DISKUZE K ČLÁNKU GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Lando Norris absolvoval 109 závodů a patnáct z nich dokončil na stupních vítězů. Ten stodesátý mu přinesl to, oč přišel před třemi roky v Soči. Využil výhody, poskytnuté mu safety carem a sesadil z piedestalu dominantního Verstappena.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 09.05.2024 09:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 06.05.2024 14:20
http://pbs.twimg.com/media/GAHFgAYasAAx3_-… »
» -Tony- (Hlasovali 3 lidé) 06.05.2024 10:57
Nevíte někdo, jestli už se Stella omluvil… »
» dannak (Hlasovali 3 lidé) 06.05.2024 16:06
Tak ono tomu zavodeni taky uplne nepomaha, ze uz… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Hwrychlik H.

    Hwrychlik H.

    109.81.126.XXX
    F1 je čím dál větší tragikomedie z pohledu rozhodování komisařů. Magnuma nemusím vůbec, ale za co proboha dostal tuto penalizaci? Souboj v první zatáčce, auta vedle sebe, pokračuje to v druhé zatáčce a soupeř to zavře když má druhého vedle sebe. Proboha, kdo to rozhoduje? Nějací nýmandi kteří v životě nezávodili?
    Souhlas s trestem pro Sainze, ale jak proboha posuzují to vytláčení mimo trať? OP ho normálně vyvezl mimo trať a bez toho by byl CS před ním. Takže měl pozici přepustit a nebo dostat trest.
    To samé LS. To že se dostal mimo trať bylo jen a jen tím, že ho soupeř vyvezl. A že se dostal takto mimo trať před něho? Naprosto v pořádku, protože by ho normálně předjel nebýt vyvezení.
    A ten manévr Pereze po startu? Co to mělo být? Na začátku podobné jak ve sprintu LH. Ale tím to končí. LH normálně zatočil do zatáčky ale k jeho smůle se soupeři vrátili do stopy a došlo ke kolizi. Zde měl být trest. A Perez měl jen štěstí, že nedošlo ke kolizi. Ale pokazil start oběma F a získal tím OP.
    Předjetí závodu bylo od LH na Tsunodu venkem v jedné z nejpomalejších zatáček.
    A ta komedie se SC, no comment.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RoBertino

    RoBertino

    185.63.97.XXX
    Ještě jednu drobnost připomenu - v kvalifikaci na sprint i té na závod, včetně sprintu jako takového usedal Newey na svou židli na boxové zídce většinou se čtvrthodinovým až dvacetiminutovým zpožděním. Což také může něco naznačit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Tak jsme se dočkali.11 Jinka ten upgrade by měl prý ještě mnohem fungovat na úplně jiných okruzích. Takže to je dobrá zprava. Samozřejmě i soupueři budou vylepšovat, Ferrari už teď na Imole.

    Jinak je potřeba poděkovat i Piastrimu, ten rozjel začatek rychleji než ostatní potřebovali.

    Myslím že je na co se těšit. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      Jo vypadá to výborně a to ještě Piastri neměl všechny updaty. Příště má mít myslím vylepšení Ferrari. Se ještě dočkáme dobrých bojů o vítězství 01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Joooooo! Je to tam!!! Jako dlouholetý fanoušek McLarenu jsem nadšen. Lando měl štěstí se SC ale rychlost měl skvělou a myslím že i kdyby mu to nepomohlo, tak by se Max zapotil. Tak doufejme první vítězství z mnoha. Právě jsem věřil v tyto vylepčení. A to byla trať která neměla pořád McL sedět! Uvidíme jak si povedou na ostatních tratích a taky co dovezou ostatní - hlavně RB a Ferka. Ale vidím sezonu opravdu nadějně! 01 21 11

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Lando super 01
    Moc mu pomohl SC, ale opravdu mne překvapilo, že po restartu na něj Max neměl. Že by poškození po kolizi s "patníkem"? No, uvidíme ve vyjádřeních.
    Škoda, že Piastriho sundal Sainz. +5s za zničení závodu se mi zdá dost mírné. A to, že nezvládnu vlastní auto, pokládat za polehčující okolnost, docela nebezpečné pro budoucnost.
    Na kdyby se nehraje, ale kdyby Piastri jel do boxů o chvilku později...03
    A co říct k totoédu Sergio v první zatáčce? No, měl neskutečnou kliku, že netrefil Maxe. To vy asi bylo to poslední, co by v RB předvedl. 18
    Jinak pěkný závod, na který stálo za to si do noci počkat 01

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Max chvíli po restartu prohlásil, že nemůže auto vůbec nasměřovat do zatáčky, možná tam nějaký malér byl, protože ten patník netrefil jen přední spoiler, ale mohl udělat i něco se závěsem. U Sainze jr. bych tak příkrý nebyl a podíval se na to z dalších dvou hledisek. Ano, Carlos mohl být mírně naštvaný, protože si ve sprintu neporadil s Ricciardem a tady mu hrozilo to samé, navíc tu mohla být určitá frustrace, že mu v 34. kole Oscar nedal dost prostoru v zatáčce 11, což komisaři označili šalamounsky jako "výhoda nebyla dost jednoznačná", ačkoliv Ferrari muselo všemi koly mimo trať. Otázkou je, kdyby tam Španěl neuhnul a došlo ke kolizi, co by se dělo pak. Ale to je ono kdyby. Těch případů, kdy pilot nezvládl vůz a následovala kolize je plno a většinou se netrestají vůbec - tady si já osobně myslím, že Sainz jr. nejednal úmyslně a Piastri dost možná (z mého pohledu) moc chtěl tu pozici zpátky. Což je v pořádku, sešly se zkrátka nepřiznivé okolnosti.
      Navíc jsem si pouštěl asi pětkrát kolizi Magnussen a Sargeant a stále více nabývám na přesvědčení, že Logan prostě natvrdo zatáčku zavřel a nekoukal, jestli tam ještě někdo je. A jsme v Miami, tam se jediný US pilot nejspíš trestat nebude - zvláště když je Magnussen trestancem víkendu...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Taky se mi některé trestání moc nelíbí .... třeba Magnum vs Seargant bych spíše dal vinu amíkovi, protože Magnum už byl vedle něj "výraznou částí" a Seargant mu měl nechat místo. Taky třeba hodnocení manévrů kdy jeden vyveze druhého mimo trať (např. Piastri vs Sainz), tak by měl pak ten vyvezený dostat místo zpět. A taky třeba kolize těch samých byla ohodnocena přísně - pokud tedy komisaři nerozhodují dle následků, což F1 dlouho popírá ale realita říká opak.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Kašo, především měl Logan po levé ruce dost místa na to, aby se necpal za každou cenu doprava. Spíš mi přijde, že se vůbec nedíval do zrcátek, kde je soupeř, prostě já jsem doma a jedu a všichni mi jděte z cesty. Upřímně se divím, co ještě v F1 pohledává (peníze neřeším).

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Souhlas, prostě šanci dostal ale nemá na to rychlost. Vcelku sympaťák. Z Magnuma se dělá skoro monstrum ale on i čestně přiznal že to co dělal včera bylo přes čáru. Správný chlap! Myslím že když někdo vytlačí soupeře mimo trať a pak ho nepustí před sebe, tak musí přepustit místo nebo dostat penále! Bohužel často to bylo v téhle GP špatně posuzováno.Trest pro Sainze ještě vpoho, předjížděl ale pak mu to ještě uklouzlo. Oscar měl ale pozici vrátit už předtím. Některé rozhodnutí komisařů špatné .... třeba Chceco co předvedl tak mohl smést Maxe i obě Ferrari - jel jak blázen!

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Problém je v tom, že Checo vlastně nikoho netrefil a de facto ani neohrozil - všichni se mu dokázali (na rozdíl od kombinace HAM, ALO, STR, NOR ve sprintu) včas vyhnout, byť to jejich závod ovlivnilo. Sám si někdy říkám, že občas to je až úzkostlivé posuzování, ale když už, tak opravdu konzistentně a ne ve stylu - hodíme si mincí a uvidíme, co padne, pak rozhodneme.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                37.48.0.XXX
                tak o konzistenci v rozhodování komisařů tu debatujeme skoro po každém závodě, když se něco stane. když do něj jakkoliv zasáhnou, nebo naopak nezasáhnou a máme pocit, že zasáhnout měli.
                je fakt, že to nemají jednoduché a určit jasná pravidla je velmi složité. každý okruh, každá zatáčka jsou jiné a nastávají na nich velmi různé situace.
                osobně si myslím, že do závodů zasahují, oproti dřívějšku, o dost častěji. možná to je jen můj pocit a ty mi to svou statisticky dokonalou historií vyvrátíš, ale připadá mi to tak. piloti jsou, podle mě, agresivnější při vědomí velké pasivní bezpečnosti a souboje jsou těsnější, než dřív. navíc v podstatně větších rychlostech, které zejména v zatáčkách vozy dosahují. když to sečteme, máme tu za jeden závod tolik potencionálních věcí k řešení, že by to chtělo celé stádo komisařů.
                a taková kacířská myšlenka - případně z toho lidský faktor vyloučit. zadat do IA všechny situace za posledních X let, zadat jí aktuální pravidla a nechat jí, ať průběžně při závodě vše řeší bez zásahu komisařů 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  185.63.97.XXX
                  Klid, Tome, však na to dojde. Jen doufám, že už budu spolehlivě mrtvý, protože toho se opravdu dožít nechci. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama