DISKUZE K ČLÁNKU GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Nemusíte celý rok dokázat téměř nic, ale pokud sedíte ve Ferrari a vyhrajete v Královském parku Monza, budou vás tifosi hýčkat - minimálně do dalšího závodu na italské půdě. Leclerc ale v letošním závodě prokázal mnohem víc.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 04.09.2024 18:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hurthys (Hlasovalo 8 lidí) 01.09.2024 16:47
Ferrari gratulace, dneska si to zasloužili. 01»
» Limbi (Hlasovalo 8 lidí) 01.09.2024 16:59
Klobouk dolů před Ferrari a Leclercem, že to… »
» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 01.09.2024 17:54
Vzhledem k tomu, aby bylo včas napsáno, jsem si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Proč by měl ale Oscar už teď jezdit na Landa ? Jako kvůli Verstappenovi? Jako že ho společně porazí ? Nastupovat na rošt s tím že nemohu být před Landem? Jo jasně, pohár jednotlivců...to že se v historii nějak něco dělalo, neznamená že se to nemůže změnit. Nic netrvá věčně. Mne se to ježdění na někoho nezamlovalo nikdy.
        To že gratuloval Brown je ok, s tím není problém, naopak....ale jeho emocionální nastavení, je RED flag.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Pohár konstruktérů byl zaveden až v roce 1958 a až do roku 1979 se do něj započítával pouze lepší výsledek jedné značky. To jen na úvod. Dále nebylo řečeno, že by měl Oscar jezdit na Landa, to by byl naprostý nesmysl, protože bráno touto optikou by po startu, kdy stojí dejme tomu na druhém místě a Norris na šestém, musel čekat, až ho kolega dojede.
          Nelze na to hledět s klapkami na očích. Ale položte si otázku - koho v F1 (kromě zdevastovaného Laudy) proslavilo druhé místo? Nehodlám ho snižovat, ale projděte si historii F1 a zkuste vyjmenovat u všech ročníků, kdo byl druhý a třetí. Svět je prostě nastaven na vítěze a chce je oslavovat. V tenise také většina fanoušků zná vítěze Grand Slumu v jednotlivcích, ale už vůbec ne debly nebo smíšené dvojice.
          To, že se v historii něco dělalo ještě neznamená, že to je třeba za každou cenu změnit. To takhle můžeme udělat desítky trofejí - třeba šampionát Stirlinga Mosse, čtyřikrát vicemistr, ani jednou mistr. Nebo Trofej de Cesarise - odjel přes dvě stovky závodů a ani jednou nevyhrál. Případně medaili Nica Hülkenberga - 236 závodů a ani jedno pódium. A tak bychom mohli pokračovat. Ve sportu mnohem více platí slavné Caesarovo: Raději bych byl v poslední vesnici první, než v Římě druhý!

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Fanoušci řeší svůj tým, jak funguje atd...mně je třeba úplně jedno co se děje ve Ferrari, Mercedesu, RB atd.... Každej má tu optiku jinou co je pro něj důležité.
            Hodně lidi si pamatuje že Hamilton měl tak dobrý auto a proto mohl vyhrávat. Mód to by vyhrál každej. teď je řada na Versstapenovi, nemá auto a už nevyhrává. Kdo staví auto ? No tým... takže bych neškatulkoval. šampioni odcházejí a týmy zůstavají. Ti jsou nejvice... ač vím že lidé to mají naopak. F1 se ale změnila...na věci se imho začne koukat jinak.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Tak jednoznačné to nebude, jinak by Nico Rosberg v roce 2016 nevyhrál titul - Hamilton už měl u Mercedesu v kapse dva. Jenže to je pořád situace, kdy se o korunu tahali dva a za nimi pusto prázdno. Jestliže se fanoušek slepě zaměří jen na svůj tým a nebude se koukat kolem, o hodně přijde. Nesouhlasím ani s tím, že šampioni odcházejí a týmy zůstávají. Kde je Vanwall, Cooper, B.R.M., Lotus, Matra, Brabham, Tyrrell, Benetton - a to nepočítám Renault či Brawn, které se transformovaly do jiných stájí. Takže ono to tak jednoznačné není. Troufám si říci, že převažují fanoušci, kteří někomu fandí, ale zajímá je F1 celá. Znal jsem jednu slečnu, co byla blbá do Ralfa Schumachera (chudák musela teď prožít stejné trauma jako Cora). Když přestal jezdit, okamžitě pro ní byla vzduch - to je ale extrém. Na srazech se bavíme o celé F1 a nikdy se nestalo, že by fanoušek RB, Ferrari, Mercedesu nebo McLarenu ve chvíli, kdy jsme se nebavili o jeho týmu, odešel k blízké řece si zaplavat. Kdyby takhle ořezaně fungoval i tým samotný, tak vůbec nebude vědět, co se děje u konkurence a brzy by skončil v propadlišti dění. F1 se změnila jen v tom, že neposkytuje tolik konkurence jako dřív, i když zrovna letos je sympatické, že vyhrávají čtyři týmy. Ale nevšiml jsem si - kromě škodolibé radost, že dominantní Red Bull asi v PK prohraje - nějaké zásadní změny.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Ono nutně nemusí jezdit Oskar na Landa. Úplně by stačilo, kdyby Lando nemusel Oskara pouštět před sebe a kdyby Oskar byl opatrný v soubojích s kolegou. Ten manévr v prvním kole je možná stál vítězství. Stejně, jako padla dosti podivná hláška u Mclarenu ve chvíli, kdy se Lando ve druhém stintu k Oskarovi přibližoval a najednou se začal zase vzdalovat.
          Lando má dost reálnou šanci na titul. Ale byla by mnohem reálnější, kdyby neztráce 62b, ale o 10b míň.
          Jak správně píše Robertino, na druhé místo si skoro nikdo nevzpomene. Dějiny vzpomínají na vítěze, ne na prvního poraženého. 03

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Majku, tesat do kamene. Tým samozřejmě není jen o nadržování nebo preferenci, ale spolupráci a maximalizování dobrého výsledku, což je jeho pravá podstata. Když nic jiného, tak pokud jeden pilot odpadne, druhý má šanci uzmout soupeřům důležitý počet bodů.
            Další téma pro sraz!

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            To už skoro zní tak , aby Oskar radši nejezdil. Ale chápu co chceš říci. Mclaren nechce preferovat Landa, asi to má své důvody a pokud chceš být mistrem světa, musíš být nejlepší dlouhodobě a to se Landovi nedaří. Jasně , vliv na to má i zídka. Lando je férovej chlap a to se cení. Včera to udělali špatně jako tým....tam bych začal.

            Jinak proč Oscar nezůstal na trati první a nečekal co udělá Ferrari ? Jasně by se vyhrálo...tím pádem, i tým přišel o body.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Oscar na trati zůstat mohl, ve 38. kole byl dotázán, jestli nechce druhou zastávku vynechat. Zvolil jistotu a druhé místo. Být nejlepší dlouhodobě? Musíme vzít v úvahu, že McLaren se zvedl ve třetině této sezóny a to ani u jednoho z jeho pilotů nelze hovořit o dlouhodobé nejlepší pozici. Včera z Vašeho pohledu neudělali špatně nic - v zájmu spravedlnosti, což Piastri v Maďarsku neudělal, zůstal Norris na třetím místě. Je jen otázkou, jestli pořadí zachovali kvůli humbuku, co po Hungaroringu nastal. Že Lando vůbec nebyl spokojen a rozhodně se netvářil jako férovej chlap dokazuje jeho chování po dojezdu - žádné úsměvy ani radost, v zákulisí stupňů vítězů vypadal hodně otráveně.
              A proč Oscar nezůstal na trati? Protože sám týmu oznámil, že zvolí jistotu - v 38. kole se ho zídka dotazovala, jestli nechce zkusit dojet do cíle a on prohlásil, že to nejspíš nezvládne. Přitom stavěl kolo po Leclercovi. Samozřejmě, každý vůz se "chová" k pneumatikám jinak, ale tady bych zásadní rozdíl neviděl. A to jsou právě ony zkušenosti, které ještě Oscarovi mohou chybět.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.115.XXX
                A jako když seš na sebe naštvanej, že jsi to nezvládl, tak přeci nejucháš ne ? Tým mu taky nepomohl v ničem, což vy kritizujete....ja to tak i chci, ať si to vyjezdí sám. Je přeci normální, že jsi naštvanej na tu situaci. To jako doštuduj emoce, to jako píšeš úplný nesmysl. Ohledně férovosti řeš realitu , co dotyčný dělá a udělal , ne nějaké naštvání. Bejt zklamanej, naštvanej je přeci zcela normální...přeci nebude juchat jako Brown. 12

                Ano zídka Mclarenu je slabá, furt se ptají místo aby určovali. Dle toho to občas vypadá. Oni měli bojovat s Ferrari a ne mezi sebou. Pak by to dopadlo jinak.
                Takže Mclaren to uděla blbě jak pro tým, tak pro jezdce. A to je celé...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  185.63.97.XXX
                  Silně si protiřečíte. V Maďarsku zídka rozhodla, že Piastri pojede do boxů tehdy a tehdy a bylo to špatně. V Itálii se zeptala pilota, ten jim sdělil svůj názor a taky špatně. Není pravda, že by se jenom ptali. A proč by měl být Norris naštvaný kvůli tomu, že nevyhrál? Na vítězství evidentně neměl, byl za Leclercem o šest vteřin, ale Oscar ho mohl pustit před sebe a měl by rázem tři body navíc - a ty společně s těmi sedmi v Maďarsku mohou hrát sakra důležitou roli. Tým mu neměl v čem pomoci, v Norrisově případě udělal všechno, co bylo možné. Snad jen s výjimkou, že nechal Oscara vpředu.
                  Jinak co se týče emocí, pět let studia na Filozofické fakultě, obor psychologie mi snad dává minimální, bezvýznamné až zanedbatelné a zcela nepatrné právo vyslovit svůj názor.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    109.81.115.XXX
                    Maďarsko :

                    1) Lando reaguje na Hamiltona aby ho nepodřízl a bylo zajištěno double.
                    2) Oscar dostavá informaci, že reagovat na přezutí Landa nemá a že má kroužit dál, protože má naskok dostatečný a že to pak zídka vyřeší.
                    Kdyby oskar reagoval, což mohl , ale díky PK, to udělali takto, Lando by ho undrcatem nepředjel.
                    3) Lando díky novým pneumatikám ho podřízl a Double bylo jisté.
                    4) Zídka splnila co slibila a jezdci si místo vyměnili.

                    Kdyby Lando vyměnil místo hned, mohl ho ještě předjet.
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Norris byl logický naštvaný že ten závod nezvládl a dojel až třetí.......nebo se snad měl radovat ?

                    Opět nepochopení emocí.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Dobrý. Jen jsi zapomněl zmínit, že Lando byl natolik rychlý, že by vyhrál i kdyby Oskara přezuli hned.
                      Takže prohození pozic nebylo spravedlivé. Asi prot Lando zkoušel protestovat.
                      Stejně tak teď v neděli byl naštvaný kvůli tomu, že reaálně mohl vyhrát, nebýt incidentu v prvním kole a papaya rules. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • GRAHAM

                        GRAHAM

                        109.81.115.XXX
                        To že byl Lando rychlejší je pravda. Nicméně, pokud si najdeš přepis co říká a chce zídka Mclarenu a nemyslím to co tu psal Robertino, protože to je odflaknutá práce hraničící s manipulací s fakty, tak budeš mít jasno.

                        Mclaren schválně dělal taktiku tak, aby bylo double. Lando pokrýval Hamiltona a Oskarovi bylo řečeno, ať zůstane na trati , že ho přezují později a ať si Landa nevšímá, že je připadně později přehodí. Což nakonec chtěli udělat a udělali. Je škoda že Lando ho obratem nepustil a pak zase nepředjel.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Tak zídka si vždy okecá, co potřebuje. Důležitá jsou fakta. Lando byl rychlejší, dokonce natolik, že by Oskara porazil i bez chyby zídky. Ale pozici musel přepustit. To je TR. Jak vyšitá. Jen poněkud nelogicky pro horšího z pilotů a pro pilota, který na titul nemá reálnou šanci.
                          Jsem zvědav, jak se Zak bude tvářit, až Lando přijde o titul o pár bodů.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • GRAHAM

                            GRAHAM

                            109.81.115.XXX
                            Nesmysl píšeš, žádná chyba zídky,( byla to TR zídky) řeš to v reálném čase na trati v dané době. Vědomě pokrývali Landem Hamiltona, aby jim zase neujel jako v Silverstone.( podříznutí) Hamilton mohl podříznout Landa, proto šel Lando měnit gumy. Oskar nemusel, protože toho Hamilton podříznout nemohl, připadně to měl pod kontrolou. ( Tým řekl Oskarovi Landa neřeš, nepokrývame, připadně Vás pak prohodíme- bylo to i v přenosu TV) Kdyby hned Oskar reagoval na Landa, tak by ho na boxy nepředjel. Ale zídka Mclarenu v té době řešila, aby Mclaren měl pokryty všechny varianty, včetně vyjezdu SC. Mclaren v té době řešil PK a PJ vůbec to jest pro Vás hoši, oni chtěli získat všechny body za double a rozhodně nechtěli Oskara zvýhodnit. To by ho Lando nepustil. Lando ho "neférově" ( nemohl za to) díky týmu podřízl ( aby tým získal double) a tak mu to pak měl vrátit. To podřiznutí byla tedy taky TR. Oskar na rozkaz týmu neměl reagovat na Landa. Takže myslím že je zhola jasné jak to bylo.

                            Lando ho měl pustit hned a pak předjet. Ale to se Vám nehodí do krámu....

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Mohli Oskara povolat hned a nebylo co řešit. Takže ta TR zídky byla chybou zídky. Lando by Oskara předjel, měl by o 7 bodů víc a blízko k titulu.
                              A mimochodem. Když už máš pocit, že PK je nějak důležitejší než PJ... Když vyhraje Oskar před Landem, je do PK víc bodů, než když vyhraje Lando před Oskarem? Já ti nevím. Mně to vychází na 43b (+1 za FL) v obou případech.
                              Lando ho měl pustit a zase předjet? Vždyť by dostal zase hlášku o papaya rules. Mclaren měl Oskara přezout hned a nebylo by co řešit. Nebo měl Oskar Landa předjet. S novějšíma gumama na to měl ideální podmínky. Jenže ani s těma novýma gumama na Landa nestíhal a už ho neměl ani v dohledu.
                              Lando byl rychlejší a měl po právu vyhrát. TR je pro mne v pořádku. Ale měla by dávat smysl. 03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • GRAHAM

                                GRAHAM

                                109.81.115.XXX
                                TR dávala smysl pro tým....nejdříve dostal výhodu podříznutí zdarma Lando, Oskar dostal zákaz reakce na Landa. Důvod jsem ti napsal a pak mu tu pozici chtěli logicky vrátit. Jednoduché, i Lando to uznal. Holt měl pozici vrátit hned a když byl rychlejší, měl ho předjet.

                                Že nepodporují Landa je asi škoda, nicméně on by si to měl vyjezdit sám. Chyby jsou i na jeho straně. Musí se zlepšit. To že jak ho Oskar předjel ( tento závod) mu ublížilo, to je pravda, byla to i kaku smůla, ale on věděl že s ním oskar bude bojovat o první místo.Věděl že má bojovat, věděl že to přijde.... nemohu nadávat Oskarovi že zavodí.

                                Je ale pravda, že podpora by už přijít mohla. Nicméně, Ferrari se může zlepšit, tak by měli hodně spoluracovat, bude to těsné. To samé RB. Bude to ještě boj....

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Ale Lando momentálně nejlepší je a vypadá to, že za celou sezonu by nejlepší být mohl. Pokud jemu tým bude házet klacky pod nohy a Leclercovi s Verstappenem pomáhat, nebude mu stačit, že nejlepší je. Je to týmový sport a podpora týmu do něj patří. Až bude lepší Oskar, bude naprost v pořádku, že nebude Landa pouště a naopak Lando bude pouštět jeho.

              A Oskara se ptali, jestli je nějaká šance, že dojede na těch gumách do cíle. Sám řekl, že ne. On to musí vědět. Může být nasraný leda sám na sebe. Možná by dojel, možná by je roztrhal a byl bez bodu. To, že dojede leclerc neznamená, že dojede i Oskar. Je to o zácházení s gumami jak od pilota, tak vozu.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.115.XXX
                Lando zatím na Maxe nemá....to je realita. Dvě stejné auta a bylo by jasno. Chyba je na zídce Mclarenu a Norris se musí zlepšit a on to ví a taky to udělá Obávám se, že to logicky bude na úkor týmu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Pokud myslíš jen schopnosti jako jezdce, to člověk nikdy přesně neví. A no to se v F1 prostě nehraje. Vždycky je to jezdec+vůz a vůz dělá víc.
                  Kombinace Landa s Mclarenem je prostě v rduhé půlce sezony o dost lepší. Stahuje náskok Maxe a RB nevypadá, že by se měl radikálně zlepšit. Naopak začíná být nejhorší ze silně čtyřky a Mclaren nejlepší. Může se klidně stávat, že bude Max ztrácet i 15 bodů za závod a do konce je 8 závodů. Momentálně bych si na RB ani na Maxe nevsadil ani pětku.
                  Jo, stát se může cokoliv, ale jestli Mclaren titul nezíská, dost pravděpodobně to bude díky pomoci Landovi. Pak se můžou plácat po zádech, že jsou druzí bez týmové režie. 03

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama