DISKUZE K ČLÁNKU GP HOLANDSKA: Deštivé a přerušené drama u mořského pobřeží ovládl domácí Verstappen

Zandvoort, i když v prakticky zcela nové podobě, slaví 75. výročí své existence. Okruh, na němž se odehrávalo mnoho dramat a kde skončily životy Pierse Courage a Rogera Williamsona nabídl divákům prodlouženou podívanou, kdy do konce nebylo nic jistého.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP HOLANDSKA: Deštivé a přerušené drama u mořského pobřeží ovládl domácí Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 28.08.2023 18:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» -Tony- (Hlasovali 4 lidé) 27.08.2023 18:22
Alonso! Školil nejen na startu, ale "střelil… »
» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 28.08.2023 09:12
Co na tom bylo neregulérního? To, že Mercedes (a… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 27.08.2023 17:48
Velice, velice solidní závod. Tentokrát podium… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Za mě velmi povedený závod...a vlastně celý víkend.

    Škoda zranění Ricciarda...to je jediný jasný negativum.

    Co bych chtěl ještě zdůraznit...starý (být modernizovaný) závodní okruh...a rázem v kombinaci s deštěm a přechodnými podmínkami přináší dramatický závodní víkend. Když se podíváme na jezdecké chyby vidíme jak se odděluje zrno od plev...byla radost sledovat opravdové mistry volantu kteří tyto náročné podmínky proměnili v mnohem lepší výsledek než na který by měli na nějakém sterilním okruhu v standardních podmínkách.
    Ne náhodou dvakrát těžce havaroval nováček Sargeant ( být v závodě prý to byla technická závada která k havárii přispěla)... naopak Alonso zářil a Hamilton taky.

    Dvojnásobný déšť přirozeně přinesl i faktor štěstí, někomu pomohl, jiného poškodil, ale za mě je to mnohem lepší než když absolvujeme závod kde spolu závodí skutečně je monoposty na chvostu pole a jinak jsou karty rozdané už před kvalifikaci reálnou výkonností jednotlivých týmů.

    Verstappen teď musí nutně připomínat Michaela Schumachera, Vettela a nebo Hamiltony...kraluje a kraluje.

    Za ním se ale dělí věci...které opravdového fanouška závodu nemohly nechat klidným.
    O Alonsovi a Hamiltonovi jsem už psal...takže pochvala pro Gaslyho...i Sainze (vezmeme-li v potaz výkon Leclerca). A myslí že Albona musí za jeho výkon pochválit každý.

    Zklamáním je výsledek Péreze...nemluvě o Leclercovi.

    Řekl bych že třeba McLaren měl na jednu stranu pech...na druhou štěstí.

    A jsem rád že díky proměnlivým podmínkám nahrávajícím vlivu štěstí jsme neviděli nějakou haluz...a na bodech někoho kdo by měl jen s prhele kliku na onu nepředvídatelnost.

    PS: Zda se mi to a nebo dostává Russell u Mercedesu strategie ne nepodobné těm někdejším pro Bottase?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    tak jsem závod viděl díky cestě z dovolené až večer a musím říct, že jsem vydržel dokoukat celý, i když to bylo přes půlnoc. na výsledky se mi podařilo nekouknout předem, takže jsem to měl "s plnou parádou". jen ty RF fáze jsem popostrčil 03.
    Max standardně bezchybný, Alonso výtečný, pěkně jeli i další, spousta pěkných soubojů... za mne dobrá GP, jen trošku mrzí ztráta pozic McL oproti nadějné kvaldě. největším poraženým je podle mě Rici. a děsný pohled byl taky na Charlese. nechápu, že ho nechali takhle vytrápit. ten by včera nevyhrál, ani kdyby dojel jediný...
    už teď se těším na Monzu!!!

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Na začátku jsem si chtěl zase zanadávat na mechaniky Ferrari. Ono prší jak sviňa a nemají nachystané gumy. Ale on to Charles asi zahlásil na poslední chvíli. NAvíc RB předvedl to samé.
    Můžou být rádi, že nepředváděli to samé jako u Mclarenu a Russella. Mclaren přišel možná o bednu. Poslat Russella ze druhého místa na 3. od konce na tvrdých gumách (Albon jel 44 kol na červených), to byl hotový majstrštyk. V poslední době má George nějak slabší strategie. 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.62.XXX
    Sledoval jsem to jen po očku, dal jsem přednost Vueltě... Takhle z rychlíku to působilo jako jeden z těch lepších závodů... FA fenomenální start, mužem závodu, což je důsledkem tak trochu toho, že vítězství Maxe bereme jako samozřejmost... Každopádně Alonso super, jednoznačná demonstrace jeho přidané hodnoty...

    U Mercedesu den blbec, který se povedlo v závěru trochu zvrátit, ale zase bych neslavil 6. místo... Tak trochu jsem doufal, že konečně zazáří GR, ale teda tomu to nakonec vůbec nevyšlo...

    Na závěr se sluší pochválit Gaslyho, díky tomu, že to nakonec byla bedna, tak přeskočil Ocona v celkovém pořadí... Přitom na něj dlouho dost ztrácel... Stačí 1 závod a celá sezóna se bude hodnotit úplně jinak...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Myslel jsem že jsi větší fanoušek F1... vypadá to že když nemá Hamilton šanci na vítězství, ztrácíš o F1 zájem.

      Zrovna včera to bylo velmi koukatelný...a Hamilton předvedl velmi dobrý výkon.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        Tak já jsem to měl puštěné souběžně, ale jelikož jsem cyklistiku aktivně dělal a po letech se k tomu vrátil, tak teď je to řekněme větší priorita. Sledoval jsem to současně, na tv běžela Vuelta, na mobilu F1... I když byl mokrý závod, tak všichni víme co to znamená... VSC, SC, RF... Toho jsme se dočkali, takže i když závod dobrý, plný akce, tak pro mě i tak celkem frustrující...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    85.160.20.XXX
    Příšerný závod, na hraně regulernosti. Ale věřím že náhodný divák se dobře bavil.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Co na tom bylo neregulérního? To, že Mercedes (a někteří další) zmatlal strategii při prvním dešti, ze závodu nedělá neregulérní. Úplně normální déšť jako stokrát předtím.
      Ano, při druhém dešti už to nebylo vůbec o skilu ale o čistém štěstí se nevysekat, ale taky poměrně rychle (a správně) vyvěsili červené vlajky.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        85.160.4.XXX
        Dlouhodobě mě vadí SC fáze a prerušovaní závodů z důvodu deště, kdy někdo vydělá na ne/provedení zastávky v boxech. To z výsledku závodu pak dělá ruletu.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          V principu vlastně souhlasím ale to se tentokrát nedělo, ne? První déšť se nedělo nic a pak u druhého byla poměrně rychlá červená vlajka, kde se nedalo prodělat (Perézovi se vrátila pozice)

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Na to stačí nedělat SC, ale rovnou RF.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Když se kvůli dešti nejede, je to špatně. Když se za deště jede, zase špatně... 17

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        85.160.4.XXX
        Americký model, kdy se za deště nejezdí je mě bližší, než přístup v F1, kdy se jede podle toho, jak se komisaři vyspí. Osobně bych preferoval závodění za jakýchkoli podmínek, s výjimkou opravdu monzumu, vychřice a podobně, ale to se dá detekovat díky meterologii dopředu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          To seš schopnej meteorolog. Já sleduju počasí často a mám to slušně nastudovaný, ale občas na radaru vidím peklo a během 10minut se fronta rozevře a spadne pár kapek.
          Nebo naopak se během pár minut vytvoří kumulonibmus přímo nad místem.

          Já jsem naopak rád, že se v dešti jezdí. Jsou to zpravidla nejzajímavější závody. Když se komisaři náhodou rozhodnou, že prší moc a já nemám ten pocit, tak jsem pořád rád, že se za mokra jelo aspoň chvíli.
          Naopak bych dal vozům za deště nasazovací blatníky, aby mohly jezdit i ve větším dešti.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      S některými takzvanými "odborníky" zrovna nesouhlasím, ale tady jsem zajedno - proč se tedy plně mokré pneu nezruší, když se za deště vlastně jezdit - tak to vypadá - ani nemá? Neříkám za průtrže mračen, kdy nevidíte ani vlastní přední kola.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        85.160.4.XXX
        Přesně tím si už roky lámu hlavu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        A není problém v tom že všichni jsou zvyklí jezdit na hraně výkonností auta a za deště je hranice velmi proměnlivá? Vyžaduje to raději jet na 80 %...nebo ještě míň...protože stejná zatáčka může být jinak zjizdná jen o kolo později.

        Slavný závod ve Fuji 1976 znám jen ze záznamu...ale tehdy to byl masakr...podobné Monako 1984.
        Dnes je větší důraz na bezpečnost...což chápu. Ale osobně zastáváme názor že Jules Bianchi přišel o život především vlastní vinou...jel na hraně ve velmi problematické situaci...a nejhorší ze úplně nesmyslně.

        Faktem je že třeba dnes jsou původcem té vodní tříště sofistikované difusory...a je to fakt hodně problematické.
        Takže buď revidovat difusory a nebo bych asi byl pro nějaké zásadní omezení při opravdovém dešti....jen si neumím představit jak by se posuzovalo kdy už opravdu prší tak aby se zastavilo. Pak už zbývá jen přerušit závod jakmile se objeví voda.

        Já osobně jsem pro závodění i v dešti...raději bych revidoval difusory a nechal piloty závodit krom případů průtrže mračen.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Proč neregulérní...zrovna včera to bylo velmi povedené komplexně. Jindy tam třeba FIA předvádí mnohem problematičtější minely.

      Za mě by mi přerušení závodu nevadilo...podle mě to bylo včera správné.
      Ale při zastavení závodu bych nedovolil žádné úpravy na autech, ani výměnu gum. S tím že tohle je špatně souhlasím.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Hwrychlik H.

    Hwrychlik H.

    90.182.63.XXX
    FA 01 01 01
    LH paráda, škoda strategie Mercedesu při prvním dešti. Zajímavé ale bylo, jak se cca 3 kola po přezutí na INT a pak i na SOFTY trápil. To jel jak s hnojem. Asi problém s nastavením, kdy měl problém zahřát pneu.
    A co si to tam ten SR dokazoval, to opravdu netuším.
    MCL pořád bídný na top speed. LN nedokázal ani s DRS předjet TSU.
    ALB výborně, to jak odjezdil první déšť na SOFTECH, paráda.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama