DISKUZE K ČLÁNKU Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Po 210 minutách se piloti opět posadili do svých kokpitů a vydali se k další části závodního víkendu v ulicích luxusních hotelů a světoznámých hráčských doupat. Čekalo se, jak se změní rozložení sil z prvního tréninku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 22.11.2024 11:00 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Furt se něco děje, ani zrno rychlosti nesmí přijít na zmar.

    Měli jsme zde flexibilní křídla McLarenu, změnu světlé výšky pod parc fermé Red Bullu, chlazení pneumatik vodou a nyní tady máme trik s omezením opotřebování desky pod podlahou. Mezinárodní automobilová federace se, na popud Red Bullu, rozhodla zasáhnout. Tento tým totiž upozornil kontrolory FIA na trik, kterým některé týmy chrání desku pod podlahou před opotřebováním a který může využívat šedou zónu v pravidlech.

    Podle německého magazínu Auto Motor und Sport polovina stájí musela upravit své konstrukce ve světle nejnovější technické direktivy. Automaticky to vyvolalo otázky, které týmy to jsou? A bude to mít zásadní vliv na jejich výkonnost? Podle medializovaných informací využívalo trik s tlustšími tvz. satelitními titanovými plotnami Ferrari, Mercedes, Aston Martin a Haas.

    Zatím můžeme říci, že tyto informace byly přesné. „Ano, museli jsme udělat změnu,“ přiznal před mikrofony médií šéf Ferrari Frédéric Vasseur, „ale také máme předchozí potvrzení od FIA, že naše deska byla legální.“

    „Myslím si, že jsme zvolili správný přístup, když jsme se rozhodli nebojovat. Chci se soustředit na šampionát, ne na takové diskuse. Celkový přístup v tomto směru však považuji za zvláštní,“ dodal Vasseur.

    Technická direktiva zřejmě přiměje „pachatele“, aby zvedli svou světlou výšku a chránili desku, což znamená ztrátu výkonnosti a zhoršení času na kolo. Jak velký vliv však bude mít tato změna? Inu, viděli jsme, že předchozí technické direktivy a obvinění celkovým pořadím příliš nezamávali. Pozorně však budeme sledovat také Mercedes, který jako další využíval tento trik.

    „Ano, museli jsme změnit způsob, jak používáme podlahu,“ přiznal boss stáje z Brackley Toto Wolff; a členství v „satelitním gangu“ přiznal i boss Alpinu Oliver Oakes. „Ano, museli jsme provést drobnou změnu, ale mám-li být upřímný, zbytek příběhu neznám.“

    Naopak čisté ruce v tomto případě prý má Zak Brown a McLaren. Tento tým – spolu s Red Bullem, který FIA na problém upozornil – prý trik s hrubšími titanovými plotnami nevyužíval, čehož kalifornský rodák potvrdil i ve svém rozhovoru pro televizi Sky během druhého volného tréninku.

    „Ne, z naší strany je to v pořádku. Nemyslím si, že nám to způsobuje starosti. Vlastně si nejsem jistý, jestli to bude mít nějaký vliv na naše soupeře, ale nás se to netýká,“ vzkázal Brown.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    Mercedes vypadá v docela dobré formě. bude to asi docela vyrovnané a mohl by to být zajímavý závod. McL zatím s Ferky, která tvrdila, jak jim bude okruh vyhovovat, drží v pohodě krok. tedy spíše jen Noris, Piastri nějak nestíhá. ale ještě bude mít možnost se srovnat. stejně tak nelze odepisovat RB, zejména Maxe.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Checo Pérez se tentokrát vyvaroval chyb, ale zase doplatil na zmatky kolem traťových limitů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: je znát, že sezóna se chýlí ke konci

Charles Leclerc si v kvalifikaci musel připadat jako oběť nějakého „spiknut“ (ilustrační foto)í

Kvalifikace přála oranžové barvě, Leclerc odstartuje poslední

Připravil si Piastri výkonem ve třetím tréninku půdu pro své první pole-position v Grand Prix? (ilustrační foto)

Poslední trénink v režii McLarenů, vytáhly se oba Haasy, Leclerc nebyl v dobrém rozpoložení

Nico Hülkenberg si vedl v druhém tréninku nadmíru dobře.

V druhém tréninku odveta McLarenu, vytáhl se Hülkenberg, propadl Verstappen

Charles Leclerc měl trénink zkrácený na pouhou polovinu (ilustrační foto)

Pyrrhovo vítězství Leclerca v prvním tréninku, nováčci s jednou výjimkou uzavírali pole

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama