DISKUZE K ČLÁNKU Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
SINGAPUR - ZÁVOD; Popatnácté se startovní pole F1 sešlo pod umělým osvětlením a velice záhy bylo jasné, že pokud nedojde k zásadním problémům, pak je vítěz - podobně jako v minulém roce a na začátku této sezóny - víceméně jasný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kaša
09:28 24.09.2024 82.142.123.XXXMyslím že jsem poznal že si z toho děláš srandu, ale tobě přijde ok co se stalo, že jsou RB a VCARB propojeny a VCARB dal svému pilotovi pokyn aby zajel FL a tím vzal konkurentovi RB v boji o titul bod? Sice to není nijak asi v pravidlech ošetřené, ale minimálně ze sportovního hlediska je to prostě unfair a až za hranou.-
Mike17
13:31 24.09.2024 185.149.130.XXXAle vždyť tento stav trvá už skoro 20 let. Co chcete najednou řešit? Úplně stejnou možnost má jakýkoliv tým. Co brání Mercedesu vytvořit si druhý tým třeba pod jménem Benz? Nebo proč nekoupí Haas? Ferrari mělo taky Alfu.
A je sice pro soupeře blbý, že občas to béčko vyjde áčku vstříc, ale nevím jak chceš zakázat, aby si pilot zajel nejrychlejší kolo. Navíc v tomto případě jde o pěkný dárek pro Ricciho na rozloučenou. Bod by neudělal, tak proč aspoň nemít v historických tabulkách o jedno nejrychlejší kolo víc?-
Kaša
13:57 24.09.2024 82.142.123.XXXOk ... zeptám se takto?
z následujících možností podle tebe která je ta reálná?:
- Riccimu nařídilo VCARB zajet FL kvůli tomu aby mu udělalo radost k odchodu
- Riccimu nařídilo VCARB zajet FL kvůli tomu aby pomohlo RB odebrat bod Landovi
- RB nařídil VCARBu aby Ricci zajel FL kvůli tomu aby se pomohlo RB odebrat bod Landovi-
Mike17
15:12 24.09.2024 185.149.130.XXXA proč to musí být jedna z možností? Já z vysílačky neslyšel nic o tom, že něco musí. Já tam slyšel něco že by se to mohlo zkusit. A já si myslím, že to byla win-win situace. Pomohlo to Maxovi a přitom z toho měl Ricci radost.
Děláte z něj chudáka, ale jestli by dojel 13. nebo 15., si fakt pamatovat nebude. Že v posledním závodě zajel FL jo. A bude mít o 1 FL víc v historických tabulkách i po jeho smrti.-
Kaša
16:09 24.09.2024 82.142.123.XXXNabídl jsem ti několik řekněme nepravděpodobnějších možností ale ty se z toho zase vykroutíš .... ale mezi řádky chápu že ikdyby to nařídil RedBull, tak jsi s tím vpohodě a schvaluješ to. No to hodně vypovídá o tvém postoji k F1, fairplay a nejráznějším důkazem je tvé obhajování AD21.-
Mike17
11:17 25.09.2024 185.149.130.XXXNevím, v jaké světě žiješ. Ale tam kde žiju já, mají věci většinou více důvodů. To win-win taky není moje myšlenka, ale je to převzato z manažerských projektů.
Jestli dostali příkaz od RB netuším. Nikde nic takového nepadlo. Nicméně není neobvyklé, že chodili šéfově stájí do jiných stájí vyjednat třeba puštění jejich pilota, když té stáji v závodě o nic nešlo. To je OK?
Je to to samé. Proč ti to vadí u RB?
A v AD nebylo vše v pořádku a nikdy jsem nic takového netvrdil. Jen těch nefér věcií v sezoně bylo hodně. Kdyby titul vyhrál Hamilton, taky by to bylo nefér. Co s tím? Prohlásit mistrem Bottase?
V AD21 měl být přerušen závod a to by bylo asi nejférovější. Ale nebyl. Tak jako v jiných závodech. Tak se dojel jak se dojel a bylo vyslyšeno přání týmů (včetně Mercedesuú z předchozí sezony, aby se nedojížděly závody za SC. Hotovo, mistr byl Max.-
-
Mike17
12:48 25.09.2024 185.149.130.XXXCo třeba Imola, kde vyšla RF přesně ve chvíli, kdy by Lewis kvůli své nehodě přišel o kolo a tím o body.
Co závod v AD, kdy Lewis nemusel vracet pozici, ale Max v Džiddě musel i opakovaně?
K tomu Bahrajn i Silverstone jak nehoda, tak následné zastavení znovu tak, aby si Lewis mohl opravit autíčko?
Na jedné straně máš kvůli nepředjetí všech jezdců o kolo titul za nefér, na druhé straně potřebuješ k neférovosti případného Lewisova titulu důvodů několik?
Proč?-
Kaša
13:29 25.09.2024 82.142.123.XXXUznávám že ham měl v těchto případech štěstí, ale nic tam nebylo proti pravidlům - pokud máš náraz do bariery - tak se vždy dá VSC nebo SC nebo dokonce červená vlajka, aby se opravili bariéry. No a boučky Maxe a taky George+Bottase byly dost velké tak dali přerušení závodu. No a dle pravidel při přerušení závodu můžeš opravovat auta - takže ještě jednou - nic proti pravidlům!
A prosímtě nepřipomínej závod v AD, tam měl dostat max za styl útoků na Hama černou vlajku - tak byli očividné typické zběsilé útoky Maxe stylem !buď mi uhneš nebo kolidujem a beru titul. Naprosté závodnické prasárny!
-
-
-
Mike17
14:29 25.09.2024 185.149.130.XXXAno. Dostal jen 10s, když možné je 10s+stop&go. A vyhrál. Sundal svého soupeře a získal na něj 32b. A fanatici Mercedesu pak řeší férovost MS kvůli 14 bodům.
Ne, on fakt neuhnul. Ani nejel jako jel každé další kolo v té samé zatáčce. Jel na kolizním kurzu ven ze zatáčky a muselo mu být jasné, co se stane.-
Kaša
14:37 25.09.2024 82.142.123.XXXAle prosímtě! Jaképak 10s+stop@go? Však toto už se nedávalo roky a proto byli zavedeny nižší tresty +5 nebo +10s! Ham nesundal svého soupeře, jen s ním kolidoval.
Minul lehce (+cca0,5m apex), a i toto komisaři vzali v podtaz při vyhodnocení incidentu - penalizace +10s. Podle mě zase přihlíželi k důsledkům kolize ikdyž FIA tvrdí že se tak něděje, ale vpořádku. Dostal trest, odpikal si ho a stejně výhrál. Zase - nic proti pravidlům. Jasně, měl štěstí že se při opravě bariér může opravovat auto, ale zase, pořád vše dle pravidel! Ale dle pravidel určitě nebylo finále AD21 jak ti psal Odin a i mnozí další nesčetněkrát.
-
-
-
-
-
odin
14:07 25.09.2024 109.81.172.XXXMiku, těch kontraverzí tam bylo spousta i na straně Maxe. Celá ta sezóna byla ovlivňována komisaři a FIA. Vyvrcholilo to ale v AD, kde si Hamilton jel jasně pro titul. Měl pět kol do konce náskok 18 sec. což ani Max, který byl podle Hornera a Marka o dvě sec rychlejší na kolo než všichni ostatní piloti, nestáhnul. Myslím si, že všichni féroví fanoušci F1 (a schválně nepíšu fanoušci Lewise) by považovali i v případě dojezdu za SC titul Hamiltona jako správný, zasloužený. Problém je, že pan Masi (podle mne) ovlivňoval dění celé sezóny, aby byla napínavá a my fanoušci se měli o co hádat. Až ho události doběhly. A najednou v posledním závodě pět kol před cílem, nehoda, SC a z jasného vítěze a rozuzlení sezóny se stalo drama. RedBull najednou vycítil šanci a rozběhl se kolotoč vydírání, nátlaků a stresu, který vyústil v to, že nakonec sám pan Masi byl nucen rozhodnout, komu dá titul. Každý fanoušek F1 věděl, že pokud se dojede za SC bude mistrem Lewis, pokud se bude závodit, bude mistrem Max. A věděl to dobře i Masi. Ten se rozhodl pro Maxe. Jenže, problém je v tom, že restart neproběhl podle regulí. A kecy o tom, že všichni piloti o kolo zpět nemusí být vpuštěny do stejného kola před restartem, jsou nesmysl. Buď všichni, nebo žádní. Nikoliv jen ti, kteří překáží Maxovi. A navíc, po přepuštění všech pilotů o kolo zpět, se jede ještě jedno kolo, aby se tito piloti stihli zařadit na konec startovního pole, nebo aby alespoň nepřekáželi po restartu. Ale ani toto pan Masi neumožnil. Každý normální nezaslepený fanoušek F1 si je těchto věcí vědom. Jenom opravdoví fanatici mohou Maxův titul z 2021 obhajovat, jako férový.-
Mike17
14:35 25.09.2024 185.149.130.XXXAno. Masi měl pustit všechny. A dojelo by se úplně stejně, jako se to dojelo.
Jak správně píšeš. Jedna z mnoha kontroverzí té sezony.
V první půlce si jel pro titul Max. A pak ho někdo sestřelil (kdyby to byl Schumacher, tvrdil bys, že zcela úmyslně a požadoval bys distanc z celé sezony). Jo jet si pro titul a získat ho jsou 2 různé věci.-
Kaša
14:47 25.09.2024 82.142.123.XXXCože? kdyb Masi dodržel ty dvě pravidla (nechat předjet všechny vozy o kolo zpět + 1 kolo potom za SC), tak jde titul hamovi protože by dojeli za SC! Víš když jedou dva v souboji tak se jezdí jiné stopy než při ideálním kole. Ale Max často ne protože si myslí že mu všichni uhnou.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek