakticky Sebovi na výfucích) a s DRS + KERS by jej musel předjet, to mi nikdo nevymluví.
To je jako, když mi budeš tvrdit, že Barik prohrál se Schumim na A1 Ringu, proto že na to neměl. Buď jsi naivní, nebo si úmyslně vybíráš čemu chceš a čemu nechceš věřit.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nasir
18:54 24.03.2013 188.175.176.XXXHamilton je velká (a drahá) hvězda a přišel jako jednička, ať už bylo oficiálně Rosbergovi řečeno cokoliv. Nečekal jsem, že budou s Rosbergem zcela rovnocenní a předpokládám, že ani ty jsi to nečekal. Brawn měl vždy jedničku a dvojku.
Na druhou stranu k té TR - třeba nechtěli, aby chyba v natankování pokazila Hamiltonovi pozici, kterou si doposud v závodě vyjel. Soupeř na to samozřejmě nemůže brát ohled, je to jejich chyba, ale tým to tím zákazem mohl "vykompenzovat". Je to hodně optimistické a nemyslím si, že to udělali z tohohle důvodu, ale dá se o tom uvažovat i takhle.
-
-
Duncan66
11:58 24.03.2013 89.29.32.XXXjak uz rikali, Lewis nikdy v Malajsii nevyhral a ja si myslim, ze on neumi tak pecovat o pneu jako Nico, takze v Malajsii je Nicuv styl vyhodnejsi. Tesim se na dalsi zavody a doufam, ze dojde k dalsim konfrontacim kde se ukaze jak moc pravdu mas. Vypada to tesne a i proto mas ode me +
Ale fakt by me zajimalo, jestli by Nico treba dokazal tlacit na Marka, pokud by uz pri treti vymene byl pred Lewisem. Hlavne v prostrednim sektoru byly ty rozdily mezi Lewisem a Nicem docela vyznamne a nezridka ve druhem sektoru nadelil Nico Lewisovi pul sekundy i vice.-
-
Duncan66
12:19 24.03.2013 89.29.32.XXXzajimava byla strategie pecovani o gumy v porovnani RB a Mercedesu. Hlavne Lewis hned po prezuti okamzite palil jedno nej kolo za druhym zatimco RB prvni kola po prezuti jezdili proti Lewisovi vyrazne pomaleji, ale ke konci stintu se situace otocila. Proto by me zajimalo, jestli to nebyla od Lewise treba drobna chyba, ze mu usetrena desetinka dve a tech prvnich kolech treba zbytecne nevzaly 3 nebo vice desetin v kolech pred pitem a ztratil tak vlastni "vinou" v scouctu sekundy.
A co si o tom chovani Seba myslis vlastne ty, jako jeho fanda? Klonis se spise k nazoru, ze jsou to zavodnici a tak je v poradku, ze si to rozdali na trati, nebo to od Seba nebylo zrovna fair a nemel to udelat, kdyz byla domluva jina?-
Mike17
12:46 24.03.2013 93.99.87.XXXTaky jsem si toho u Mercedesu všiml, ale když to dělali oba, bude to nejspíš tím autem. I když u Nica to bylo malinko míň výrazné. Asi jim to prostě odchází rychleji. Myslím, že kdyby s nimi jezdili vepředu Ferrari a Lotus, bylo by to vidět ještě víc. Těžko říct, jestli by to v průměru bylo rychlejší, kdyby to ze začátku víc šetřili. Ale předpokládám, že si to někde zkoušeli.
Seb? Nelíbilo se mi to. Na druhou stranu Mark dřív takovéto instrukce taky celkem ignoroval. Vůbec netuším, jak si předtím takovéto situace vyjasňovali. Nevím jestli si před sezonou řekli "od teď už se budeme respektovat", nebo si to prostě vracejí. Každopádně v tom nevidím TR ve prospěch Seba. Asi by si měli sednout a pořádně si to vyříkat. Kdyby mu ty body Seb vrátil, moc by se mi to líbilo.-
Duncan66
13:59 24.03.2013 89.29.32.XXXTR ve prospech Seba to nebyla urcite, proc by se potom Seb omlouval a vsichni vcetne Helmuta Marka tvrdili, ze Seb porusil predem danou domluvu.
Ale jak pises, Mark v minulosti udelal parkrat to same, jen si ted nevybavuju zadny priklad ze toho Seba opravdu predjel. Kdyby jeli pro nejaky dalsi double a Seb by ho pustil a tim dokazal, ze svoji omluvu mysli vazne, to by bylo opravdu fajn.
-
-
-
-
-
-
uzivatel000400
11:40 24.03.2013 93.185.8.XXXF1 je politika... ...ale do Sepanku jsem se mylně domníval, že jsem si rámcově jistý, kdo má jakou TR, kdo to s kým v paddocku peče atd. Ale po dnešní změti startovních karambolů, školáckých chyb v boxech i na trati, podivných vzkazů do sluchátek a v neposlední řadě i podivném chování některých jezdců na trati, jsem si rámcově jistý, že vím, že nic nevím
A to berme v potaz, že pořád ještě nejsledovanější a nejkritizovanější tým této planety, Ferrari, toto dilema vyřešil hned v prvních dvou okruzích (jinak viz co jsem napsal o hloupých chybách).
Ještě pár Sepangů a bude na trati panovat válka, jako na konci 80. let. Toto bude nesmírně hustá, ale taky pěkně špinavá sezóna -
-
Prokop S.
11:37 24.03.2013 194.228.32.XXXTR tak Vettelovi palec nahoru.. jestli byli dohodnuti, že po poslední zastávce nemaj předjíždět, ale Vett předjel.. souboj byl krásný a vyhrál závodnický duch :) ..zato Mercedes katastrofa.. jednomu málo natankují, druhého nenechají předjíždět... ale závod byl zajímavý-
anonym
11:46 24.03.2013 78.102.205.XXXNevyhrál závodnický duch. Webber celý poslední stint jel s doměním, že na něj vettel nebude útočit, potvrdil mu to i tým a několikrát to fetlíkovi zopakoval do vysílačky. Vettel je arogantní "get him out of my way" a rozmazlenej fracek, je jedno kolik titulů vyhraje, lidé ho rádi nemají a hamilton by ho ve stejném autě zajezdil do asfaltu.
Vettel byl vždy týmovou jedničkou a když mu náhodou zakáží riskovat v souboji s týmovým kolegou, tak to nezkousne protože Webber ho vždy musel pouštět a dávat mu své díly když si je vettel rozbil.
MIMOCHODEM Z TOHO ZÁVODU NEMÁ NIKDO RADOST ... takže vážně ubohost
A Brawn lhal Rosbergovi do vysílačky.-
Prokop S.
13:26 24.03.2013 194.228.32.XXXvadí ti, že Rosberg týmovou režii uposlechl... vadí ti, že Vettel týmovou režii neuposlechl.. obojí je hnus, ale především ze strany týmu.. když měl Webber na vítězství.. a věděl, že Vettel se ho předjet snaží, mohl mu přece ujet, ubránit se nebo ho pak předjet zpátky, ne? kdyby Rosberg Hamitlona i přes zákaz týmu předjel, říkal bys, že se zachoval dobře, nebo že ho předjíždět neměl?-
FF
14:14 24.03.2013 89.111.98.XXXU Red Bullu to byla dohoda. Vettel se dožadoval, aby mu Webber uhnul, kdežto Rosberg žádal o povolení předjíždět. Webber jel v úsporném režimu, protože mu tým sdělil, že na něj Vettel nebude útočit, to byl možná jediný důvod proč byl pomalejší. Naproti tomu Hamilton měl problémy s palivem a pneumatikami a Rosberg byl výrazně rychlejší, tam výměna měla přijít.
-
-
-
odin
11:36 24.03.2013 77.240.96.XXXDoufám, že po dnešku se tady už nenajde nikdo, kdo bude mít tu drzost tvrdit, že u Red Bullu není týmová režie. Tým jasně zařízl Marka Webbera a upřednostnil Seba. U Mercedesu to samé. Nico jasně rychlejší nesměl předjet Lewise. Tak až vy všichni spravedliví budete kydat na Alonsa a Ferrari, vzpomeňte si nejprve na letošní Malajsii.
Lotus mě trochu zklamal, ale není každý týden posvícení, alespoň oba jezdci bodovali.
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek