DISKUZE K ČLÁNKU Webber druhým dvojnásobným vítězem!
VELKÁ BRITÁNIE - ZÁVOD; Mark Webber vybojoval vítězství, když v závěru závodu předjel Fernanda Alonsa.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Webber druhým dvojnásobným vítězem!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
19:38 08.07.2012 93.99.87.XXXOn Schumi upozorňoval, že za sucha bude ztrácet. Jiné vozy se nedají moc srovnávat.
Ale jinak dobrý argument u Ferrari. Nejspíš nebylo nejlepší, když ho museli předělávat a pak se zlepšil i Massa. Ale i tak je těžké posoudit o kolik bylo horší než konkurence a úplně to o kvalitách Fernanda nevypovídá. Prostě se nedá říct které auto je nejrychlejší a o kolik. O něčem svědčí, když to komentují vedení stájí, ale ani o ni neví přesně všechno. Proto se moc nesnažím o analýzu kvality jezdců. Všechno jsou to jen odhady, dokud někoho nenapadne všechno posadit do stejného vozu. A i tak by byly rozdíly podle zvoleného vozu a tratě.-
odin
20:09 08.07.2012 77.240.96.XXXTak Schumi věděl jak má auto nastavené, tak mu to bylo jasné. Jinak s tvými názory vpodstatě souhlasím a pokud polemizuji, tak jen v niancích různých pohledů. Prakticky nemám problém s tím cos' napsal, že Alonso je jedním z nějlepších. Jen z mého pohledu má právě Alonso určitou přidanou hodnotu. Je dostatečně rychlý, tvrdý ale i inteligentní, dokáže pracovat s inženýry na vývoji. Podle expertů byli loni těmi TOP piloty Hamilton, Vettel a Alonso. Pokud bych měl věřit expertům a vybírat z této "svaté trojice", tak volím Alonsa. Hamík je sice rychlejší a tvrdší, ale často na to dojede a končí ve zbytečném souboji mimo trať a bez bodů. Vettelovi zase chybí určitá dravost. Viděl jsi ho někdy vyhrát ze středu pole? Já si nevzpomínám. Ferda je z nich nejkonzistnější. Ale je to jen můj úhel pohledu a jak jsi napsal odhad.-
Duncan66
20:24 08.07.2012 89.29.32.XXXabys vyhral ze stredu pole, potrebujes i velkou davku stesti, jako napriklad Alonso ve Valencii. Takze za tech par zavodu, kdy mel Seb auto na vitezstvi a ocitl se nekde ve stredu, nemel mozna jenom tu potrebnou davku stesti, aby vyhral. Letos v jednom zavode startoval 11. a skoncil v pohode 3. a to nemel vitezne auto. Alonsovi neodpustim co udelal Mcl, ale jako pilot pred nim smekam. Jak rikas, je hodne konzistentni a ma opravdu talent vyuzit kazdicke prilezitosti a nekompromisne trestat zavahani souperu. A je zajimave, ze svoje chyby dela vetsinou, kdyz ho to stoji relativne malo, jako treba Belgie 2010 (hehe, ikdyz ho ta ztrata 9. mista vlastne asi stala v konecnem dusledku titul *4* )
Je skoda, ze nejde zaridit, aby meli tihle top piloti stejne podminky, kazdy si zvoli treba 3 trate a rozdali si to tam, aby ty nase spekulace kdo je nejlepsi dostali lepsi argumenty-
odin
20:48 08.07.2012 77.240.96.XXXNapsal jsi to dobře a dávám ti plus. A co se týče toho štěstí? Tak to potřebuješ k jakémukoliv vítězství. Před čtrnácti dny ho Vettel neměl a vítězně rozjetý závod pro něj skončil předčasně.
Na události v McL Alo x Ham mám ale odlišný názor. Vinu vidím především u Rona a Hamíka.-
Duncan66
20:58 08.07.2012 89.29.32.XXXOsobne by me zajimalo, za ktere konkretni veci davas vinu Lewisovi. Podle me v afere vubec nefiguroval, ani o tech materialech asi nevedel dokud se to neprovalilo.
Jinak minuly zavod mel Vettel smulu. Stesti je, kdyz dostavas lepsi karty nez souperi. Vettlovi by asi ve Valencii na vyhru stacily karty stejne dobre jako meli ostatni, abych to obrazne vysvetlil, zatimco Alonso sehral brilantni partii, ale dostaval behem zavodu k dobru jeden trumf za druhym.-
odin
21:35 08.07.2012 77.240.96.XXXNedávno jsem tu aféru rozebíral. Nabonzování stáje byla už jen zoufalá reakce za ústrky a nedodržování dohod, které se Alonsovi v McL dostávalo od Hamiltona a vedení stáje. V prvé řadě viním Denise, který si měl udělat pořádek a dohlédnout na férovost soubojů mezi oběma svými piloty. Celý konflikt začal Hamilton. Alonso mu vždy jen oplácel. Co se týče aféry s odcizenými materiály, tak v tom s tebou souhlasím, že Hamík o nich nejspíše vůbec nevěděl.
Mně Hamilton prostě připadá jako dítě. Např. dnes, co si chtěl dokazovat v souboji s Alonsem? Vždyť to nebyl v ten moment jeho soupeř. Vezmi si, že by tam namísto Alonsa byl Maldonádo. Tak na 80% v tu chvíli skončili oba. A fans Lewise by tu nadávali na PM jen proto, že Hamík narazil na stejného bezmozka a oba si potřebovali dokázat své schopnosti. Takhle ho Ferda nechal vycukat a na lepších pneumatikách ho v pohodě předjel.
Valencie-jediný trumf pro Alika byl safety car, a to ještě kdoví jestli. Protože jestliže je pravda, že by SV i RG stejně nedojeli, tak si všechny své pozice FA vydobyl v přímých soubojích na trati. Čili vyhrál by stejně. Jedině, že bys to bral jako smůla pro druhého, je trumf (štěstí) pro jiného.-
-
Nasir
23:13 08.07.2012 188.175.176.XXXOn o voze a ty o koze. Nevím, jak s tím souvisí, na koho stavěli auto... píšeš náhodně, co tě napadne?
Jinak Odin narážel na to, že týmovou dohodu nedodržel v Maďarsku Hamilton, když vyjel v kvaldě dřív, než měl. Podle dohody mělo ten den být pořadí jiné a Alo měl jet ještě jedno kolo navíc (než skončí časový limit). Takhle se střídali. Následně mu to Alo oplatil tím, že ho zbrzdil, bohužel pro něj dost okatě.
-
McMatej
23:54 08.07.2012 81.201.60.XXXNo jasně, jedno kolo navíc. A jak by o asi stihnul ve stejném časovém limitu??? A že to kolo navíc stihnul ujet Raikonnen, který jel až za Alonsem, to ti neni divný??? A že Alonso kvalifikaci vyhrál i bez toho kola navíc taky není divný???
Kam na ty pitomosti chodíš, to by mi fakt zajímalo. Ale nějak necítím potřebu tě přesvědčovat o tom, že nemáš pravdu. -
odin
20:11 09.07.2012 77.240.96.XXXPřesně tak, jak to píše Nasir jsem to myslel. Nesmysl to není, dla jsem si práci a vyhledal v ročence. "Při volbě taktiky záleželo na načasování zastávek v kvaldě i v závodě, kdo bude mít přednost při volbě strategie. Oba piloti se měli střídat. Začínal Alonso a v Maď.(11.GP) byla řada opět na něm, ale Hamilton odmítl respektovat pokyny týmu a neumožnil mu projet jedno kolo navíc, za něž měl nárok na doplnění stanoveného množství paliva navíc pro závod. A tak při posledním přezouvání před koncem kvalifikace zůstal Alonso (schválně) u mechaniků déle a tak Lewis už nestihl zajet rychlé kolo. Alonso měl PP Lewis skončil druhý. Pro všechny byl viníkem FA, ale až radiová komunikace prokázala, že původcem je Lewis. McL svolal novináře a podal vysvětlení. Na tuto tiskovku nepřišel LH. Ten přišel až po tiskovce a nabonzoval tým a Alonsa. Na základě Lewisova prohlášení se FIA začala o případ zajímat a odsunula FA o 5.míst. Což zase namíchlo FA a vydal se za Dennisem, aby si to vyříkali. Jenže ten se postavil na Hamiltonovu stranu. Alonso pak vynesl trumf. Má prý v notebooku zajímavou korespondenci o kterou by mohla mít FIA též zájem." Dál už to zná každý.
To byl výcuc podstatných událostí při GP Maďarska dle ročenky. Rozebíralo se to tehdá i v TV a mně zůstala v paměti posloupnost událostí, ale detaily se mi už za tu dobu vypařily. Tak jsem to raději vyhledal v tisku, než bych hledal své malinko nepřesné vysvětlování z před pár týdnů.-
McMatej
07:02 10.07.2012 93.99.198.XXXA nemůžeš se rozepsat o tom, jaký vliv má pořadí jezdců na trati na výsledek kvalifikace?
Kvalifikace se jezdí na čas!!! Žádný z jezdců není schopný ve stejném časovém limitu ujet o jedno extra kolo víc!!! To jedině, že by ten druhý to jedno kolo prostál v boxech. A když o kolo víc stihnul ujet Kimi, který jel až za Alonsem, tak by to Alonso stihnul taky. Jenže Alonso byt před pvními boxy tragicky pomalý, o 2,5 s na kolo!! Sám přiznal že mu sada pneu nefungovala dobře. Tady to máš pěkně i s obrázky [odkaz na stránku]
Je směšné, že věříte PR povídačce o kole navíc. Vždyť to nemá ani trochu logiky. Ale vyvětlovat to někomu, kdo chce věřit tomu, že když v Q jeden jezdec nestihne ujet daný počet kol, tak že za to může druhý jezdec, asi nemá cenu.-
odin
08:28 10.07.2012 77.240.96.XXXMáš tam jasně napsáno, že LH má o kolo víc a ztrátu 19 sec. O Kimiho vůbec nejde, ten jel ferraráckou strategii a pochybuji, že měl nějaké dohody s Alonsem na rozdíl od Hamiltona. Jde o to že nejspíš Alonsovi v boxech podělali první zastávku a tak se ho snažili vrátit dle týmových dohod na pozici kam patřil a Hamilton to nerespektoval. Z mého pohledu to je jedině dobře, protože jsem fandil a fandím Kimimu, který z toho nakonec profitoval a stal se mistrem světa. O žádné PR kecy nejde. Ty nechceš věřit, že je Lewis křivák a snažíš se to hodit na Ferdu. Já zas nevěřím tvým argumentům. A pokud připustíš týmové dohody, tak by ti mělo logicky vyjít, že jezdec může v kvalifikaci stihnout zajet o kolo víc. (podle mne by to stihl i LH, nebýt zdržení v boxech, protože to kolo navíc měl už v polovině kvaldy).
Já jen píšu, že první nerespektoval týmové dohody Hamilton, stejně jako první bonzoval opět Hamilton. Ale vše se hází na Alonsa. Zajímalo by mne jak by ses zachoval ty v roli mistra světa vůči nováčkovi, který tě podrazí. Ukaž mi jediný podnik, nebo fabriku na světě, kde momentální nej světový odborník ustupuje nováčkovi. Druhá věc je, že Hamíkovy jezdecké schopnosti byly a jsou na hodně vysoké úrovni, ale jeho charakter nestojí za nic. Jsem zvědavý na to, jak dopadne McL v dohodě s LH o budoucí smlouvě. Nainvestovali do něj spousty peněz a výsledek je jeden titul a nijak silná pozice ve snaze si ho udržet.-
anonym
10:59 10.07.2012 90.179.165.XXXNevím, co řešíte. Podle mě všechno začalo mnohem dřív - v Monaku. Lewis neunesl týmovou strategii, pustil si pusu na špacír a poštval tím senzacechtivé mediální křiklouny proti McLarenu (věřím, že nechtěně), což vyústilo ve vyšetřování FIA. Tou dobou začaly pomalu chladnout vztahy v týmu a víceméně se to stupňovalo až do konce sezóny, kdy během posledních několika závodů padly úplně na bod mrazu. Maďarsko byla jen epizoda, která byla hodně vidět, ale za počátek problémů bych ho nepovažoval. Spíš počátek otevřené války.-
odin
11:12 10.07.2012 77.240.96.XXXSouhlas. Já jen reagoval na Duncan66, ...že Alonsovi neodpustí, co udělal McL....
a chtěl jsem vysvětlit důvody, které jej k tomu vedly.
Hamík měl jako nováček přehnané ambice a tým jej v tom podporoval. Do jaké míry to bylo správné a do jaké míry si tím uškodili, těžko říci. Ale je fakt, že v r.2007 měl být buď Alonso, nebo Hamík mistr světa. A díky vnitřní válce přišli o titul v jednotlivcích i v týmech.-
Duncan66
11:30 10.07.2012 89.29.32.XXXMi jde o to, ze kdyz mel problemy s Lewisem a Ronem, porad to z meho pohledu neni dost na to, aby svym bonzovanim FIA potopil praci X stovek lidi, kteri na jeho voze odmakali desetitisice spise statisice hodin a i jeho nemalym podilem prisel Mcl nakonec o nejakych 200 milionu dolaru. (pokuta 100mil + 0 za body v PK, navic mozny odliv sponzoru apod.). Jestli se Lewis jako novacek choval jako rozmazleny fracek, jak se potom choval Alonso jako ostrileny mazak? Oplacet diteti, kdyz jsem dospely je z meho pohledu daleko horsi.
Bud jak bud, jak pises v 2007 mel mit Mcl s prstem v nose oba tituly a prisel o ne pouze svou vinou.-
anonym
11:59 10.07.2012 92.62.224.XXXSamozřejmě, z pohledu fandy McLarenu, notabene Lewise, to nikdy nebude dost a tak se vina snadno hodí na zlého Alonsa, zatímco Lewis a McLaren zůstanou křišťálově čistí. Fanda Alonsa a Ferrari, který nemá rád Dennise a Lewise, jim bude oběma nasazovat koňskou hlavu, takže čistý bude Alonso. Pravda pak bude jako vždy někde uprostřed.
Podle mě se oba chovali jako fakani a táta Ron, místo aby nastolil tvrdý režim oběma, se postavil za "vlastního synka" a odptivního nechal se koupat. Objektivně rozdělit vinu asi nejde, protože stejně nemáme všechny informace a navíc se necháváme strhnout svými sympatiemi, takže mi přijde tahle debata naprosto zbytečná. -
odin
13:01 10.07.2012 77.240.96.XXXNemám problém s tím cos' napsal a tvůj názor respektuji. Alonso pohřbil úsilí celého týmu v roce 2007, to je jasný. Připravil McLaren spíše o víc peněz (než je tvůj odhad). Já jen tvrdím, že k tomu nemuselo vůbec dojít, kdyby vedení stáje dokázalo ukočírovat Hamiltonovic rodinu. Já se od té doby Alonsa všude zastávám, protože to byl podle mne zoufalý čin, člověka ze kterého dělala stáj spolu s Hamiltonama pitomce. Alonso jako úřadující mistr světa souhlasil se stejnými podmínkami pro oba, což bylo velkorysé gesto a třebas Schumacher, nebo Senna toho nikdy nebyli schopni. Jednoduše házet všechno na Alonsa a z Hamíka dělat svatého, není fér.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek