DISKUZE K ČLÁNKU GP BRITÁNIE: Hamilton se po 945 dnech opět raduje z vítězství

Tři britští piloti na prvních místech na startu závodu, který sliboval díky proměnlivým povětrnostním podmínkám drama, aby nakonec Silverstone propuklo v obrovské nadšení. Vyhrál ten nejstarší, ať věkem či po stránce "služební". Navíc se stal rekordmanem okruhu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP BRITÁNIE: Hamilton se po 945 dnech opět raduje z vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 16.07.2024 21:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 08.07.2024 10:06
Jenže jak přiznal i Pérez, šli na intermediates… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 08.07.2024 12:08
Škoda, že Lando neposlechl tým a nenazul žluté.… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 08.07.2024 16:26
Já si naopak myslím, že je správné nechávat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Jinak co se týče rozhodování při změně počasí...hlavní slovo by měl mít pilot...ostatně v neděli bylo krásně vidět že nastane situace kdy na okruhu je z části prakticky sucho, z části mokro a někde přímo prší...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.193.32.XXX
      Pilot nemůže mít hlavní slovo, protože z dlouhodobého hlediska víme, že je mnohem efektivnější rozhodovat se podle dat... Navzdory tomu, že to v konkrétním případě může skončit katastrofou... Celkový úspěch je složený ze správných, ale i špatných rozhodnutí a nejúspěšnější je ten, který dělá co nejvíce správných a co nejméně špatných rozhodnutí...

      Což potom vede k tomu, že pokud odhad pilota je statisticky méně přesný, než odhad stroje, pak musí mít hlavní slovo stroj. Samozřejmě taky můžou nastat specifické situace, kdy stroj nemůže rozhodnout úplně přesně a pak může rozhodnout pilot... Ale je extrémně těžký odhadnout, kdy je ten moment, kde je ta hrana, kdy to převáží na stranu pilota...

      Pamatujeme Brazilii 08, kdy jezdci Toyoty tuším oba nezajeli pro mokré pneu a Hamilton ano... Díky tomu se dostal Glock před LH a ohrozil jeho titul... Až v poslední zatáčce se rozhodlo o tom, že LH ten titul získá... Nicméně když vezmeš v potaz všechny okolnosti... Např. že Mclaren měl bezpochyby rychlejší auto a stačilo to tak, tak... Možná by na těch suchejch byl v konečném důsledku rychlejší... Na druhou stranu riziko, že se mu něco přihodí bylo mnohem větší... Třeba nezohledňovali rychlost, ale maximalizovali šanci, že ten titul získá a nakonec to vyšlo...

      Každopádně pointa je, že LH absolutně neměl šanci zohlednit všechny proměný a dopočítat jak to nakonec skončí...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Všechno Ti data neřeknou...máš pravdu že statistika nuda je, má ale cenné údaje...
        Nicméně si myslím že lidskej faktor je třeba...a koneckonců i inženýři na pit-line jsou jen lidi...kolikrát to stratégové pohnojí...a rochní se v moři dat.
        Takže nakonec zkušenej pilot vydá za velký množství dat...jen je tady tendence piloty stále víc kočírovat z boxu...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    FIA priznala chybu: Verstappen mal v Rakúsku dostať čierno-bielu vlajku 11

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      78.80.117.XXX
      Třeba se mu už nebudou bát dát trest. Zatím ve formuli proplouvá a FIA se ho bojí trestat. Maximálne s odstupem času přijdou s upřesněním nebo úpravou pravidel. Což je přesně změna směru při brždení. Dřív dohoda mezi pilototy, s příchodem Maxe nutnost to dát do pravidel. A nyní to projistotu ješte upřesníme.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Za mě 01
    Komu se závod nelíbil?
    Hamiltonovi jsem vítězství před vlastníma fanouškama a na domácí půdě ze srdce přál...bylo vidět jak moc ho to "přemohlo".
    Russella mi sice bylo líto, ale ten má ještě vše před sebou...věřím že se vítězství na domácí půdě taky dočká.
    Podle mě Verstappen dokazuje jak dobrej opravdu je...když to člověk porovná s Perezem...
    Fanoušci McLarenu by neměli být neskromní...McLaren letos doslova létá a perspektivní mladá dvojice dává velké naděje do dalších let.
    Překvapuje mě Ferrari...čekal jsem že to budou oni kdo bude nejvíc tlačit na Redbull...
    Hulkenberg letos jezdí fakt mimořádně...člověk si až říká jak by to vypadalo kdyby seděl třeba v McLarenu.
    Aston Martin tak nějak nenápadně dvojité body...ale trochu mi to přijde že Alonso ztratil jiskru.
    Williams na domácí půdě alespoń druhé body v sezóně...a myslím že tentokrát zaslouží pochvalu u Sargeant.
    Cunoda sebral poslední bod...když jsem koukal na jeho souboj s Albonem chvílema z Albonova on-boardu...mám pocit že oba volili v některých pasážích viditelně odlišnou závodní stopu.

    Jinak se mi taky zdá že jsou dost velké rozdíly mezi stinty na stejné směsi...těžko říct...určitě se mění podmínky na trati...taky při každém stintu je monopost jinak těžký...ale občas mi to přijde (a piloti se tak i vyjadřují) že v některém stintu prostě jsou pomalejší a dost dobře nechápou proč).

    V každém případě letošní sezóna jak začala depresívně (vypadalo to na krasojízdu Verstappena)...je teď otevřená alespoň co se týče vítězství v jednotlivých závodech.
    Sice na titul je jasný adept...ale když budou další závody jako teď v neděli...co bychom si mohli víc přát.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.115.XXX
      RB má nějaké problémy s motory, takže kdo ví, jak to může dopadnout, sezóna je dlouhá. Max už má 4tý motor. Sice tady Elsenor psal o značně vylepšené spolehlivosti, ale zatím to fakt nevypadá.

      Status – Friday at British GP
      Driver Team PU ICE TC MGU-H MGU-K ES CE EX
      Max Verstappen Red Bull Red Bull 4 4 4 4 2 2 5
      Sergio Perez Red Bull Red Bull 3 3 3 3 2 2 4
      George Russell Mercedes Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
      Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 3 3 3 3 1 1 3
      Charles Leclerc Ferrari Ferrari 3 3 4 3 2 2 4
      Carlos Sainz Ferrari Ferrari 3 3 3 3 2 2 4
      Oscar Piastri McLaren Mercedes 2 2 2 2 2 2 2
      Lando Norris McLaren Mercedes 2 2 2 2 2 2 2
      Lance Stroll Aston Martin Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
      Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
      Esteban Ocon Alpine Renault 3 3 3 3 2 2 5
      Pierre Gasly Alpine Renault 4 4 4 4 2 2 5
      Alexander Albon Williams Mercedes 3 3 3 3 3 3 3
      Logan Sargeant Williams Mercedes 2 2 2 2 2 2 2
      Daniel Ricciardo RB Red Bull 3 3 3 3 2 2 4
      Yuki Tsunoda RB Red Bull 3 3 3 3 2 2 4
      Valtteri Bottas Sauber Ferrari 2 2 2 2 3 3 3
      Zhou Guanyu Sauber Ferrari 2 2 2 2 2 2 3
      Kevin Magnussen Haas Ferrari 2 2 2 2 2 2 3
      Nico Hulkenberg Haas Ferrari 2 2 2 2 2 2 3

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Tak jistý mistr světa je až po posledním závodu...
        Že by Redbull mohl prohrát PK vidím reálně, ale Verstappen to podle mě udrží...to by musel Redbull technicky (nejen ve spolehlivosti) opravdu selhat.
        Na Verstappenovi a Perezovije vidět jak velkou roli hraje motivace a sebevědomí.
        Ale přiznám se že držím palce McLarenu aby se pokusil Verstappena porazit.
        Jen si říkám že v podstatě na škodu je že kromě McLarenu jsou v pozici aspirantů na vítězství v jednotlivých závodech i Mercedes a Ferrari...to dost možná sehraje rozhodující úlohu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • hurthys

      hurthys

      89.177.138.XXX
      Já mám z formy McLarenu samo velkou radost, ale těch promarněných příležitostí je už příliš mnoho. Při troše štěstí mohl mit Lando 3-4 vítězství a reálně Maxe o ten titul vyzvat. Mají auto, mají jezdce, teď se ještě naučit vyhrávat.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Jasný, v pohodě. Mne to taky štve, ale hned po závodě to zkousnu. On je taky problém, že už tam jsou tři týmy a zdržují se občas navzájem. Pak se to mele a je to i štěstí, správným rozhodnutí. Není to jednoduché, jak to na obrazovce vypadá a po bitvě je každý generál. Nikdo by nevěřil, že na některých tratích budem lepší než Redbull. Já vlastně taky ne a to jsem velký optimosta.Myslím že budou velký souboje a F1 dostane nový náboj mixu vítězů. Ti co dotáhli Redbull, už vlastně vítězové jsou. Dobrá prace hoši.11

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Já myslím že spíš do toho vstupuje faktor silné čtyřky...kdysi třeba za souboje Mercedesu a Ferrari se tihle dva mohli v podstatě soustředit na sebe...teď bojuje reálně McLaren s Redbullem, ale taky s Mercedesem a Ferrari.
        Mě se to letos moc líbí...takovahle by měla být každá sezóna...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Hwrychlik H.

      Hwrychlik H.

      109.81.126.XXX
      Někde jsem četl jak před tréninky snad váží pneu a dělají z nich co nejpodobnější sety a je otázka zda to pak ještě nějak netřídí po tom, co je všechny vyváží.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Rovněž si myslím že existují lepší sady gum a horší...ale nejspíš dnes nemá nikdo auto které když ho seřídí je schopno vyždímat z gum vždy maximum...stačí změna hmotnosti, změna trati (pogumování), jiný vítr...a vše je jinak.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • hurthys

    hurthys

    212.24.155.XXX
    Já jsem za McLaren super naštvanej, mít skvěle rozjeto na double a dojet P3 a P4, to už je fakt na ručník.

    Pokud to Lando bere na sebe, tak je to snad ještě horší - mají miliardové zázemí, počítače, stratégy na pitwallu, ale rozhodnutí dělá jezdec? Tady je něco špatně.

    Gratulace Lewisovi, možná jedno z posledních vítězství jeho zářné kariéry 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Já si naopak myslím, že je správné nechávat rozhodnutí na jezdci. On sám musí nejlíp vědět, jak se auto chová a jestli cítí v pneumatikách nějaký další potenciál. Výpočty jsou jedna věc, ale situace na trati druhá. Jestli bude o všem rozhodovat pit-wall, pak si do kokpitu může sednout cvičená opice.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hurthys

        hurthys

        212.24.155.XXX
        No ano, ale pak se nemůžou divit, že jim uniká jedno vítězství za druhým.

        V minulosti jsme viděli mnoho týmových rozhodnutí, kdy jezdec nesouhlasil, ale udělal, co mu tým řekl, a nakonec velebil tým za skvělou strategii.

        Jezdec nemůže mít kompletní obrázek o dění na trati a měl by důvěřovat týmu. Je to týmový sport 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Kdy přezout by měl hlavně rozhodnout jezdec,ten po té trati jede a má přehled kolik je kde vody...... ano i zídka může rozhodnout, pokud vidí , že ten kdo přezul, je rychlejší. Rozhodně to není jak ty píšeš.

          Tým vůbec nemůže tušit na tak velkém okruhu jako Silverstone, jaká je kde situace. V tomhle ti počítače vůbec nepomohou. Je to i o štěstí, někdo přezuje brzio, někdo pozdě a někdo akorát.
          Lando vzal na sebe to, že se rozhodl pro červené gumy....holt kdyby vzal žluté, vyhral by asi i s tím že zajel o kolo později. Viz jak rychle jel na žlutych Oskar.

          Je to škoda, ale za mne i tak dobrý, kam se celkově posunuli. Ještě bude velká mela... 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            O víkendu jsme byli několikrát svědky, že část okruhu byla komplet suchá, zbytek mokrý. Ovšem ne vždy stejně, jednou to bylo půl na půl, jindy čtvrtina a tak dále. Zídka samozřejmě informovat může, ale jak říkám, to bychom se zakrátko dostali do situace, kdy pilot bude jen točit volantem...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • hurthys

              hurthys

              89.177.138.XXX
              Hoši, já se nepřu, že pilot má občas nezastupitelnou roli. Pak jsou ale momenty, kdy by to imho měl vzít tým na sebe a dělat strategická rozhodnutí. Tím momentem bylo nasadit (fungl-novou) střední sadu, namísto kopírování strategie Hama. 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            Přesně tak. McL je ve skvělé pozici. A to, že po závodě nejsou tak úplně spokojeni s P3+P4 je moc dobře do budoucna. Ze současných chyb se poučí a až půjde nejen o jednotlivé závody, tak budou silní.
            A s tím rozhodováním jsem určitě pro maximální vliv pilota. I piloti se těmi chybami poučí. A já držím palce 01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

GP ITÁLIE: Prohlášení po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

GP ITÁLIE: McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

GP ITÁLIE: Red Bull dál tápe, trénink ovládl Mercedes

Kevin Magnussen způsobil svým kolegům jedenáctiminutovou pauzu

Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

Max Verstappen slaví své 60. vítězství po zádově v Kanadě

První trénink pro Verstappena. Antonelli tvrdě boural + VIDEO

Logan Sargeant v F1 končí

Williamsu došla se Sargeantem trpělivost, už v Monze jej nahradí nováček Colapinto

Dominance Red Bullu se vytrácí

Přijde Red Bull o vedení? Marko označil výsledek GP Holandska za alarmující, reaguje na to i Max

Charles Leclerc byl svým umístěním příjemně překvapen

PROHLÁŠENÍ po závodě: Nadšení, zpytování a odhodlání se zlepšit

Lewis Hamilton se pokoušel minimalizovat ztrátu, nakonec mu nejrychlejší kolo nevydrželo

GP HOLANDSKA: Norris topí pod kotlem, domácímu idolu nedal šanci

Lewis Hamilton určitě cítí obrovské rozčarování

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Špička čeká tuhý boj, ostatní se chtějí poprat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama