DISKUZE K ČLÁNKU GP ITÁLIE: Na Monze vyhrál Safety Car, za nímž dorazil do cíle první Verstappen
Ikonická, oslavovaná, nenáviděná i proklínaná - to je Grand Prix Itálie v královském parku Monza. Tato trať se v kalendáři oficiálního mistrovství vozů F1 objevovala vůbec nejčastěji a v minulosti měla hned několik zvláštností - "pekly" se tu přestupy a rozhodovalo o šampionech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP ITÁLIE: Na Monze vyhrál Safety Car, za nímž dorazil do cíle první Verstappen
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
11:09 12.09.2022 185.149.130.XXXCo jsem překroutil? V Eifelu se zdržovalo jak? Tím, že striktně trval na dodržení těch pravidel. Jiné zdržení tam nebylo. A bylo mu právě vyčteno, že ta pravidla dodržoval příliš striktně. Na tom se shodli všichni. Bez vyjímky.
Ze mne by se ta pravidla měla předělat. Je to zbytečně dlouhé a zkracuje to závody.
A ano, vždy se to někomu "hodí". Včera se to hodilo nějakému Hamiltonovi, že jel SC až do konce. Jinak by si ho Perez s Norissem namazali na chleba.
Ano, můžeme si hrát na to, jakými doporučeními se řídil. V Abu, v Džiddě, v Silverstone, v Imole. V Abu ve prospěch Maxe, v ostatních ve prospěch Hama.-
Kaša
11:37 12.09.2022 82.142.123.XXXPořád si ale neuvědomuješ rozdíl v tom dodržet pravidla a pravidla porušit.
A pak je strašně moc velký prostor v tom jak ty pravidla dodržet a udělat to rychle, oproti jasnému nedodržení pravidel - Abu Dhabi 2021! Takže je to o nějakém ústní domluvě ať se závod pod SC nezdržuje, ale pořád se musí ty pravidla dodržet, což se v AD2021 nestalo, a to ty ani tobě podobní nejsou z nějakého důvodu schopni pochopit.-
-
Kaša
12:21 12.09.2022 82.142.123.XXXNe, nechápeš - neohnul si pravidla, on je porušil.
V ostatních situacích to ani nebylo ohnutí pravidel, protože v nich je určitá volnost, takže občas použijí VSC, někdy dvojité žluté vlajky, někdy SC a dokonce někdy přeruší závod .... to je ale zase pořád dle pravidel. A že nějaké rozhodnutí pomohli hamiltonovi z prekérních situací (jako Imola a Silverstone), tak to je prostě štěstí. A mnohokrát jsem psal že Hamík je opravdu "dítě štěstěny", ale to co se stalo v Abu Dhabí nebylo tak o štěstí, ale že proti pravidlům rozhodli lidi co mají v popisu práce dodržování těchto pravidel "vymáhat", tak je nechutně porušili pro dání výhody jedné straně soutežících, což je na blití. Tedy srovnáváš nesrovnatelné ...-
Mike17
13:20 12.09.2022 185.149.130.XXXPokud vím, tak bylo právě toto pravidlo změněno, aby mělo jasný význam. Nahradilo se sice jen jedno slovo, ale pokud to bylo jednoznačné (aby nebylo případně ohnuto ale porušeno), nemuselo se to měnit.
Každopádně pokud se všichni, ale opravdu všichni na něčem dohodli, mělo se to dát do pravidel a nemuselo se o tom teď mluvit.
Jo, dá se to brát jako štěstí. Ale ono se tomu štěstí dá pomoct. Jako měl štěstí Max, že Latifi boural přesně jak boural a Masi mu pak pomohl k titulu, tak se dal v Silverstone nebo Imole použít SC. A najednou by měl Hamiton o 44b míň a nebylo by poslední závod co řešit.
A nebo se taky mohly posuzovat korektně porušení pravidel. Třeba že se předjíždění mimo trať nebudou trestat jen na jedné straně. To je také v přímém rozporu z pravidly.
-
Kaša
15:29 12.09.2022 82.142.123.XXXNojo, mohlo se to dát do pravidel, ale nedalo! Takže se musíš řídit platnými pravidly v té chvíli, a né nějakou slovní neurčitou dohodou.
To že uplatnili zastavení závod mělo nějaký důvod (hodně úlomku na trati, moc poničené bariéry, atd.), a že to hrálo do karet zrovna Hamovi (Imola, Silverstone) už bylo to štěstí ....
Jaké předjíždění mimo trať zmiňuješ? Jestli to jak Hamilton uhýbal Maxovi aby ho nesestřelil svými bezohlednými manévry, tak to nelze počítat za předjíždění mimo trať, to je jen pud sebezáchovy jak přežít kamikadze (doslova) manévr. A ještě zmiňuješ myslím Bahrajn, kde neměli v RB řádně naštudované pravidla ředitele závodu - a to že ty pravidla byly zmatečné taky nerozporuji.
Ono úlevy pro Maxe jako vyloučení Hama z kvali v Brazílii, vytlačovací manévr z tamtéž. Obchodování z pozicemi v Arábii a třeba nedostaní černé vlajky za vybrždění soupeře na rovince .... na to se taky často u jistých lidí zapomíná, že?
-
Mike17
19:22 12.09.2022 185.149.130.XXXNedalo, ale dohoda nebyla neurčitá. Pokud se úplně všichni ně něčem shodli, asi věděli na čem. A nestaává se moc často, aby se všechny týmy na něčem shodly.
No někdy se vyvěsí kvůli bariérám červené vlajky hned (Silverstone), jinde po několika kolech za SC (Džidda). Může to být náhoda, že zrovna v Británii hned reagují tak, aby si britský pilot mohl hned opravit svůj závoduneschopný vůz opravit bez ztráty a ještě tak dlouho, že se to opravit stihne.
Ano, mám na mysli Džiddu a také Abu. Ano Ham uhýbal Maxovi. Ale v Džiddě Max také uhýbal Hamiltonovi a pozici musel vracet. A najednou se to nemusí....
A nezapomíná. Ale počítej. Vyloučení Hama ho stálo 3b (z toho 1 pro Maxe), za opravdu prokázaně nelegální auto. Ale ok. Za vytlačování měl dostat 5s, bez toho aby tím ztratil jediný bod. V Arábii opět bez bodového zisku. A černé vlajky za vybrždění? Jako jo, byla to jeho vina a oprávněně dostal 5s. Ale po tom, co se ho Hamiton pokusil "zabít" za 10s, chceš černé vlajky za šťouchanec, při kterém si poškodil auto tak minimálně, že s ním Maxe předjel a vyhrál?
Takže na jedné straně máme 14b v Abu, a 4b z Brazílie. Celkem 28b ve prospěch Maxe.
Na druhé jen 2 příklady (mám akutní pocit, že mi něco vypadlo), na kterých získal Hamilton 44 bodů díky postupu FIA.
Takže sorry, že nějak nemůžu najít tu snahu FIA poškodit Hamiltona.-
Kaša
08:47 13.09.2022 82.142.123.XXXNeshodneme se .... když to tam nevídíš nedá se nic dělat. Ty směšné tvrzení typu že chtěl ham Maxe v Silverstone "zabít" jsou úplně mimo .... prostě Ham jezdil oproti Maxovi jako svatoušek, naopak Max jezdil velmi prasácky a za to má i přes skvělé výkony za sezonu 2021 velkou černou kaňku ....-
Mike17
12:39 13.09.2022 185.149.130.XXXNo neshodneme.
Ano tvrzení o zabití je směšné. Stejně jako tvrzení o černé vlajce. Obojí je nadsázka.
Ano, Max jezdil hůř než Hamilton. Ale jestli si dobře vzpomínám, s tímto stylem začal vloni Hamilton a FIA to nechala bez odezvy. Tak se to zvrhlo a na konci to byl hnus, víc z Maxovy strany.-
-
-
Kaša
15:03 13.09.2022 82.142.123.XXXJak se dívám tak se dívám ale neviděl jsem nic hrozného co by tam Ham Maxovi udělal .... v jakém kole a co?
No a co třeba na druhou stranu manévr Maxem v Imole po startu? A to bylo před Portugalskem .... a potom ve Španělsku hned po Portugalsku, hmmmm?
-
-
Hwrychlik H.
16:57 13.09.2022 90.183.80.XXXJJ, HAM s tím prý začal. Až na to, že on musel uhýbat už v druhým závodě a tuším ve čtvrtém do něj VER po startu normálně najel.
-
-
Kaša
14:34 13.09.2022 82.142.123.XXX.... no počkej, já nevidím nadsázku v tom že Max měl dostat za závod v Jeddě vyloučení ze závodu - s tím souhlasím! To jak tam od začátku jezdil, a hlavně co předvedl na Hamiltona a prokazatelně ho vybrzdil - to je jedno z největších provinění v motorsportu a dávají se za to vyloučení z několika závodu ....-
Mike17
15:04 13.09.2022 185.149.130.XXXTak můžeš v Džiddě vidět úmysl vyřadit vybržděním Hamiltona ze závodu, který by zasloužil tvrdší trest, ale také můžeš za tím vidět nešikovný pokus ho pustit před sebe.
Můžeš v Silverstone vidět úmysl poslat Maxe ve 300km/h do zdi a vyřadit ho ze závodu a možná ne jen jednoho, který by si zasloužil tvrdší trest, ale také za tím můžeš vidět nešikovný pokus donutit soupeře se stáhnout.
V obou prvních variantách to je jedno z největších provinění v motorsportu a dávají se za to vyloučení z několika závodů. Každopádně pokud v obou případech budeme vycházet z úmyslu, řekl bych že Silverstone by zasloužil mnohem tvrdší trest. Protože tam šlo o život, ne jen o přední křídlo.
Nějak nevidím žádný inteligentní důvod vidět u prvního případu úmysl a u druhého jen chybu. -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Racek
22:11 11.09.2022 78.80.232.XXXNo, SC jel jak musel, prostě se sešlo několik smůl najednou. Riccimu to chcíplo, navíc na blbým místě a bylo příliš málo kol před cílem. ani sprint na jedno kolo jako loni v Baku se nedal stihnout. Ale ono bylo už dost rozhodnuto, tak se zas toho moc nestalo. Proti lonskému nesmyslu s tím deštivým zavodem za SC to tedy,,, sew nedá ani trochu srovnat, mluvíme li o regulérnosti.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek